PDA

View Full Version : Mini '59 van Seymour Duncan... of variant van b.v. Dimarzio???



groovieguitarguus
11 november 2012, 23:39
Wellicht is dit onderwerp al een keer langs geweest, maar de 'zoekfunctie' vind ik dramatisch.

Ik denk er over om in mijn strat een SD mini '59 er te plaatsen. 4 aderig om ook nog single coil te kunnen spelen.
Hoor ook goeie verhalen over Dimarzio...

Wat is jullie bevinding?
In een Les Paul en Es 335 zitten ook de '59... uiteraard zijn dit de 'grote jongens'.

gr. Guus

Orpheo
14 november 2012, 13:11
Die sc sized humbuckers kan je wel splitten maar zullen absoluut niet als een 'echte' singlecoil klinken. Nog minder dan een gewone humbucker.

De lil59 voelt en klinkt als een opgefokte singlecoil.

Wat voor sound zoek je precies.

Little Jay
14 november 2012, 13:28
Ik heb er al zo'n 10 jaar geleden (misschien wel langer geleden, oh jeetje....) één in m'n '91 USA std Strat gezet, bij de brug, omdat ik er toen mee in een party-coverband speelde en ik in heftiger overstuurde geluiden (She's Not There van Santana, Still Got The Blues van Gary Moore bijvoorbeeld) toch wel iets miste.

De Little '59 maakte m'n OD-sound wel daadwerkelijk een stuk vetter en beter, dus wat dat betreft ben ik er altijd wel tevreden mee geweest. Het is denk ik toch niet hetzelfde als een 'echte' humbucker in je strat zitten (heb ik wel gedaan bij m'n '81 Fernandes The Revival Strat - een Dimarzio Al Di Meola humbucker en dat klinkt nog net iets vetter).

Ik heb 'm niet splitbaar aangesloten dus over het singe-coil geluid heb ik geen ervaringsgegevens.



(PS: Ondanks dat iedereen hier altijd roept: "Zoekfunctie!" vind ik daar inderdaad ook nooit iets mee.. zelfs als ik zeker weet dat er een topic is..... ;-)

groovieguitarguus
15 november 2012, 01:35
Ik mis gewoon idd 'ballen'... Dit is mijn enige (van de 7) waar geen humbucker in de brug zit... Voor vetter solo werk pak ik dan een andere plank. Mijn Valley Arts met EMG's of een strat met een Bill lawrence XL 500 in de brug.
Maar wil in deze strat NIET hakken.
In een bepaalde Fender Hot Rod serie hebben ze een DiMarzio tonezone oid geplaatst...
Het splitten lijkt me handig alleen in combi met 'tussenstandjes',