PDA

View Full Version : Proco Rat 2?



Herdjie
17 juni 2003, 16:58
Hey,

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n ding?
Vette metal distortion, bluesy distortion, echt harde gain????
Heb zo'n ding nooit uitgeprobeed, dus ben wel benieuwd...

C Yaaa

Herdjie

Bates15
17 juni 2003, 17:00
Distortion, vette sound (smaken verschillen ja). Deze?


Proco RAT 2
Advertentie geplaatst door 'dewaal123'
Nummer : 10712 Geplaatst op : 17 Juni, 2003 Einddatum : 16 Augustus, 2003
Type: Aangeboden

Omschrijving: "a sound as mellow as a vintage "twin", or as bone-crushingly powerful as a battery of those famous English stacks--instantly, at any volume" "The RAT 2's smooth harmonic distortion puts the extra punch in rhythm work and makes solos cut through with authority, power and effortless sustain."

Bouwjaar: 2002
EUR: 80
Naam: Benjamin
Adres: --
Woonplaats: Den Haag
Provincie: Zuid Holland
Telefoon: 06-51355598

E-mail: Privé
Homepage: niet beschikbaar

Foto Gallerij
Foto 1http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p10712n1.jpg

Bins
17 juni 2003, 21:31
Distortion knop gaat van "lichte overdrive" naar "Marshall-achtig"naar "dikke vette ranzige fuzz", echt high-gain doet ie niet. En de Tone knop van "pijnlijk schel" naar "warm en romig". (Slaat dit ergens op??) In het midden zitten de goeie tonen.
Ik vind het een wereld ding, ook nog eens gebouwd als een tank en batterijen gaan vet lang mee.

Bates15
18 juni 2003, 07:29
Mee eens....

Phyrexian
18 juni 2003, 10:47
Ik heb er ééntje en hou er ontzettend van... de sound is uniek; met niets vergelijkbaar vind ik. Het geluid is eerder fuzzy dan distortion. Overdrive kan ook. Elke knop (zelfs volume) heeft een enorme invloed op z'n sound.
De 'filter' knop zorgt voor de 'hi-end roll-off': wanneer deze op nul staat is het geluid scherp, op 10 geeft een lager en voller geluid met minder articulatie. Leuke pedaal, z'n geld meer dan waard.

Er stak een batterij in uit de winkel en die was bij mij hééééééél snel leeg. De RAT heeft een LED die steeds brandt, als hij dan aanstaat brandt deze LED feller. De tekst er op geeft licht in het donker :D

Nicci
20 juni 2003, 00:58
fuzz is inderdaad een goede omschrijving. uitkijken met welke versterker je hem combineerd. soms klinkt het nergens naar en soms klinkt het heerlijk.

Bins
20 juni 2003, 12:17
Ja precies, dat heb ik dus ook heel vaak :evil:
Thuis heb ik echt precies de sound die ik wil, maar op sommige oefenruimte bakken klinkt het echt helemaal naar poep, terwijl ik wel ongeveer (met de nadruk op ongeveer, nooit zo mooi natuurlijk) hetzelfde cleangeluid weet te produceren. Dat is wel jammer. 4 juli heb ik een gig, en we spelen over de backline daar, dus ik hou me hart vast.