PDA

View Full Version : Satanisme



E.Smit
17 juni 2003, 20:06
Iemand uit mijn omgeving beweerde dat Iron Maiden en Metallica
Satan muziek is omdat de fans hun handen op zo'n je weet wel
manier houden. Volgens mij is dat echt dikke onzin want zelfs
bij rustige rock als Red Hot Chili peppers houden de fans hun
handen zo.

geertenno
17 juni 2003, 20:11
Het slaat inderdaad nergens op, een idioot van school zegt ook dat Metallica Satan aanbid enzo, dikke onzin...

wietse
17 juni 2003, 20:14
dat zijn domme fans die denken dat dat gebaar bij metal e.d hoort ,ze weten vaak zelfs niet eens wat het betekent.
het is een beavis and butthead invloed die deden dat ook altijd dus dan denkt men vaak dat het er bij hoort., omdat het op tv is.
natuurlijk zijn er wel echt satanistische bands maar daar horen metallica en iron maiden niet bij diecide weer wel , bij de meeste bands hoort het bij het image en zijn het niet echte satanisten.

geertenno
17 juni 2003, 20:15
Nee, de gitarist van Black Sabbath deed dat al, omdat dat had te maken met zijn Italiaanse achtergrond.

E.Smit
17 juni 2003, 20:23
Pfoe, wat een geruststelling.

andy
17 juni 2003, 21:10
Gaat het om het teken pink en wijsvinger omhoog????? Ach ja het "Evil" teken. Dat deden we allang voordat Beavis and Butthead het deden.
Dat gebeurde dus veel in de 80's en toen hadden bijna alle bands wel een nummer over de Duivel, ook Iron Maiden, "666 the number of the beast".
Metal and Hell, of niet dan. Maar echt serieus was dat natuurlijk allemaal niet. Maar who cares, als wij metalheads als duivel aanbidders gezien worden. :-D

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 21:26
als je die hand naar beneden kantelt is 't een M... van metal! \m/

en vraag die gast uit je buurt eens naar een definitie van 'Satan muziek'.

wietse
17 juni 2003, 21:42
Gaat het om het teken pink en wijsvinger omhoog????? Ach ja het "Evil" teken. Dat deden we allang voordat Beavis and Butthead het deden.
Dat gebeurde dus veel in de 80's en toen hadden bijna alle bands wel een nummer over de Duivel, ook Iron Maiden, "666 the number of the beast".
Metal and Hell, of niet dan. Maar echt serieus was dat natuurlijk allemaal niet. Maar who cares, als wij metalheads als duivel aanbidders gezien worden. :-D

dat teken werd al veel langer gebruikt maar beavis and butthead hebben het bij het grote publiek geintroduceerd.
en veel van de huidige metal jeugd is daar een beetje mee opgegroeid ,heb ook wel stakkers het zien doen op het bevrijdings festival in leeuwarden toen poppa chubby er een keer stond, die kleuters dachten dat het metal was en dat er dus bij hoorde. (hoop dat ze nu een beetje meer van muziek afweten)
en inderdaad laten ze ons maar als evil zien ,de meeste jehova's schrikken ook behoorlijk als ik of één van m'n maten de deur opendoet.

FNaRK
17 juni 2003, 23:19
The Mano Cornuto or Horned Hand is an ancient symbol used to protect against the evil eye. In Italian, mano means "hand" and corno means "horn". This symbol also represents the Horned God of the Witches, and is especially sacred to the Strega


Mano cornuto is a gesture in which the middle and ring fingers are held down by the thumb and the index and little fingers are extended outward like horns. Among some people this is the sign of a cuckholded man, but it is also widely used as a protective gesture against impotency. The mano cornuto is familiar to Americans who read comic books as the gesture Dr. Strange makes when he casts a spell and the gesture Spider-Man makes when he "thwips" web fluid from his wrists. (The popular artist Steve Ditko was responsible for the design of both of these characters, and some comics fans refer to the mano cornuto as "the Steve Ditko hand gesture.")

Bins
17 juni 2003, 23:36
Boeit mij niet zoveel wat het betekend (die spiderman wist ik wel trouwens), als ik "dat gebaar maak" dan bedoel ik zoiets als "yeah, dit rockt!!"
Ik denk dat je zulke dingen met een korreltje zout moet nemen, net als die pentagrammen, anarchy tekens etc.

Negative K3 fan
18 juni 2003, 00:15
1. MELODY is the main theme of music.
2. Rock music emphasizes the BEAT.
3. God defines music as MELODY.

According to the technical definition of music — rock is NOT even music! According to the Lord God — rock music is NOT music!

http://www.av1611.org/cqguide.html

meer heb ik hier niet over te zeggen!

delphiro
18 juni 2003, 08:24
ja, en de EO bracht een bandje uit waarin bewezen werd dat muziek (oa van Queen) tegen de hartslag in ging en dat je veel nummers achterstevoren kon draaien en er dan allemaal oproepen tot zelfmoord en drugsgebruik in zaten FOEI... stoute muzikanten.. alleen vreugdevolle liedjes over schaapjes en wolfjes en babies die naast elkaar in vrede liggen maken hoor! :roll:

fenderfreak
18 juni 2003, 08:34
Wij hebben voor de gein weleens een boodschap,achterstevoren in onze muziek verwerkt. 'Koop deze plaat, koop deze plaat!

http://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/crossbonesgif.gif

FNaRK
18 juni 2003, 10:02
Wij hebben voor de gein weleens een boodschap,achterstevoren in onze muziek verwerkt. 'Koop deze plaat, koop deze plaat!

http://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/crossbonesgif.gif

Jammer dat het niet geholpen heeft :D

Theije
18 juni 2003, 10:02
psssstt de duivel bestaat niet hoor :D en wat maakt jou het nou uit wat iemand van jou muziek vind, das toch een van de gedachten achter metal en rock, gewoon lekker doen en laten wat je wilt.

En voor zover ik weet staat het gebaar idd wel voor 'de duivel' de vingers staan namelijk voor de horens van een bok en een bok (mannelijke geit voor wie het niet weet) staat zoals een ieder weet weer symbool voor de duivel, satan, lucifer hoe je het ook noemen wilt.

Kitaarhiero
18 juni 2003, 10:11
1. MELODY is the main theme of music.
2. Rock music emphasizes the BEAT.
3. God defines music as MELODY.

According to the technical definition of music — rock is NOT even music! According to the Lord God — rock music is NOT music!

http://www.av1611.org/cqguide.html

meer heb ik hier niet over te zeggen!

en dan te bedenken dat muziek is ontstaan uit ritme, een holbewoner die op een boomstam ging slaan met 2 stokken (een ander ging daar bij schreeuwen/gillen en dat was dan melodie).

de orthodoxe christenen weten er weer helemaal niks van maar proberen toch een manier te bedenken om hun kinderen te "beschermen" voor Rockmuziek.

Ic3gl0vE
18 juni 2003, 10:47
zullen we doen dat kitaarhiero ons dingen gaat vertellen waar we allemaal zelf ook al wel achter waren?


:o

SATAN
18 juni 2003, 15:47
http://www.maledicta.com/images/catalog/stickers/13-40.gif

geertenno
18 juni 2003, 16:01
patser

andy
18 juni 2003, 17:53
Wij hebben voor de gein weleens een boodschap,achterstevoren in onze muziek verwerkt. 'Koop deze plaat, koop deze plaat!

http://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/crossbonesgif.gif

Welke plaat????????????? :razz:

Bates15
18 juni 2003, 18:44
Hahaha, deden de beatels ook al. taalp ezed pook.....taalp ezed pook

ibbie
18 juni 2003, 21:38
dat is onzin, zo is iedere band zowat satanistisch......
:-?

RadiuS
19 juni 2003, 11:13
1. MELODY is the main theme of music.
2. Rock music emphasizes the BEAT.
3. God defines music as MELODY.

According to the technical definition of music — rock is NOT even music! According to the Lord God — rock music is NOT music!

http://www.av1611.org/cqguide.html

meer heb ik hier niet over te zeggen!

slagerij van kampen, wat een boefjes zijn dat toch!! :roll:

Kitaarhiero
19 juni 2003, 11:39
Dat werkt dus ook rascisme weer in de hand. Afrikanen zijn de dienaars van de duivel want ze concentreren zich op het ritme....

Negative K3 fan
19 juni 2003, 13:21
zijn ze dat neit dan?? Ze zullen vast wel niet v oor niets zwart zijn!

Theije
19 juni 2003, 15:34
zijn ze dat neit dan?? Ze zullen vast wel niet v oor niets zwart zijn!

haha ohw my god, je maakt je weer us niet populair, ik snap nog steeds niet hoe je een dikke 4000 berichten op je naam hebt kunnen staan en nog steeds niet gelynched bent :D

Negative K3 fan
19 juni 2003, 17:55
ik ben al hard aan het oefenen met de skwaaiers hoor :)

Anders Destium
19 juni 2003, 19:42
Je moet niet vergeten dat Lennart uit het oosten komt en nog nooit van zijn leven een zwarte heeft gezien :o

Als je iemand wil slaan is de stok snel genoeg gevonden, het is ook heel makkelijk om allemaal fastische ideologieen te vinden in veel songteksten...

marc_o
19 juni 2003, 21:44
We kunnen lennart altijd op de volgende meeting nog lynchen natuurlijk, iedereen een wit laken mee, maken we hem met schoensmeer bruin en spelen we KKK-tje
dat heeft dan toch weer iets te maken met K, negatief en iets met 3

taraaaaaaa!!!!
het wordt een mooie meeting, ik voel het aan m'n wateren

marc_o
19 juni 2003, 21:46
Oh ja, de topic, wij slachten ieder optreden een maagd en drapperen haar ingewanden over onze spullen (trouwens, van een baarmoeder kun je een leuke muts maken, maar dit terzijde), dan verbranden we kippen en gillen we om de prins der duisternis

Maakt dit ons satanisten?

wietse
19 juni 2003, 22:20
Oh ja, de topic, wij slachten ieder optreden een maagd en drapperen haar ingewanden over onze spullen (trouwens, van een baarmoeder kun je een leuke muts maken, maar dit terzijde), dan verbranden we kippen en gillen we om de prins der duisternis

Maakt dit ons satanisten?

dat mischien niet maar wel een stel gevaarlijke gekken.

marc_o
19 juni 2003, 22:39
Maar we bedoelen het goed...........en het schept vreemd genoeg en band

Negative K3 fan
19 juni 2003, 22:56
hey marc met de grote mond, waar was je bij de vorige meeting??

FNaRK
19 juni 2003, 23:04
:-D

marc_o
19 juni 2003, 23:12
Wanneer was ie dan?
Volgens mij was ie al geweest voor ik het wist.Wees maar niet bang, op de volgende zal ik er zeker bij zijn.

FNaRK
19 juni 2003, 23:31
Ga je hem dan ook organiseren



de vorige meeting heeft ongeveer 1 jaar organisatie gekost :-D :-D
(stelletje amateurs)

marc_o
19 juni 2003, 23:47
Ja, nou, hoe moeilijk kan het zijn?
Het enige waar iedereen over gaat vallen is dat wanneer ik dat doe, het uiteraard hier in de buurt is.....dus in Zeeland.

Negative K3 fan
20 juni 2003, 00:05
zeeland is nou niet bepaald een centrale locatie...

maar als allie mij mee wil nemen kom ik met alle plezier, mag pimmetje een oordeel vellen over de agile.

FNaRK
20 juni 2003, 09:30
Ja, nou, hoe moeilijk kan het zijn?
Het enige waar iedereen over gaat vallen is dat wanneer ik dat doe, het uiteraard hier in de buurt is.....dus in Zeeland.


dus je zorgt voor een locatie (min. 2 ruimtes) 2 maal backline en de catering ??

Cool, ik zal er zijn...
Datum ?

moretel
20 juni 2003, 13:09
En een goeie drummer en bassist want de drummer van after forever is nog steed sop zoek geloof ik he Roadkill :-D :-D

geertenno
20 juni 2003, 15:35
Ja, nou, hoe moeilijk kan het zijn?
Het enige waar iedereen over gaat vallen is dat wanneer ik dat doe, het uiteraard hier in de buurt is.....dus in Zeeland.

Middelburg is hier ongeveer 25 kilometer verderop geloof ik.

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 16:21
Je moet niet vergeten dat Lennart uit het oosten komt en nog nooit van zijn leven een zwarte heeft gezien :o


Er lopen wel negers door twente hoor. Herman Finkers heeft daar nog zo'n leuk verhaal over. "d'r lup hier zo'n zwart'n!" hehehe

FNaRK
20 juni 2003, 20:41
En een goeie drummer en bassist want de drummer van after forever is nog steed sop zoek geloof ik he Roadkill :-D :-D


Nee hoor, hij was er...........tegen 11 uur 's-avonds en de zondag daarna...
Hij is trouwens ook een verdienstelijk gitarist, dus wellicht de komende keer ?

Anders Destium
21 juni 2003, 00:24
Eerst zien wat ie post :D

Na de vorige keer zou de volgende toch niet al te veel moeite moeten kosten Mario, ik had in ieder geval over de locatie niet al te veel te klagen, alleen hadden we beter 1 lounge/ouwehoer en 1 echte speelruimte kunnen hebben (bijvoorbeeld met wegstem-idee publiek :) )

Ik zou het absoluut niet vervelend vinden om wederom op een achteraf-plek in Schiedam een meeting te hebben (ik rij er nu tenminste in 1 keer heen :D )

hoofd
21 juni 2003, 00:40
We kunnen ook met z'n alle naar een leuke kroeg ofzo gaan...dan komt Lennart waarschijnlijk niet binnen, maar of dat nou zo'n groot probleem is.... :D

Anders Destium
21 juni 2003, 00:46
Mtlhead is weer in tha house :)

FNaRK
21 juni 2003, 10:22
We kunnen ook met z'n alle naar een leuke kroeg ofzo gaan...dan komt Lennart waarschijnlijk niet binnen, maar of dat nou zo'n groot probleem is.... :D

BananenBar ?

lupoloco
21 juni 2003, 10:25
http://www.nettavisen.no/img/0026/079926.jpg

Musician brings head to party
Av: Hilde Kristin Dahlstrøm / Morten Ø. Karlsen / Geir Selvik 18. jun 11:02

After beheading a dead body, a 26-year-old black metal musician (right) proudly showed off the head at a party. «It was a complete shock», says black metal vocalist Istar (left).

According to VG, the 26-year-old showed the head to people at a party in Skien, Norway, on Saturday night.
A witness said «He showed the head to one of the guests who felt sick and told the 26-year-old to get away from there».


Black metal musician
A 30-year-old friend of the 26-year-old said she is in shock after what happened, saying:

«I can not understand that he has been taking part in this, he is such a kind person».

The 30-year-old confirms that she knew her friend was in a band, but says she had no idea that he was involved in Satanism.

The man who has admitted to cutting the head off the dead body is a black metal musician and has released a number of albums.

The 26-year-old hid the head at a friend's place. The friend was arrested but later released, as he was unaware of what had happened.

According to Dagbladet, the 26-year-old man (left) was a base player in the band Svartahrid until being thrown out three years ago. The singer of the band, Istar, said:

«It is a shock to learn that he was taking part in desecrating bodies. Our band has never been involved in Satanism. What he has been up to after leaving the band, I do not know.»

TV 2 Nettavisen has reason to believe that the four men were influenced by drugs when breaking into the morgue and mutilating four corpses.

The 26-year-old's lawyer said:

«My client admits to being guilty as charged. He has explained that he was under the influence of drugs.»

According to sources in the local community, a group of locals is known for using amphetamine and having connections to a group of Satanists.


Phoned from the morgue
According to the 26-year-old's female friend, the whole thing started as another friend of the 26-year-old phoned from the morgue.

«He called on Friday night, saying he was at the morgue in Skien. Then my friend disappeared down town along with some other friends», she said.

The churchwarden, Gjertrud Eide, said on Tuesday that she was shocked by what has happened:

«It is difficult to describe this with words, it is just so brutal and horrifying».


leuk he :)

hoofd
21 juni 2003, 11:20
Das nou echt True BlackMetal!

schaap
21 juni 2003, 17:37
nee dat is typisch true norwegian black metal !

alleen die gozer was dead metal :???:

DThornus
8 augustus 2003, 13:00
Nee, volgens mij is dat gewoon een volkome idioot :-D
maar ja die heb je wel meer

marc_o
8 augustus 2003, 18:58
Nou, jongens, vanavond lekker naar de kroeg, pakken we een pintje op Satan.... :evil:

schaap
9 augustus 2003, 20:38
nu we het er toch over hebben, binnenkort komt die gozer van dissection vrij (hij had een homo vermoord) en die gozer was ook satanistisch dacht ik.

marc_o
10 augustus 2003, 11:47
Moet je voor het doodmaken van een homo ook al naar de gevangenis?



SIX SIX SIX......D'N DUVEL GEEFT OM NIX!!

Kitaarhiero
10 augustus 2003, 13:45
Ik heb deze topic net van achter naar voren gelezen... ben ik nu satanistisch? ;) :p

over het satanisme volgens het CoS (groep opgericht in '66) kopie uit ander forum:

Het Satanisme de religie van het vlees, de filosofie van het tegenstreven en het aanbidden van jezelf als godheid. Satanisme als religie van het vlees wil zeggen, dat er sinds 1966 een organisatie; verrees om nimmer meer te verdwijnen. Deze organisatie zou niet in het teken staan van dogmas en leerstellingen zoals zoveel kerken hadden. Deze organisatie was en is - anders. De CoS werd opgericht met als doel, de mens bewust te maken van het hier en nu, het vlees waarvan Christen zeggen dat het zwak is. Nee omdat het oprecht is werd de CoS opgericht; de mens kan nu eenmaal niet ontsnappen aan zijn meest elementaire instincten: lust, woede, jaloezie, vraatzucht, ijdelheid enzovoorts. De zeven doodzonden der Christen worden bij het Satanisme als hoogste deugden op zuilen van vuur gezet. Dit neemt echter niet weg, dat een Satanist zich niet aan regels moet houden. Ook al doorbreekt het Satanisme menig dogma, toch kan ook het Satanisme niet zonder een weinig dogmatiek. Zo zijn er de Elf Regels der Aarde, De Negen Satanische Verklaringen, De Negen Satanische Zonden en het Pentagonaal Revionisme: een vijf punten programma gemaakt, de modus Operandi van elke Satanist.

Geen Satanist zal er over peinzen om bloedoffers te brengen aan Satan, of mensen tegen hen wil te betrekken in rituele vieringen. Iemand die dit toch doet en alsnog beweert Satanist te zijn zal nimmer als zodanig door de CoS of haar aftakkingen geaccepteerd worden als lid, in welke hoedanigheid dan ook.

Een Satanist aanbidt de duivel niet, al willen hele horden experts en haatzaaiers dit wel laten geloven. Een Satanist aanbidt, als enige godheid, zichzelf! De Satanist redeneert: als de mens zijn eigen goden schept, waarom zou ik dan niet een god maken die op mij lijkt. Nee, die hetzelfde is als ikzelf? Waarom een vreemde aanbidden? Waarom voor een houten beeld knielen van een mens, die ik nimmer heb gekend, of voor een god in den verre buigen terwijl ik hier ben, in de wereld der werelden?

Vanuit dit standpunt staat een Satanist in het leven met beide benen op de grond of zoals Friederich Nietsche al zei: met een aarde kop. Geen schimmige, fladerige luchtkastelen van

hiernamaals of vagevuur, geen fabeltjes over melk en honing, geen beloften van een beter bestaan na de dood. In het hier en nu leven wij, dus hier is onze Hel en hier is onze Hemel! De Satanist probeert, hier vanuit gaande, het beste en meeste uit het leven te halen. Tevens probeert hij met al zijn intellect en mogelijkheden (die hij middels het toepassen van Satanische Magie zelf kan scheppen) problemen te voorkomen.

Satanisme is dus feitelijk een rationele, nuchtere levenswijze die vooral aandacht schenkt aan natuurlijke en dierlijke instincten; de mens is een dier als alle andere dieren. Satanisten leven in het hier - en - nu. Voor hen bevindt zich Hemel en Hel op aarde en nergens anders; aan henzelf de mogelijkheid er alles van te maken en er uit te halen wat er in zit!

De eenvoudigste definitie van het Satanisme zou zijn: bevrediging in plaats van onthouding. Onthouding brengt frustraties, frustraties veroorzaken lichamelijke en psychische ziektesongeacht wat een schijnheilig, hypocriet en crimineel instituut als de Kerk of hun baas, bij monde van zijn geschriften, daar ook van moge zeggen: het dier-mens dat zijn behoeften niet bevredigt, zich willens en wetens kwelt en beperkt, bevindt zich in een neerwaartse spiraal in een ellendig leven wat hij zichzelf ook voor spiegelt.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken is ook één van de basis principes van het Satanisme, terug te vinden in de Negen Satanische Verklaringen. Als een Satanist iemand leed berokkent die dit niet verdiende, zal dit recht worden getrokken een Satanist schuift nooit verantwoordelijkheid af op anderen.

Omgekeerd verdomd de Satanist het om verantwoording af te leggen voor iets waar hij zich niet schuldig aan heeft gemaakt.

Nu rest mij nog hier te vermelden, dat een Satanist zichzelf heeft ontdaan van de hypocrisie der monotheïsche godsdiensten, die het één prediken en het ander doen. De Christelijke bijbel bijvoorbeeld, staat bol van ophitsende boodschappen, volkerenmoorden, plunderingen, verkrachtingen en wat al niet meer. Het Evangelie van de Liefde is feitelijk slecht. Satanisme is levensaanvaarding, geen levensverachting.

Het Satanisme is kort om, een filosofie die:


* Kwaliteit boven kwantiteit stelt;

* Niet uit gaat van etniciteit maar van ethiek;

* De mens vrij maakt van valse schuldgevoelens, benauwde dogmas, valse normen en waarden;

* Het Recht van de Sterkste als basis heeft;

* Zich niet in laat met bedriegers, pretentieuze lieden en criminelen van welke aard dan ook;

* Het gevoel, de emotie en de magie in ere hersteld en praktisch toepast;

* Haar aanhangers een handleiding biedt voor een voller, rijker, en bevredigender leven!

hoofd
10 augustus 2003, 13:48
boeie...

schaap
11 augustus 2003, 01:44
boeie...
+1

dit boeit mij ook geen ene ruk, en ik wist het ook allang.

fuck nu-metal
11 augustus 2003, 15:42
Het Satanisme de religie van het vlees, de filosofie van het tegenstreven en het aanbidden van jezelf als godheid. Satanisme als religie van het vlees wil zeggen, dat er sinds 1966 een organisatie; verrees om nimmer meer te verdwijnen. Deze organisatie zou niet in het teken staan van dogmas en leerstellingen zoals zoveel kerken hadden. Deze organisatie was en is - anders. De CoS werd opgericht met als doel, de mens bewust te maken van het hier en nu, het vlees waarvan Christen zeggen dat het zwak is. Nee omdat het oprecht is werd de CoS opgericht; de mens kan nu eenmaal niet ontsnappen aan zijn meest elementaire instincten: lust, woede, jaloezie, vraatzucht, ijdelheid enzovoorts. De zeven doodzonden der Christen worden bij het Satanisme als hoogste deugden op zuilen van vuur gezet. Dit neemt echter niet weg, dat een Satanist zich niet aan regels moet houden. Ook al doorbreekt het Satanisme menig dogma, toch kan ook het Satanisme niet zonder een weinig dogmatiek. Zo zijn er de Elf Regels der Aarde, De Negen Satanische Verklaringen, De Negen Satanische Zonden en het Pentagonaal Revionisme: een vijf punten programma gemaakt, de modus Operandi van elke Satanist.

Geen Satanist zal er over peinzen om bloedoffers te brengen aan Satan, of mensen tegen hen wil te betrekken in rituele vieringen. Iemand die dit toch doet en alsnog beweert Satanist te zijn zal nimmer als zodanig door de CoS of haar aftakkingen geaccepteerd worden als lid, in welke hoedanigheid dan ook.

Een Satanist aanbidt de duivel niet, al willen hele horden experts en haatzaaiers dit wel laten geloven. Een Satanist aanbidt, als enige godheid, zichzelf! De Satanist redeneert: als de mens zijn eigen goden schept, waarom zou ik dan niet een god maken die op mij lijkt. Nee, die hetzelfde is als ikzelf? Waarom een vreemde aanbidden? Waarom voor een houten beeld knielen van een mens, die ik nimmer heb gekend, of voor een god in den verre buigen terwijl ik hier ben, in de wereld der werelden?

Vanuit dit standpunt staat een Satanist in het leven met beide benen op de grond of zoals Friederich Nietsche al zei: met een aarde kop. Geen schimmige, fladerige luchtkastelen van

hiernamaals of vagevuur, geen fabeltjes over melk en honing, geen beloften van een beter bestaan na de dood. In het hier en nu leven wij, dus hier is onze Hel en hier is onze Hemel! De Satanist probeert, hier vanuit gaande, het beste en meeste uit het leven te halen. Tevens probeert hij met al zijn intellect en mogelijkheden (die hij middels het toepassen van Satanische Magie zelf kan scheppen) problemen te voorkomen.

Satanisme is dus feitelijk een rationele, nuchtere levenswijze die vooral aandacht schenkt aan natuurlijke en dierlijke instincten; de mens is een dier als alle andere dieren. Satanisten leven in het hier - en - nu. Voor hen bevindt zich Hemel en Hel op aarde en nergens anders; aan henzelf de mogelijkheid er alles van te maken en er uit te halen wat er in zit!

De eenvoudigste definitie van het Satanisme zou zijn: bevrediging in plaats van onthouding. Onthouding brengt frustraties, frustraties veroorzaken lichamelijke en psychische ziektesongeacht wat een schijnheilig, hypocriet en crimineel instituut als de Kerk of hun baas, bij monde van zijn geschriften, daar ook van moge zeggen: het dier-mens dat zijn behoeften niet bevredigt, zich willens en wetens kwelt en beperkt, bevindt zich in een neerwaartse spiraal in een ellendig leven wat hij zichzelf ook voor spiegelt.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken is ook één van de basis principes van het Satanisme, terug te vinden in de Negen Satanische Verklaringen. Als een Satanist iemand leed berokkent die dit niet verdiende, zal dit recht worden getrokken een Satanist schuift nooit verantwoordelijkheid af op anderen.

Omgekeerd verdomd de Satanist het om verantwoording af te leggen voor iets waar hij zich niet schuldig aan heeft gemaakt.

Nu rest mij nog hier te vermelden, dat een Satanist zichzelf heeft ontdaan van de hypocrisie der monotheïsche godsdiensten, die het één prediken en het ander doen. De Christelijke bijbel bijvoorbeeld, staat bol van ophitsende boodschappen, volkerenmoorden, plunderingen, verkrachtingen en wat al niet meer. Het Evangelie van de Liefde is feitelijk slecht. Satanisme is levensaanvaarding, geen levensverachting.

Het Satanisme is kort om, een filosofie die:


* Kwaliteit boven kwantiteit stelt;

* Niet uit gaat van etniciteit maar van ethiek;

* De mens vrij maakt van valse schuldgevoelens, benauwde dogmas, valse normen en waarden;

* Het Recht van de Sterkste als basis heeft;

* Zich niet in laat met bedriegers, pretentieuze lieden en criminelen van welke aard dan ook;

* Het gevoel, de emotie en de magie in ere hersteld en praktisch toepast;

* Haar aanhangers een handleiding biedt voor een voller, rijker, en bevredigender leven!

Moet deze pseudo-filosofie doorgaan voor wijsheid?
Ik ben niet 100% thuis in het satanisme, maar volgens mij is het zo een belangrijke gedachte in het Satanisme is dat een mens zelf moet nadenken, als individu! En niet alles aanneemt van bijvoorbeeld een kerk. Waarom dan aansluiten bij een groep(Satanisten)?
En een handleiding voor het leven? Dat lijkt veel op wat de christenen een bijbel noemen.

Het satanisme is gewoon een groepering die zich afzet tegen de kerk, uit frustraties, als provocatie de duivel als symbool neemt. En het omdraaien van de zonden in het christelijke geloof in deugden? Het is een kinderlijke gedachte om te denken dat wanneer men gewoon het tegenovergestelde doet van waar men van walgt en als fout bestempeld, men het goede doet. Iemand die het tegenovergestelde doet van wat iedereen doet, is ook niet per definitie vrij. Zij laat de anderen immers indirect bepalen.
De hemel en hel, de duivel en god, zijn allemaal symbolen uit het christelijke geloof, die neemt de satanist gewoon over maar draait de rollen om. Puur om af te zetten tegen de gevestigde opinie. Wanneer men dan werkelijk het geloof wil aanvallen, kan men beter atheist worden.
en over die "punten", net als bij het satanisme gaat het bij het christelijke geloof ook om ethiek, goed en slecht zijn immers ook daar de hoofdthema's.
"Het emotie, gevoel en magie in ere hersteld", ergens bovenaan staat dat Satanisme een nuchtere, rationele levensinstelling, hmm..

Omgekeerd verdomd de Satanist het om verantwoording af te leggen voor iets waar hij zich niet schuldig aan heeft gemaakt.

Tja dit geld ook voor veel mensen die niet satanist zijn, ik ben geen satanist, maar verdedig mijzelf wanneer ik beschuldigd wordt van iets waar ik geen hand in heb gehad. En met mij velen anderen.
Bovendien, met al die brandende kerkn in Noorwegen, moordende bandleden en dus zo'n gast die een hoofd meeneemt, ondertussen de kerk van plunderingen, verkrachtingen en moorden beschuldigen.
De ene hypocriet beschuldigd de andere.
Uitzonderingen zeg je? Ook niet elke priester was een pedofiel.
Ik ben hier niet de christelijke kerk aan het verdedigen, maar ik geloof niet in een groepering of levenswijze, voorgeschreven door een instituut, of dat nou gaat om de katholieke kerk, de protestantse of de kerk van de satanisten. Zoals je zelf zegt, een mens die zelf na te denken, men moet wel luisteren naar wat anderen te zeggen hebben, daar heeft zij geen kerk of instelling voor nodig.
Het aanvallen van de kerk in Nederland is trouwens vrij achterhaald, de kerken stroomden al jaren geleden leeg en heeft nauwelijks nog invloed.
Het satanisme, is daarom waarschijnlijk een hunkering naar mystiek, ook in de achtiende eeuw waren er romantische zielen die iets dergelijks als zwarte missen hielden. Nu trachten sommigen daar een intellectuele laag in te ontdekken, maar de resultaten daarvan laten zich vergelijken met tegeltjewijsheden, die iedereen al min of meer toepast. Misschien is iedereen wel een soort satanist, maar kleden zij zich niet in het zwart, en tekenen pentagrammen.
Het pentagram is trouwens ook weer zo'n grappig ding, zij is slechts de tegenhanger van het kruis. Al met al komt het er op neer dat het satanisme gewoon het tweelingbroertje is, van het christelijk geloof.

Kitaarhiero
11 augustus 2003, 16:15
Ik heb het idee dat op de manier die het SoC bedacht heeft alle atheïsten satanisten zijn...

schaap
11 augustus 2003, 16:50
[quote="fuck nu-metal"Het pentagram is trouwens ook weer zo'n grappig ding, zij is slechts de tegenhanger van het kruis. Al met al komt het er op neer dat het satanisme gewoon het tweelingbroertje is, van het christelijk geloof.[/quote]
uhm, niet helemaal......
het pentagram is door het christelijke geloof overgenomen in hun religie, het satanisme heeft als symbool o.a. een omgekeerd pentagram, wat soort van hetzelfde voorstelt als een omgekeerd kruis.
Maar verder ben ik het voor de eerste keer ongeveer wel met je eens over iets :)

fuck nu-metal
12 augustus 2003, 15:20
Maar verder ben ik het voor de eerste keer ongeveer wel met je eens over iets


zucht van opluchting...gelukkig

Ibanez RuleZ
12 augustus 2003, 16:26
de orthodoxe christenen weten er weer helemaal niks van maar proberen toch een manier te bedenken om hun kinderen te "beschermen" voor Rockmuziek.

misschien vind je het dan leuk om te weten dat ik ook onder die groep val, orthodox Christen. ok, ik zit niet in de gereformeerde gemeente, "de zwartkousen", maar toch orthodox. Ik vind het eigenlijk een beetje "stigmatiserend" om dat zo lekker te stellen "ze weten er weer helemaal niets van". Ik luisten vrij breed naar rock en voornamelijk metal en ben NOOIT door mijn ouders van die muziek weggehouden. ze vertrouwenden er toen op (toen zij nog ergens daarover wat te zeggen hadden) dat ik smart genoeg was om dat zelf te bepalen. Sterker nog, mijn vader luisterde op zijn tijd ook naar bands als the rolling stones, deep purple, pink floyd, emerson lake and palmer en alice cooper. en ik ben geen standalone, een hoop vrienden van mij uit mijn kerk zijn precies zo opgevoed en houden van vergelijkbare muziek (rock en metal).

het door sommige christenen hooggehouden idee van: houd je afzijdig van alles dat modern en van deze wereld is (alleen klassiek is geoorloofd, want dat is bijna allemaal aan God geweid) vind ik net zulke grote bullshit en staat op hetzelfde niveau als een bovenstaande uitdrukking dat die orthodoxe Christenen er weer geen fluit van snappen.

harrald

Maiden Michiel
12 augustus 2003, 16:49
Iemand uit mijn omgeving beweerde dat Iron Maiden en Metallica
Satan muziek is omdat de fans hun handen op zo'n je weet wel
manier houden. Volgens mij is dat echt dikke onzin want zelfs
bij rustige rock als Red Hot Chili peppers houden de fans hun
handen zo.
Komt hij uit Urk ofzo?

Kitaarhiero
12 augustus 2003, 19:46
de orthodoxe christenen weten er weer helemaal niks van maar proberen toch een manier te bedenken om hun kinderen te "beschermen" voor Rockmuziek.

misschien vind je het dan leuk om te weten dat ik ook onder die groep val, orthodox Christen. ok, ik zit niet in de gereformeerde gemeente, "de zwartkousen", maar toch orthodox. Ik vind het eigenlijk een beetje "stigmatiserend" om dat zo lekker te stellen "ze weten er weer helemaal niets van". Ik luisten vrij breed naar rock en voornamelijk metal en ben NOOIT door mijn ouders van die muziek weggehouden. ze vertrouwenden er toen op (toen zij nog ergens daarover wat te zeggen hadden) dat ik smart genoeg was om dat zelf te bepalen. Sterker nog, mijn vader luisterde op zijn tijd ook naar bands als the rolling stones, deep purple, pink floyd, emerson lake and palmer en alice cooper. en ik ben geen standalone, een hoop vrienden van mij uit mijn kerk zijn precies zo opgevoed en houden van vergelijkbare muziek (rock en metal).

het door sommige christenen hooggehouden idee van: houd je afzijdig van alles dat modern en van deze wereld is (alleen klassiek is geoorloofd, want dat is bijna allemaal aan God geweid) vind ik net zulke grote bullshit en staat op hetzelfde niveau als een bovenstaande uitdrukking dat die orthodoxe Christenen er weer geen fluit van snappen.

harrald

tja, in het orthodoxe heb je natuurlijk ook verschillende gradaties. maar Orthodox staat voor mij gelijk aan streng in de leer, en dat zijn die mensen van die website blijkbaar extreem. denk het woordje "extreem" er maar bij (de extreem orthodoxe....) .

en ga nou niet zeggen dat je jezelf Extreem orthodox vindt! ;)

Ibanez RuleZ
12 augustus 2003, 20:34
wat een beetje mijn punt is, is dat als het over Christenen gaat (en ze zijn het zelf niet) dan wordt er altijd over "die zwartkousen" gesproken, alsof zij model staan voor alle christenen. Niet elke moslim is toch lid van al qu'aida? overigens wil ik de bovengenoemde organisatie daar niet mee vergelijken, fie moslioms zijn "fundamentalisten" en "extremisten" wat ook geld voor mensen uit de zeer rechtse gemeenten, zijn ze overigens puur uit angst om God afvallig te wezen (om maar ff met heel erg rechtse termen te gaan babbelen). Het probleem met deze christenen is dat ze dezelfde fout maken als de waar in de Bijbel zo verschrikkelijk voor gewaarschuwd wordt, door Jezus zelf nota bene en dat is ze denken dat je door een hele stamp aan extra regeltjes je een goed gelovige wordt. het meerendeel van de christenen is heel veel ruimdenkender en vrijer dan veel mensen denken.

als orthodox rechtzinnig in de leer is, dan is elke persoon die leeft naar de Bijbel orthodox. en er staat in de bijbel niets fouts over ritmische muziek of over muziek in het algemeen, wat overigens niet betekent dat we naar alles gaan zitten luisteren, maar dat is een ander verhaal.

harrald

Kitaarhiero
13 augustus 2003, 11:33
"zwartkousen" zijn godsvrezend, en ze zijn dat omdat er een paar machtswellustelingen allemaal onzin hebben uitgekraamd om het volk onder controle te houden (Doe wat wij zeggen want dat wil God), en te zorgen dat er veel geld in het laatje kwam. vooral de katholieke kerk profiteerd(e) van godsvrezendheid met aflaten en relikwieën.

De verlichting heeft die mensen over geslagen. en dat is jammer, soms storend en soms gevaarlijk (Bush en zijn Haviken).

Ik ben atheïst, maar ik vind dat áls je gelovig wilt zijn, geloof dan vanuit jezelf. God is niks meer dan een hersenspinsel dat steun geeft aan de mens. het klinkt misschien klef, maar "god zit in je hart" en niet in een boek (hoewel de moslims daar anders over denken).

Geloof is goed. daar heeft een mens steun aan.
Religie is gevaarlijk, want al snel ontstaat er corruptie en machtswellust onder zij die meer kennis hebben dan "hun" volgelingen.

Plop
22 augustus 2003, 14:14
Iemand uit mijn omgeving beweerde dat Iron Maiden en Metallica
Satan muziek is omdat de fans hun handen op zo'n je weet wel
manier houden. Volgens mij is dat echt dikke onzin want zelfs
bij rustige rock als Red Hot Chili peppers houden de fans hun
handen zo.

Dat teken is ooit satanisch bedoeld.... Nu loopt elke artiest met z'n vingers zo omdat het wel popie-jopie en nogal stoer overkomt... Eigenlijk heeft het teken niet zoveel satanische waarde... Maargoed, de betekenis blijft hetzelfde... Iron Maiden en Metallica spelen trouwens wel met die instelling... (satanisch)

mirrorofhate
22 augustus 2003, 14:26
Iemand uit mijn omgeving beweerde dat Iron Maiden en Metallica
Satan muziek is omdat de fans hun handen op zo'n je weet wel
manier houden. Volgens mij is dat echt dikke onzin want zelfs
bij rustige rock als Red Hot Chili peppers houden de fans hun
handen zo.

Dat teken is ooit satanisch bedoeld.... Nu loopt elke artiest met z'n vingers zo omdat het wel popie-jopie en nogal stoer overkomt... Eigenlijk heeft het teken niet zoveel satanische waarde... Maargoed, de betekenis blijft hetzelfde... Iron Maiden en Metallica spelen trouwens wel met die instelling... (satanisch)

Leg Uit please...

Metallica speelt met een satanistische instelling?

Ik snap hem echt niet!

Maiden, Satanistische instelling?
Hmm je bedoelt zeker Number of the beast of heaven can wait?

Hoeveel bands hebben het in hun nummers over satan??
zijn er erg veel is het niet?
Zullen ze ook allemaal een "satanistische instelling" hebben?

Leg ma ff uit zoda ik en mayB de rest het ook snapt

Plop
22 augustus 2003, 14:31
Ach.. ik ben geen Metallica-kenner... Maar bij mij komen die teksten een beetje satanisch over..... Trouwens.... Ik had het eigenlijk meer over dat "teken" .. maargoed.... Als jij zegt dat ze niet satanisch zijn.. Kvind ut best.... Ze komen bij mij niet echt "christelijk" over.. (maar ik moet zeggen dat ze wel leuk klinkende muziek maken..)

mirrorofhate
22 augustus 2003, 14:37
Ach.. ik ben geen Metallica-kenner... Maar bij mij komen die teksten een beetje satanisch over..... Trouwens.... Ik had het eigenlijk meer over dat "teken" .. maargoed.... Als jij zegt dat ze niet satanisch zijn.. Kvind ut best.... Ze komen bij mij niet echt "christelijk" over.. (maar ik moet zeggen dat ze wel leuk klinkende muziek maken..)

Kijk eens aan, Zijn we het daar over eens 8-)
En WTF of een band satanistisch is of niet, tgaat erom of ze goeie muziek maken!!

Blessed Be

Plop
22 augustus 2003, 14:42
Hey "mirrorofhate"
Nou.. dat "als ze maar goede muziek maken" ... daar ben ik dus een beetje vanaf gestapt... Er zijn genoeg mensen die helemaal gek worden van bepaalde bands.... En ik geloof dat ut satanische uitwerking op mensen.. Dus ik let wel op wat ik luister... Alleen het is soms wel verleidelijk om naar sommige dingen te luisteren.... Ik ben christen en ik vind het eigenlijk niet echt cool om naar muziek te luisteren die anti-"mijn geloof" is... Dus daarom.... Ik let wel ffies op.... waar ik naar luister...

mirrorofhate
22 augustus 2003, 14:48
Hey "mirrorofhate"
Nou.. dat "als ze maar goede muziek maken" ... daar ben ik dus een beetje vanaf gestapt... Er zijn genoeg mensen die helemaal gek worden van bepaalde bands.... En ik geloof dat ut satanische uitwerking op mensen.. Dus ik let wel op wat ik luister... Alleen het is soms wel verleidelijk om naar sommige dingen te luisteren.... Ik ben christen en ik vind het eigenlijk niet echt cool om naar muziek te luisteren die anti-"mijn geloof" is... Dus daarom.... Ik let wel ffies op.... waar ik naar luister...

Klopt, Maar je zult zelf toch ook wel in de gaten hebben of de muziek slechte of goede invloed op je heeft?
Ben zelf BTW ook christelijk, Heb ook wel mn bands waar ik niet naar luister. Denk aan bijv: Lucifer
Ik weet in ieder geval zeker dat Metallica niet satanistisch is,
Luister bijv. naar het nummer One,

Nog een tip voor leuke muziek (christelijk)

Blindside!

Plop
22 augustus 2003, 14:51
Ok.. Thanx.....
Ken je Kutless?..... Relaxed bandje
Ik ben zelf niet zo'n metal-fan... Kvind Delirious wel vet... (ken je wel toch?)

mirrorofhate
22 augustus 2003, 14:59
Nee ik ken ze niet,

Delirious natuurlijk wel!
wie niet ;)

Ben zelf wel een Die Hard Metal Fan,
Vooral Scandinavian Death Metal!

Blessed Be

schaap
23 augustus 2003, 00:28
Iemand uit mijn omgeving beweerde dat Iron Maiden en Metallica
Satan muziek is omdat de fans hun handen op zo'n je weet wel
manier houden. Volgens mij is dat echt dikke onzin want zelfs
bij rustige rock als Red Hot Chili peppers houden de fans hun
handen zo.

Dat teken is ooit satanisch bedoeld.... Nu loopt elke artiest met z'n vingers zo omdat het wel popie-jopie en nogal stoer overkomt... Eigenlijk heeft het teken niet zoveel satanische waarde... Maargoed, de betekenis blijft hetzelfde... Iron Maiden en Metallica spelen trouwens wel met die instelling... (satanisch)

Leg Uit please...

Metallica speelt met een satanistische instelling?

Ik snap hem echt niet!

Maiden, Satanistische instelling?
Hmm je bedoelt zeker Number of the beast of heaven can wait?

Hoeveel bands hebben het in hun nummers over satan??
zijn er erg veel is het niet?
Zullen ze ook allemaal een "satanistische instelling" hebben?

Leg ma ff uit zoda ik en mayB de rest het ook snapt
dat teken heeft niks met satanisme te maken, die link is gelegd nadat die gozer van kiss het deed dacht ik. het komt officieel uit italie. Het betekende iets van voorspoed, maar ook iets met onheil :???: lekker logisch dus........

Anders Destium
23 augustus 2003, 11:17
Hey "mirrorofhate"
Nou.. dat "als ze maar goede muziek maken" ... daar ben ik dus een beetje vanaf gestapt... Er zijn genoeg mensen die helemaal gek worden van bepaalde bands.... En ik geloof dat ut satanische uitwerking op mensen.. Dus ik let wel op wat ik luister... Alleen het is soms wel verleidelijk om naar sommige dingen te luisteren.... Ik ben christen en ik vind het eigenlijk niet echt cool om naar muziek te luisteren die anti-"mijn geloof" is... Dus daarom.... Ik let wel ffies op.... waar ik naar luister...

Dus als je iets hoort dat lekker klinkt, en later blijkt dat de mensen die het spelen een ander geloof hebben, vind je het vanaf dat moment niet meer goed? Mijn katholieke achtergrond heeft me nog nooit in de weg gestaan om muziek al dan niet goed te vinden. Iets klinkt goed in mijn oren, of niet :)

Christenen nemen teksten en uitingen normaliter veel serieuzer dan de muzikanten die zich ermee bezig houden en de teksten geschreven hebben. Ook de "noodzaak" om een beetje te choqueren is een deel van sommige muziekstijlen. Vrienden van mij (streng gereformeerd) voelen zich persoonlijk aangevallen als ik een zwart T-shirt draag met een bandnaam erop. Ik ben absoluut niet bezig met het al dan niet kwetsend zijn van al die "duivelse" plaatjes (valt ook meestal reuze mee, ze vinden Blind Guardian al satanistisch bijv.).

Ik vraag me bij dit soort discussies ook altijd af of mensen van een bepaald geloof schilderijen van medegenoten mooier vinden dan de schilderijen die door iemand van een ander geloof zijn gemaakt: Als je dit gebruikt om je oordeel te bepalen kun je natuurlijk nooit objectief zijn. Stel je voor dat je niet weet wat de achtergrond is van een bepaalde schilder, dan weet je niet eens of je zijn werk mooi MAG vinden :wink:

Harry
23 augustus 2003, 15:21
en daarbij komt nog dat satanisme voor mietjes is

Pickslide
23 augustus 2003, 20:03
Nog een tip voor leuke muziek (christelijk)

Blindside!

Ben dan wel niet christelijk maar Tourniquet is echt een onwijs goede christelijke metal band. Nieuwe album is trouwens met Marty Friedman. Maar vooral de iets oudere albums (microscopic view of a telescopic realm bijv.) zijn steengoed. Een van de beste melodische metal band sdie ik ooit gehoord heb.

schaap
24 augustus 2003, 16:47
en daarbij komt nog dat satanisme voor mietjes is
oja ?
hoezo ?

Harry
24 augustus 2003, 21:50
en daarbij komt nog dat satanisme voor mietjes is
oja ?
hoezo ?

het is voor sukkeltjes die geen normale hobby kunnen vinden en dan maar ergens tegen gaan lopen schoppen.
Ze zoeken iets dat in hun ogen stoer is, en dat kan schijnbaar niet ver genoeg gaan. Ook omdat het vaak labiele types blijken te zijn, die op deze manier meer zelfvertrouwen krijgen.l

joeycape
25 augustus 2003, 14:21
je hebt natuurlijk altijd van die gothic sletjes ertussen zitten die aan die hype meedoen omdat ze zichzelf geen houding weten te geven, die haal je er zo tussenuit. maar er zullen ook gewoon mensen zijn die er echt in geloven. veel van die rotzooi die je soms op tv ziet geeft vaak een verkeerd beeld/associatie van de ideeen/beginselen van een bepaalde overtuiging van iemand (in dit geval satanisme dus) en wekt bij jou, mij en menigeen ander weleens irritaties op. maar ik heb me er nooit in verdiept (ik gok jij ook niet) dus het is niet echt relaxed om daar meteen zo'n oordeel over te geven. Als ik zelf bijv. een jehova zou zijn, zou je dan ook geen platen meer van me kopen omdat je dat onzin vind?

Harry
25 augustus 2003, 21:19
het gaat niet om platen, het gaat om zielig gedrag.
Ik heb ook platen in huis van mensen die christelijk zijn, en toevallig n0g eens goeie muziek maken

Kitaarhiero
26 augustus 2003, 10:43
Maar het is evengoed een vooroordeel. Net zoiets als dat alle islamieten hun vrouwen slaan en Al q'aida steunen.
(en alle marrokkaanse jongeren kutpurken en criminelen zijn)

fuck nu-metal
27 augustus 2003, 23:44
[quote]je hebt natuurlijk altijd van die gothic sletjes ertussen zitten die aan die hype meedoen omdat ze zichzelf geen houding weten te geven, die haal je er zo tussenuit. maar er zullen ook gewoon mensen zijn die er echt in geloven. quote]

waar geloven ze dan in? ik bedoel ze geloven niet in de duivel, Satan, maar heten wel SATANisten?
En over het satanist zijn, gewoon omdat het spannend is en cool, wou je beweren dat bands en echte, 'oprechte' satanisten geen make-up en donkere mantels dragen omdat ze dat mysterieus en spannend vinden?

fuck nu-metal
27 augustus 2003, 23:46
Ik ben atheïst, maar ik vind dat áls je gelovig wilt zijn, geloof dan vanuit jezelf. God is niks meer dan een hersenspinsel dat steun geeft aan de mens. het klinkt misschien klef, maar "god zit in je hart" en niet in een boek (hoewel de moslims daar anders over denken).


Het zeggen dat god slechts een hersenspinsel is, en dus niet bestaat, is net zo 'dom' als zeggen dat god wel bestaat. Er is immers geen bewijs dat God bestaat, maar er is ook geen bewijs dat Hij niet bestaat. Je kunt dus niet stellig beweren dat God slechts een hersenspinsel is.

Plop
5 september 2003, 20:19
Hey "mirrorofhate"
Nou.. dat "als ze maar goede muziek maken" ... daar ben ik dus een beetje vanaf gestapt... Er zijn genoeg mensen die helemaal gek worden van bepaalde bands.... En ik geloof dat ut satanische uitwerking op mensen.. Dus ik let wel op wat ik luister... Alleen het is soms wel verleidelijk om naar sommige dingen te luisteren.... Ik ben christen en ik vind het eigenlijk niet echt cool om naar muziek te luisteren die anti-"mijn geloof" is... Dus daarom.... Ik let wel ffies op.... waar ik naar luister...

Dus als je iets hoort dat lekker klinkt, en later blijkt dat de mensen die het spelen een ander geloof hebben, vind je het vanaf dat moment niet meer goed? Mijn katholieke achtergrond heeft me nog nooit in de weg gestaan om muziek al dan niet goed te vinden. Iets klinkt goed in mijn oren, of niet :)

Christenen nemen teksten en uitingen normaliter veel serieuzer dan de muzikanten die zich ermee bezig houden en de teksten geschreven hebben. Ook de "noodzaak" om een beetje te choqueren is een deel van sommige muziekstijlen. Vrienden van mij (streng gereformeerd) voelen zich persoonlijk aangevallen als ik een zwart T-shirt draag met een bandnaam erop. Ik ben absoluut niet bezig met het al dan niet kwetsend zijn van al die "duivelse" plaatjes (valt ook meestal reuze mee, ze vinden Blind Guardian al satanistisch bijv.).

Ik vraag me bij dit soort discussies ook altijd af of mensen van een bepaald geloof schilderijen van medegenoten mooier vinden dan de schilderijen die door iemand van een ander geloof zijn gemaakt: Als je dit gebruikt om je oordeel te bepalen kun je natuurlijk nooit objectief zijn. Stel je voor dat je niet weet wat de achtergrond is van een bepaalde schilder, dan weet je niet eens of je zijn werk mooi MAG vinden :wink:

Hoi, Er staat nergens dat ik als christen iets niet mooi mag vinden... Ik heb toch een eigen mening?.. Daar doe ik nix an... Ik vraag mezelf gewoon af of het slim is om ermee door te gaan... En dat vind ik wel slim omdat er (zoals ik eerder zei) bandjes zijn die mij negatief beinvloeden....

Dus het wil ook niet zeggen dat ik "niet christelijke" bandjes niet mooi vind en niet mooi mag vinden... Ik wil me gewoon niet inlaten met satanische zooi.... That's it... En met "goed" bedoel ik satanisch of christelijk ofzow... "goed" heeft in dit geval nix met kwaliteit te maken....