PDA

View Full Version : Een amp van The Amp-Man



Mimasu
18 november 2012, 12:07
Vorige week een tweed amp tegengekomen (en niet kunnen laten staan) die volgens de verkoper gebouwd is door The Amp-Man uit Leiden. Is een wat eigenaardige uitvoering: een soort Bassman 5F6 chassis (3 preamp tubes, 2 x 6L6) maar met de controls van een tweed deluxe (2 x vol en tone), 1 x 12"speaker, cabinet iets hoger dan een standaard tweed Deluxe. Kan iemand iets meer over deze amps vertellen. Ik kom The Amp-Man wel vaker op het forum tegen, meestal met Bassman achtige amps. Hadden die altijd slechts 2 x vol en 1 x tone?

Leon

Gearjunkie
18 november 2012, 14:29
Je weet dat foto's verplicht zijn? Ook van onder de motorkap... ;)

Mimasu
18 november 2012, 17:15
Je weet dat foto's verplicht zijn? Ook van onder de motorkap... ;)

Inderdaad, ik wist het. Heeft even geduurd (ruzie met een beta versie van photobucket)

Komen ze (als het nu wel werkt):

http://i124.photobucket.com/albums/p19/mimasu_album/DSCN1812.jpg

http://i124.photobucket.com/albums/p19/mimasu_album/DSCN1813.jpg

http://i124.photobucket.com/albums/p19/mimasu_album/DSCN1817.jpg

Leon

Hendriks
18 november 2012, 17:33
Lijkt inderdaad wel op een Tweed Deluxe met 6L6. Hoe oud is het beestje?

Mimasu
18 november 2012, 18:44
Geen idee,

De verkoper had 'm een tijdje geleden op de beurs in Veenendaal gekocht. Volgens mij is The Amp-Man al een paar jaar out of business. De amp zal dus wel enkele jaren oud zijn. (ik weet het, hoort eigenlijk bij de moderne versterkers maar de mannen met verstand van dit soort amps zitten hier)

Leon

Midwolda
18 november 2012, 18:50
Zitten de HV-elco's nou open en bloot aan de buitenkant? :???:

Gearjunkie
18 november 2012, 18:58
Zitten de HV-elco's nou open en bloot aan de buitenkant? :???:

Een doosje erom zou niet misstaan.

Zie ik ouwe Philips mosterd condensatoren? Bijzonder voor een Tweed-achtige.

Mimasu
18 november 2012, 20:32
Zitten de HV-elco's nou open en bloot aan de buitenkant? :???:

Nee hoor. Ik heb het afdekkapje verwijderd om te zien wat er onder zit.

jacky
18 november 2012, 20:53
Lijkt mij een bassman met een aangepaste tone regeling volledige opbouw en trafo formaten kloppen met bassman.
The Ampman Ruud van dijk heeft nog wel een email adress en je kan m gewoon even mailen hij is vast genegen je het even uit te leggen.
Ik ben helaas zijn email kwijt geraakt.

Mimasu
18 november 2012, 20:53
Mocht je je afvragen hoe je aan zo'n amp komt, heel eenvoudig:

Ik had een mooi afgebouwd 5E3 chassis te koop gezien. Dus ik naar iemand die een deluxe cabinet te koop had. Omdat ik toen ik het cabinet kocht nog niet wist of ik ook het Chassis kon kopen heb ik deze amp erbij gekocht. Dit zou een "5E3 achtig ontwerp moeten zijn met 6L6 en een extra vvbuisje". Het 5E3 chassis bleek inmiddels verkocht. Heb nu dus wel een fantastisch Deluxe cabinet (guggs), geen deluxe chassis, en wel deze amp, en nog geen idee wat ik er mee moet.

Leon

Jan Buurman
18 november 2012, 21:52
....... Volgens mij is The Amp-Man al een paar jaar out of business..........

Leon

Ik heb hem laatst gesproken en volgens mij is hij nog steeds in business. Niet meer vanuit het zaakje op de Haarlemmerstraat (al jaren niet meer) maar vanuit huis...
Ik heb zo gauw ook geen tel.nummer of mailadres...

cluseau
18 november 2012, 22:38
Ik heb hem laatst gesproken en volgens mij is hij nog steeds in business.


Had ook signalen gekregen dat hij van een welverdient pensioen geniet. Misschien de man zelf even laten oordelen? Ik ken een paar klanten van deze man en zal eens rondvragen voor een adres. Ook heb ik wel wat werkjes gezien van deze bouwer, ziet er best netjes uit hoor.

Jan Buurman
19 november 2012, 07:32
Dat van dat pensioen zou best kunnen kloppen maar volgens mij kan hij toch niet van de buizenelectronica afblijven... :)
Meer hobbymatig misschien. Hij vertelde mij dat ik hem voor een wel kon bellen...
Maar inderdaad, gewoon even contact opnemen.....

Chris Winsemius
20 november 2012, 18:57
fasedraaier is long tail pair type dus geen cathodyne zoals een 5E3
rest van de pre nog niet verder bekeken