PDA

View Full Version : Niet zo goed als nieuw zonder originele koffer...



RedBuell
9 november 2012, 13:19
Een beetje naar aanleiding van het ZGAN topic een vraagje...

Mijn gitaar, ik zet er ff geen merk en type bij zodat ik niet zit te spammen, kost nieuw in de winkel ongeveer € 1700,- nu zie ik er 2 ZGAN op MP staan voor € 1200,- incl originele koffer.

De mijne is niet ZGAN, er zit op de headstock een lelijke buts en op de body is er een klein stukje verf af gechipt van ca 3 mm bij 4mm, deze zit precies op de bovenste rand net voor waar je rechter arm rust ter hoogte van de brug pickup. En ik heb de originele koffer er niet bij. Wel is de mijne jonger (2010 volgens de serial) dan de aangeboden modellen op MP omdat ik het nieuwe model tremolo heb.

Omdat ik al een Floyd gitaar heb (die nooit meer weg gaat) zit ik er aan te denken deze weg te doen en vraag me af hoeveel hij minder waard is dan die 2 andere op MP die ZGAN zijn, wel ouder wat bouwjaar betreft en wel met koffer worden aangeboden voor € 1200,-

O ja heb diverse halzen van dit model op E-bay zien staan voor ca € 400

JohnLord
9 november 2012, 13:24
Een gitaar van twee jaar oud, en nu al zonder originele koffer?

RedBuell
9 november 2012, 13:51
Ik heb hem begin dit jaar gekocht bij een usedproducts vestiging, zonder koffer en met de meest achterlijke afstelling die ik ooit op een gitaar heb gezien en hij ontstemde al na het spelen van 1 nummer. Mijn spullen waren net gestolen en ik had een 2e gitaar nodig, ik heb de gitaar weer goed bespeelbaar gekregen. Hij blijft beter op stemming alleen wacht ik nu nog op nieuwe studs zodat de trem weer goed terug komt op z'n 0 punt.

Wat er mee is gebeurd mag Joost weten, die buts op de headstock komt doordat hij in de winkel was gevallen en de gechipte verf op de body komt doordat ik even onoplettend was toen ik de gitaar pakte. Hoe het komt dat de setup en de tuning stabiliteit zo beroerd was heb ik geen verklaring voor. Ik weet wel dat hij heerlijk speelt, onversterkt echt heerlijk klinkt en versterkt goed door de mix prikt. Eigenlijk een keeper maar mijn spullen zijn terug een tijd geleden gevonden dus heb ik nu 4 gitaren waarvan 2 met een floyd. Die terug gevonden gitaar met floyd gaat nooit meer weg want dat was mijn eerste goede gitaar, klinkt te gek, ziet er door special paint geweldig uit maar speelt niet zo lekker als die "nieuwe" Maar goed ik kan het geld wel goed gebruiken...

humbucker
9 november 2012, 13:52
Rond de 900 lijkt me

RedBuell
9 november 2012, 14:11
Zo rond de € 900,- zat ik ook een beetje aan te denken. Zie dat hij nu bij Rockpalace zelfs €1875,- kost...

muffstuff
9 november 2012, 15:12
Bij usedproducts gekocht ja? Ik was daar laatst op de jan van galen en daar stond een bullet squier te koop voor 120 euro :dontgeti: Echt die prijzen die ze daar hanteren, gaan helemaal nergens over.

wireman
9 november 2012, 20:01
Je gaat toch niet die Satriani Ibanez wegdoen he?

RedBuell
9 november 2012, 22:38
Je gaat toch niet die Satriani Ibanez wegdoen he?

:seriousf:

mesaman
10 november 2012, 00:06
ik heb je gitaar tussen de 800 en de 1400 gezien in europa, mooie gitaar maar de markt is niet heel lekker.
Je kleur is goed,hoe is het met de tremmelo en de tuners gesteld?zn koffer is niet zo heel duur hoor.Ze spelen super
en de sound is ook goed. ik snap niet dat ze niet meer populair zijn.

in elk geval succes

RedBuell
10 november 2012, 00:25
Een JS1200 speelt en klinkt echt echt super, ze zijn erg veelzijdig. Ik kan er zelfs een behoorlijk goed clean op mijn 5150II mee krijgen. Momenteel heb ik een probleempje met de tremolo, hij komt niet terug in de 0 stand. Ik heb nieuwe studs besteld en dat moet het probleem oplossen, even afwachten dus. Tja waarom weg...., 2 gitaren met een zwevende tremolo is misschien wat veel. Maar steeds als ik er mee speel denk ik wow wat een top hals en hij prikt perfect door de mix. Tja en als ik er +/- 900 voor zou krijgen is dat mooi meegenomen. Maar het kan ook zo zijn dat als ik de tremolo goed heb dat hij echt niet meer weg gaat. De zaak waar ik al mijn gear heen breng voor onderhoud zei al dat het de beste gitaar is die ik heb en dat ik die nooit weg moet doen...:strat:

mesaman
10 november 2012, 09:17
En je hebt toch niet aan de studs gedraaid terwijl de snaren er opzaten? Want dan heb je je studs gesloopt.
Er is iets aan de hand,anders was je gitaar gewoon perfect. Je maakt een foutje denk ik(of de vorige eigenaar)

Jasper.
10 november 2012, 11:25
Bij mijn Bo-el zat de topkam iets los zodat hij toch kon bewegen ook al had je de toplock vast. Kun je ook nog even controleren misschien.