PDA

View Full Version : Hallo



2010begonnen
18 november 2012, 19:46
Ik ben Tobias uit amersfoort, nu 37, 2010 begonnen (steelstring) en ondertussen bezitter van 4 gitaren, waaronder een squier claasic vibe 60 en een prs se tremonti.

Ook net gespeeld met drummer en gitaarmaatje, dus wie weet zit ik / heb ik zelfs aankomend jaar nog een band - dat had ik niet verwacht, maar lijkt wel heel leuk.

Muzieksmaak is breed, maar natuurlijk mede bepaald door de jaren des onderscheids, dus rhcp, pearl jam, faith no more, nin, maar ook blues en singer songwriter.

Ik kijk uit naar een leuke forumtijd, zal wel niet enorm posten.

Duhsjaak
19 november 2012, 02:57
Hi Tobias
Welkom!
Is dat je ideale opstelling, zonder bas? Wally Tax is met Taxfree enige tijd fanatiek die kant op gegaan. Toen is het lange tijd not done geweest en het is natuurlijk de laatste tijd (zeker met alle meisje/jongen opstellingen) vaker aan de orde geweest. M.a.w. Is dit je line up of zoek je nog een bassist (geen sollicitatie, alleen nieuwsgierig).
Ben benieuwd.
Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
19 november 2012, 17:34
Welkom Tobias op dit forum.

Al wel 4 gitaren in die paar jaar ;-)

@Dushjaak: In de begin 80-er jaren hadden we nog een Nederlandse band die er prat op ging
totáál geen gitaren te hebben. Bas-lijn werd op een keyboard gedaan. De andere keyboardman
speelde daarnaast op fargot op het podium. Bijzondere bezetting: "The Mo". ;-)
(Maar het bestaan heeft niet lang geduurd.....3/4 jaar of zo.)

2010begonnen
19 november 2012, 17:57
@duhsjaak ik heb nog nooit met een bassist gespeeld - tot gister had ik eigenlijk alleen nog maar met gitaarmaatjes gespeeld.

Vandaar mijn enorme plezier om eens met een drummer te spelen, die ook nog eens voor herhaling wil gaan. Bassist welkom, toetsen welkom, zanger(es) welkom. Maar eerst ook maar eens goed naar de drummer leren luisteren. :)

Duhsjaak
21 november 2012, 09:06
Welkom Tobias op dit forum.

Al wel 4 gitaren in die paar jaar ;-)

@Dushjaak: In de begin 80-er jaren hadden we nog een Nederlandse band die er prat op ging
totáál geen gitaren te hebben. Bas-lijn werd op een keyboard gedaan. De andere keyboardman
speelde daarnaast op fargot op het podium. Bijzondere bezetting: "The Mo". ;-)
(Maar het bestaan heeft niet lang geduurd.....3/4 jaar of zo.)

Hi J
The Mo, tsja, was bij mij helemaal van de radar.
Geinig hoor!

Hi 2010
Luisteren is inderdaad het halve werk. Have fun.
Vriendelijke groet, Gus