PDA

View Full Version : Vraagje over een Carl Martin Red repeat echo en delay pedaal!



kunk
17 november 2012, 12:54
Hoi

Heb deze week een red repeat pedaal gekocht en hier gaat de vraag over.
Als ik de pedaal opneem in de effect loop van mijn versterker dan heb ik een behoorlijk verlies aan volume.
Zowel op de Blackstar HT-5 als ook op de Peavey Valveking gebeurt dit. Nu meende ik dat delay achtige pedalen bij voorkeur in de effect loop horen te worden aangesloten maar is dit volume verlies normaal?
Verder klinkt het prima dus dat is het probleem niet maar had dit verschil in volume gewoon niet verwacht.
Als ik het pedaaltje gewoon in de ingangssignaal Gitaar<>crunch box<>red repeat<> input versterker opneem klinkt het trouwens ook prima hoor. En ervaar ik geen volume verlies t.o.v. het spelen zonder effecten.

Kunk

Liquitone
17 november 2012, 13:13
Omdat ik over ben gegaan op versterkers zonder effect-loop heb ik hem nu gewoon voor de pre-amp en vindt dat eigenlijk heel prima klinken, een effect-loop voor delay is geen must, vroeger hadden gitaristen hun tape-echo's ook gewoon vóór de pre-amp.
het gekke is alleen dat de red repeat vóór de pre-amp bij mij het tegenovergestelde deed,. als de delay aan ging werd 'ie soms juist luider.
Ik zeg soms omdat 'ie dat niet altijd deed. Ik heb hem later true-bypass gemaakt en toen had 'ie nog steeds datzelfde probleem.
Ik heb dat opgelost door de delay vóór mijn laatste drive pedaal (plexi-drive) te zetten, dat vlakt de volume verschillen uit in mijn setup.
Bijkomend voordeel is dat de repeats wat cleaner zijn dan het originele signaal omdat die de plexi-drive wat minder boosten.
Probeer je red repeat dus maar eens vóór je crunch-box en kijk of dit je bevalt.(ik weet, het is niet gebruikelijk, maar voor mij werkt het)