PDA

View Full Version : Een heel erg leuk stukje nostalgie......



7ender
13 november 2012, 06:43
Dit leuke artikeltje vond ik weer per toeval op internet over London City versterkers :

http://www.nvhr.nl/frameset.htm?http://www.nvhr.nl/tc/radiocafee113.asp&ContentFrame

nico verduin
13 november 2012, 07:26
erg leuk :)

obiwanjacobi
13 november 2012, 08:05
Die hi-fi koffer lijkt een beetje op een kemper profiler :crazyhappy:

Hendriks
13 november 2012, 08:31
Leuk , Dick Sikkema uit Oldenzijl ,van hem heb ik mijn LC gekocht.

muziekschuur
13 november 2012, 09:30
Eh..... Volgens mij gaat het in het stukje over FANE versterkers?

Little Jay
13 november 2012, 09:41
Eh..... Volgens mij gaat het in het stukje over FANE versterkers?

Ja, en over LC. Als ik het stukje zo lees is er een sterk verband tussen LC en Fane.

Leuk om te lezen!

muziekschuur
13 november 2012, 09:55
Het verband heb ik er niet uit kunnen halen.....

7ender
13 november 2012, 09:57
Die hi-fi koffer lijkt een beetje op een kemper profiler :crazyhappy:

Zo'n Dynacord koffer-versterkertje heb ik zo'n 15 jaar geleden eens gerestaureerd ,... en zó aangepast , dat die eigenaar-gitarist er over kon spelen met jam/blues-sessies :)

( dat gekke dingetje kon nog keihard ook )

peter_heijnen
14 november 2012, 09:24
LEUK!

En er staat toch echt eerst LC.

cluseau
14 november 2012, 09:52
Zo'n Dynacord koffer-versterkertje ......

Zo één?

http://www.amps-unlimited.nl/images/kv10/4760.jpghttp://www.amps-unlimited.nl/images/kv10/4758.jpg

7ender
14 november 2012, 10:23
nee ,...bijna !

Het was exact datzelfde modelletje , zoals op dat foto'tje in het artikel .
De styling en het art-deco achtige versierde grilletje zit er ook op , maar is niet te zien omdat het speaker-paneel zoals bij deze uitvoering ook aan de andere kant van het bedienings-paneel zit.
Dit zal wel een variant op dat model zijn , met hetzelfde versterkertje .

Ik had toen de EZ80 buiten werking gezet met diodes op de buisvoet en z'n gloeistroom los , roosternegatief uit de hoogspanning gehaald en de 2 X EL84 balans-eindtrap in klasse B gezet,
... knappe bekerelco('s) van mallory ( 2 dacht ik , maar weet niet meer zeker,...te lang geleden ) , ....en een knappe ( maar nèt passende) celestion speaker er in gezet , ....en de input-imp. verlaagd omdat de boel een beetje brom-gevoelig was.

Die gitarist kwam binnen in het jam-café ,...en werd eerst door de aanwezigen uitgelachen ,....met de woorden: "ach ,....kijk hij nou,....met z'n radio'tje "...

Hij had de lachers op z'n hand ,...maar dat veranderde gelijk toen ie aan de beurt was ,...hij zette dat "radio'tje" op een stoel , en begon te spelen .
Dat ding begon zo hard te krijsen ,...dat je d'r bij vandaan liep ,...zo hard ! hahahahaha :)

Eko
14 november 2012, 14:32
In de jaren 70-80 wel eens van de LC versterkers gebruikt. Gingen kneiterhard en waren legendarisch onbetrouwbaar, maar dat kan heel goed aan de behendeling van de eigenaren gelegen hebben. Trouwens veel bands speelden via die dingen. Ze waren betaalbaar en zagen er mooi uit, vonden we. Natuurlijk zette je zo`n amp gewoon open in een kroeg......... lekker! Wel eens meegemaakt dat de politie het optreden onderbrak vanwege geluidsoverlast. Altijd leuk voor later!

cluseau
14 november 2012, 14:46
....en waren legendarisch onbetrouwbaar.....

Massief draad :hide:

Eko
14 november 2012, 14:53
Psies! Wel van die tijd geleerd dat je beter geen 4 x 12 kastje meer moet kopen en een losse top van merk Tiljedood. Niet te slepen die handel en in de repetitie ruimte stonden ze op zolder.........
Tegenwoordig gewoon een combootje, meer dan genoeg.
Trouwens: de eerste wagen van de toenmalige band was een oude lijkwagen. Was van een ouder van een gitarist. Had 1 groot voordeel , je had van die rollerbanen achterin! Schoof zo`n 4 x 12 makkelijk op naar achter. Nadeel van jonge mensen: die kijken niet waar je parkeert en de eerste keer bleken we voor een bejaardenhuis te staan. `s Nachts dikke paniek in die keet omdat iedereen zich afvroeg wie er dood was.......de vlaggetjes zaten er ook nog op!

humbucker
14 november 2012, 14:56
:seriousf::seriousf::seriousf:

Dosmanos
14 november 2012, 22:52
Ik gebruik nog steeds mijn Dynacord DA 20 zo nu en dan in wat hobbybandjes.. Heb ik gekocht toen ik 16 was voor toen het machtige bedrag van 100 gulden... Was in 1974.. De amp is uit '59 en daarmee een jaartje jonger dan ondergetekende. Onlangs istie nog eens even nagekeken door....... Dick Sikkema, wie anders... :-)
Klinkt zeer uitstekend en concurreert moeiteloos met welke tweed Fender dan ook. Iets vlakker in de toonregeling, maar wel een hele fraaie crunch.

Dosmanos

Hendriks
15 november 2012, 08:14
Dickie en ouwe meuk horen bijelkaar , maar het spul klinkt en werkt allemaal super.