PDA

View Full Version : Wel geluid via eindversterker niet via voorversterker



Tunes
9 november 2012, 23:59
Heb net een leuke LC op de kop getikt en bij de goede man deed hij het meer dan prima, maar eenmaal thuis leek hij niks te doen.

Echter als ik via de return inplug dan geeft hij wel geluid, en goed ook.
Als ik de voortrap helemaal opzet dan hoor ik ook wel iets maar je mag het nog niet eens slaapkamer volume noemen.

Persoonlijk denk ik dan, omdat hij het bij het testen wel deed en thuis niet, dat er iets los gerammeld is.
Voortrapbuisjes aangedrukt, geen resultaat.
Als ik via de input inplug en de sent return doorplug, kabel van send naar return doet hij het uiteraard wel, echter zonder voorversterker geluid.

Kan het gewoon een kwestie van iets los zijn, kan altijd denk ik dan.
Of is de kans groot dat 1 of meer van de voorversterker buisjes kapot zijn.

ik heb overigens de zekeringen gecontroleerd.

alvast bedankt voor de hulp.

P.s. ik heb al wel gezocht op het forum maar om dan de juiste topics naar voren te krijgen is niet te doen, of ik doe iets fout.

nico verduin
10 november 2012, 08:29
Als jij de send en return door plug dan zijn het vermoedelijke vuile jacks van de send en de return. Dit komt wel vaker voor omdat de S/R vaak niet wordt gebruikt. De Send is de uitgang van de voorversterker dus als je ze doorplugt en je hoort wat, dan is de voorversterker wel goed. Moet je alleen ff een heel klein beetje contact spray gebruiken op de S/R jacks zodat de contacten weer schoon worden.

cluseau
10 november 2012, 10:38
+1 of gammele input jack

Tunes
10 november 2012, 14:34
Heren bedankt voor de tips maar het zat gelukkig heel anders.
Er zit een extra jack ingang achter op de versterker.
Die extra jack ingang was om via de g-major de voorversterker van de Tupe pro aan of uit te zetten.
Dat had hij mij ook laten zien.
Kennelijk stond deze uitgeschakeld, en als je dan de versterker uitschakelt dan blijft deze dus uit.
Ik dacht er vanmorgen opeens aan.
G-major aangesloten, voorversterker weer aan gezet en ja nu is hij helemaal okee.

Btw het is een london city protube ft50, niet helemaal vintage maar ik dacht hier zitten de mannen met het meeste verstand van dit soort zaken.
Vreemd trouwens dat het alleen maar mannen zijn.

O ja plaatje:

http://www.swanlakebluesband.nl/swanimages/londoncity-groot.jpg

Is niet de mijne maar dezelfde, ding ziet er trouwens helemaal als nieuw uit.

nico verduin
10 november 2012, 15:45
Btw het is een london city protube ft50, niet helemaal vintage Heeft helemaal niets met de oude LC te maken. Label was indertijd opgekocht door een ander.

Tunes
10 november 2012, 16:02
Dat had ik begrepen Nico, kennelijk een korte periode door een schots bedrijf gemaakt, het lijkt kitty hawk wel dat is ook door iedereen gemaakt.

Afijn, ik ben blij met deze toch best veelzijdige versterker.

nico verduin
10 november 2012, 16:05
Afijn, ik ben blij met deze toch best veelzijdige versterker.En dat is meest belangrijk :)