PDA

View Full Version : Marshall Jcm800 kapot??



GuitarMaster
17 juni 2003, 19:23
Ik zette net mn Marshall JCM800 1x12" 50 watt Combo aan, laat hem een paar minuten opwarmen, maar er komt geen geluid uit. Ik draai ff aan de volumeknoppen, maar als ik ze allebei op 7 heb is het geluid nog erg zacht. Het Boostkanaal (het is de 2-kanaals versie) heeft hetzelfde probleem. Weet iemand wat dit is? Mn buizen branden allemaal nog.

signsofzodiac
17 juni 2003, 20:36
Heb je je gitaar ook ingeplugd :-D ?

strattie
17 juni 2003, 20:50
Heb je je gitaar ook ingeplugd :-D ?
:lol:

oddman
17 juni 2003, 20:54
misschien moet je hem eens openvijzen
en eens kijken naar slechte contacten ?
ben je zeker dat alle lampen nog branden want het kan ook wel een lamp in je eindversterker zijn die naar de bom is ...

V!N
17 juni 2003, 21:00
Heb je je gitaar ook ingeplugd :-D ?

details, details .. :wink:

GuitarMaster
18 juni 2003, 11:59
Alles doet het nog, alleen moet ik hem helemaal opendraaien voor een heel klein beetje geluid.

josh.vandenberg
18 juni 2003, 12:06
misschien een loosse plug of kabel.plug eens in in je effect return.als het nog werkt is het je voor versterker.bij zo n heel zacht geluid is het meestal je contact.of tik eens tegen je buizen.meestal nix ernstigs.die versterkers zijn niet kapot te krijgen.Succes

Soulman
18 juni 2003, 16:18
Wanneer er een fx loop aanwezig is kun je proberen met een kabeltje de send en return te verbinden.

EdJ
18 juni 2003, 19:47
Kom jij ff makkelijk aan je loadbox :razz:

GuitarMaster
19 juni 2003, 13:04
Ik heb ff een kabeltje tussen de fx-loop send-return gedaan, en nu doet ie het gewoon :-? . Weet iemand wat het probleem dan is? Ik ben niet zo technisch

josh.vandenberg
19 juni 2003, 17:19
je kunt eerst proberen om flink contactspray in de sen en de return te spuiten.Als volgende doe je de kabels er zo'n 50 x in en uit.Daarna alles herhalen.Alie het dan nog niet doet maak je je versterker open en ver vang je je jack chassisdelen.Die kun je krijgen bij elke electronicazaak.Sommige versterkers hebben print jackchassisdelen.Als je geen soldeerervaring hebt.Laat het dan doen want die printen van marshall zijn kwetsbaar.