PDA

View Full Version : Kanalen doorlussen???



strattie
17 juni 2003, 20:58
ik las ergens dat je bij de Marshall 1959 super lead de ingangen door kan lusse. wat houd dit in? en wat veranderd er met je geluid?

Mr.Jay
17 juni 2003, 21:04
ik las ergens dat je bij de Marshall 1959 super lead de ingangen door kan lusse. wat houd dit in? en wat veranderd er met je geluid?

je doet dan niks anders dan beide knl. TEGELIJK gebruiken, ze worden dus beiden aangestuurd door je gitaar > je kunt dan een " mix" maken d.m.v. beide volumeknoppen, want die knl. klinken allebei anders.

Jay

iam
17 juni 2003, 21:58
hoe doe je dat bij een twin, jay?
kan je dit zelf doen?

Mr.Jay
17 juni 2003, 22:05
hoe doe je dat bij een twin, jay?
kan je dit zelf doen?

Bij een "stock "TWIN kan dit niet ! beide knl. staan NIET in fase, omdat er verschillende hoeveelheden buizen per knl. zijn.
je zou em om moeten laten bouwen.

Normaal kan dit alleen bij genoemde Marshall, een Fender Bassman, of een VoxAC30, misschien nog ene enkele meer, maar that's it.

Jay

iam
17 juni 2003, 22:08
maakt dat veel verschil uit qua geluid? volume?
welk verschil maakt dit dan ev. wel?
hoeveel kost zo'n mod?
kan eventueel laten doen alsk mn twin binnendoe (die gast is er dus nog altijd niet omgekomen, en telkens ik hem bel heeft hij geen tijd... i'm takin' my bussiness elswhere :angry: )

Mr.Jay
18 juni 2003, 09:28
maakt dat veel verschil uit qua geluid? volume?
welk verschil maakt dit dan ev. wel?
hoeveel kost zo'n mod?
kan eventueel laten doen alsk mn twin binnendoe (die gast is er dus nog altijd niet omgekomen, en telkens ik hem bel heeft hij geen tijd... i'm takin' my bussiness elswhere :angry: )

vrij zinloos > jij speelt toetsen erop.
Je bereitk iest meer gain, en zou klank kunnen mixen, ware het niet dat bij een Twin-type beide knl. bijna audenthiek zijn, bij zo'n plexi marshall verschillen ze veel meer.

Jay