PDA

View Full Version : Ibanez RG270



sanderarts
17 juni 2003, 17:39
Ik was van plan te beginnen met gitaar spelen, dus ik met volle moed naar de muziekzaken in mijn buurt (Venlo).
Daar werd dan als eerste mij aangeraden om een gitaar te kiezen met een humbucker, ik wil nogal graag metal (Iron Maiden) spelen.

Daarna liet de verkoper (van Sticks N' Strings) mij enkele gitaren horen en van wat ik gehoord had vond ik de Ibanez RG270 goed klinken, maar omdat ik niet veel van gitaren weet, vroeg ik me af wat jullie zoal van deze gitaar weten.
Is het een aanrader om mee te beginnen of zijn er betere gitaren in deze prijsklasse (€325)?

Sander

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 17:54
koop een OLP mm1. dat is een goede gitaar in je prijsklasse. Die rg270 klinkt echt ontzettend slecht.
Voor jouw budget kun je trouwens ook een tweedehands RG550 zoeken. dan heb je meteen een hele goede gitaar.

Soulflyhigh
17 juni 2003, 18:15
hee hee hee ik heb ook een RG 270 en door m'n Metalzone en H&K Tour Reverb klinkt ie best aardig :D Maar als je een RG 550 kan kopen 2e hands zou ik dat doen. Voor rond de 300 euro is de RG 270 nest een leuke nieuwe beginnersgitaar. @e hands kom je meestal wat beter uit maar ja dat moet je maar net willen. suc6 ermee

slayurrr
17 juni 2003, 18:25
ik raad je echt af om een ibanez rg270 te kopen, ik vind hem ontzettend slecht klinken en ook door me metal zone klinkt het bagger, en dan heb ik er ook nog zo'n 1 die na 1x de tremelo gebruiken dattie weer ontstemt na 5 min, dus nieuwe elementen er in zette doe ik ook al niet want dat issie niet waard.
en das echt zo schijt irritant alsk met me leraar samen speel en we doen een stukkie samen te gelijk en dan is der weer zon snaar ontstemt... ik wist er in het begin nix vanaf welke ik zou moeten kopen dus die gast in de muziek zaak raadde mij dees ook aan (helaas) anders hak wel ff door gespaard voor een goede 2de hans , maarja shit happens.
en als je der echt 1 wilt mag je mijne over kopen! dan kom ik hem (zo snel mogelijk en met een lach op me gezicht) naar je toe brengen :wink:

sanderarts
17 juni 2003, 18:27
Bedankt voor de snelle reacties
Maar wat is een "OLP mm1"?
En ik zou graag zo snel mogelijk willen beginnen, dus hoe zou ik het snelste aan een 2e hands RG550 kunnen komen? Weet iemand toevallig een goede site, behalve gitaarmarkt.nl waar ik hem niet kan vinden?

Sander

slayurrr
17 juni 2003, 18:29
www.marktplaats.nl ofzo? daar staan ook altyd wel wat ibanezzen te koop.
en anders plaats jezelf toch advertentie met "gevraagd" :lol:

sanderarts
17 juni 2003, 18:34
De 270 die de verkoper mij liet zien had een Floyd Rose tremolo en die hebben we natuurlijk even getest :D, maar die bleef toch mooi gestemd. Is die gitaar nu dan beter? :???:

Sander

slayurrr
17 juni 2003, 18:43
tjah ik zou het niet weten, ik kreeg die problemen ook pas na een paar maanden (waarom snap ik niet!??) maarja als de tremelo wel goed was geweest, de sound blijft ruk (vind ik persoonlijk).
heel veel raden vaak aan om zon beginners setje te kopen, maar ik vind dat je beter wat langer kan sparen voor een goede 2e hands met een vette sound naar je zin, dat maakt het meteen veel leuker om op de gitaar te spelen.
maar ja je bent beginner en je weet niet of je het gitaar spelen opzich wel leuk blijft vinden maar dat ligt ook aan je doorzettings vermogen, in het begin ken je natuurlijk geen fuck en dan leer je je eerste accoord en daar zit je dan een paar dagen mee te prutsen ect. als je dan al zoiets heb van: rot op met die gitaar... tjah dan hak nog ff goed naged8 :razz: maarja je gaat er natuurlijk van uit dat dat niet zal gebeuren dus een lekkere sound hebbe (vind ik persoonlijk) altyd heel veel met het spelen.

Aspa123
17 juni 2003, 19:52
Snap nooit waarom die 270 altijd zo slecht wordt afgeschildert? :???:

Een vriend van mij speeld er nu al ruim 6 jaar op en ook live..nooit echt problemen. Ook als ik er zelf soms even op rammel klinkt en speelt ie fantastisch. Persoonlijk vind ik 'm nog lekkerder spelen dan mijn RG570. Enige echte probleem met die gitaar is dat ie 1) wat sneller slijt (lak enzo) en 2) dat de brug gauw ontstemt, maarja als je die laat vastzetten is dat probleem ook weer verholpen.

Natuurlijk als je 2e hands gaat kijken...kan je voor de nieuwprijs wel iets leukers vinden denk ik.

Trocar
17 juni 2003, 20:27
Snap nooit waarom die 270 altijd zo slecht wordt afgeschildert? :???:
Enige echte probleem met die gitaar is dat ie 1) wat sneller slijt (lak enzo) en 2) dat de brug gauw ontstemt, maarja als je die laat vastzetten is dat probleem ook weer verholpen.



Ik vind, persoonlijk, die stock PU's, powersounds geloof ik, erg bagger. Die kan je wel weer vervangen, maar dan zit je alweer, bijna, aan de nieuwprijs van die 270.
En de tremolo vast laten zetten is natuurlijk een optie, maar daar koop je natuurlijk geen gitaar met een trem voor :wink:
Neem dan een back-box of trem-setter, persoonlijk goeie ervaringen mee, jammer alleen van dat merkbare 'nul-punt'.

BLOK182
17 juni 2003, 20:31
Hey dude, ook uit Venlo? Cool man!
Dan heb je zeker met Jasper van Sticks n strings gesproken? Prima kerel hoor, maar die rg270 heeft een beetje kloterig brug, als je die niet blokt heb je een gitaar die constant ontstemd en een hoop gehannes, en dat is als je net begint niezo geweldig lijkt me.

Aspa123
17 juni 2003, 21:30
Ik vind, persoonlijk, die stock PU's, powersounds geloof ik, erg bagger

Das waar gelijk vervangen die pu's...

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 21:34
iemand die wil beginnen aanraden om z'n pickups te vervangen is wel heel stom! dan geef je een bult geld uit terwijl je geen flauw idee hebt wat je zoekt. Sorry hoor, maar denk even na over het niveau van de topicstarter voordat je post.

Een OLP MM1 is een gitaar en hij ziet er zo uit:
http://www.powerchordnetwork.com/productphoto/large/883L.jpg

Of je 'm mooi vindt weet ik niet, maar voor z'n geld biedt 'ie erg veel!

Timmer
17 juni 2003, 23:59
Is een ibanez RG170 dan niet wat? Bijna hetzelfde maar dan met een vaste brug. Dat is een heel stuk makkelijker bij het vervangen van snaren.

Ik weet niet of ze die bij Sticks 'n Strings hebben, maar op www.feedback.nl kostie 269 euro.

Maiden Michiel
18 juni 2003, 00:01
Als je maiden wil spelen, koop een Squier ofzo

Nimrod
18 juni 2003, 11:10
Nou eeeuuuhhhh...

Heb een RG270dx waar ik nog nooit problemen mee heb gehad. Ontstemt ieder twee weken ofzo, relaxte wizard neck, lage actie en ziet er vet uit. geluid is niet alles maar ja

UncomfortableDotOrg
18 juni 2003, 12:34
Ik heb een ibanez RG320, een beetje een vergelijkbare gitaar, alleen dan mooier :D

nou ik heb er pas een tweede hands dimarzio in de brug laten zetten voor een euro of vijftig, en dat blaast als een gek jonge... het is trouwens nog steeds de fijnste gitaar die ik ooit bespeeld heb (inc. les paul studio) en een hele goede beginnersgitaar door de snelle (easy acces) nek...

owkey, een tweedehands 550 is beter, maar ik vind die goedkopere modellen zeker niet slecht...

local_bum
18 juni 2003, 13:27
ik ben van plan een rg 370 te kopen en in de specs staat er dat hij een edge pro II brug heeft, is dit beter of gaat hij dan ook ontstemmen?

sanderarts
18 juni 2003, 18:24
iemand die wil beginnen aanraden om z'n pickups te vervangen is wel heel stom!

Ik was idd niet van plan om van mijn eerste gitaar meteen de pickups te vervangen.

En is die brug echt zo erg of ligt het er maar aan wat je ermee doet? Ik kan me voorstellen dat als je non-stop op die tremolo ligt te rammen dat die dan wel wil ontstemmen.

Timmer
18 juni 2003, 20:25
Nogmaals: ga dan voor een met een vaste brug, dan heb je ook geen ellende met het verwisselen van snaren.

Zo'n floyd rose is natuurlijk machtig mooi enzo, maar als je (nog) niet kan spelen, heb je meer aan een gitaar die een beetje handig in het gebruik is.

Aspa123
18 juni 2003, 21:35
Wat dacht je van zo'n Ibanez SA160!

Nimrod
19 juni 2003, 19:44
Denk dat het allemaal overdreven is over de floyd rose brug, snaren wisselen kut, ontstemt snel zeik zeik zeik zeik....

op een rg270 zit al een top lock en snaren wisselen kan mijn ma nog wel. Check dan die relaxte neck en looks van die dingen en ga er een kopen (tweede hands ofzo)

Litmanen
22 juni 2003, 00:01
Nog even terug op die OLP.
Ik heb er een en vind hem veel beter klinken dan elke Ibanez.

Hij heeft een eigen karakter, plug hem in overdrive op 10 en je heb de sound van Van Halen 1.

Maar ja smaken verschillen, daarbij kost het in het begin toch wel een hoop geld om je geluid behoorlijk te krijgen! :cry:

Succes met aanschaffen.

amon
22 juni 2003, 16:29
ik speel nu zelf een jaar ofzo op een rg270dx. bij mij komt het niet voor dat ie ontstemt, als je het bovenaan goed vastdraaid, dan blijft ie goed gestemd (bij mij tenminste) hoeveel je je tremelo ook gebruikt.
en snaren verwisselen is ook niet moeilijk, als je het maar 1 voor 1 doet en niet allemaal tegelijk eruit en erin...

ik zit er over te denken een ibanez ex 170 te kopen, maar ik weet niet helemaal of die beter is. maar daar gaat een andere topic (van mij ) over:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=17457

natuurlijk, als je een 2e handse 550 kan kopen zou ik dat zeker doen, daar ben ik ook nog altijd naar op zoek...