PDA

View Full Version : Crafter Cruiser aanschaf, slim?



Braddie
13 november 2012, 14:15
Mijn oude Crafter Cruiser ST-200 is een tijdje geleden helaas overleden, en nu vervangen door een Squier Classic Vibe, maar..
Ik vond het zo`n heerlijk spelende en klinkende gitaar dat ik er graag weer een zou willen aanschaffen.

Ik heb hem 2,5 jaar terug gekocht voor 100 euro 2ehands en nieuw zijn ze 140-150 dacht ik maargoed nu ik dus die Classic Vibe heb vroeg ik me af of het wel zo`n goede extra aanschaf zou zijn..

Alvast bedankt voor de reactie`s.

Groet

PS: De reden van aanschaf licht eigenlijk ook bij het feit dat het mijn eerste gitaar merk/model was waar ik op heb leren spelen.

Napoje
13 november 2012, 14:29
wat is er dan aan "overleden"? hij moet wel erg toegetakeld zijn wil ie niet te herstellen zijn...

Braddie
13 november 2012, 14:37
wat is er dan aan "overleden"? hij moet wel erg toegetakeld zijn wil ie niet te herstellen zijn...

Deze gitaar helaas wel... die lag helemaal in 2, dus heb ik ontdaan van z`n pick-ups en in een container gedumpt..

guitarkid
13 november 2012, 15:39
Een gitaar kan er nooit zo erg aan toe zijn dat je 'm in de container dumpt. Zeker je eerste gitaar niet! Maar waarom heb je nu een Squier CV gekocht en geen Crafter voor minder dan de helft van het geld. Ik ken die Crafters niet, maar ongezien zou ik voor de Squier gaan. Echter, jij vond hem dus wel heerlijk spelen en klinken. Ergo, wat heeft het voor zin om deze vraag te stellen? Dat had je beter kunnen doen vóór je de Squier kocht. ;)
Ga naar de winkel, pak zo'n Crafter en als die net zo klinkt en voelt als je eerste: kopen!!! Ik heb inmiddels even gegoogled: € 129,- !!!!!
Dikke kans echter dat je door je Squier inmiddels wel gewend bent aan wat andere kwaliteit!

Braddie
13 november 2012, 16:19
Die Crafter was overleden en ik wilde weer een andere gitaar (Wilde al een tijd een CV) dus toen heb ik die aangeschaft :)
Nou wil ik wel gaan kijken naar een andere gitaar eigenlijk, ik zit nu wel leuk te zeggen dat ik een Crafter erbij wil weer, maar ik heb al een keigoede strat (Want die CV is super).

smullie
13 november 2012, 16:29
Mijn oude Crafter Cruiser ST-200 is een tijdje geleden helaas overleden, en nu vervangen door een Squier Classic Vibe, maar..
Ik vond het zo`n heerlijk spelende en klinkende gitaar dat ik er graag weer een zou willen aanschaffen.

Ik heb hem 2,5 jaar terug gekocht voor 100 euro 2ehands en nieuw zijn ze 140-150 dacht ik maargoed nu ik dus die Classic Vibe heb vroeg ik me af of het wel zo`n goede extra aanschaf zou zijn..

Alvast bedankt voor de reactie`s.

Groet

PS: De reden van aanschaf licht eigenlijk ook bij het feit dat het mijn eerste gitaar merk/model was waar ik op heb leren spelen.
Als jij daar heel gelukkig mee zult zijn en de Crafter echt maar €100-150 kost, dan zie ik niet in waarom dit een slecht idee zou zijn. :strat:

DarknessAwaits
13 november 2012, 17:38
Als jij daar heel gelukkig mee zult zijn en de Crafter echt maar €100-150 kost, dan zie ik niet in waarom dit een slecht idee zou zijn. :strat:

Nou, het feit dat zijn vorige Crafter in twee stukken in de container is geëindigd zie ik dat toch wel als een tegenargument... of ben ik nou gek?

Ben overigens heel benieuwd hoe die gitaar uit elkaar is gevallen.

Kim Wilson
13 november 2012, 17:56
Ik ben wel benieuwd in welke staat hij was, dat ie de vuilnisbak heeft verdiend...

Braddie
13 november 2012, 18:57
Nou, het feit dat zijn vorige Crafter in twee stukken in de container is geëindigd zie ik dat toch wel als een tegenargument... of ben ik nou gek?

Ben overigens heel benieuwd hoe die gitaar uit elkaar is gevallen.

Iets met woedebeheersing... de gitaar heeft al héééééél veel overleefd (Een gooi door de kleedkamers na een optreden omdat het bagger ging, een val van de trap (Alleen een buts aan overgehouden)

En 2 maanden terug een gooi op de grond vanuit sta positie, dat vond ie minder fijn...

Braindead
13 november 2012, 19:28
Hmmm, ik zal maar niet vragen hoe je vriendin er uitziet...

Anyway, als jij denkt dat je je lekkerder voelt bij een Crafter Cruiser dan zou ik er gewoon weer eentje terug kopen. Misschien kan je eenzelfde kleur krijgen als je eerste zodat je dat oude gevoel van je eerste gitaar hierbij ook kan beleven. Het gaat hier tenslotte ook niet om een hoog bedrag en gezien je temperament zou ik ook geen erg dure gitaar kopen.

Dat het optreden bagger ging had niks met je gitaar te maken?




Iets met woedebeheersing... de gitaar heeft al héééééél veel overleefd (Een gooi door de kleedkamers na een optreden omdat het bagger ging, een val van de trap (Alleen een buts aan overgehouden)

En 2 maanden terug een gooi op de grond vanuit sta positie, dat vond ie minder fijn...

Braddie
13 november 2012, 19:44
Hmmm, ik zal maar niet vragen hoe je vriendin er uitziet...

Anyway, als jij denkt dat je je lekkerder voelt bij een Crafter Cruiser dan zou ik er gewoon weer eentje terug kopen. Misschien kan je eenzelfde kleur krijgen als je eerste zodat je dat oude gevoel van je eerste gitaar hierbij ook kan beleven. Het gaat hier tenslotte ook niet om een hoog bedrag en gezien je temperament zou ik ook geen erg dure gitaar kopen.

Dat het optreden bagger ging had niks met je gitaar te maken?


:D Vriendin heb ik niet..

Ik zal weer eens kijken voor een Crafter, dan haal ik hem bij Thomann weg, kost geen drol dan, en in het rood moet hij vast wel te vinden zijn haha.
Ik heb eigenlijk nóóit last van dit temperament maar het was echt heel veel bij elkaar..

Dat optreden ging slecht omdat we niet mochten soundchecken en ik daar door héél veel fouten maak (Was van Globe) en bij een bepaald nummer had ik een Delay.... en die timing moest ik zo laten staan zoals die man het had ingesteld, maar als je drummer dan een totaal ander tempo aftikt....

Braindead
13 november 2012, 21:19
Tja drummers....

What do you call a drummer with half a brain?

Gifted.

:D

ps: als je ergens niet mag soundchecken dan moet je er gewoon niet gaan spelen. Een soundcheck heb je gewoon nodig. Afdwingen die soundcheck dus.