PDA

View Full Version : Reverend clubking 290



savale
18 november 2012, 17:44
Ik kan mijn baja tele ruilen voor een reverend clubking 290:

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/bolt_on_series/hi_res/clubking_290_blk_mpl_lg.jpg

Het lijkt mij wel een goede deal en het lijkt me ook een mooie gitaar. Ik ben benieuwd of iemand ervaringen met deze gitaar heeft of dit merk?

Hendriks
18 november 2012, 17:48
Ik heb een Reverend gehad , echt goede kwaliteit , tot in detail . Elementen vond ik dan weer minder , waren een soort Dynasonics.

Eric van Esch
18 november 2012, 18:00
Ken die Reverend niet, maar ik vind hem wel erg smaakvol. Zitten daar een soort van P90's in?

Hendriks
18 november 2012, 18:23
290 staat voor 2xP90.

jutter
18 november 2012, 18:33
290 staat voor 2xP90.

Geen 290,-??? :D

jutter
18 november 2012, 18:36
Wat is het land van herkomst van de Reverend?

Hendriks
18 november 2012, 18:58
Meeste komt uit Korea ,maar word geassembleerd en afgestelt in de USA.

Ze hebben ook een ES achtig model , erg fraai.

Eric van Esch
18 november 2012, 21:21
290 staat voor 2xP90.

Haha, the obvious.....

savale
18 november 2012, 21:35
Ik ben benieuwd. Als de gitaar verder goede kwaliteit is op de elementen na dan is het natuurlijk de investering wel waard. Ik ga hem van de week even proberen!

blademan
18 november 2012, 21:38
ik heb ooit een Reverend Flatroc gehad. Erg goede gitaar, prima afwerking en bouwkwaliteit, ik kon alleen niet overweg met de hals die ik wat aan de dikke kant vond, maar dat kan bij dit model wel anders zijn. Reverend is verder echt zo’n cultmerk, goede prijs/kwaliteit.

Hendriks
18 november 2012, 22:27
Ik kon er niet op komen , maar ik heb ook een Flatrock gehad.

Fucko
18 november 2012, 22:35
Ik heb zelf een reverend flatroc en een fender telecaster.

Eerlijk gezegd speel ik veel liever op mijn reverend omdat er zoveel te af te stellen is qua toon met de contour knop. Heerlijk want ik ben niet zo'n grote single coil fan maar een beetje twang maar best op z'n tijd. Dus draai ik de contour knop wat terug en bamn je hebt hybride single coil/humbucker sound.

arjanb01
19 november 2012, 16:28
Die Reverend gitaren komen uit Bamië inderdaad. Net zoals Eastmans prima gitaartjes voor het geld.

zeppo
20 november 2012, 00:44
Die Reverend gitaren komen uit Bamië inderdaad. Net zoals Eastmans prima gitaartjes voor het geld.
Onbekend met Bamië, maar eens ge-Googled. Blijkt in Iran te liggen. Tenminste ... wanneer je de suggestie van Google (https://maps.google.nl/maps?q=Bami%C3%AB&hl=nl&ie=UTF8&hnear=Bam,+Kerman,+Iran&t=m&z=13) volgt.
Het hout zal wel goed gedroogd zijn.

rocker_71
20 november 2012, 16:15
Que waarde ga je er in ieder geval op vooruit. Een Baja kost 660 euro en deze Reverend volgens mij 799. Maar ja, daar heb je niet veel aan als je de gitaar niks aan vind.

savale
20 november 2012, 21:45
Inmiddels de gitaar in mijn handen, dus bij deze even een mini review (vanwege ongeveer dezelfde prijsklasse neem ik de baja even als referentie):

bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit is echt heel goed: alles sluit perfect aan en de hals voelt ook heel goed, nergens scherpe randjes en gelukkig niet te dik in de lak. Ik vond de baja hals wat aan de stroeve kant omdat ie zo spiegelglad gelakt was. Ik moet wel toegeven dat de baja hals ook wel erg fraai is, maar dat komt misschien ook omdat die wat dikker is. De pinlocking tuners zijn heel direct en heel degelijk. Onvergelijkbaar beter dan de baja tuners. Verder een topkam van grafiet die perfect op hoogte en afstand staat. Ook de body is heel degelijk evenals de gebruikte hardware. Je voelt aan de schakelaar en de pots dat er niet bespaard is op kwaliteit.
De actie stond mij net even te laag, dus die heb ik iets hoger gezet. Meteen de gitaar even opnieuw geïntoneerd. Ook hierbij merk je dat je kwaliteit in handen hebt. Alle fretten staan perfect op afstand. Na een goede afstelling zit iedere noot op de hals binnen 5 cents! Iets wat bij de baja gewoon niet haalbaar was (mede ook door de vintage brug)

De sound
de actie heb ik trouwens wat hoger gezet omdat ik merkte dat deze gitaar zich erg goed leent als rhythm gitaar.
Het fraaie is dat je met de bascontour knop letterlijk wat bass weg kunt draaien zonder dat je toon verandert. Dit is echt een erg nuttige optie als je toch een warme volle klank wil van de neck pickup maar dan zonder een te brommerige bas. Op de bridge pickup mis ik misschien net even het felle dat de baja wel had, maar ik verwacht hier wat te kunnen halen door de pickup nog iets hoger te zetten.
Een solo of riff is er ook prima op te spelen, maar dat is niet waar ik de gitaar voor zou kiezen.

Fender Baja of reverend 290?
Kwa sound is het denk ik echt maar net wat je zoekt. Als ik 100% lead gitarist zou zijn dan zou ik denk ik voor baja gaan puur gekeken naar de sound. In alle andere gevallen voor de reverend.
Beide zijn kwaliteit gitaren als je puur kijkt naar het hout en de afwerking. Op gebied van hardware wint de reverend op alle fronten: brug / topkam / tuners en pots / schakelaar, zijn gewoon van iets betere kwaliteit.

De ruil:
De reverend was echt splinternieuw. De baja had lichte gebruikssporen / beginnende fretwear, dus ja volgens mij geen verkeerde ruil van mijn kant.

Eric van Esch
20 november 2012, 21:48
Gefeliciteerd, klinkt als een goede ruil.

stikel
20 november 2012, 22:22
Gefeliciteerd, komt hij toevallig uit Utrecht ?

savale
20 november 2012, 22:28
haha ja, dat is geen toeval natuurlijk want echt veel zullen er niet in Nederland zijn... Maar je kent de gitaar? :)

ellisvertellis
21 november 2012, 09:50
Ik vind hem prachtig, goeie deal lijkt mij!!

Kim Wilson
21 november 2012, 10:08
Que waarde ga je er in ieder geval op vooruit. Een Baja kost 660 euro en deze Reverend volgens mij 799. Maar ja, daar heb je niet veel aan als je de gitaar niks aan vind.

Nieuwwaarde misschien, maar ik denk dat een tweedehands Fender net even makkelijker verkoopt dan een Reverend. Desalniettemin ziet die Reverend er wel machtig mooi uit, en als ie ook nog eens zo goed gebouwd is en het is qua sound ook precies wat je zoekt, ben je er voor jezelf iig op vooruit gegaan. En daar gaat het uiteindelijk ook om.

stikel
21 november 2012, 13:17
haha ja, dat is geen toeval natuurlijk want echt veel zullen er niet in Nederland zijn... Maar je kent de gitaar? :)

Ik heb er twee keer een redelijk bod op gedaan toen hij een tijdje geleden werd aangeboden op MP. Nooit weer wat van gehoord. (de eerste keer wel en kwam er een tegenbod waarop ik mijn tweede bod omhoog heb bijgesteld) Er was toen geen ruil mogelijk. Dat is jouw nu wel gelukt vandaar mijn twijfel. De man was volgens mij muzikant en heeft ook een eigen site. Op basis van onderstaand filmpje zag ik er wel wat in.


http://www.youtube.com/watch?v=rTOTSWb5UEo


Edit; Heb nog ff gezocht en zie nu dat deze meneer, die de Reverend te koop had in Amersfoort woont. Mogelijk toch iemand anders.

savale
21 november 2012, 14:42
Deze heb ik geruild met iemand uit Utrecht, maar hij had hem nog maar net (hij had hem ook weer geruild met een andere gitaar), dus hij is al 3e hands... Dat zie je er gelukkig niet aan af. Het lijkt erop alsof er nog niemand echt serieus op heeft gespeeld. Ik ga hem morgenavond bij de band uitproberen. :D

stikel
21 november 2012, 15:12
Dan is het waarschijnlijk toch iemand anders geweest. Overigens had de op MP aangeboden Reverend dezelfde kleur en leek ook als nieuw. Anyway veel speelplezier en laat je bevindingen horen.

savale
3 december 2012, 15:15
Inmiddels al 2x mee gespeeld bij de band en hij bevalt echt heel goed! Goed in balans en speelt heerlijk. Vooral clean en met een niet te zware crunch is het echt zo lekker! Echt een aanrader als je een tele met een iets vollere sound en van kwaliteit zoekt.