PDA

View Full Version : line6 pod ux2 aansluiten op cube15



kalmiya
8 november 2012, 22:06
Hallo,

Ik ben een beginner in gitaarspelen en heb een eenvoudige cube15. Nu wil ik wat met effecten gaan spelen, bv met een line 6 ux1 of ux2. Als ik het goed begrijp met je dan een kabel van de gitaar naar de line6-in laten lopen (ipv naar de cube, zoals nu), en daarbij van de line6 via usb naar de computer.

Mijn vraag is nu "hoe krijg ik nu de cube15 aangesloten"? Kan ik dan gewoon met een 2e gitaarkabel van de line6 out naar de gitaar-ingang op de cube leggen? Of werkt dat niet zoals ik met dat voorstel?

Bij voorbaat dank!

arcane
8 november 2012, 22:31
Dit gaat niet werken. Een ux1/ux2 is geen effectenbak. Het is in principe een geluidskaart met software erbij. De bedoeling is dat je het puur met je computer gebruikt.

Als jij graag een line 6 wilt voor wat effecten dat is een line 6 pod een betere oplossing.

Maare, heeft die cube zelf niet al allerlei effecten aan boord?

kalmiya
9 november 2012, 09:55
Ik heb de "kleine" cube 15 - meer dan luid genoeg voor in de huiskamer - maar die heeft zo goed als geen effecten.

Daarom had ik dus die line 6 pod ux1/ux2 in gedachten: Om op de computer aan de sluiten en dan direct "alle mogelijke" effecten te hebben... Maar de speakertjes van mijn macbook lijken me niet zo geschikt qua volume, daarom vroeg ik me dus af of ik de cube dan weer als "speaker" kon gebruiken. Nogmaals, ben nieuw op dit gebied, dus mischien was dat idee heel naief ^^

In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga die 'pod' bekijken. Als ik het goed begrijp doet dat ding dan "zelf" de effecten (zonder computer) en dan kan ik dus wel de uitgang van de pod naar de guitar-in van de cube leggen...?

peter_heijnen
9 november 2012, 10:07
Je kunt de analog line out van de ux1 aansluiten op de cube. Als die cube ook een aux input, bij voorkeur de ux daarop inprikken.