PDA

View Full Version : sound probleem bij lage stemming...



YannickH
11 november 2012, 22:18
ik heb een probleem met mijn gitaar als ze in drop B staat.
ze klinkt gewoon niet. er komt amper geluid uit... de volume is oke maar ze heeft precies geen output.
zeker op de dikste snaar klinkt het verschrikkelijk ruk!
ik heb er actieve emg's inzitten en heb al een andere batterij gestoken maar het blijft slecht klinken.
wat zou dit kunnen zijn? de snaren misschien? zonder versterker vind ik ze nogal dof klinken.

Oranjeaap
11 november 2012, 22:22
Hoe dikke snaren heb je?

YannickH
11 november 2012, 22:22
0.12-0.56 ernie ball

Oranjeaap
11 november 2012, 22:28
Als dropped C nog wel een beetje klinkt, dan zal je waarschijnlijk dikkere snaren voor de lage tonen nodig hebben.
Ik heb trouwens dezelfde kwaal met mijn gibson les paul custom. De lage E snaar klinkt gewoon nergens naar als ik die lager stem dan standaard tuning. Mijn custom is gewoon niet gemaakt voor lagere tuning. Mijn gibson les paul classic kan gewoon naar dropped C en gaat dan pas kut klinken met setje 10's

YannickH
11 november 2012, 22:31
ik gebruik 11-54 voor drop C en daar heb ik geen problemen mee maar voor drop B een maatje dikker is dus een ramp... en het is trouwens op mijn esp.

YannickH
11 november 2012, 22:50
normaal is dit een gitaar voor lage stemmingen dus ik snap niet dat drop B zo slecht klinkt:(

caliban
11 november 2012, 23:54
De Eclipse-modellen hebben een Les Paul mensuur als ik me niet vergis. Om op mijn Les Paul drop C strak te houden, gebruik ik een 56 voor de lage C. Kan me dus inbeelden dat drop B beter gaat werken met 60 of zo.

Johannes
11 november 2012, 23:59
Mijn Explorer wil ook niet lager dan C (met een .012 setje) In B was er weinig definitie, te lage snaarspanning en daardoor ook bijna niet zuiver te spelen. M'n telecaster klinkt wel prima in B, strak in het laag, zuiver en speelt heerlijk. Ik zou voor lage stemmingen sneller grijpen naar een gitaar met een 25.5" mensuur.

Terminus
12 november 2012, 11:16
de volume is oke maar ze heeft precies geen output.
zeker op de dikste snaar klinkt het verschrikkelijk ruk!

Ja wat is het nou, geen output of wel output?
Is je afstelling goed? Lopen je snaren niet aan? Actie goed? Elementen hoger/lager?

Daarnaast: Tube Screamer, maar ik neem aan dat je dat als eigenaar van een DR wel al hebt.

YannickH
12 november 2012, 11:54
Ik gebruik een tubescreamer bij mijn mesa boogie

interessander
12 november 2012, 12:01
.56 lijkt me een beetje dun, ik heb nu een .10-.60 setje en drop C is het laagste wat mogelijk is met nog een beetje normale snaarspanning op een LP. Hoe staat de actie van de gitaar, want met een lage actie en een relatief dunne B snaar in een lage stemming kan ik me voorstellen dat het snel doods gaat klinken.

marter544
12 november 2012, 16:39
Snaren zijn gewoon veel te dun.. Ik gebruik 0.52 als standaard lage E. Ik heb een gitaar met gibson mensuur en eentje met fender mensuur, en zeker met een gibson mensuur vind ik die 0.52 onmisbaar.

TuningGamer
12 november 2012, 17:38
Ik zou inderdaad dikkere snaren proberen, ik gebruik ook .12's voor Drop C (op een LTD Viper, overigens).

bentium
13 november 2012, 10:35
Inderdaad, de topicstarter moet een dikkere snaren gaan gebruiken

Ikzelf speel in drop B en ik gebruik 14-68 snaren op mijn 2 bariton gitaren en op mijn 25.5scale jackson (ook drop B) heb ik zelfs al eens 14-72 geplaatst
in 2 van de bovenvermelde gitaren zitten emg's

polviggen
13 november 2012, 11:02
dat lijkt me nu ook wel wat overdreven qua dikte.
Ik probeer ongeveer dezelfde spanning als 046 in E aan te houden., da's dan 062 voor de B snaar bij een les paul.

staat je actie hoog genoeg, kletsen de snaren niet te fel ?