PDA

View Full Version : Lage output pickups voor mijn Gibson LP classic custom



episua
12 november 2012, 11:34
Hee mede forumleden!
Wie heeft er voor mij nog een goede tip w.b. humbuckers met een lage output die mooi open en clean klinken.
Ik heb nu een Gibson LP classic custom waar de standaard Gibson '57 classics in zitten (zowel in brug als neck positie, dus geen plus versie in de brug zoals dit het geval is bij de lp std traditional).
De '57 classics zijn op zich prima pickups voor een les paul maar ik zoek een pickup die wat minder mid tonen geeft en een heel pak opener klinkt.
Zo kwam ik via de Dimarzio pickup picker uit op de Dimarzio EJ custom set. Iemand bekend met deze pickups?
Speel vooral 60's rock over een vox ac30.
Laat de opties maar horen!
Thanks!

GretschGuy
12 november 2012, 14:14
Ik heb geen ervaring met die DiMarzio. Maar uit de beschrijving begrijp ik dat 't gaat om 'n pickup om je Gibson LP vooral niet als 'n Gibson LP te laten klinken. Is dat de bedoeling?

Een wat minder radicale oplossing is de Gibson '57 pickups vervangen door Gibson Burstbuckers. Klinken heel wat helderder en opener dan de '57. Maar 't blijft herkenbaar Gibson. Burstbucker 1 in de hals en 2 in de brug is gangbaar. Als je heel vintage wil doen, kan je de BB1 in beide posities gebruiken.

episua
12 november 2012, 14:30
Hey Gretschguy, bedankt voor je antwoord.
Ik wil de LP eigenlijk wel als een lp laten klinken, dus dat is meteen mijn twijfel w.b. die Dimarzio EJ custom.
Eric Johnson schijnt volgens het verhaal Larry Dimarzio te hebben gevraagd een pickup te maken die moest klinken als de pickups uit zijn Gretsch country gentleman.
Nou is het niet helemaal de bedoeling om mijn lp om te toveren met als surrogaat Gretsch. Daar heb ik mijn twee echte Gretsch gitaren wel voor. Maar misschien zijn er ervaringen met deze EJ pickups? Mensen die kunnen ontkrachten dat het niet teveel op een filtertron lijkt qua sound.