PDA

View Full Version : Welke snaren op mijn gitaar



k1ngray
12 november 2012, 14:32
Ik heb een Martin 0001xae en ben op zoek naar kleine verandering in het geluid. Er zijn zoveel verschillende diktes en materiaalsoorten/samenstellingen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag een iets feller en helderder geluid. Hebben jullie tips?

Rizz
12 november 2012, 14:52
Bronze snaren klinken wat feller als phosphor bronze snaren, nadeel is dan weer dat ze wat sneller hun felheid verliezen.. Verder is het merkafhankelijk en gitaarafhankelijk.. Ik weet het, tis een antwoord waar je niet zo heel veel mee kan, maar het is een kwestie van uitproberen. Ik heb voor 1 van mijn gitaren wel 15 verschillende setjes uitgeprobeerd om het juiste geluid te vinden..

1 tip voor als je uit gaat proberen: laat ze er niet te lang opzitten, het verschil wordt dan moeilijker te horen..

Lees dit eens door: http://www.gitaarsnaren.com/epages/61727956.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61727956/Categories/Alles_over_akoestische_gitaar_snaren

Succes!

LaurentB
12 november 2012, 18:58
Ja, of één maatje dunnere snaren. Wat merken betreft klinken Martins wat warmer en d'Addario helderder, in mijn ervaring.