PDA

View Full Version : VOX AD60 VT Geluidsprobleem



Scip
12 november 2012, 09:47
Hallo,

Gisteren opgetreden met mijn AD60VT versterker (modeling met buis in de voorversterker). Maar normaal gesproken speel ik op half volume. Gisteren moest ik om hetzelfde volume te krijgen de versterker helemaal opendraaien en het geluid werd daardoor afgevlakt. In het begin kwam er enkel gekraak en ruis uit, maar na de soundcheck was het geluid nog wel enigzins om aan te horen. Maar tevens was er een (normaal gesproken niet aanwezige) ruis te horen, zowel op de plek van optreden als voor de tijd bij mij thuis.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

cluseau
12 november 2012, 13:25
Hallo,

Gisteren opgetreden met mijn AD60VT versterker (modeling met buis in de voorversterker). Maar normaal gesproken speel ik op half volume. Gisteren moest ik om hetzelfde volume te krijgen de versterker helemaal opendraaien en het geluid werd daardoor afgevlakt. In het begin kwam er enkel gekraak en ruis uit, maar na de soundcheck was het geluid nog wel enigzins om aan te horen. Maar tevens was er een (normaal gesproken niet aanwezige) ruis te horen, zowel op de plek van optreden als voor de tijd bij mij thuis.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?


Let goed op dat je geen sluiting hebt in een speakerplug. Komt vaak voor. Door je versterker voluit te draaien zou je zomaar de eindtrap kunnen opblazen.

Kijk ook zeker naar de send/return jack als je die hebt. Even doorlussen met een patchkabeltje.

Scip
17 november 2012, 23:21
Oke, vandaag even de versterker open gehad. Niks opvallends te zien. De te horen complicaties zijn als volgt: het vermogen is afgezwakt tot de helft van wat het eerst was, en bij het aanslaan van de gitaar is er een opvallende ruis te horen.

Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt en er een oplossing voor heeft? Of is er misschien iemand in Twente die er wel eens naar zou willen kijken en het zou op kunnen lossen?

Scip
8 december 2012, 22:47
Voor de mensen die misschien hetzelfde probleem tegenkomen; vervang toch eens de buis van de voorversterker. Heeft bij mij de grootste problemen opgelost

Scip
2 november 2013, 17:33
Voor de mensen die misschien hetzelfde probleem tegenkomen; vervang toch eens de buis van de voorversterker. Heeft bij mij de grootste problemen opgelost

Helaas is het probleem niet helemaal weggegaan. Er bestaat nog steeds ruis in mijn versterker, vooral bij het aanslaan van de lage tonen. Het is echte ruis, dus geen oversturing. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

darkrazer
3 november 2013, 15:42
De jack al vervangen/schoon gemaakt?

Zie:
http://www.valvetronix.net/forums/maintenance-tips-on-valvetronix-amps-t141.html