PDA

View Full Version : Nieuwe buizen voor Hot Rod Deluxe II



Pynchon
17 november 2012, 01:49
Vandaag heb ik een Fender Hot Rod Deluxe gekocht van zo'n 8 jaar oud die het prima doet (250e :soinnocent:). Voor zover de verkoper wist waren de buizen al die tijd niet vervangen maar was de versterker wel regelmatig gebruikt. Nou lijkt het mij verstandig om er dus binnenkort een setje nieuwe buizen in te zetten maar ik heb geen idee welke ik het beste aan kan schaffen. Is er hier iemand met dezelfde versterker die tips heeft over leuke betaalbare buizen die hem misschien nog beter laten klinken en hoeveel die ongeveer kosten? Alvast bedankt.

Erik70
17 november 2012, 13:25
Ik heb zelf enige jaren terug deze set erin geplaatst. Voldoet prima.
Originele buizen waren toen ook al jaartje of 10 oud....ongeveer en één van de eindbuizen was perongeluk kapot gestoten. Toen hele set maar vervangen.

http://www.tonefactory.nl/shop2/fender-hotrod-tung-retube-p-2918.html


...maar bij jou alles nog goed werkt en goed klinkt, misschien is vervanging dan niet nodig.

Adro
17 november 2012, 14:24
ik heb ook een Hot Rod Deluxe +/- 5 jaar oud..
verander je ook erg veel qua sound zodra je er andere buizen in zet? zeg maar Dikker/warmer of sneller een mate van overdive...
ik heb bij de jongens van Tonefactory al een de bias warmer af laten stellen.. ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Pychon en mij..

Erik70
17 november 2012, 14:50
Mijn ervaring met andere buizen (in de Hotrod en andere amps) is dat er zeker wel "iets" verschil is. Ik zou eerder spreken van een nuance-verschil dan écht een ander geluid.

Hierbij natuurlijk uitgaande van de wisseling van een buisje van hetzelfde type, maar een ander merk. Dus niet een 6L6 vs EL34 ofzo...

Adro
17 november 2012, 17:41
ok..
maar dat setje buizen van jouw link, geven die dan toch meer de vintage sounds zoals ze beschrijven.. bedoel je dat dan met nuance?

Pynchon
18 november 2012, 18:17
Ik ben ook benieuwd en heb nog twee vragen over de footswitch:

- Welke Fender footswitch werkt goed samen met de Hot Rod Deluxe uit de 2e serie?
- Wat is een redelijke prijs voor een duidelijk gebruikt maar werkend exemplaar van de bij de versterker geleverde Fender footswitch?

Adro
2 december 2012, 19:19
en plots gingen mijn buizen stuk vorige week..
ik heb bij tonefactory deze retubeset er in laten zetten!

http://www.tonefactory.nl/shop2/fender-hotrod-retube-p-2920.html

m'n amp klinkt nu echt heerlijk vol, rond, warm... ook een goede service trouwens bij tonefactory.. een aanrader!