PDA

View Full Version : distortion pedaal of via versterker?



emielow
17 juni 2003, 17:05
spelen jullie, als je met distortion speelt over een pedaal (zoja welke?) of gewoon over je overrdive kanaal op je versterker?

signsofzodiac
17 juni 2003, 17:08
Geen enkel scheurpedaal zal ooit ook maar in de buurt komen van de scheur op mijn Engl Savage SE 8-)

Soulflyhigh
17 juni 2003, 17:09
Misschien kan je dit beter in randapparatuur plaatsen maar anyway ik speel m'n (metal) distortion over m'n MT-2 Metalzone van boss die weer aangesloten is op m'n Hughes @ Kettner 100 watt Tour Reverb :-D

Dude
17 juni 2003, 17:20
boss turbo distortion en carl martin hot and drive en dunlop jimi hendrix classic fuzz in jcm800 50 watt top...

boss = ruk
CM = UBERGEIL
dunlop = ruk

ach je moet wat, niks zo geil als de standaard buizen overdrive,....

Nocki
17 juni 2003, 17:43
een distortion pedaal is meestal een goedkope oplossing als je geen scheur naar je zin hebt op je amp. de meeste mensen die een scheur willen (ja leuke zin he) die kijken naar een versterker met een mooie scheur (blijven leuke zinnen).
er zijn veel verschillende scheuren die leuk klinken. de enigste pedalen waar iedereen blij mee zijn schijnen de boss od en de proco rat pedalen te zijn. de echte metal scheur komt meestal toch uit de amp. zoals idd de engl maar ook koch, marshall en mesa/boogie maken amps met een leuke scheur. zoals altijd kost alles een hoop geld.

de reden waarom veel mensen de mt-2 van boss niet meeer willne hebben is omdat ie net als veel andere highgain pedalen in de mix verzuipt. de oplossing is minder gain en meer mid's maar niet iedereen wil dit en vind dit thuis moooi klinken.

ga een s een dagje feedbacken voor alle keuze's.
\nocki

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 17:52
distortion uit m'n amp (H&K attax 100).
als ik m'n amp niet bij me heb, haal ik m'n dist (en m'n clean :)) uit m'n boss gt3

Reindah
17 juni 2003, 17:58
Via mijn gt-6,
daar zit alles in :roll:

helleke
17 juni 2003, 18:07
Via mn Digitech 2120.Van een buizenscheur tot een SS-scheur en alle scheuren wat ertussenin zit.(wat een gescheur :D )

Ibanez RuleZ
17 juni 2003, 18:08
ik heb mijn versterker voor het scheurkanaal gekocht. Ik speel nu zelf met een Mesa rack. er zal geen pedaaltje zijn dat daar ook maar in de BUURT van komt!

Harrald

Nocki
17 juni 2003, 18:09
o ehhhh..

ps. :-)

mijn scheur zit in een mesa mark IV en een mesa Formula maar ik gebruik mn zoom 2020 toch het meeste... :-)

nocki

Wicked Willy
17 juni 2003, 18:23
De scheur van een GT-3/6 komt niet in de buurt van een echte goeie buizenamp........ik heb zelf een GT-3 maar gebruik daar nooit de distortion van....want klinkt ruk (iig slechter dan mijn Multitone)!

Pedaaltje kan je sound boosten en/of zorgen voor een extra kanaal. Handig dus en het kan een toevoeging zijn aan je sound.

Hoort deze topic trouwens niet onder randapparatuur???

Trocar
17 juni 2003, 20:34
Mijn scheur komt uit een MT-2 :oops: Dus...
Ik zou willen dat mijn scheur uit een grote buizen-amp zou komen, maarja, geld.
Het ironische is dat ik erg afgeknapt ben op MT-2's maar hem wel moet gebruiken. Idd aan het begin erg leuk om op een zolderkamer te gebruiken, maar live kan het een ramp zijn. Bands als Aeternus of Pyemia gebruiken ze live, en met een goed resultaat. Kwestie van afstellen. Weinig distortion, weinig laag (drukt live alles weg) en een open geluid dmv meer mid ipv een V-vorm in je EQ.

Dirk_Hendrik
17 juni 2003, 20:43
1) volgens mij hoort dit thuis in "randapparatuur" of anders on "versterkers"

2) Met op dit moment 491 posts op dit forum vind ik het een bizarre "newbie" vraag.

3) Om je vraag te beantwoorden; Ik doe alles met pedalen. Daardoor kan ik overal op (bijna) elke versterker mezelf van hetzelfde geluid voorzzien zonder dat die versterker mee moet. Ik gebruik die pedalensetup wel het liefst in combi met een buizenbak.

hugo
17 juni 2003, 20:55
Ik gebruik sinds vandaag een Tech21 Tri-Ac, daar zitten drie verschillende versterkers-soorten in, die kan je met drie knoppen inschakelen, ik ben er pas een dagje mee aan het spelen maar bevalt tot nu erg goed, je hebt dan het voordeel van een pedaaltje en toch een betere scheur dan de meeste pedalen. Met een POD kan je hetzelfde doen, of dat pedaaltje van Boss met die amp-modellers.

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 20:57
ik heb mijn versterker voor het scheurkanaal gekocht. Ik speel nu zelf met een Mesa rack. er zal geen pedaaltje zijn dat daar ook maar in de BUURT van komt!

Harrald

ook de mesa Vtwin niet? ;)

JV
17 juni 2003, 20:59
mijn scheuren komen uit een line6 podXT.

voor thuis en opname hele leuke shit, in een band nog nooit gebruikt

Negative K3 fan
17 juni 2003, 21:29
geen betere scheur dan die van e en goede buizenversterker, maar aangezien ik nu (nog) een kutamp heb uit een pedaal...

Iceman
17 juni 2003, 21:29
Ook uit de Mesa Boogie Mark IV.

Reindah
17 juni 2003, 22:14
Beste Wicked willy,

die models van een gt-6 zijn echt heel erg goed. Vele vele malen beter dan die van een gt-3. Dat gezeur over buizenbakken is maar onzin, koop gewoon die gt-6, dan heb je alles

jorrit
18 juni 2003, 09:44
todat ik een mooie versterker heb (mesa, bogner etc.) speel ik nog mooi over mijn tot nu toe door een ander pedaal onverslagen zoom tri metal en mn boss hyper fuzz

gerrekat
18 juni 2003, 12:15
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!

musicmaniac
18 juni 2003, 12:35
Versterker-vervorming is ANDERS, niet perse beter of slechter als een pedaaltje.... Het mooie is juist de combinatie van die 2, daarom zullen er altijd buizen-versterkers en transistor-pedaaltjes blijven bestaan. Enne... niks leuker als experimenteren! Zelf speel ik over een jcm900 in combinatie met een ibanez tube-screamer en een boss metal-zone, 2 totaal verschillende pedaaltjes, allebei vervormers...

PluueeR
18 juni 2003, 13:14
Ik speel voornamelijk met buizenscheur. Van mijn JCM 800 en van mijn Fender HotRod Deville. Ik gebruik alleen nog weleens een pedaaltje, Marshall Bluesbreaker II om mijn solo's harder en vetter te maken.

gerrekat
18 juni 2003, 19:41
Beste Wicked willy,

die models van een gt-6 zijn echt heel erg goed. Vele vele malen beter dan die van een gt-3. Dat gezeur over buizenbakken is maar onzin, koop gewoon die gt-6, dan heb je alles

Een GT-6????? net zo goed als een buizenbak, LOL!

Anders Destium
18 juni 2003, 22:41
Ik heb een Zoom4040 die ik gebruik voor alle mogelijke klusjes, maar dat is alleen omdat ik nog geen Koch Twintone heb ... buizenscheur HEERSCHT!!!

Ik had vroeger een Ibanez Overdrive 2 en een MetalZone, maar ik ben toch meer te spreken over mijn (zelf samengestelde) digitale processor-scheur, alleen is dat nooit het échte werk natuurlijk (maar voldoet enkel thuis)....

Nicci
19 juni 2003, 00:29
boss = ruk

.


mmmm. vreemd dat zoveel mensen inclusief profs er over spelen. maar ja, jij zal het wel weten.

ik gebruik overigens bijvoorkeur over de OD van de versterker zelf. ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat niet zou doen. je koopt die versterker toch omdat hij goed klinkt. aan de andere kant: ik gebruik ze wel. soms zijn ze handig. klinken net even zoals jij toevallig op dat moment nodig hebt. en sommige mensen vinden gewoon niet 'hun' OD op een versterker. sommige mensen combinereren beide.

Nicci
19 juni 2003, 00:33
Beste Wicked willy,

die models van een gt-6 zijn echt heel erg goed. Vele vele malen beter dan die van een gt-3. Dat gezeur over buizenbakken is maar onzin, koop gewoon die gt-6, dan heb je alles

Een GT-6????? net zo goed als een buizenbak, LOL!

mmm. typisch voorbeeld van fundamentalistische buizenreligie. er groeit een groot geloof in de gitaarminnende wereld dat buizen beter zijn dan alles. dit is niet het geval. overigens. maar geloof vooral wat je wilt geloven.

Nocki
19 juni 2003, 07:03
ik de nk dat de buizen discussie net zoiets is als een vriendin.
als je van lang rood haar houdt een lief gezichtje en lange benen en je komt haar dan tegen en je voelt niks voor haar dan houdt het echt op ook al is ze helemaal je droom vrouw. je gevoel speelt ook hel sterk mee.
maar kom je een meisje tegen dat niet je droom vrouw is maaar je hebt toch gevoelens voor haar... tja das net zoiets toch...

ik heb zelf een heel goed gevoel bij buizen ik mis bij ellektronische spullen altijd een beetje romigheid en warmte. ook vind ik het vaak te harsh klinken...

nocki

gerrekat
19 juni 2003, 08:44
Beste Wicked willy,

die models van een gt-6 zijn echt heel erg goed. Vele vele malen beter dan die van een gt-3. Dat gezeur over buizenbakken is maar onzin, koop gewoon die gt-6, dan heb je alles

Een GT-6????? net zo goed als een buizenbak, LOL!

mmm. typisch voorbeeld van fundamentalistische buizenreligie. er groeit een groot geloof in de gitaarminnende wereld dat buizen beter zijn dan alles. dit is niet het geval. overigens. maar geloof vooral wat je wilt geloven.

Hmmmm typisch geval van een BOSS GT-6 eigenaar, die vooral wil geloven dat de GT-6 het ei van columbus is en waarschijnlijk over twee jaar na de aanschaf van een vette buizentop zijn GT-6 aan de wilgen hangt!.........


I've been there too

Mithrandir
19 juni 2003, 09:17
Neeeee, geen buizen/transistor discussie!!

Ik gebruik zelf alleen nog de overdrive van mijn versterker, op het cleane
kanaal wil ik nog wel mijn Banzai NRS2 boost gebruiken om de buizen lekker snel te laten oversturen, maar meer komt er bij mij aan distortion pedalen niet meer voor.

RadiuS
19 juni 2003, 10:55
k heb een twin die niet echt overstuurt (iig niet mooi) dus ben aangewezen op pedalen. Maar ik denk dat je met de betere boutique zeker een geweldig overstuurd geluid kan creeeren. Buizen zitten al in mn amp!

ED BOB
19 juni 2003, 12:54
Ik heb wat dat betreft vanalles uitgeprobeerd.

1) Ik heb vroeger altijd Boss pedaaltjes gebruikt varierend van Super Overdrive tot Distortion tot Heavy metal in combinatie met een buizen-amp. Was eigenlijk altijd tevreden over.
2) Vervolgens ben ik op de digitale tour gegaan (waarom weet ik eigenlijk nu nog niet). Roland GP100 met een Marschall Valvestate eindversterker. Dit was wel aardig maar toch niet... je van het. Wel makkelijk i.v.m. presets e.d. maar je mist toch iets...
3) Vervolgens heb ik een buizenbak gekocht Engl Thunder 50 W. Waarbij ik de voorversterker van de GP100 paralel zetten aan de voorversterker van de Engl en vervolgens op de eindversterker van de Engl. Hierdoor had ik het directe en de warmte van de buizen gecombineerd met de veelzijdigheid van een effect-processer/pre-amp. Een nadeel van deze oplossing was wel dat het gitaar signaal binnenkwam op de GP100 m.a.w. moest toch eerst door een AD DA converter.
4) Nu heb ik een Engl Souvereign 100W buizenbak en gebruik ik alleen de oversturing van de versterker zelf. De GP100 heb ik nu in de effectloop (parallel) en daarvan gebruik ik alleen de chrorus (heel licht) en een beetje delay.
Qua geluid vindt ik dit gewoon het beste !!! echter ik mis nu wel de veelzijdigheid van de effectprocesser (verschillende distortions, maar vooral de wah) Ik zit er toch aan te denken om weer terug te gaan naar "3" maar dan met de Engl Souvereign natuurlijk.

Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik vindt amp-oversturing het mooist, maar is wel wat beperkter. :wink:

urezna
19 juni 2003, 13:27
Beste Wicked willy,

die models van een gt-6 zijn echt heel erg goed. Vele vele malen beter dan die van een gt-3. Dat gezeur over buizenbakken is maar onzin, koop gewoon die gt-6, dan heb je alles

Een GT-6????? net zo goed als een buizenbak, LOL!

mmm. typisch voorbeeld van fundamentalistische buizenreligie. er groeit een groot geloof in de gitaarminnende wereld dat buizen beter zijn dan alles. dit is niet het geval. overigens. maar geloof vooral wat je wilt geloven.

Hmmmm typisch geval van een BOSS GT-6 eigenaar, die vooral wil geloven dat de GT-6 het ei van columbus is en waarschijnlijk over twee jaar na de aanschaf van een vette buizentop zijn GT-6 aan de wilgen hangt!.........


beetje kortzichtige uitspraak he? ik heb ook een GT6, maar heb daar nog niet de distortion in gevonden die ik wel in mn versterker heb.... dus ga nou niet over één kam scheren hoor..... GT6 is niet het ei van Columbus, maar wel een hele leuke aanvulling qua effecten. maar dan ben ik er nog steeds van overtuigd dat je set zonder effect al goed moet klinken.....

gerrekat
19 juni 2003, 15:12
Ik hou gewoon helemaal niet van digitale distortions die klinken fake en over processed, sorry ik heb er zelf genoeg van geprobeerd toen ik nog geen geld had een goede top te kopen.

Echter voor verdere effecten kan het best goed klinken een delaytje of reverbje is prima van een digitaal effectenpedaal of modeling amp.

Maar ik hou er egwoon niet van, ik gebruik ook nauwelijks effecten!

Wicked Willy
19 juni 2003, 15:25
idd, Gt-6 heeft goeie effecten in huis, zeker in zijn prijsklasse, maar de distortion/over-drive geluiden zuigen!!!!!!! Net als bij de GT-3 en GT-5 overigens...........maar als effecten bak zijn ze alledrie goed te gebruiken.

Over de kwestie buizen/transistor, er zijn goed en slecht klinkende buizen bakken en er zijn goed en slecht klinkende transistor bakken, ommes!!!!

savecracker85
19 juni 2003, 18:48
ff een vraagje tussendoor over de distortion in de amp...Hoe activeer je de distortion zonder elke keer naar de knoppen van je versterker te lopen...Ik zie dat er bij mijn versterker(soundking skak20)een pedaal uitgang op zit ..Maar met wat voor pedaal doe je dat??

Nicci
19 juni 2003, 19:22
Beste Wicked willy,

die models van een gt-6 zijn echt heel erg goed. Vele vele malen beter dan die van een gt-3. Dat gezeur over buizenbakken is maar onzin, koop gewoon die gt-6, dan heb je alles

Een GT-6????? net zo goed als een buizenbak, LOL!

mmm. typisch voorbeeld van fundamentalistische buizenreligie. er groeit een groot geloof in de gitaarminnende wereld dat buizen beter zijn dan alles. dit is niet het geval. overigens. maar geloof vooral wat je wilt geloven.

Hmmmm typisch geval van een BOSS GT-6 eigenaar, die vooral wil geloven dat de GT-6 het ei van columbus is en waarschijnlijk over twee jaar na de aanschaf van een vette buizentop zijn GT-6 aan de wilgen hangt!.........


beetje kortzichtige uitspraak he? ik heb ook een GT6, maar heb daar nog niet de distortion in gevonden die ik wel in mn versterker heb.... dus ga nou niet over één kam scheren hoor..... GT6 is niet het ei van Columbus, maar wel een hele leuke aanvulling qua effecten. maar dan ben ik er nog steeds van overtuigd dat je set zonder effect al goed moet klinken.....

kortzichtig? mmmh. iemand die meent dat een GT6 prima geluiden voortbrengt en zelfs meent dat hij geen buizenversterker nodig heeft is een gelukkig mens. jij kan alleen maar geloven dat buizen per definitie beter zijn dan wat dan ook. het spijt me, ik ben niet kortzichtig. jij helaas wel een beetje. getuige je opmerking t.a.v. de GT6.

ooh. sorry. je hebt er zelf ook 1!!!! nee, dan ben ik kortzichtig. 8-)

jorrit
19 juni 2003, 19:50
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!


uhm ik heb een peavey rage185 gehad en k heb nu een marshall valvestat vs230 maar de distortion uit mn tri metal of mn hyper fuzz is echt 100 keer beter hoor.......

Negative K3 fan
19 juni 2003, 19:58
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!


uhm ik heb een peavey rage185 gehad en k heb nu een marshall valvestat vs230 maar de distortion uit mn tri metal of mn hyper fuzz is echt 100 keer beter hoor.......

wacht maar tot je een ENGL DIEZEL BOGNER SOLDANO oid hebt hahahaha

Experience
20 juni 2003, 00:16
Hja ik haal eigenlijk al mn scheur, die ik overigens niet veel gebruik uit mn line 6 spider :oops:

Reindah
20 juni 2003, 00:29
Wat is hier allemaal aan de hand?

Reindah
20 juni 2003, 00:38
Ik denk dat ik na het lezen van deze topic tot de ontdekking kom dat dit forum van een prima hulpstuk bij vragen naar een forum is gegaan waar alleen maar mensen zitten die gelijk willen krijgen, bij elke tpoic hun eigen standpunt met alles wat maar te kan verkondigen en nog heftiger te verdedigen, daarbij het liefst alle andere meningen compleet de grond in te boren......jammer.
Het hele gitaarspel en alles erom heen blijft een kwestie van smaak, hulp kan daarbij handig zijn.
Ik weet zelf te weinig van gitaren/effecten en versterkers om mijn mening zo te uitten dat ik gelijk heb, als dat al mogelijk is ivm smaak. Ik ben helaas een van de weinigen die dit eerlijk wil toegeven. Jammer.......

Reindah
(zullen we elkaar mening eerst respecteren voordat je meteen weer iemand afkraakt)

Nicci
20 juni 2003, 00:53
Ik denk dat ik na het lezen van deze topic tot de ontdekking kom dat dit forum van een prima hulpstuk bij vragen naar een forum is gegaan waar alleen maar mensen zitten die gelijk willen krijgen, bij elke tpoic hun eigen standpunt met alles wat maar te kan verkondigen en nog heftiger te verdedigen, daarbij het liefst alle andere meningen compleet de grond in te boren......jammer.
Het hele gitaarspel en alles erom heen blijft een kwestie van smaak, hulp kan daarbij handig zijn.
Ik weet zelf te weinig van gitaren/effecten en versterkers om mijn mening zo te uitten dat ik gelijk heb, als dat al mogelijk is ivm smaak. Ik ben helaas een van de weinigen die dit eerlijk wil toegeven. Jammer.......

Reindah
(zullen we elkaar mening eerst respecteren voordat je meteen weer iemand afkraakt)

geen idee of dit ooit een goed forum was, maar op dit moment wordt het voor een belangrijk deel bevolkt door mensen die geen idee hebben waar het over gaat en dingen herhalen die ze gehoord, gelezen of gezien hebben. 8-)

ik weet niet of dat erg is, maar ik zeg er wel wat van.

Marshallover
20 juni 2003, 08:45
Ik gebrruik eigenlijk alleen m'n Clean Channel van m'n TSL 100, omdat Marshall gewoon een BAGGER-LEAD heeft....

En kom me nou niet aanzetten met;"En waarom heb je dan een TSL 100?

Gewoon omdat er een heleboel herrie uit kan komen en ik 'm voor een heeeeel zacht prijsje op de kop heb kunnen tikken..., DAAROM :evil:


Voor een flinke scheur gebruik ik m'n MT-2 in combinatie met de GE-7 (die altijd aanstaat), voor lekkere crunch gebruik ik

DS-2

Of de crunch channel (die is nog wel redelijk te noemen)

Groeten,

musicmaniac
20 juni 2003, 08:50
Alle grote en beroemde gitaristen gebruiken ook pedaaltjes, dus zo slecht zal dat wel niet zijn.

musicmaniac
20 juni 2003, 08:53
Oja, ben het er ook mee eens dat hier ontzettend dom geluld word de laatste tijd,lijkt me dat dit forum tegenwoordig bevolkt word door 13 jarige pubers die net 3 maanden een gitaar hebben.

Mithrandir
20 juni 2003, 09:03
Mmm, vind ik wel mee vallen hoor. En als het zo is, dan is het niet van de laatste tijd. Want voor ik hier registreerde, ruim een jaar geleden, las ik dit forum al en toen lag ik al regelmatig in een stuip vanwege de idiote discussies die er gevoerd werden en dan vooral de manier waarop.

En als je het alleen basseert op de discussie in dit topic vind ik het eigenlijk ook niet eens terecht, behalve dat het een afgezaagde discussie is gaat het toch redelijk normaal en weten de mensen waar ze het over hebben (behalve Lennart misschien :))

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 09:46
Alle grote en beroemde gitaristen gebruiken ook pedaaltjes, dus zo slecht zal dat wel niet zijn.

en je wil zeggen dat dat een argument is?

harrald

Mithrandir
20 juni 2003, 09:58
Are you talking to me boy? Welk argument heb je het over?

Edit:

oh, je had het natuurlijk hier over:


Alle grote en beroemde gitaristen gebruiken ook pedaaltjes, dus zo slecht zal dat wel niet zijn.

nee, dat lijkt me idd geen legitiem argument :)

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 10:19
staat er toch? :D

harrald

Nicci
20 juni 2003, 12:00
Alle grote en beroemde gitaristen gebruiken ook pedaaltjes, dus zo slecht zal dat wel niet zijn.

en je wil zeggen dat dat een argument is?

harrald

het is geen argument, maar het geeft wel te denken . . . . een paar figuren roepen dat (buizen) versterkersoverdrive per defenitite beter is.

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 12:10
issie ook :D (de buizen dan)

Harrald

musicmaniac
20 juni 2003, 12:26
Zelf gebruik ik pedaaltjes, heb ook niemand nodig om mij te vertellen of dat deugt of niet. Wat ik bedoelde met die opmerking over beroemde gitaristen , is het feit als dat iemand als b.v. Tom Morello pedaaltjes gebruikt, dat mij meer zegt dan dat de een of andere TOTAAL onbekende slaapkamergitarist hier op het forum vind dat je alleen maar buizenversterking moet gebruiken.... :)

gerrekat
20 juni 2003, 12:27
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!


uhm ik heb een peavey rage185 gehad en k heb nu een marshall valvestat vs230 maar de distortion uit mn tri metal of mn hyper fuzz is echt 100 keer beter hoor.......

HAHAHAHA jij speelt nog niet lang merk ik uit deze opmerking!

Niets mis mee om met dergelijke versterkers te beginnen maar ga niet beweren dat ze beter zijn dan wat ook, sorry maar dan vraag je erom om uitgelachen te worden!

Nicci
20 juni 2003, 12:54
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!


uhm ik heb een peavey rage185 gehad en k heb nu een marshall valvestat vs230 maar de distortion uit mn tri metal of mn hyper fuzz is echt 100 keer beter hoor.......

HAHAHAHA jij speelt nog niet lang merk ik uit deze opmerking!

Niets mis mee om met dergelijke versterkers te beginnen maar ga niet beweren dat ze beter zijn dan wat ook, sorry maar dan vraag je erom om uitgelachen te worden!

ok. laten we het eens over jouw staat van dienst hebben dan . . . .
komt u maar. vertel . . . .

Wicked Willy
20 juni 2003, 12:56
Ja (bijna) alle beroemde gitaristen gebruiken pedaaltjes, zij gebruiken deze pedaaltjes om een boost toe te voegen aan hun overstuurde buizenbak..........dus..........kijk mar eens op guitargeek.com........er zullen zelden professionele gitaristen zijn die hun distortion alleen maar uit een pedaal halen.

Mithrandir
20 juni 2003, 13:04
Zelf gebruik ik pedaaltjes, heb ook niemand nodig om mij te vertellen of dat deugt of niet. Wat ik bedoelde met die opmerking over beroemde gitaristen , is het feit als dat iemand als b.v. Tom Morello pedaaltjes gebruikt, dat mij meer zegt dan dat de een of andere TOTAAL onbekende slaapkamergitarist hier op het forum vind dat je alleen maar buizenversterking moet gebruiken.... :)

Toch jammer dat je Morello noemt, aangezien die geen pedalen gebruikt voor distortion of overdrive. Hij gebruikt wel pedalen voor fx natuurlijk, maar daar gaat het niet om.

Mithrandir
20 juni 2003, 13:06
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!


uhm ik heb een peavey rage185 gehad en k heb nu een marshall valvestat vs230 maar de distortion uit mn tri metal of mn hyper fuzz is echt 100 keer beter hoor.......

HAHAHAHA jij speelt nog niet lang merk ik uit deze opmerking!

Niets mis mee om met dergelijke versterkers te beginnen maar ga niet beweren dat ze beter zijn dan wat ook, sorry maar dan vraag je erom om uitgelachen te worden!

ok. laten we het eens over jouw staat van dienst hebben dan . . . .
komt u maar. vertel . . . .

Nicci, kan jij eens ophouden met die haatdragenfe flames van je, niet dat Gerrekat zijn reply normaal was, maar jij blijft ook maar doorgaan en mensen persoonlijk aanvallen. Wat ik nu ook doe, ik weet het!

urezna
20 juni 2003, 13:13
Conclusie?
het blijft allemaal een kwestie van smaak.......

Maar ik geloof dat het grootste deel van de mensen hier wel de voorkeur geeft aan distortion uit zijn/haar versterker....

Belangrijkste lijt me toch dat je zelf dik tevreden bent over je eigen geluidje, ja toch?
:-)

Nicci
20 juni 2003, 13:14
Versterker distortion is 100 maal beter dan welk pedaaltje ook!


uhm ik heb een peavey rage185 gehad en k heb nu een marshall valvestat vs230 maar de distortion uit mn tri metal of mn hyper fuzz is echt 100 keer beter hoor.......

HAHAHAHA jij speelt nog niet lang merk ik uit deze opmerking!

Niets mis mee om met dergelijke versterkers te beginnen maar ga niet beweren dat ze beter zijn dan wat ook, sorry maar dan vraag je erom om uitgelachen te worden!

ok. laten we het eens over jouw staat van dienst hebben dan . . . .
komt u maar. vertel . . . .

Nicci, kan jij eens ophouden met die haatdragenfe flames van je, niet dat Gerrekat zijn reply normaal was, maar jij blijft ook maar doorgaan en mensen persoonlijk aanvallen. Wat ik nu ook doe, ik weet het!

sorry, maar jammer dat je het zo oppakt. dit forum is op sommige momenten nutteloos voor de argeloze beginneling die een paar vragen heeft. ik maak het hier mee dat een beginneling met een paar vragen de volgende info krijgt:

koop direkt een buizenbak van 50 watt
alle bosspedalen zijn slecht

en daar sta je dan in de gemiddelde winkel met helemaal geen buizenversterklers op voorraad en alleen maar boss pedaaltjes. wat moet iemand die dit forum bezoekt met dit soort info? wellicht moeten die kiddo's die hier van dat soort info rondstrooien een beetje inbinden. niet alles wat ze toevallig in een gitaarblad gelezen hebben hier rondstrooien en als feit verkondigen. een beginneling weet namelijk niet dat het onzinnige informatie is.
dit forum zou veel beter werken als mensen niet zouden doen alsof ze zoveel weten. laat staan smaak met feiten verwarren.

Mithrandir
20 juni 2003, 13:23
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, ik bedoelde eigenlijk meer dat dit soort zinnen:

ok. laten we het eens over jouw staat van dienst hebben dan . . . .
komt u maar. vertel . . . .

niks toevoegen aan een discussie en daar hebben beginners nog minder aan. Trouwens dit topic is geen topic om beginners te adviseren, maar om de mening van anderen op een rijtje hebben. Dat het nou meteen weer verzand in een aso catfight, tsja......

Als beginners concrete vragen hebben worden die bijna altijd fatsoenlijk beantwoord en lang niet altijd met het advies meteen een buizenversterker te kopen of de mededeling dat alle boss pedalen kut zijn.

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 13:24
voor lekkere crunch gebruik ik

DS-2



Hmm ik kreeg alleen maar 'het perfecte punk geluid' uit een DS2. En laat ik nou echt niet van punk houden :)

Nicci
20 juni 2003, 13:27
grappig dat je mij hierop aanspreekt, maar degene die iemand anders voor beginneling uitmaakt niet. een forum is net als een goed gesprek. als iemand iets zegt of doet waarvan ik vind dat hij dat niet kan maken, dan zal ik er iets van zeggen. net zoals wij nu met elkaar doen. en natuurlijk doe ik het enigszins bot. je moet soms een beetje duidelijker zijn dan anders. 8-)

overigens: ik ben nog steeds benieuwd naar de staat van dienst van gerrekat. als hij iemand niet serieus neemt omdat hij een beginneling is, raak ik nieuwsgierig.

Mithrandir
20 juni 2003, 13:31
Ach, ik had idd ook gerrekat er op aan kunnen spreken ja, want dat was ook een hele kinderachtige reactie, maar dat heb ik niet gedaan. Keuzes he.....

Nicci
20 juni 2003, 13:33
Ach, ik had idd ook gerrekat er op aan kunnen spreken ja, want dat was ook een hele kinderachtige reactie, maar dat heb ik niet gedaan. Keuzes he.....

dit getuigt van een volwassen benadering . . . . . . 8-)

Marshallover
20 juni 2003, 15:06
voor lekkere crunch gebruik ik

DS-2



Hmm ik kreeg alleen maar 'het perfecte punk geluid' uit een DS2. En laat ik nou echt niet van punk houden :)

Je kunt echt een goede crunch sound uit de DS-2 halen, mits je die foute TURBO uitzet en je een beetje bas erin gooit, versterker maakt ook nog uit en het feit dat ik met Humbuckers speel.....

Groeten,

Negative K3 fan
20 juni 2003, 15:31
gerrekat heeft volgens mij best wel een behoorlijke staat van dienst, kan hij je persoonlijk vast meer over vertellen./ Maar hijs speelt vast nog geen 18 jaar gitaar zoals jij, of was het nou 11??

Nicci
20 juni 2003, 15:44
gerrekat heeft volgens mij best wel een behoorlijke staat van dienst, kan hij je persoonlijk vast meer over vertellen./ Maar hijs speelt vast nog geen 18 jaar gitaar zoals jij, of was het nou 11??

ah. negative K3 fan. wat is het probleem jongen. vertel het eens. ik zou zeggen, kom eens op de koffie. kunnen we samen wat spelen. met playmobiel of gitaar. het is mij om het even.

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 16:16
[Je kunt echt een goede crunch sound uit de DS-2 halen, mits je die foute TURBO uitzet en je een beetje bas erin gooit, versterker maakt ook nog uit en het feit dat ik met Humbuckers speel.....

Groeten,

Hmm ik speel op een jackson dinky (2 humbuckers) en een H&K Attax 100. zowel de gitaar als versterker hebben redelijk veel low end dus nog meer bass erin gooien lijkt me niet verstandig. Die ds2 klonk echt voor geen meter bij mij en dus heb ik 'm maar snel weer terug gegeven aan de eigenaar (ik had 'm geleend). Ook als 'ie uitstond merkte ik dat er een stuk minder van m'n signaal overbleef dan wanneer ik het pedaal niet in de signaalketen had zitten. Heb jij daar geen last van?

Negative K3 fan
20 juni 2003, 16:31
gerrekat heeft volgens mij best wel een behoorlijke staat van dienst, kan hij je persoonlijk vast meer over vertellen./ Maar hijs speelt vast nog geen 18 jaar gitaar zoals jij, of was het nou 11??

ah. negative K3 fan. wat is het probleem jongen. vertel het eens. ik zou zeggen, kom eens op de koffie. kunnen we samen wat spelen. met playmobiel of gitaar. het is mij om het even.

ben niet zon playmobiel fan, maar wil graag een keer langskomen, kunnen we irl een keer de geschillen uitpraten, internet is zo onpersoonlijk
maar serieus,

maak je er toch niet zo druk over, wees de verstandigste :)

Jeee
21 juni 2003, 02:13
Ik gebruik eigenlijk alleen m'n Clean Channel van m'n TSL 100, omdat Marshall gewoon een BAGGER-LEAD heeft....

En dat durft zich dan "marshall-lover" te noemen? :roll:

Groot gelijk hoor, de TSL heeft een echte bagger lead ... net als de DSL trouwens ...
En dan zwijg ik nog over de 30th anniversary ... of de Slash signature ...

Klooi maar rustig verder met je pedaaltjes ... http://www.dorks.be/bored/images/smiles/icon_rofl.gif

Marshallover
21 juni 2003, 07:40
Dat ben ik ook wel van plan, de Clean is gewoon heerlijk in combinatie met de equalizer...

Verder hebben we aardig wat optredens met de band waarbij we geregeld over andermens spullen moeten spelen, in dat geval hoef ik dan alleen maar m'n effecten mee te nemen en m'n gitaar, inpluggen (als het een redelijk versterker is) en spelen maar...

Ideaal gewoon, en die DS-2 geeft bij mij een heerlijk geluid net als de MT-2 maar wel allebei in combinatie met de equalizer !!!

En zo heeft ieder z'n mening.....

Groeten,

Avatar
21 juni 2003, 08:49
Laat ik dan mn o zo belangrijke mening ook maar eens toevoegen aan deze discussie :-)
Heb zelf uitsluitend buizenversterkers en een klein stapeltje pedaaltjes. En hoezeer ik ook zou willen dat mn versterkers fantastisch klinken op alle kanalen, de overdrive die er uit mn Visual Sound Route 66 en Boss OD-1 in combinatie met een cleane buizenversterker komt, kan ik niet uit mn (3-kanaals) versterker alleen halen, dus ik heb zowel buizen nodig als een paar goeie overdrives in pedaalvorm.

Marshallover
21 juni 2003, 11:37
Laat ik dan mn o zo belangrijke mening ook maar eens toevoegen aan deze discussie :-)
Heb zelf uitsluitend buizenversterkers en een klein stapeltje pedaaltjes. En hoezeer ik ook zou willen dat mn versterkers fantastisch klinken op alle kanalen, de overdrive die er uit mn Visual Sound Route 66 en Boss OD-1 in combinatie met een cleane buizenversterker komt, kan ik niet uit mn (3-kanaals) versterker alleen halen, dus ik heb zowel buizen nodig als een paar goeie overdrives in pedaalvorm.

Juist !!!!!!!!

Ik dus ook....., mijn clean kanaal lekker op 4, Loadbox op 40 %, Gain op 7, Bass op 3 (En das meer dan zat met m'n GE-7 op 8, Treble op 7, Middle op 4, en raggen maar met m'n MT-2, DS-2 en al mijn effecten van m'n Korg Ax1000g...

Beetje reverb erbij en de Deep-switch ON... :-D

Das mijn geluid..
:wink:
Groeten,

Mitch
21 juni 2003, 13:56
Het meest veelzijdig is toch een twee- of drie-kanaals buizenbak met één of twee overdrive-pedaaltjes erbij. Bij voorkeur nog een boost voor de leads en klaar ben je.

Het prettigst op het forum zou zijn als mensen niet zo snel beledigd zouden zijn en alles tot op de letter uit moeten vechten. Dan kunnen dit soor topics een pagina of twee korter...... stelletje kibbelende wijven....

You know who you are
:roll: