PDA

View Full Version : Digitech Whammy #4



USofguitar
8 november 2012, 15:40
Ik was de laatste tijden met mijn nieuwe Whammy aan te experimenteren en leren te gebruiken. Die pedaal is fantastisch! Dit is een kleine stuk van een liedje van mijn band: Rouge United (http://www.rougeunited.com).

Signing out! :)


http://youtu.be/uBohFwSDpN4

Duhsjaak
9 november 2012, 04:40
Hi U
Geinige pedaal. Wat dat betreft wordt er wel steeds meer mogelijk.
Je zou eens moeten proberen je zangeres er door te laten zingen. Ik zou vreselijk benieuwd zijn naar de uitkomst.
Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
9 november 2012, 12:02
Thx for the feedback. Eigenlijk is dit een goede idee, Gus. Ik zal het ff proberen wanneer ik ideeën hebt om dit op een muzikale manier uit te voeren. :)

MichaelSS
10 november 2012, 12:37
Verschrikkelijk.

De sound van een gitaar wordt hier totaal mee weggewuifd. Vind het niks.
Lijkt meer op een synth.

USofguitar
10 november 2012, 18:42
Thanks voor het compliment Michael. ;)

Een gitaar die niet als een gitaar klinkt. Ik bedoel... dit is geeeenial. Een keer wat anders. Mensen die het niet weten worden fucking verbaasd wanneer zij horen dat ik dit uit mijn gitaar kan maken.
Dat was precies hetzelfde wanneer mensen voor het eerst een wah hoorden. Blijf open.

Serieus, hoe moet precies een elektrische gitaar klinken? Clean of Distortion? Sinds 50 jaren hetzelfde? Elektrische gitaar is zo'n flexible instrument qua geluid. Waarom niet ermee experimenteren? Ik vind het te gek. Deze pedaal is precies bedoeld om wat anders te doen. I love that :)


https://www.youtube.com/watch?v=KhdXpt-4gRY


https://www.youtube.com/watch?v=M2eiP12hQQY

Duhsjaak
10 november 2012, 19:53
Hi U
Leuk is wel, dat ik voor jullie beider standpunt wat te zeggen vind.

Ik denk dat Michael het recht heeft om een geluid niet mooi te vinden>

Aan de andere kant is musicus zijn een uiting van dat je het recht viert om anders/nieuwsgieriger te zijn dan de rest.
Bepaalde dingen kun je in worden meegezogen. Voetbal bijvoorbeeld, hoe leuk dat ook kan zijn.

Bepaalde sporten moet je van alles voor overwinnen om daar echt goed in te worden. Dat geldt voor kunst/muziek zeker ook. Het is een wilszaak. Daar komt plenty wilskracht en drang tot experimenteren aan te pas.

Of ik het mooi vind of niet is vaak dan ook helemaal niet belangrijk. Wat ik vooral leuk vind als iemand uitpakt en risico's neemt.
Daarom vind ik dit stukje (kloterig kort: 1 strafpunt) leuk.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
10 november 2012, 20:23
Ik gebruik inmiddels al jaren met regelmaat een whammy/harmonizer in mijn eigen nummers. Heb een tijdje de Whammy 4 gehad maar doe het nu met de kleinere Boss PS-6 en los expressie pedaal. Niet de echte Whammy natuurlijk maar ik vind dit pedaal in mijn setup perfect werken. Ik ben er ook helemaal wauss van, en hoewel je het nu vrij extreem toepast zijn er hele mooie toepassingen mogelijk. Het gevaar is inderdaad dat het te synth- of digitaal achtig gaat klinken (kan ook een bewuste keuze zijn) maar experimenteer maar eens met een andere plaatsing op je pedalboard en type overdrive en pickups en je zult merken dat je net als bijvoorbeeld David Gilmour in het nummer 'Marooned' dit effect hemels kan laten klinken :-) Mijn ervaring is dat dit effect met een fuzz pedaal en plaatsing in je effects loop voor je delay en reverb heel smooth kan klinken!

USofguitar
11 november 2012, 08:26
Hi U
Leuk is wel, dat ik voor jullie beider standpunt wat te zeggen vind.

Ik denk dat Michael het recht heeft om een geluid niet mooi te vinden>

Aan de andere kant is musicus zijn een uiting van dat je het recht viert om anders/nieuwsgieriger te zijn dan de rest.
Bepaalde dingen kun je in worden meegezogen. Voetbal bijvoorbeeld, hoe leuk dat ook kan zijn.

Bepaalde sporten moet je van alles voor overwinnen om daar echt goed in te worden. Dat geldt voor kunst/muziek zeker ook. Het is een wilszaak. Daar komt plenty wilskracht en drang tot experimenteren aan te pas.

Of ik het mooi vind of niet is vaak dan ook helemaal niet belangrijk. Wat ik vooral leuk vind als iemand uitpakt en risico's neemt.
Daarom vind ik dit stukje (kloterig kort: 1 strafpunt) leuk.
Vriendelijke groet, Gus

Helemaal mee eens, Gus. Verder zou ik die pedaal zeker niet iedere dag gebruiken maar verassing wordt bij muziek en kunst een sterke kwaliteit, vind ik.

@The Lo Lands. Bedankt voor de tip. Goed om te weten. Ik probeer het maar eens.