PDA

View Full Version : Even voorstellen: Vox SDC33



joh@ndederde
10 november 2012, 14:03
Op dit forum zijn vele gitaren te vinden. Maar deze (en anderen in de serie) ben ik (nog) niet tegen gekomen. Dus ik wil jullie mijn Vox gitaar introduceren.
Het is een Vox SDC uit de 33 serie. Dit is het instap model met de zogenaamde Coaxe pu's die ook te vinden zijn in de Virage II modellen. Met het verschil dat dit een solid Ash body is. Andere verschillen zitten in de "mode" switch van de pu's, waarmee je kiest tussen single coil en humbucker. Bij de andere series (55 en 77) is er ook nog een p90 keus. Hier een paar specs:
- Scale Length: 638mm (25.125")
- No. Of Frets: 22
- Nut Width: 43mm (1.7")
- Bridge Pickup: Coaxe
- Neck Pickup: Coaxe
- Body: Solid Ash
- Neck: Mahogany neck & Rosewood Fretboard, C-shape
- Bridge: MaxConnect

En hier wat foto's:
https://lh3.googleusercontent.com/-vOa3NRKgfdo/UJ5JFUonLWI/AAAAAAAAAC4/tJHHhwppAsc/s720/20121110_131752.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-16UJ1WUeQVg/UJ5IkhtplbI/AAAAAAAAACo/PPbJ1KB9jG8/s912/20121110_131934.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-ZCjRq66WB0o/UJ5JC9UINGI/AAAAAAAAACw/GLtbJ49o1Bo/s720/20121110_132036.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-_gN18QEakAI/UJ5PhMvhKPI/AAAAAAAAADQ/xZ-Qi9qk-CY/s720/20121110_135623.jpg

Cocobolo
10 november 2012, 14:12
Wow, deze spreekt mij heel erg aan, erg mooie kleur, mooie houtnerf, model ook prima, de carve is vooral mooi en ik ben vind de brug ook erg interessant, geen standaard tom brug of zo.

Jeffrey Kroonenberg
10 november 2012, 14:38
ik ben niet zo op dit sort modellen.
De kleur is erg mooi.

Mitch
10 november 2012, 16:18
Ja, veelbelovend hoor, die Vox gitaren. Ik ben helaas geen fan van dit soort 'alleskunners' pickups, maar ziet er erg goed uit. Die eerste serie ook trouwens, maar die was gewoon te hoog in de markt gezet, beetje jammer.

joh@ndederde
10 november 2012, 17:03
De brug is een door Vox ontworpen brug. Volledig uit 1 stuk gemaakt. De geluiden die de gitaar produceert zijn erg veelzijdig idd, maar dat sprak mij erg aan, aangezien ik aan al een all-humbucker gitaar heb.

muziekschuur
10 november 2012, 17:23
Veel doordachte details... Mitch houdt bijvoorbeeld niet van de pickups. Maar de dingen zoals de brug, de neck aansluiting op de body en de twee drie standen schakelaars en twee potmeters is echt voor veelzijdigheid en stagegebruik .... GOED... Ik wil er al lang eens op spelen. Lijkt me tegek..

mesaman
10 november 2012, 22:54
doet me aan santana denken! leuk man! keer weer wat anders,maar toch heel bekend.

TuningGamer
11 november 2012, 00:39
Mooi ding! Die pickups, zijn dat nou humbuckers en P90's in een, of zie ik dat niet goed? En zijn daar de schakelaars ook voor (ik zie er 2)? In ieder geval een mooie lak! :)

muziekschuur
11 november 2012, 11:07
Het idee van Vox was dat je er het geluid van single coils, P90's en humbuckers uit moet kunnen halen... Of dat gelukt is weet ik niet...
Ik zou hem benaderen vanuit de hoek dat het een nieuw ontwerp is met gebruiksgemak.



http://www.youtube.com/watch?v=epuBRk9eDv4

DaveItUp
11 november 2012, 11:26
Erg fijne gitaren, heb ze eigenlijk allemaal wel bespeelt, van de instap tot de duurdere semi-hollow's etc. Goed spul!

muziekschuur
11 november 2012, 11:37
Iets meer over de pickups....


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SQLHnyXlfeM

joh@ndederde
11 november 2012, 22:09
Mooi ding! Die pickups, zijn dat nou humbuckers en P90's in een, of zie ik dat niet goed? En zijn daar de schakelaars ook voor (ik zie er 2)? In ieder geval een mooie lak! :)

De "onderste" schakelaar is de 3-way switch, gewoon voor het kiezen van element. De andere is de "mode" switch. Maar dat wordt ook al uitgelegd in de geposte filmpjes. Verder idd een erg fijne gitaar in spel en in klank.

almarvk
12 november 2012, 09:46
Ik vind 't ontwerp wel wat hebben. Mooie gitaar Johan!

joh@ndederde
12 november 2012, 11:58
Ik vind 't ontwerp wel wat hebben. Mooie gitaar Johan!
Hee Almar, jij hier ook. Gezellig!

TuningGamer
12 november 2012, 17:46
Bedankt voor de video's! Erg duidelijk nu!

Klinkt interessant, maar ik denk dat ik aan coil splitting genoeg heb :)

Paul Bisschops
13 november 2012, 23:43
Mooi model en bedankt voor het posten van de info, was al op zoek naar "gebruikers ervaring " van dit model, wat me wel opvalt op de foto van de achterkant van de gitaar is dat de connectie van de hals aan de body niet echt "solide" overkomt door de uitsparing die je ziet, de hieraan gerelateerde vraag : merk je dat ?

Tabula Rasa
13 november 2012, 23:53
Als ie ver genoeg in de body doorloopt maakt dat niet uit. Een hals ís dunner dan de aansluiting en een hals breekt ook niet zomaar in tweeën.

josan
14 november 2012, 00:14
Ik heb de zwarte ssc33 (http://www.guitarplayer.com/article/moogerfooger-mf-105/dec-09/1616). Dat is de single cut versie. Heeft een mahony body en een maple top. Verder hetzelfde als de gitaar van TS.

Ik heb verder een tele en een strat en zocht iets met humbuckerpunch, zonder bij het gangbare Les Paul en metal-gebeuren uit te komen. De CoAxe pickups klinken goed. De mogelijkheid om te splitten is erg bruikbaar. Het verschil tussen de standen is niet erg groot, maar de elementen hebben een diepe sound en zijn erg stil. Alle standen zijn bruikbaar. De humbucker stand is iets harder en donkerder dan de single coil stand. Beide zitten tussen Fender en PAF in. Goede sustain.

De stemmechanieken zijn ook erg goed. De fretrandjes zijn mooi afgewerkt. De kamhoogte was goed. Ik heb hem 2e hands gekocht. Wat afstelling was wel nog nodig: halskromming iets minder, intonatie klopte niet, pallisandertoets schoongemaakt en in de olie gezet.

Wel heb ik direct een condensator met weerstand over de volumepot gesoldeerd. Die volumeregelaar werkte effectiever als toonregeling dan de eigenlijke toonregelaar. Zie een eerdere post over de Kinman-mod. Je kunt nu het volume terug draaien zonder dat het geluid direct onbruikbaar dof wordt.

Het is een redelijk lichte gitaar, omdat hij vrij dun is. De body is ergonomisch vormgegeven. Langere tijd spelen geeft geen vermoeiende belasting.

Paul Bisschops
14 november 2012, 00:49
Als ie ver genoeg in de body doorloopt maakt dat niet uit. Een hals ís dunner dan de aansluiting en een hals breekt ook niet zomaar in tweeën.

...je hebt gelijk, maar je bent het met me eens dat het er door de uitsparing wat "rigide" uitziet ! dat viel op , vandaar de vraag..;)

joh@ndederde
14 november 2012, 17:08
Mooi model en bedankt voor het posten van de info, was al op zoek naar "gebruikers ervaring " van dit model, wat me wel opvalt op de foto van de achterkant van de gitaar is dat de connectie van de hals aan de body niet echt "solide" overkomt door de uitsparing die je ziet, de hieraan gerelateerde vraag : merk je dat ?

Je merkt het wel, maar wel minimaal. Als je aan de hals begint te sjorren terwijl er een noot klinkt zal de toon in hoogte veranderen. Maar dat is bij elke gitaar, voor zover ik weet, zo. Al is het iets nadrukkelijker dan bij m'n Les Paul. Moet zeggen dat de uitsparing wel zorgt voor betere bespeelbaarheid van de hogere frets, iets wat bij m'n Les Paul nog wel een lastig is, omdat je dan bijna de volledige body dikte n handen hebt..

Paul Bisschops
15 november 2012, 16:11
...alright, Thanks voor je feedback ;)

tis een mooi apparaat !! voor op mijn verlanglijstje, kom er nog maar weinig over tegen op de internets