PDA

View Full Version : Nogal eens geluk



benwave
8 november 2012, 13:28
Ik had dus een Fender princeton recording te koop. Heeft een man interesse in de amp, en vraagt of hij een Telecaster Nashville in kan ruilen.
Aangezien ik maar een paar kleuren van de Tele mooi vind, de blonde en de Sunburst, vraag ik welke kleur de gitaar heeft.
En of hij wat foto's op kan sturen.
Blijkt dus de sunburst te zijn, inruilen dus geen probleem bij mij.
De man vraagt aan mij of de verhuis trafo erbij zit voor die prijs ( het is een 120 volt uitvoering) , ik zeg ja die krijg je erbij, en ook nog een cover voor de amp. Man blij, en zegt tegen mij dat hij de gitaar in een ouwe fender koffer doet, en die krijg ik er dan weer bij. Prima zeg ik tot een Donderdag dan.

Afijn kort verhaal lang, de man is geweest ampje getest, en ik de gitaar, beide tevreden.
Maar nu komt het, kijk even waar de gitaar in zit. een Fender Strat/Tele koffer uit 1966, dat ding is meer waard dan de gitaar die erin zit.
Ik heb nogal eens geluk
Toch grappig

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/Foto0303.jpg http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/Foto0302.jpg

Scarface
8 november 2012, 13:38
Kijk,dat is nog eens een leuk bericht..

Gefeliciteerd met je Tele.....en je koffer...is wel une hele mooie gitaar..

Groet,
Marco

orangerocker
8 november 2012, 14:09
Het is toch een rare wereld als een koffer meer waard is dan een (goede) gitaar;) Alsnog gefeliciteerd ermee! Mooie tele

Eric van Esch
8 november 2012, 14:18
Pas op dat je van geluk niet onder de tram loopt Ben. Eerst al die frampton Les Paul en nu dit gelukje weer!

Maar zeker gefeliciteerd, goeie ruil :ok:

geert1976
8 november 2012, 14:20
Dat is geluk hebben inderdaad.

kwam de beste man uit Den Haag, lijkt namelijk wel mijn oude Tele Nashville. Z05 serienummer?

benwave
8 november 2012, 14:27
Dat is geluk hebben inderdaad.

kwam de beste man uit Den Haag, lijkt namelijk wel mijn oude Tele Nashville. Z05 serienummer?

Nee de gitaar is een Mex MN08..



Pas op dat je van geluk niet onder de tram loopt Ben. Eerst al die frampton Les Paul en nu dit gelukje weer!

Maar zeker gefeliciteerd, goeie ruil :ok:

En vergeet mijn oude Strat uit 1971 niet.. Gevonden in een schuurtje

Ruud313
8 november 2012, 14:54
Dit zal dan wel weer de oude gitaarkoffer van Keith Richards blijken te zijn.... Wat een mazzel zeg!

Tunes
8 november 2012, 15:10
Kijk dat is nog eens mooi, al ben ik verbaast over wat die koffer waard is en hoe zie je in godsnaam uit welk jaar die koffer is (waarschijnlijk staat dat gewoon ergens op de koffer ?).

guitarkid
8 november 2012, 15:21
Wat is zo'n koffer waard dan? Ik heb er ook één bij mijn '69 Tele, maar was me er niet van bewust dat dat ding zo veel waard zou zijn. Ik donder 'm eigenlijk overal neer, in het vliegtuig, op het toneel of waar dan ook.... :hide:

Agent_Smith
8 november 2012, 16:17
Ik heb ook nog zo'n koffer op zolder rond slingeren. Zit m'n eerste gitaartje in. Hoe dateer je zoiets?

benwave
8 november 2012, 16:34
Ik heb ook nog zo'n koffer op zolder rond slingeren. Zit m'n eerste gitaartje in. Hoe dateer je zoiets?

Het is eigenlijk heel simpel .
http://home.provide.net/~cfh/fender.html Bijna onderaan de pagina.
De waarde wordt min of meer bepaald op Ebay

macwilliams
8 november 2012, 16:44
Mooie koffer:ok:

Gitaar ook trouwens :D

Tunes
8 november 2012, 17:56
Is het niet handig (of misschien al gedaan en heb ik dat gemist) om al dit soort websites, dus met info over (vintage) gitaren, bassen, koffers, effecten enz enz in 1 post te plaatsen.

lijkt mij handig gezien de nep meuk die er tegenwoordig verkocht wordt.
ik zeg niet dat je daarmee een expert op vintage gebied wordt maar alle info is welkom.

zoon van Piet
9 november 2012, 10:27
tja, de een heeft geluk..
de ander - lees:ik- beseft nu dat ie tien jaar terug zo'n koffer voor naksnoppes weggegeven heeft...

maar dat zal wel karma zijn of zo.. :)

JaKemp
9 november 2012, 11:49
Is het niet handig (of misschien al gedaan en heb ik dat gemist) om al dit soort websites, dus met info over (vintage) gitaren, bassen, koffers, effecten enz enz in 1 post te plaatsen.

lijkt mij handig gezien de nep meuk die er tegenwoordig verkocht wordt.
ik zeg niet dat je daarmee een expert op vintage gebied wordt maar alle info is welkom.

Dacht dat ook eens te doen voor mezelf, even sites zitten verzamelen over vintage stuff tot... Ik een aantal boeken vond waar alles in samengevat staat, "Official Vintage guitar magazine priceguide 2011/2012" bijvoorbeeld.

Veel handiger én je kan er zeker van zijn dat alles waar is dat er in staat ;)

Mr.Fingers
9 november 2012, 11:56
Ik heb een archief voor eigen gebruik van oude Fenders. 250 bladzijden met uitzonderingen/veranderingen/... tussen de periode 1952-1976. Dat gaat niet in 1 post passen.

mesaman
10 november 2012, 00:11
ik heb een sixties of nog oudere koffer bij mn les paul is deze ook duur en waardevol?

Basileia
10 november 2012, 00:16
ik heb een sixties of nog oudere koffer bij mn les paul is deze ook duur en waardevol?

Alleen als ie zgan is.

Tunes
10 november 2012, 14:43
Die boeken zijn vast handig en ik wil ze !!!

Maar staan daar alleen de grote merken in of ook de matsumoku dingethes en vage italiaanse spullen enz enz.

guitarkid
10 november 2012, 15:44
Alleen als ie zgan is.

:seriousf: ..............

Tabula Rasa
10 november 2012, 16:13
Alleen als ie zgan is.

Daar heb je het al. Verkeerde mesaman (waarschijnlijk express zo gedaan, maar het gaat de echte mesaman wel blijven achtervolgen).

Nooit bij stil gestaan dat koffers ook in waarde stijgen. Maar eens in de gaten houden of ik ergens eens iets leuks vind. Let eigenlijk alleen op de gitaren, maar niet op het randgebeuren.

JaKemp
11 november 2012, 15:21
Die boeken zijn vast handig en ik wil ze !!!

Maar staan daar alleen de grote merken in of ook de matsumoku dingethes en vage italiaanse spullen enz enz.

Die "Vintage guitar magazine price guide" staat ongelooflijk veel in. Niet álles, ik heb al een paar modellen gevonden die erin mankeren maar de meeste staan er echt wel in. Ook onbekende merken al staat daar meestal niet veel informatie bij.

Ik heb onlangs ook "Gitaren in beeld" van Teddy Burrows gekocht. Ook erg leuk boek, staan voor meer dan 200 merken en gitaren informatie in. Dat gaat van de pickups tot het hout waarin ze gemaakt zijn tot wanneer Fender bijvoorbeeld begon met 3 punts neckjoint (of hoe heet dat?), wanneer ze welke serienummering gebruikten enzovoort enzovoort... Erg interessant literatuur en een handig naslagwerk bij aankoop!

jayanne0301
11 november 2012, 18:38
People would pay heaps of money just to have that guitar and case!