PDA

View Full Version : voodoo lab Power plus 2 vs harley benton power plant € 188 vs € 38 : HUH ?



bagheera
14 november 2012, 18:39
de titel zegt het al zo een beetje
de voodoolab power plus 2 kost 188 EUR
de harley benton kost er 38 ze doen beiden ongeveer het zelfde
nu weet ik ook wel dat Harley benton geen super kwaliteit levert maar zo'n groot prijsverschil doet het me toch wel overwegen het is chrisis he :)
Ik was benieuwd naar jullie take op dit prijsverschil misschien weten jullie iets dat ik niet weet , zien jullie iets dat ik niet zie
http://www.thomann.de/be/voodoo_labpedal_power_2_plus.htm
http://www.thomann.de/be/harley_benton_powerplant.htm

de powerplant ziet er minder stevig uit maar toch ...

Kieftenbelt
14 november 2012, 18:55
Kort gezegd, de Harley Benton beschikt geen gebalanceerde uitgangen, geen gelijke voltages en door de geen gebalanceerde uitgangen meer ruis, en dingen, vooral heel veel dingen.
Voor meer info is dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?118413-FAQ-voeding-van-pedalen) altijd een fijne uitleg.

bagheera
14 november 2012, 19:23
bedankt had ik inderdaad niet bij stil gestaan super

Braindead
15 november 2012, 13:43
Voor de ruis kan je toch gewoon een noisegate gebruiken? En wat wordt er verstaan onder dingen?
Just curious maar zijn er al wel eens (double blinded) tests gedaan om te zien of er iemand is die het verschil hoort tussen de 2 powerblocks?

Tuurlijk is die voodoolab beter maar het prijsverschil is inderdaad huge. Die HB kost 20% of te wel 1/5de van wat die vl kost.

Kieftenbelt
15 november 2012, 14:15
Bij een Powerplant heb je minder vermogen. Je moet het zien als een daisy chain IN de Powerplant, voor 9v maximaal 500mA. Voor allemaal analoge pedalen moet dat net kunnen, maar als er zware digitale pedalen bijkomen is het een ander verhaal, die vragen toch al gauw 200mA (dat verschilt heel erg, je hebt ze ook van 100/120mA, en veel minder/meer). Ook zijn er nog 2x 12v uitgangen, altijd handig.

Bij een Power plus beschik je veel meer stroom, meer pedalen kan je hiermee voeden. Daarnaast, het is geïsoleerd, de kans op storing en ruis is velen malen kleiner, je geeft 'schoon' stroom. De componenten en trafo('s) maken het extra duur, die worden vaak speciaal voor het bedrijf gemaakt, bijvoorbeeld ook bij Cioks voedingen. Naast dat investeert Thomann er zo groot in dat ze een massa van die voedingen in China kunnen laten maken, word er alleen maar goedkoper op.

Of iemand het verschil hoort tussen de PP en de PP (haha, PowerPlant en Power Plus), hangt van verschillende factoren af. Als je op een degelijk volume staat is de ruis vast meer bij de powerplant. Hangt af van je pedalen, van je circuit, geaard of niet geaard.
Daarnaast zou er een verschil op kunnen wekken hoe een effectpedaal op het stroom reageert. Wellicht klinkt ie anders. Toevallig heb ik dat zelf mee kunnen maken met mijn Fuzz Factory. Dit kan verschillen in het voltage en zooveel meer.

Een noisegate, kan, maar heeft wel vaak invloed op je geluid. Ik heb zelf nog nooit gewerkt met een noisegate, wel softwarematig, maar betreft het gitaarcircuit zou ik het je niet kunnen vertellen.

LordRiffenstein
15 november 2012, 15:17
Ik heb de Power Plant getest, 15min later heb ik hem er weer uitgeflikkerd. Ik wou er 1 unit mee gebruiken maar het ding gaf verschrikkelijk veel ruis. Geeft ook geen 500mA, in theorie wel maar niet in praktijk. Ik wou hem in mijn rack gebruiken om mijn X2 wireless van stroom te voorzien. Zelfs gewoon aangesloten op mijn Furman maar niet op de wireless, veroorzaakte die Power Plant al meer ruis.

Bassa
15 november 2012, 15:59
Is deze niks?http://www.thomann.de/be/harley_benton_powerplant_junior.htm. Geisoleerd en als het te weinig inputs zijn koop je er toch 2?

Kieftenbelt
15 november 2012, 16:00
Ik heb momenteel ook 2 van die kasten, bevalt mij eigenlijk best wel goed :)

Montecristo
20 november 2012, 08:05
Ik heb zelf ook twee juniors, niet omdat ik er 2 nodig had maar de eerste was na 2 minuten stuk. Thomann wel gelijk heel netjes een nieuwe opgestuurd... hulde daarvoor! Ik zou er niet mee giggen, voor thuis is het wel handig en goedkoop. De ruis is alleen wel meer dan dezelfde chain met enkel batterijen. Maar dit kan ook te maken hebben met de netvoeding waarop de powerplant zit. Mijn advies als je serieus een board wil bouwen met allemaal mooie dure pedalen, doe het dan gewoon echt goed en ga dan niet bezuinigen op zo'n belangrijk onderdeel.

jim__
20 november 2012, 10:59
Ik heb de power plant junior nu ook een jaar onder m'n board, geen problemen tot dusverre. En hij voedt ook m'n wireless set, wat bij een daisychain niet ging zonder spacy geluidjes. Ben er dus erg tevreden over, zeker voor het geld en de bijgeleverde kabelset is het een lachertje.

rocker_71
20 november 2012, 16:47
Is deze niks?http://www.thomann.de/be/harley_benton_powerplant_junior.htm. Geisoleerd en als het te weinig inputs zijn koop je er toch 2?

Is dat een ripoff van de Trex fueltank junior?
http://t-rex-effects.com/products/fueltank-junior-1.aspx

scabiosa
20 november 2012, 17:11
Ik heb de power plant junior nu ook een jaar onder m'n board, geen problemen tot dusverre. En hij voedt ook m'n wireless set, wat bij een daisychain niet ging zonder spacy geluidjes. Ben er dus erg tevreden over, zeker voor het geld en de bijgeleverde kabelset is het een lachertje.

zo is dat! Ik ben ook zeer tevreden met de mijne, en die gaat ondertussen ook al een hele tijd mee! Wel degelijk geïsoleerde uitgangen en zo...

bagheera
20 november 2012, 17:13
ik heb er ondertussen een boss ce-20 bij , ik heb gehoord dat dit nogal een stoomvreter is
Ik denk dat ik met pijn in het hart , toch het geld zal uitgeven aan de power plus 2
Met 5 ingangen heb ik ook niet genoeg
Ivy heb ik al
Ibanez Ts808 HW heb ik al
Boss ce20 heb ik al
Ernie ball volume pedal volgt nog
wox wah volgt nog
fuzz face volgt nog
boss dd3 volgt nog

duur grapje wel

DemolitionColorScheme
21 november 2012, 11:25
Voor de ruis kan je toch gewoon een noisegate gebruiken? En wat wordt er verstaan onder dingen?
Dat is een probleem proberen op te lossen met een extra stuk gear. Liever voorkomen dan er mee zitten.
Daarbij is een gate nooit een noise removal unit, dus de noise die aanwezig is hoor je dan alsnog, alleen als je niet speelt.

Timotio
21 november 2012, 15:00
Heb toevallig vorige week ook een Pedal Power Plus 2 onder m'n plank geschroefd en dat werkt echt super. Daarvoor gebruikte ik een daisychain en die gaf nogal wat herrie... de overdrives gaven heel veel ruis en je kon het tempo van m'n DD20 als een hartslag door m'n versterker heen horen. Nu niets meer van dat alles. De ruis is zo goed als weg (single coils) en de effecten klinken volgens mij zelfs nog iets levendiger ook! Oftewel: echt je geld wel waard, ondanks dat het veel is :)

forceps
21 november 2012, 20:46
Ik heb die Power Plant Junior ook, hij voedt een Tremonti wah, Boss TU-2, Tubescreamer en noisegate en geen brom, ruis of wat dan ook. Alleen de voeding niet direct naast de wah zetten, want dan gaat ie brommen als de wah aanstaat (maar dat is volgens mij met elke adapter zo). Zeer tevreden gebruiker in elk geval!

caliban
22 november 2012, 00:04
Ik heb de harley benton power plant in het blauw, de gewone versie dus, en heb vooral bij overdrives last van ruis, niet overdreven, maar de geïsoleerde uitgangen op die witte versie lijken me wel een hele vooruitgang.

bagheera
22 november 2012, 12:21
zou het dan te overwegen zijn om 2 juniors te kopen in de plaats van 1 power plus 2 ?

Hendriks
22 november 2012, 15:57
Ik heb de HB jr. nu meer dan een jaar en tot nu toe geen klachten , ik heb heb zelfs al een keer laten stuiteren op onze plavuizenvloer.