PDA

View Full Version : Blackstar HT 20 geen geluid meer?



wiltin
12 november 2012, 08:12
Gisteren in mijn blacstar ht-20 ermee gestopt. Opeens geen geluid meer.
Als eerste natuurlijk gitaar in een andere versterker geprikt om kabel probleem uit te sluiten.
Hierna zekeringen gecontrolleerd en buizen gecheckt op gloeien.

Amp geeft geen zucht meer geen plopje-- niets-- zowel niet op het clean als overdrive kanaal.
Heeft iemand idieen wat ik nog meer kan uittesten voordat ik me aan een misschien wel dure reparatie waag??

cluseau
12 november 2012, 08:43
Hierna zekeringen gecontrolleerd en buizen gecheckt op gloeien.


En...... gloeien ze?

wiltin
12 november 2012, 09:25
Jups .. als een kacheltje..

cluseau
12 november 2012, 09:30
Hoogspanning checken is de volgende stap. Let op dat je hem nooit op hoog volume instelt. Je speaker leiding of speaker zelf zou wel eens onderbroken kunnen zijn. Ga je dan voluit testen dan zou je de uitgangstrafo, buizen, buisvoeten etc kunnen opblazen en dan ben je verder van huis.

wiltin
12 november 2012, 18:47
Even de achterkant er af gehaald zodat ik het een en ander beter kan zien. Alle buizen gloeien flink. Luidspreker aansluitingen even gecheckt ( werkt ok) heb even het een en ander door de effect loop gehaald ook geen geluid.
Mijn opties zijn denk ik op. Het gaat me te ver om de hele versterker unit uit de kast te schroeven en het een en ander door te meten. Ik ben al jaren uit de electronica dus weet niet meer hoe of wat?

7ender
12 november 2012, 19:07
Gisteren in mijn blacstar ht-20 ermee gestopt. Opeens geen geluid meer.
Als eerste natuurlijk gitaar in een andere versterker geprikt om kabel probleem uit te sluiten.
Hierna zekeringen gecontrolleerd en buizen gecheckt op gloeien.

Amp geeft geen zucht meer geen plopje-- niets-- zowel niet op het clean als overdrive kanaal.
Heeft iemand idieen wat ik nog meer kan uittesten voordat ik me aan een misschien wel dure reparatie waag??

je kan 'm altijd nog verkope an 'n dove :sssh:

7ender
12 november 2012, 19:14
Even de achterkant er af gehaald zodat ik het een en ander beter kan zien. Alle buizen gloeien flink. Luidspreker aansluitingen even gecheckt ( werkt ok) heb even het een en ander door de effect loop gehaald ook geen geluid.
Mijn opties zijn denk ik op. Het gaat me te ver om de hele versterker unit uit de kast te schroeven en het een en ander door te meten. Ik ben al jaren uit de electronica dus weet niet meer hoe of wat?

tja ,.....als je de gave van Jomanda hebt ,...dan kun je met hulp van de Heer die versterker misschien instralen voor "genezing",...
en anders zal je toch uit je elektronica-periode even je universeel-metertje van zolder moeten halen .
Meten = Weten ! :ok:

cluseau
12 november 2012, 19:49
Mijn opties zijn denk ik op.

Check. En wat is dan de volgende stap? Zelf meten of wegbrengen?

wiltin
12 november 2012, 20:15
Zoals de vorige poster al voorstelde. Mijn multimeters van zolder halen daar weer leven in brengen, Schema van Blackstar h20 opsnorren, Mijn hersennen aan het werk zetten en oude kennis bijspijkeren en hopen dat ik eruit kom. Heb weinig keus er komt eerst een dure apk voor mijn bestelbus aan... Dus voorlopig maar even spelen op mijn Pignose en in het oefenhok op een aldaar aanwezige versterker.

cluseau
12 november 2012, 20:21
Mijn multimeters van zolder halen daar weer leven in brengen

Mooi, that's the spirit. Zorg wel dat er leven in jezelf blijft zitten. Als je vragen hebt horen we het wel.
Succes