PDA

View Full Version : Boss me 50



lambda
17 november 2012, 15:19
Hallo,

Ik zit met een vraagje ivm de boss me 50
Ik zou dit pedaal willen aankopen, maar in eerste instantie enkel gebruiken om het volume van de gitaar te verhogen om van akoorden over te gaan naar solo.
Dus enkel het volume verhogen.
Nu weet ik wel dat dit kan met het volumepedaal maar de bedoeling is dat ik gewoon op één van de drie pedaaltjes trap en ik de sound krijg die ik wil zonder distortion of zo...dus gewoon het cleane signaal alleen met meer volume.
Wie kan me zeggen of het wel kan met dit pedaal en hoe ik dat moet instellen.

alvast bedankt voor alle info

JohnLord
17 november 2012, 15:43
Ik zou zeggen: koop een cleanboostertje, bijvoorbeeld de LPB-1. ME-50 kan wel, maar is omslachtig, een groot apparaat voor dit doel en het is vragen om tonesuck.

arcane
17 november 2012, 15:45
Als je het alleen als boost wil gebruiken lijkt me de me 50 een overbodige aankoop.
Het volgende zou voor jou goed werken: een eq pedaaltje, wat zachter staat als je het ingeschakeld hebt. trap je de eq uit, dan heb je meer volume. klaar.

lambda
17 november 2012, 16:31
Tja mannen, dat weet ik wel...maar ik kan de me heel voordelig krijgen.
Ik wil enkel weten of het werkt zoals ik vraag.
Een kennis heeft de me 70 en daar kan het perfect...je kiest een cleane sound eventueel met wat delay of reverb en slaat dit op met write op bv pedaal 1.
Daarna laat je het pedaal gewoon staan en je verhoogt enkel het level en je slaat dit weer op op bv pedaal 2, dan heb je dus direct beschikbaar twee dezelfde klanken maar het ene staat luider dan de ander.
Zo kan het in de me 70.
vraag is of het zo ook gaat in de ME 50

Bedankt voor de reactie's

JohnLord
17 november 2012, 16:51
Dat kan ook met de ME-50. Maar een boostertje hoeft ook helemaal niet duur te zijn hoor.

Swaag
17 november 2012, 18:41
Tsja, je koopt een nieuwe cleanbooster van o.a Palmer voor 75,- (kan je nagaan wat ze 2ehands doen) en dan heb je een betere kwaliteit dan via die ME-50.

Napoje
19 november 2012, 09:32
Er zit geen eq onder de pedalen dus ik denk niet dat ie erg geschikt hiervoor is. Het pedaal is natuurlijk wel als volumepedaal te gebruiken.

edje kadetje
19 november 2012, 12:32
Er zit geen eq onder de pedalen dus ik denk niet dat ie erg geschikt hiervoor is. Het pedaal is natuurlijk wel als volumepedaal te gebruiken.

ik begrijp niet helemaal wat je zegt, maar naar mijn idee is wat de TS vraagt heel goed mogelijk.

Hoezo zit er 'geen eq onder de pedalen'?

Het is overigens wel een beetje alsof de topicstarter vraagt: ik kan voor weinig het duurste model volkwagen kopen, kan ik daar ook warm in zitten als ik de motor laat lopen?

het antwoord is natuurlijk 'ja', maar het is niet de meest kostenefficiënte oplossing (tenzij de volkswagen voor errug weinig komt).

JohnLord
19 november 2012, 15:35
Of de TS wil stiekum toch ook een beetje delay o.i.d. toevoegen als hij een solo gaat spelen...

Voor puur volumeboost blijf ik een ME-50 een lomp ding vinden dat qua geluidskwaliteit niet zal kunnen tippen aan een booster van een paar tientjes. (En ja, ik heb jaren een ME-50 gehad.)

Sarco
23 november 2012, 09:44
Ik zou de ME-50 afraden voor wat de TS er mee wilt doen. Er zit namelijk wat delay bij het switchen van patches bij de ME-50, wat het eigenlijk onbruikbaar maakt live. Tenzij dat je het in manual mode laat staan en dan eventueel met dat volume-pedaal werkt, maar er zijn betere opties.

EQ pedaal in FX-loop bijvoorbeeld. Clean boost pedaal zou ik ook niet doen omdat je dan eigenlijk gain aan het boosten bent (voor de preamp) en niet noodzakelijk volume.

edje kadetje
23 november 2012, 10:45
Of de TS wil stiekum toch ook een beetje delay o.i.d. toevoegen als hij een solo gaat spelen...



waarschijnlijk weet hij nog niet dat ie dat wil!
Maar daar gaat het wel van komen natuurlijk. En daar is dan ook weer niks mis mee.

Overigens denk ik inderdaad dat in de loop de beste oplossing is.

JohnLord
23 november 2012, 19:11
Clean boost pedaal zou ik ook niet doen omdat je dan eigenlijk gain aan het boosten bent (voor de preamp) en niet noodzakelijk volume.

Daarom moet ie ook in de FX loop...

lambda
6 januari 2014, 20:44
Hoi mannen,

Effe geleden, maar toch nog een reactie...
Bedankt voor de antwoorden, maar heb toch de ME 25 maar gekocht.
Je hebt natuurlijk gelijk, als ik dat pedaal enkel voor het volume nodig had, maar ondertussen zijn we al een dik jaar verder en nu ben ik blij dat ik dat toen toch maar aangeschaft heb.
Uiteindelijk krijg ik daar nu zo'n resem aan klankmodulatie's uit voor de prijs van een paar enkele pedaaltjes.
En of die nou slechter klinken weet ik nog zo niet.https://www.youtube.com/watch?v=muJ-feLnf2Q
In elk geval een compakt pedaal zonder kabelgeknoei.
gewoon gitaar erin en uit naar de amp.
En wil ik dezelfde klanken thuis neem ik 'm gewoon mee uit de studio en plug de headphone in.