PDA

View Full Version : voorsmaakje nieuwe tannhauserplaat



jasses
7 november 2012, 15:24
Aloha,

begin volgend jaar komt er, als alles goed gaat, weer een nieuwe tannhauserplaat uit, en als opwarmertje laten we alvast een ep-tje met wat alternatieve versies en b-kantjes op de wereld los. Mijn persoonlijke rol in het geheel is wederom redelijk beperkt, maar dat maakt me niet minder nieuwsgierig naar jullie ongezoute meningen.

http://www.youtube.com/watch?v=1DM8GPbyFC8&feature=youtube_gdata

Of wie geen zin heeft in het bijhorend beeldmateriaal, hier de soundcloud:

http://soundcloud.com/tannhauserbelgium

Laat maar horen!

Fusion
7 november 2012, 21:39
Te gekke muziek. Leuke ideeen, ergens tussen New Wave, New Romantic en Post Rock in (whatever). Ik vind alleen de mix echt veel te zompig. Alle mooie sprankelend hoog mist. Ik hoor/voel geen bas. Alleen maar een zee van mid, en das jammer want ik vind de muziek echt vet.

Duhsjaak
8 november 2012, 10:04
Hi J
Mijn bedenkingen worden prachtig weergegeven door Fusion.
Ik was eerder al op zoek naar een post die ik mij kon herinneren en die heb ik inmiddels gevonden. Dat was Slow burn. Short edit stond daarbij en toch ruim 5 minuten! Da's nog eens humor. Maar goed. Ik wist het echt zeker. En ik heb hem inmiddels gevonden.

Het kan dus best zijn dat dit een keus is. Die doffere/mid geaccentueerde versie. En die grote bak galm. Zat in de oude versie ook, maar misschien door de andere geluidsbalans dat het nu extra opvalt.

Zo niet: ik was net nog in Oud Heverlee/Leuven. Als ik dit had geweten had ik eens met een paar onbetrouwbare vriendjes de technicus opgezocht. Hier hoort een smiley. Maar toch..... smiley of niet, onbetrouwbaar blijven ze. Dat is het enige betrouwbare.

Kijk weet je wat het is? Je kunt d'n Ollander wel in de zeik proberen te nemen, maar er zijn grenzen hè? En dan bedoel ik geen landsgrenzen, want daarin geloof ik niet echt. Mag dan zijn dat mijn korte termijn geheugen naar de kloten is, maar met mijn lange termijn geheugen valt niet te fucken.

Zo maar 21 januari 2011. Nog een keer Klaas en oliebollen en het is alweer zover.

Dus ik sta voor een raadsel. Dus. En alleen jij kunt helderheid hierin geven. Ik stel voor dat je dat ook doet. s.v.p.
Vriendelijke groet, Gus

jasses
8 november 2012, 14:33
Dag Gus en Fusion,

slowburn is een nieuw nummer hoor (of misschien juister: de verdere bewerking van een oud nummer, maar dit is de eerste keer dat het uitgebracht/openbaar gemaakt wordt). Maar ik ben even op zoek gegaan naar de oudere posts bij de vorige twee releases (21 januari 2011 en 3 november 2011), en begrijp denk ik vanwaar je verwarring komt. Als je naar de post kijkt van 21 januari 2011, staat er een link naar de myspace pagina. Maar als je nu op die link klikt, kom je uit op de nieuwe nummers, de liedjes van toen zijn er niet meer te vinden. Voor vergelijk met het ouder werk kan je de tweede link hierboven (naar de soundcloud) gebruiken. Daar staat bij "older stuff" een kleine selectie van nummers uit de drie vorige platen (1 tem 3 van de plaat van 2011, 4 en 5 van 2010, die zijn wat meer "poppy", 6 en 7 komen uit de eerste plaat van 2009 geloof ik, wat meer shoegaze).

Over het zompige geluid heb ik de technicus aangesproken, en die gaf aan dat er drie oorzaken voor waren. Oorzaken komen nu eenmaal per drie. De eerste is: een heel aantal van de partijen zijn blijkbaar al jaren geleden opgenomen, en toen was dat met (nog meer) "low end apparatuur" (dan nu). De tweede was dat het het vanzelfsprekend gevolg was van het opstapelen van allemaal tracks die zeer rijk zijn in het midgebied. De laatste en belangrijkste was dat het een bewuste keuze was, of beter gezegd dat het een bewuste keuze was daar niets aan te doen. Hij vond de donkere klank goed passen bij het nummer. Eerlijk gezegd had ik het niet eens opgemerkt, dus storen doet het mij ook niet. Misschien pleit dat niet echt voor mijn muzikaal gehoor, maar daar kan ik mee leven.

Nu Gus, mag ik je vragen je vrienden toch een beetje aan de leiband te houden. De technicus is daarnaast eveneens de songschrijver, zanger, gitarist en eigenlijk het hele zootje op plaat. Indien verscheurd zou hij gemist worden. Mijn rol is vooral beperkt tot live-bassist/toetsenist, op plaat ben ik maar op een handvol songs te horen.

Dreverhaven
8 november 2012, 14:40
Ik hoor My Bloody Valentine.


http://www.youtube.com/watch?v=tVj-fc1M_D0

jasses
8 november 2012, 15:05
Ik hoor My Bloody Valentine.

Zou het? Dat ontkennen wil waanzin wezen.

Dreverhaven
8 november 2012, 15:41
Zou het? Dat ontkennen wil waanzin wezen.

Hehe, inderdaad. Maar ik vind het wel leuk hoor, ik hou wel van shoegaze. Al is het in dit geval wel erg schaamteloos natuurlijk. Ik ben benieuwd naar de andere nummers.