PDA

View Full Version : Boss Metal Zone, MXR Fullbore of Electro Harmonix Metal Muff?



FlameDude
7 november 2012, 18:55
Beste gitaristen,

Ik heb vanmiddag wat metal-distortion pedaaltjes uitgestest omdat mijn Les Paul te weinig output heeft. Ik heb de Boss Metal Zone, Boss Metalcore en de MXR Fullbore uitgetest. Ik vond de Metalcore het minst klinken maar de Metal Zone & Fullbore erg goed, en ik kon dan ook geen keus tussen deze 2 maken dus ik ben met lege handen naar huis gegaan. Toen heb ik er nog veel over gegoogled maar heel veel mensen zeggen dat de Electro Harmonix Metal Muff (Hadden ze niet bij die gitaarwinkel waar ik was) veel beter is dan de Metal Zone? Nu komen jullie waarschijnlijk met jaaa het is allemaal een kwestie van smaak maar dat is bij mij het probleem juist; ik weet niet wat ik het lekkerst vind klinken.. Ik houd in ieder geval niet van ruis of ongedefinieerde bende.

De Metal Muff is het goedkoopst van de 3. De Fullbore heeft de meeste knopjes :')


Groeten,

Jesse

arcane
7 november 2012, 19:46
Even over de metalzone: Je kunt er best een aardig geluid uitkrijgen. Thuis klinkt het als snel best leuk. Maar in bandverband is het toch wat lastiger in te stellen. Het wordt lastig om door de mix te prikken.

My 2 cents.

davidof
7 november 2012, 20:47
boss power stack vind ik wel leuk

Bijl
7 november 2012, 22:12
Even over de metalzone: Je kunt er best een aardig geluid uitkrijgen. Thuis klinkt het als snel best leuk. Maar in bandverband is het toch wat lastiger in te stellen. Het wordt lastig om door de mix te prikken.

My 2 cents.

Met de parametrische mid-eq van de metalzone kan je juist die frequentie zoeken die het goed door de mix prikt en die een flinke boost geven.

Cageman
7 november 2012, 23:33
Voor dingen waarvoor ik wel eens een metaldist voor wil gebruiken, heb ik een Hardwire metal distortion. Klinkt minder strak/genoisegatet dan de mxr, maar weer minder open dan de metal muf (die vond ik erg feedbackend en 'open'). Ik maak t zo misschien wel lastiger.. sorry xD

arcane
7 november 2012, 23:33
Ja dat is zo, echter maakt juist die eq het lastig om snel het juiste geluid te vinden. Eenmaal gevonden werkt het goed.

FlameDude
8 november 2012, 12:45
Hoi jongens,

Ik ben eruit, het wordt de Metal Muff. Ik heb alleen nog 1 laatste vraag:

Past deze voeding erop? http://www.thomann.de/nl/thomann_netzteil_universal_312_600.htm

Hoe meer mA hoe meer pedalen erop kunnen toch?

onrust nv
8 november 2012, 13:17
Dat is een geschakelde voeding, kan je beter niet doen. Dan krijg je eerder rommel in je geluid en volgens mijn versterker bouwende bandlid kan het wanneer de voeding kapot gaat een flinke klap electriciteit door je effects gaan, waardoor ze kapot gaan(ik moet wel eerlijk zeggen dat dit zijn mening is, hij haat schakelvoedingen).

lennytien
8 november 2012, 13:28
Dr scientist - the elements, gewoon doen.

HaroldA
8 november 2012, 14:04
Ik heb vanmiddag wat metal-distortion pedaaltjes uitgestest omdat mijn Les Paul te weinig output heeft.

What ... the ... f*ck ... :???:

Ik kan verder weinig zinnigs toevoegen, ik snap je gewoon helemaal niet. Een metal distortion kopen omdat je te weinig volume hebt? :dontgeti:

FlameDude
8 november 2012, 15:29
What ... the ... f*ck ... :???:

Ik kan verder weinig zinnigs toevoegen, ik snap je gewoon helemaal niet. Een metal distortion kopen omdat je te weinig volume hebt? :dontgeti:Sorry, ik bedoelde gain/distortion..

HaroldA
8 november 2012, 15:32
Sorry, ik bedoelde gain/distortion..

Ah, dat scheelt.

Heb je dan zo'n cleane versterker dat je super-ultra-high-gain-pedalen nodig hebt?

FlameDude
8 november 2012, 15:34
Ah, dat scheelt.

Heb je dan zo'n cleane versterker dat je super-ultra-high-gain-pedalen nodig hebt?
Een Marshall Valvestate 8040.. Redelijk veel gain (ruim genoeg voor mijn Epiphone SG Special), maar met mijn Epiphone LP Custom AP kom ik duidelijk te kort.

HaroldA
8 november 2012, 15:48
Een Marshall Valvestate 8040.. Redelijk veel gain (ruim genoeg voor mijn Epiphone SG Special), maar met mijn Epiphone LP Custom AP kom ik duidelijk te kort.

Kun je dat dan niet beter aanduwen met een low-gain pedaaltje (tube screamer-achtige)? Wordt het een stuk strakker van en je blijft hoorbaar.

Overigens is de Metal Muff gewoon een Metal Zone clone.

Dirk_Hendrik
8 november 2012, 16:42
De TS heeft geloof ik al een keuze gemaakt. Desalniettemin, probeer je niet blind te staren op dat ene woordje "Metal" op zo'n ding. Ik kan plenty dist's opnoemen waar je heftige beukmetal uithaalt maar waar geen "metal" op staat.

FlameDude
8 november 2012, 19:58
Noem eens wat metal distortion pedalen op dan?

da Liks
8 november 2012, 20:04
ik was ook op zoek naar een strakkere distortion dan de boss dist die ik nu heb. wyldde overdrive van MXR kreeg ik in mn handen gedrukt. is misschien wel het proberen waard, ik wil m hebben iig!

lennytien
8 november 2012, 20:23
Misschien is dit een ideetje:

Op http://www.wtfaccessories.com kun je eens kijken bij Mooer pedalen. Staan voor 88$ maar je krijgt er 50% korting op.

Dan kun je voor omgerekend 100 euro twee leuke drive pedalen kopen. Green mile (tubescreamer) overdrive en de black secret (rat) bijvoorbeeld. Dan heb je twee gainstages en het klinkt ook echt een stukje beter dan een mxr of boss high gain crap pedaal (geen fanboy hier). Haat je geld? Dan zou ik voor de toneczar vault gaan.

DemolitionColorScheme
8 november 2012, 21:38
De TS heeft geloof ik al een keuze gemaakt. Desalniettemin, probeer je niet blind te staren op dat ene woordje "Metal" op zo'n ding. Ik kan plenty dist's opnoemen waar je heftige beukmetal uithaalt maar waar geen "metal" op staat.
Exact. Daarbij ben ik het ook eens met Harold. Je kunt dan beter gaan voor een low gain OD of desnoods een booster. Die 'metal' pedalen zijn naar mijn mening eigenlijk over het algemeen gewoon ruk.

Wat ook leuk is:
gewoon een low gain sound pakken, redelijk clean en dan gewoon het volume opendraaien. In je slaapkamer klinkt dit wellicht niet bot, maar in band context absoluut wel!

Speeddemon
10 november 2012, 17:48
vintage:
Ibanez SM9 Super Metal
Boss MZ-2 Digital Metalizer

modern:
Line6 ÜberMetal
EHX MetalMuff
Wampler SLOstortion
Zoom Driver 5000
Zoom TM-01 TriMetal
Zoom HL-01 HyperLead
Boss HM-3 HyperMetal


moet ik doorgaan?

Gebruik overigens zelf een gemodde DOD 250 (effectief 95% een HWA MiG*Boost) in een H&K Tubefactor. Iced Earth meets Gary Moore, dus gain en strakheid zat.

Dirk_Hendrik
10 november 2012, 18:08
Maarre,
in een de naam van een DOD 250 zit geen "metal" dus die kan nooit goed zijn voor metal. Je kunt een pedaal immers alleen gebruiken waarvoor de fabrikant zegt dattie is. Een Dod 250 gebruik je dus als je "250" achtig repertoire speelt.

En HWA, was dat niet die toko die rond 2008 zo goed aan de reputatieweg aan het timmeren was en ineens van de aardbodem verdwenen leek ;)

lennytien
10 november 2012, 20:21
Ik zou toch bij nader inzien voor de digital metalizer gaan.

KLINKT AWESOME!!!! De naam dan hé. Plus er staat het woordje metal in.

Speeddemon
11 november 2012, 13:53
Maarre,
in een de naam van een DOD 250 zit geen "metal" dus die kan nooit goed zijn voor metal. Je kunt een pedaal immers alleen gebruiken waarvoor de fabrikant zegt dattie is. Een Dod 250 gebruik je dus als je "250" achtig repertoire speelt.
Je begrijpt dat dat JUIST een reactie/onderstreping was van jouw "Ik kan plenty dist's opnoemen waar je heftige beukmetal uithaalt maar waar geen "metal" op staat. " :cooler:


En HWA, was dat niet die toko die rond 2008 zo goed aan de reputatieweg aan het timmeren was en ineens van de aardbodem verdwenen leek ;)
Sept/okt 2007 al! Fulltime banen zijn de doodsteek van creativiteit en vrije tijd. :hide:

FlameDude
13 november 2012, 22:23
Mijn sound is zoveel beter nu! Ongelofelijk! Echt perfect! :D