PDA

View Full Version : Goede 3DPT switch gezocht voor Cry Baby



DarknessAwaits
16 november 2012, 11:52
Vorige week heb ik de standaard switch uit mijn Cry Baby vervangen door een 3DPT switch en 'm zodoende true bypass te maken. Niks bijzonders dus.

Nu komt het probleem: de nieuwe switch heeft een 'langere gang', om het zo maar even te noemen. Dit betekent dat wanneer je het pedaal gebruikt je in de uiterste positie al de de switch een stukje indrukt (maar nog niet schakelt!). Dat voel je, maar je hoort het voornamelijk erg goed. De hoogte verstellen van de switch helpt ook niet, want het uiteindelijke schakelpunt zit wel op de juiste plek; goed indrukken met de voet en hij schakelt.

Aangezien ik gewoon thuis speel is dit een probleem, op de stage zou je hier geen last van ondervinden. De huidige switch komt van Musikding vandaan, maar wie heeft er ervaring met andere switches en eventuele tips?

Thanks!

nico verduin
16 november 2012, 11:58
Misschien een rotte schakelaar.

DarknessAwaits
16 november 2012, 12:19
Misschien een rotte schakelaar.

Nee, de schakelaar zelf is gewoon goed. Ik zou het eigenlijk even moeten illustreren met een side by side foto van beide schakelaars... Helaas heb ik die momenteel even niet voor handen, dus probeer ik het zo even:

http://moodysounds.com/images/Tillbehor/3pdt.jpg

Dat stukje wat boven de schroefdraad uitsteekt is bij de nieuwe switch langer dan bij de oude, en wordt dus ook eerder ingedrukt dan bij de oude switch. Schakelmoment zit wél op dezelfde plek.

Hendriks
16 november 2012, 12:26
Je hebt er nog een stelschroef erop zitten ,daarmee stel je de lengte af.

DarknessAwaits
16 november 2012, 12:29
Je hebt er nog een stelschroef erop zitten ,daarmee stel je de lengte af.

Bedoel je dat moertje wat om de schroefdraad zit? In dat geval: nee, daarmee stel je af hoe ver de schakelaar uit de wah steekt. Dus als je die omhoog zou draaien (en de schakelaar lager zou zetten) zou hij niet meer schakelen (te laag om in te drukken).

Dirk_Hendrik
16 november 2012, 12:34
Letterlijk tienduizenden lui hebben met deze Switches hun Wah ge-TB-ed. Daarmee heb ik wat moeite met het idee dat het bij jou fout zou gaan en je een andere switch nodig hebt. (waar je overogens heel lang naar kunt gaan zoeken)

DarknessAwaits
16 november 2012, 13:15
"Fout gaan" is wellicht overdreven: functioneel gezien werkt het wel gewoon goed. Ik zal volgende week een betere illustratie proberen te maken van het probleem.

gertjepeet
16 november 2012, 13:39
degene die je gepost hebt is de schacht 5mm hoog. (dus van af de schroefdraad tot aan onderkant knop, in rust)
Deze: http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p4885_Footswitch-2-position-DPDT--ON-ON.html
is 2.7mm hoog, scheelt iets, kweenie of je een led wilt, dat kan dan niet...

Bernardduur
22 november 2012, 10:29
Ik mod Wah pedalen altijd True Bypass met een relais; kun je gewoon de originele schakelaar houden (vind ik tot nog toe de beste schakelaar voor de toepassing) en het werkelijke schakelen doe je met een 9V relais dat je in het pedaal plaatst. Ideaal!