PDA

View Full Version : Mijn allertweedste djent nummer ooit :)



Fusion
8 november 2012, 18:31
Mijn tweede djent probeersel. Nou ja, niet echt standaard djent, maar djenty. Het blijft natuurlijk wel mijn eigen ding he...


http://www.youtube.com/watch?v=Be0TzX38W5g

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!! De solo is ruk (direct in 1x ingespeeld en dito opgenomen) en ik heb nog wel meer dingen die ik, als ik meer tijd zou hebben, anders/over zou willen doen, maar goed...

Fusion
12 november 2012, 13:28
Vind men t gewoon zo slecht? :) Of weet men er geen raad mee? Te metal? Te weinig metal?

B~Rock
12 november 2012, 15:21
Tsja ik ben geen kenner van het genre, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind dat er een paar goede ideeën inzitten en daarnaast vind ik het ambiente karakter erg fijn. Wat ik wat minder vind ik dat ik voor mijn gevoel het idee van een nummer mis. ik heb persoonlijk meer het idee naar een lang intro te luisteren en mis wat krachtige (vocale dan wel gitaar of andere melodie) hoofdthema's die er echt een nummer van maken (ik denk bijvoorbeeld aan het instrumentale werk van een band als Dream Theater). Misschien dat dat niet je intentie is, dat kan natuurlijk ook....

Verder knap gespeeld, solo kan wat meer richting en zuiverheid hebben maar dat geef je zelf al aan. Ik vraag me alleen af waarom, aangezien je het nummer ook vandaag had kunnen posten en dan toch 4 extra dagen alleen voor de solo gehad zou hebben.

Anyway: Keep it up!

Duhsjaak
13 november 2012, 15:48
Vind men t gewoon zo slecht? :) Of weet men er geen raad mee? Te metal? Te weinig metal?

Hi F
Nee, slecht is het zeker niet. Het barst van de leuke motiefjes en geniale inkijkjes (ook 4,15 ong.). Maar het is een eufemisme als ik zeg dat het geen easy listening is. En als je het dan effe tering druk hebt gehad, verlangt dit stuk toch wel het een en ander van de luisteraar.

Mijn concentratie kon dat niet trekken, vandaar dat ik de zoektocht een paar keer voortijdig heb afgebroken.

En het zijn de mooiste momenten: Die keren dat je na een struggle een muziekstuk eindelijk hebt overwonnen. Ik weet niet of je de Canto Ostinato kent. Daar ben ik wel twintig keer aan begonnen. En als je het dan een keer wel lukt en je hebt ervan genoten, dan geeft dat zo'n speciaal moment.

Afijn zet je maar schrap, ik denk dat je ongewild je publiek decimeert als je zulke hoge eisen stelt.
Maar voor dat kleine publiek (gok ik) zal het zeer de moeite waard zijn. Ik ben daar zeker bij.

Was jij ook niet die gast met die 1000 enemies? Heb ik dat goed onthouden? Misschien heb ik er nu (jij dus) één bij.
Lachen. Ehmmmmmm..... op zoek naar een kloten smiley: :crazyhappy:

Morgen ga ik nog eens luisteren. Ik weet het zeker denk ik.
Vriendelijke groet, Gus

Kefding
15 november 2012, 23:30
Het is moeilijk om djent lekker te laten lopen maar je komt er mee weg. Het luistert (wat mij betreft) prima weg en het blijft ook wel boeien. De mix vind ik wel iets minder, het klinkt alsof de kick e.e.a. verstoort, wegdrukt. Kan natuurlijk de bedoeling zijn. De synthetische bas stoort me in het begin ook, maar later, zodra het werkelijke nummer begint valt dat al minder op.

Verder vind ik de combinatie djent-metal-ambient-experimenteel behoorlijk goed; dit onderscheidt het van al die inmiddels massaal gearriveerde djentbands. Op 4:48 begint trouwens mijn favoriete passage; daar hou ik wel van. Verder zijn de cleane gitaren passend, lekker atmosferisch.

Al met al een lekker stukje muziek vind ik, al mis ik nog wel die échte échte eigenzinnigheid. Maar er gebeuren veel interessante dingen zonder dat het fragmentarisch wordt. Als minpunt dus de mix, maar dat is zeer persoonlijk natuurlijk.

Overigens vind ik de titel erg gaaf, dit zou je prima kunnen koppelen aan de muziek zelf, maar ik merk dat de beelden erg afleiden dus ik luister het in een ander tabblad... Just a thought. Maar goed bezig! :)

minoin
21 november 2012, 00:06
Ik vind het wel lekker klinken! Inderdaad iets te compressed naar mijn mening, maar de atmosferische Tesseract-achtige dingetjes maken het lekker om naar te luisteren.
Gelukkig niet te veel djent, want dat wordt ook saai na een tijdje

Fusion
21 november 2012, 11:11
Hoi allen bedankt voor de reacties!

@Gus: ja, ik ben die gast van het liedje van de 1000 vijanden haha. Leuk dat je je dat nog herrinert haha.

@B-rock: thanks man. Je hebt wel gelijk over nummer denk ik. Het is makkelijker (voor mij althans) om nummers te schrijven voor vocalen, maar instrumentale nummers is extra moeilijk. En dit is pas mijn 2e experiment met een gitaar in C standaard, met djent etc dus het speelt en componeert allemaal nog wat onwennig.

@Kefding: ja de mix is niet zo denderend nog. Ligt grotendeels aan de echt bagger gitaarsound wat weer komt door de bagger elementen die deze gitaar heeft. Daardoor zet ik de bas weer te hard etc etc. Een soort domino effect zeg maar. Ik heb over ca 3 weken een afspraak met een gitaartechnicus die een nieuw brugelemen er in gaat zetten en dan hoop ik een betere sound te hebben en dan ook dus betere mixes te kunnen afleveren van dit soort laaggestemde nummers.

@minoin: thanks :)

Wiellem
27 november 2012, 13:53
Tof hoor :)

Vraagje, de intro hoe heb je die gemaakt? Meerdere lagen synth of programmaatje?

Fusion
27 november 2012, 14:05
Hoi Willem, meerdere lagen synths (volgens mij 2 of zelfs 3).