PDA

View Full Version : DevilDriver - Clouds Over California cover + solo



YannickH
11 november 2012, 16:17
https://www.youtube.com/watch?v=LeEIJMOFp8E
ik hoop dat hij een beetje goed is:)

Bloodline
21 november 2012, 23:34
Ten 1ste: Wat een laipe gitaar! Int algemeen niet slecht, ik zou zeggen probeer je pick eens wat meer angled te houden.
Zoals 't er nu uitziet sla je met je pick parallel tegen de snaar, als je het wat buigt zo dat je als t ware de snaar snijdt krijg je zo'n heerlijke metal attack! Snap je wat ik bedoel?

Probeer deze techniek ook aan te houden met het soleren, 2:55 is een vreemde positie om te picken naar mijn mening.
Als je die snij" houding aanhoudt met het picken zal 't sweepen (2:59) ook vloeiender klinken :)!

Hopelijk heb je er wat aan!

Bloodline
21 november 2012, 23:35
En je vibrato wat minder stengerig :P! Oh wat zeuren we weer lekker maarja, het is dan ook gitaarnet!

Duhsjaak
22 november 2012, 11:45
Hi
@Bloodline
Sorry vriend als ik iets doms zeg, maar 'stengerig' zegt me niets. En ik wilde het graag begrijpen, dus ik googlede en kwam het volgende tegen:

Jeg liker veldig godt både stenger ig sneller men kan godt la noe utstyr vike for nytt

Misschien dat Ukeloeder dit doorgrondt, maar je begrijpt dat ik het niet kan volgen?
Is het toevallig iets Fries?

@cOB
Ik vind het knap dat je dit kunt, maar ik vind het geen mooi stukkie muziek. Leve de verschillen zullen we maar zeggen.

Vriendelijke groet, Gus

YannickH
22 november 2012, 17:40
Ten 1ste: Wat een laipe gitaar! Int algemeen niet slecht, ik zou zeggen probeer je pick eens wat meer angled te houden.
Zoals 't er nu uitziet sla je met je pick parallel tegen de snaar, als je het wat buigt zo dat je als t ware de snaar snijdt krijg je zo'n heerlijke metal attack! Snap je wat ik bedoel?

Probeer deze techniek ook aan te houden met het soleren, 2:55 is een vreemde positie om te picken naar mijn mening.
Als je die snij" houding aanhoudt met het picken zal 't sweepen (2:59) ook vloeiender klinken :)!

Hopelijk heb je er wat aan!

jep de james hetfield techniek voor picking zoals devin townsend het noemt:p
en hier heb je de reden gevonden waarom ik niet op een strat kan spelen omdat altijd die kl#te volume knop in de weg zit.
ik kan vanaf de 3 onderste snaren niet in dezelfde positie blijven spelen zonder mijn hand helemaal te draaien:( ik heb hier heel veel problemen mee spijtig genoeg.
ik kan niet snel spelen zonder mijn hand te draaien.
ik probeer er iets aan te doen maar dat is niet echt simpel.

en als ik mezelf ook wat kritiek mag geven: de 2 eerste bends voor de solo waren iets te hoog;)

toch bedankt allemaal

MichaelSS
22 november 2012, 19:25
Thnx God dat ik jou niet als buurman heb, en dat je heel ver bij mij vandaan woont!

Sorry maat, als ik iets goed vind zeg ik het, maar als ik dat niet vind zeg ik het ook.
De `muziek` vind ik ronduit kut. Je speelt verder goed. Mag hier en daar wat strakker, maar niks ernstigs.

Duhsjaak
22 november 2012, 21:38
jep de james hetfield techniek voor picking zoals devin townsend het noemt:p
en hier heb je de reden gevonden waarom ik niet op een strat kan spelen omdat altijd die kl#te volume knop in de weg zit.
ik kan vanaf de 3 onderste snaren niet in dezelfde positie blijven spelen zonder mijn hand helemaal te draaien:( ik heb hier heel veel problemen mee spijtig genoeg.
ik kan niet snel spelen zonder mijn hand te draaien.
ik probeer er iets aan te doen maar dat is niet echt simpel.

en als ik mezelf ook wat kritiek mag geven: de 2 eerste bends voor de solo waren iets te hoog;)

toch bedankt allemaal

Hi cOB
Je bent teveel bezig met kleine missertjes. Ik veronderstel dat je het met plezier doet, dus dat telt meer dan een bend die net niet helemaal fris is.
Overigens ben ik blij dat ook iemand anders mijn problems met een strat deelt.

Ik vind de volume knop puur irritant. En standjes 2 en 4 vind ik vaak akelig neuzelig klinken. Zo, nou praat half GN niet meer met me.
Neemt niet weg dat ik het niet mijn smaak vind dat muziekje. Omdat er een aantal mensen zijn die van mening zijn dat ik alles leuk vind, meld ik dat hier maar weer. Da's dus niks wat met jou te maken heeft hoor.

Niettemin, hand gedraaid of niet, ik draai mijn hand er niet voor om. En ik hoop dat je lekker doorgaat.
Vriendelijke groet, Gus

Bloodline
23 november 2012, 07:22
jep de james hetfield techniek voor picking zoals devin townsend het noemt:p
en hier heb je de reden gevonden waarom ik niet op een strat kan spelen omdat altijd die kl#te volume knop in de weg zit.
ik kan vanaf de 3 onderste snaren niet in dezelfde positie blijven spelen zonder mijn hand helemaal te draaien:( ik heb hier heel veel problemen mee spijtig genoeg.
ik kan niet snel spelen zonder mijn hand te draaien.
ik probeer er iets aan te doen maar dat is niet echt simpel.

en als ik mezelf ook wat kritiek mag geven: de 2 eerste bends voor de solo waren iets te hoog;)

toch bedankt allemaal
Dit is exact/precies wat ik bedoelde ;), had bijna in mijn vorige post 't Devin lesfilmpje gepost. Je hebt een goeie slag arm zie ik, dus als je dit verhelpt heb je een METAAAHHLL picking hand waar menig jaloers Op kan zijn!

Probeer je wijsvinger wat meer naar binnen te "curlen".

Als je vragen hebt laat t ff weten!

2010begonnen
23 november 2012, 09:52
Goed genoeg om naar te blijven luisteren, terwijl het niet mijn smaak is. Positief commentaar dus.

Ik kan dat niet, dus tips heb ik ook niet.