PDA

View Full Version : WEM COPICAT uit 1960 , band-echo apparaat



7ender
13 november 2012, 19:46
Hallo jongens ,...zijn er hier nog meer bezitters van een (Watkins) WEM "Copicat" ?
Ik heb nog dezelfde staan als deze in het youtube filmpje ,...een uitvoering uit 1960.

http://www.youtube.com/watch?v=mT97T3Ks0Rg&feature=related

Ik mis alleen het snij-malletje om zelf bandjes op maat te plakken .
Wie heeft zo'n snij-malletje nog liggen ?

Duhsjaak
13 november 2012, 22:22
Hi 7
Ik heb er één van een iets later model. Als in:


http://www.youtube.com/watch?v=FtL0efmtFSk&feature=relmfu

Ik zou op een rustig moment eens naar moeten zoeken naar je malletje. Ik heb volgens mij nog een Radio Shack ding. Daarin leg je beide einden van de band, drukt een knopje (met scheermesje) en als je de losse stukjes weg hebt geblazen, kun je de plakker erop doen. Ik heb heel veel muziek met loops gemaakt ooit. Afijn, sentiment.

Als dat is wat je bedoelt, heb ik m vermoedelijk nog.
De houten kapstok, IKEA plank met houten pinnen, zit nog in mijn muziek hok geschroefd. Daarop hing ik altijd mijn tape loops.

Laat me maar even weten. Ook NH tenslotte.
Vriendelijke groet, Gus

7ender
14 november 2012, 12:03
Kijk ,...da's vriendelijk ! :ok:

ja, ...zo'n snij-malletje zoek ik ....

Alvast heel vriendelijk bedankt kerel ! ;)

Ik zal je een berichtje sturen ,

groetjes,

sjors.

Bernardduur
14 november 2012, 14:37
Gehad iig....... een aantal. En veel gefixt. Blijven leuke dingen om te fixen omdat er zoveel meer uit te halen valt :)

Heerlijke dingen met een heel eigen sound!!

Duhsjaak
14 november 2012, 15:15
Hi 7
Als iemand door het stof gaat, betekent dat doorgaans niet veel goeds. In mijn geval ligt dat anders, kennelijk. Opgedoken dus.

‘Hatseflats’, riepen wij dan. Recentelijk gekaapt door een redelijk ergerlijk spotje op de STER. Dus dat doe ik maar niet meer.

Ding blijkt dus een tape splicer te heten, was ik weer effe kwijt.

Als je nog tape hebt; niks aan de hand. Heb je dat niet meer, neem dan een klein spoeltje voor een recorder mee. Dan krijg je 30 meter mee, genoeg voor 40 lussen voor de WEM.

Laat even weten wat je bedoeling is. NH is nog tamelijk groot. Rest of the gory details per mail.
Kijk, zo moet GN werken naar mijn smaak. En met wat mazzel werkt het ook zo.

Vriendelijke groet, Gus

XTZ
14 november 2012, 15:57
Ik heb zelf ook zo'n apparaat. Wat is het voordeel van een malletje? Bij mijn weten moet 't tapeje 52 cm lang zijn, en dan gewoon diagonaal afsnijden en aan elkaar plakken met een plakbandje o.i.d..