PDA

View Full Version : New amp day. Blackstar HT-40



dikkiedik
7 november 2012, 23:54
Best mede gitaristen.

Ik denk meestal wel leuk voor jullie om een 'succes' verhaaltje te horen. Bij deze. 4 dagen geleden mijn nieuwe versterker gekocht. Na maanden zoeken en twijfel kwam ik op een paar versterkers uit die mij mogelijk interessant leken (budget max 700 euro)

- Bugera V22
- Laney cub 12R
- Blackstar HT20
- Blackstar HT40
- Randall RG50
- Fender blues junior

http://img27.imageshack.us/img27/8973/dsc0024ad.jpg

Alles op elkaar afgewogen kwam ik toch zomaar uit op de HT40. Ver boven de HT20 (qua sound!) Voor de 50 euro meer heb je gewoon behoorlijk wat meer mogelijkheden voor de tone. Erg leuk is de ISF knop waardoor je van een amerikaanse oversturing naar een britse oversturing kan. Ook moderne en vintage voice knop zijn aanwezig op beide kanalen. Dat maakt het gewoon een super veelzijdige versterker! Erg blij ben ik er mee.

Wat ook érg knap is. Deze 40 watt buizen bak kan niet alleen maar héél hard. Ook op slaapkamer niveau is deze prima speelbaar. Ook het gain kanaal. Ik kan rustig in een rijtjeshuis om 10 uur nog eventjes een riffje spelen zonder iemand boos te krijgen.

Ik heb zelf nog helemaal geen pedalen. Ik wilde en wel een paar pedalen aan gaan schaffen. Bv een booster voor clean en voor solos. Maar ook een tubescreamer achtige overdrive. Zoiets als dit:

http://img211.imageshack.us/img211/9433/pedalboard.png

Ik wilde niet geweldig veel geld gaan uitgeven hieraan. Maar ik denk bij zorgvuldige keuze dat er prima pedaaltjes vindbaar zijn voor een leuke prijs!

LRS
8 november 2012, 08:55
Gefeliciteerd met de aanwinst! Heb zelf al enkele jaren een HT-5 (head + cabs) en ben daar nog steeds erg blij mee. Hoe vind je de speaker overigens? Ik vond de Chinese Celestions in mijn Blackstar cabs erg dozig klinken, heb ze naar volle tevredenheid vervangen door Eminence speakers.

Brum
8 november 2012, 09:02
Don't believe the hype. Die Chinese Celestions zijn niet anders dan de Engelse, je moet ze alleen, net als bij die Engelse Celestions, wel inspelen. Als Celestion nooit had gezegd dat ze in China geproduceerd worden tegenwoordig, dan had geen haan er naar gekraaid.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

LRS
8 november 2012, 09:59
Enerzijds heb je vast gelijk dat de specs van Celestion uit China gelijk zijn aan die uit de UK. Anderzijds waren het hoe dan ook gewoon niet mijn speakers. Dozig geluid, veel te nadrukkelijk aanwezig in het middengebied. Die Emi’s hebben een (Fender achtige) klankkleur die mij persoonlijk veel meer aanspreekt dan die Celestions. Over de amp zelf geen kwaad woord, maar een speaker is een laagdrempelige upgrade. Was gewoon benieuwd hoe de TS dit ervaart.

Brum
8 november 2012, 19:47
Was ook niet persoonlijk bedoeld hoor en iedereen heeft natuurlijk z'n eigen voorkeur.;) Er stond alleen expliciet Chinese Celestions, ik denk lap, daar gaan we weer!:D Er wordt zoveel crap op het internet verspreid over deze speakers, door hun afkomst, da's echt niet zuinig meer.

dikkiedik
8 november 2012, 23:00
Ik heb nog geen behoefte om de speaker te gaan vervangen. Laat staan dat deze nog ingespeeld moet worden. Komt een best geluid uit!

Nu de pedaaltjes nog hehehe :)

dikkiedik
15 november 2012, 18:00
Ik ben inmiddels opzoek naar een volumepedaal. Hoor veel verschillende dingen wat betreft de potmeters. Ik wil een Boss FV-500 aanschaffen, puur voor volume control, dus in de effectsloop. Is hier de L geschikt voor, of kan het ook met de H? (heeft ook te maken met de buffering van de effects loop?)

Ik hoor graag van jullie :)