PDA

View Full Version : Goedkope Telecaster bij mij om de hoek, het waard?



Lawkeeper
14 november 2012, 08:44
Hallo dames en heren,

Ik kwam op Marktplaats een advertentie tegen met deze foto:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/43/oQSvHf9dlJKmMhtN2+A+uA==.jpg

Er wordt zo'n 75-80 euro voor gevraagd en het is bij mij om de hoek. Afgaande van deze foto, wat zouden jullie maken van bijv. de kwaliteit? Ikzelf vind het een mooi ding en ben wel een fan van Strat-halzen, maar ik vraag het aan het collectief ;)

Volledige URL van de advertentie:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m612498424-elektrische-gitaar-wit-en-zwaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Hendriks
14 november 2012, 08:48
Hallo dames en heren,

Ik kwam op Marktplaats een advertentie tegen met deze foto:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/43/oQSvHf9dlJKmMhtN2+A+uA==.jpg

Er wordt zo'n 75-80 euro voor gevraagd en het is bij mij om de hoek. Afgaande van deze foto, wat zouden jullie maken van bijv. de kwaliteit? Ikzelf vind het een mooi ding en ben wel een fan van Strat-halzen, maar ik vraag het aan het collectief ;)

Volledige URL van de advertentie:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m612498424-elektrische-gitaar-wit-en-zwaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Voor dat geld in iedergeval een leuke decoratie en als het meevalt een prima gitaar.

LRS
14 november 2012, 09:05
Als bij iedere andere gitaar er gewoon even op spelen:

- voelt de hals lekker aan?
- hoe zijn de frets? afgesleten? scherpe randjes? te dik of te dun?
- is de hals recht?
- hoe staat ' ie afgesteld, indien niet prettig, heb je er vertrouwen in dat je dat naar je zin kan krijgen?
- wat zit er onder dat afdek kapje bij de brug? drie busjes of zes losse brugzadels? heb je een persoonlijke voorkeur i.v.m. toon en.of intonatie?
- geen doodlopende frets bij opdrukken van snaren (met name boven 12e fret)?
- neem je eigen amp mee en plug in, hoe klinken de elementen? Voor deze prijs is het trouwens niet zo'n ramp als hij elektrisch niet top klinkt, als hij maar lekker speelt. Een setje after market elementen is er zo ingesoldeerd en dan kan je nog steeds een super fijn gitaartje hebben voor een net prijsje...

Succes!

Tabula Rasa
14 november 2012, 09:54
Als de maten kloppen met het origineel is ie in ieder geval is delen goed verkoopbaar en zit er zelfs een tientje of 2 winst in.

Lawkeeper
14 november 2012, 10:24
Top, bedankt voor de tips! Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ik 'm eens kan komen uitproberen op m'n Vox VT20, ben benieuwd! Kan eventueel altijd nog de pickups vervangen als dat nodig is, en die ashtray is ook altijd leuk.

Midwolda
14 november 2012, 10:52
Is die kopvorm niet van een SX tele?

Rock Bottom
14 november 2012, 14:42
Vraag me af of er uberhaubt een tele brug onder de ashtray zit.

Hendriks
14 november 2012, 15:32
Vraag me af of er uberhaubt een tele brug onder de ashtray zit.
Hoe zie je dat?? Zit hij er met montagekit op , ofzo?

jan jansen
14 november 2012, 18:23
Hoe zie je dat?? Zit hij er met montagekit op , ofzo?

hmm weinig kennis van teles...je drukt hem normaal zo op de brug.Ik heb 3 teles met een asbak.Je moet er wel van houden...

Rock Bottom
14 november 2012, 18:48
Meer omdat je op bepaalde oude jappen wel eens een apparte brug tegen komt onder ashtrays.
Hoe het hier bij zit weet ik niet maar vroeg het me af.

Hendriks
14 november 2012, 19:04
hmm weinig kennis van teles...je drukt hem normaal zo op de brug.Ik heb 3 teles met een asbak.Je moet er wel van houden...

Ik had er een :) bij moeten zetten.

Lawkeeper
14 november 2012, 20:13
Hahaha, vind het wel typisch dat jullie zeggen van 'ga uitproberen, ziet er aardig uit' en ze op internationale fora deze gitaar meteen afwimpelen als waardeloze rotzooi ;)
Bedankt voor de tips! Mailtje is de deur uit, maar ik heb nog niks terug.

Tabula Rasa
14 november 2012, 20:16
Hahaha, vind het wel typisch dat jullie zeggen van 'ga uitproberen, ziet er aardig uit' en ze op internationale fora deze gitaar meteen afwimpelen als waardeloze rotzooi ;)
Bedankt voor de tips! Mailtje is de deur uit, maar ik heb nog niks terug.

Ohhhh... maar het is ook wel waardeloze rotzooi. Daarom kan je er nog wel lol mee hebben. Ook waardeloze rotzooi heeft toch nog een prijs en 75 a 80 lijkt me prima. raak je hem niet kwijt als je hem zat bent: uit elkaar schroeven en in onderdelen marktplaats op. (voordeel is dat dan de advertentie ook nog eens graties is ;) )