PDA

View Full Version : Fender Custom Shop '51 Nocaster pickups in Highway One



DrHanz
15 november 2012, 13:35
Gisteren nieuwe pups in een Fender Highway gezet. Die speelde al erg fijn, maar klonk zo-zo... Wereld van verschil, de Nocaster pups zijn precies wat ik altijd zocht in tele-geluid. Alle drie de standen klinken mooi, helder, met hout-achtige mids, niet 'plat' zoals de stock pups.

Kortom: echte aanrader qua upgrade, en ook nog eens een betaalbaar setje...

muziekschuur
15 november 2012, 14:41
Heb je de holtes goed afgeschermd? Afgeschermd draad gebruikt? Dat wil ook goed helpen...

DrHanz
15 november 2012, 19:12
Nee, niets afgeschermd...:) mijn tele is inderdaad wel iets noisier geworden, in mijn beleving dan.

Heb altijd het idee dat shielden ergens ook.iets van je tone opsuckt.

josan
15 november 2012, 23:25
De HW1 pickups hebben meer windingen, dan de standaard tele-pickups. Daardoor klinken ze warmer/ronder, maar ook minder tele-achtig. Ik zelf in mijn HW1 een setje Vintage pickups gezet en je krijgt er een andere, meer klassieke, tele mee. Zeker aan te raden.

DrHanz
16 november 2012, 00:28
Inderdaad, de standaardpups waren wat wolliger. Heb ook de zadels vervangen door brass compensated, en dus de pups, nu nog andere tuners (jammer dat 6-in-lijn Klusons niet passen ivm net iets andere onderlinge afstand van de tuners) en de hele boel een ker rewiren met betere schakelaar en outputjack, en die Highway is toch nog een heel redelijke gitaar :)

josan
16 november 2012, 10:59
Yep, brass compensated zadels heb ik ook ....en nog een 4-way switch. Daarmee krijg je er bij wijze van spreken een humbuckerstandje bij, d.w.z. meer output door serieschakeling van de pickups.
Stemmechanieken heb ik laten zitten. Ik moest alleen de fretrandjes wat bijvijlen en de kamuitkepingen wat uitdiepen.
Dat Greasebucket-spul ben ik niet aan geweest omdat het redelijk goed werkt, maar standaard kijk ik bij passieve circuits altijd naar een lichtere toon condensator (doseerbaarder wegdraaien van het hoog) en een treble bypass over de volume pot om bij volumevermindering het hoog niet compleet er uit te draaien.

DrHanz
18 november 2012, 02:19
Greasebucket heb ik ook helemaal geen probleem mee. Heb nog wel in de planning de pickup switch een keer te vervangen door een betere.