PDA

View Full Version : neovibe mod even meekijken



larsje
14 november 2012, 09:49
hi,

ik wil de tremolo mod die hier beschreven staat uitvoeren (dan kan ik mijn tremolo van mijn pedalboard halen...):

http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=76157.0

Maar als ik naar de foto daaronder kijk, lijkt het alsof de verbinding van de 0,068uF, de 100k en 47K weerstand anders is aangesloten? (Ik kan die 47k ook helemaal niet zien op de foto)

Daarnaast zie ik ook nog een draadje lopen tussen de voetschakelaar en pin 2 van de 'nieuwe' schakelaar, die begrijp ik ook niet helemaal. Kan iemand licht in de duisternis scheppen.

Plant
14 november 2012, 13:59
Zo te zien zit er een weerstand 'verstopt' in de zwarte krimkous aan de groene .068uF condensator rechts. Dat zou dan die serieweerstand van 100k moeten zijn.
In de lichtblauwe krimpkous rechts onderaan de foto lijkt ook een weerstandvormige knobbel te zitten, maar die heeft niks met deze mod te maken denk ik.

Die weerstand net boven de groene condensator ziet eruit als 56k 1%, misschien gebruikt i.p.v. 47k.

larsje
14 november 2012, 19:21
oke, dank je. het lijkt er dus op dat hij die 56K vast heeft gezet op pin 1 waar ook die 0,068uF en doe 100K aan vastzitten. Tegelijkertijd heeft hij die ook weer vastgezet aan een pin op de schakelaar (aarde?), het lijktt alsof hij het anders gesoldeerd heeft dat dat op het plaatje staat, maar ik kijk vast verkeerd.

larsje
17 november 2012, 19:50
Ik ben aan het solderen geslagen maar kom er niet helemaal uit. Ik heb de vibrato en chorus werkend, maar de tremolo niet naar mijn idee. Hij gebruikt volgens mij een 3P3T. ik gebruik een 2p3t (eigenlijk een 2p6t). Ik begreep dat de oogjes 1,2,3 met A en 7 8 9 met B corresponderen. Maar hoort 1 nu bij 7, 2 bij 8 en 3 bij 9? Hij geeft in zijn aanwijzingen dat de materialen van de tremolo tegenover elkaar gesoldeerd moeten worden.