PDA

View Full Version : It Never Ends (instrumental)



Champ-00
12 november 2012, 16:28
http://soundcloud.com/project-verdronken-vis/roy-koopmans-it-never-ends-1

Yo,
Mijn eerste demo op dit forum. Het is nog een ruwe versie hoor.
Na de piano's komen de gitaren hoor, beetje geduld he!

Input is welkom! Ik ga er volgende week verder aan sleutelen (opname zang) dus tips zijn tot die tijd erg welkom.

Alvast bedankt :).

Groeten,

Roy

Stratman70
12 november 2012, 23:53
ja, leuk riffje.
Laat maar eens horen met zang idd, want dit is verder niet zoveel natuurlijk.
Maar het riffje is wel leuk!

Champ-00
13 november 2012, 09:57
ja, leuk riffje.
Laat maar eens horen met zang idd, want dit is verder niet zoveel natuurlijk.
Maar het riffje is wel leuk!

Dankje Stratman. Nog inhoudelijke dingen over de muziek aan toe te voegen?
Ik wil wel de muziek op orde hebben voordat er ingezongen wordt.

jasses
13 november 2012, 12:17
Ik vind 'm zeer leuk! Het lijkt me best 'm nu eerst in te zingen, dan ga je daarna beter zien of/wat het nog extra nodig heeft.

Duhsjaak
13 november 2012, 15:28
Hi TS
Als backing track die nog moet worden gemixt zit het behoorlijk smeuig in elkaar.
Jasses haalt de spijker uit zijn kop (of zoiets) en effe niet meer aan kloten is de boodschap. Helemaal mee eens.

Is er al een bas opgenomen? Dan kan die voor een zekere samenhang zorgen. Nu klinkt het een beetje fragmentarisch. Zelfs dat kan de bedoeling zijn. Het is dus allemaal afhankelijk van de zang.

De eerste aanzet is veelbelovend naar mijn smaak. Gogogo!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
14 november 2012, 09:44
Leuk nummer en dito opbouw! Als ik mag refereren aan mijn referentiekader doet dit stuk mij sterk denken aan Queen of the Stone Age door het stacatto achtige spel en ritme. De zang zal ook in deze richting er verder vorm en inhoud aan moeten geven in mijn beleving. Misschien kun je nog wat adlibs met gitaar toevoegen maar ik ben erg benieuwd naar de zangpartij. Maar je bent goed bezig en qua opnames vind ik het lekker klinken. Ga achteraf niet de boel platmasteren als je begrijpt wat ik bedoel maar houd dit nummer open met een dynamisch geluid! Als het hard moet zet ik mijn volumeknop wel open ;)

Champ-00
15 november 2012, 10:29
He thanks mannen! Goede tip om even de zang af te wachten. Ga ik ook zeker doen.
Lo Lands, je hebt gelijk met dat plat-masteren. Vind het altijd erg jammer als er teveel gecompressed wordt. Ik heb nog maar weinig kaas gegeten van masteren, dus misschien dat ik die stap niet eens zet. Dan blijft de demo wel van demo-kwaliteit denk ik, maar dat is niet erg. Het gaat er mij om om de vibe te behouden. Teveel knutselen doet daar meestal afbreuk aan. En je verwijzing naar QOTSA zie ik als een compliment.
En Gus, je bent de eerste die er notie van maakt dat er geen basgitaar in de demo zit, chapeau :).
Die moet inderdaad ook nog een plekje krijgen, wat op zich lastig wordt met de basnoten van de piano. Ga ik nog even over peinzen. Daarna zang --> kijken wat er mist --> mixen --> eventueel masteren.

Duhsjaak
15 november 2012, 21:20
Hi Champ
Dank!
Mooie loopende (geen lopende) open baslijnen kunnen denk ik precies de bindende factor zijn zonder dat je de linkerhand van de pianist voor de voeten (?) loopt.

Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar de uitkomst. Dit kan een heerlijk stukkie worden! Het uitgangspunt is dat al namelijk!
Vriendelijke groet, Gus