PDA

View Full Version : welke band vinden jullie het mooiste geluid hebben?



AntY
17 juni 2003, 14:09
welke band vinden jullie het mooiste geluid hebben?

ik noem:
smashing pumpkins
queen

bassopotmus
17 juni 2003, 14:12
vind RHCP altijd gewoon goede sound hebben, instumentaal iig.

iam
17 juni 2003, 14:31
ik vind audioslave wel lekker klinken
qua bass dan... lekkere knor!!!

maar qua gitaar zijn de solo's soms wat 'over the top'
te spacey soms :-?

marcy playground vind ik ook lekker klinken
pavement
enz enz

PeArLjAm
17 juni 2003, 14:49
Pearl Jam :razz: Serieus die gasten (vooral mike mccready) hebbben echt een ubertoon,maar dat mag dan ook wel als je ziet waar de gozers op spelen. Allemaal vintage gitaren en superdure boutique amps, alhoewel ze soms ook gewoon op oude fenders of marshall spelen. Mike wah geluid is ook echt vet.

Anavrin
17 juni 2003, 15:00
Beste geluid: Rage Against the Machine; Je hoort continu alle instrumenten, en er overheerst er niet één, zoals je bij popmuziek meestal zeer overheersend de zang hoort. Het vormt bij Rage gewoon altijd een perfect geheel, en daarbij zijn de artiesten (vooral Tom Morello) zeer getalenteerd en creatief. Bij Queen klopt het meestal ook wel, maar dat komt volgens mij voornamelijk door de (meerstemmige) zangpartijen en de gelaagde gitaarpartijen van Brian May. Ook al is Nirvana mijn favoriete band, het is zeker technisch niet de beste band, en hun cd's hadden een stuk beter kunnen klinken als alles in overeenstemming was geweest...

helleke
17 juni 2003, 15:03
Zonder enige twijfel:Dream Theater!

e_lukather
17 juni 2003, 16:57
Tower of Power....

Raffel
17 juni 2003, 17:00
dream theater

Bates15
17 juni 2003, 17:10
Kononia, Pat Metheny Group en nog wel een paar hoor. Hangt van de stijl af.

FNaRK
17 juni 2003, 17:19
en hebben we het hier over studio opnames of live-sound ?
Nogal een verschil lijkt me.....RHCP klinken vaak voor geen meter live, Dreamtheater klinkt meestal zoals op de CD (afhankelijk van de locatie :D )

Ibanez
17 juni 2003, 17:29
Symphony X

Wicked Willy
17 juni 2003, 19:45
-Soundgarden: mega vet gitaargeluid, te gekke vocals, Superunknown is een van de best geproduceerde rockplaten ooit!!!
-SRV & Double Trouble:.......need I say more????
-Pink Floyd: zoals zij live een show wegzetten, live en op plaat geweldige sound
-Relax: een van de beste nederlandse bands, debuutalbum=liveplaat, niet echt een gitaarband, maar wel een megagoed geluid
-RATM: zie andere reply's

Negative K3 fan
17 juni 2003, 21:34
goed gitaargeluid zit bij placebo, in flames ook wel, schijtmuziek maar die toon is wel erg bruut etc. en de lead tone op satch op flying in a blue dream en zijn intro toon bij secret prayer.

meer andere favorieten heb ik niet echt

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 21:36
rock: three doors down
hardrock: guns 'n roses
metal: in flames
progressive: Liquid Tension Experiment en/of Angra. Angra heeft echt een geweldige zanger trouwens.

andy
17 juni 2003, 21:43
Studio sound op Mutter van RAMMSTEIN.

Kitaarhiero
18 juni 2003, 10:37
Goed geluid:

The Police
Rancid
The Hives

angus
18 juni 2003, 11:39
The Smashing Pumpkins toch wel
en niet te vergeten AC/DC

grtzz

el loco
18 juni 2003, 11:45
Machine Head op de cd The more things change... Dat is pas een vet geluid!

AntY
18 juni 2003, 12:00
wat vinden jullie eigenlijk van de smashing pumpkins? ik vind t zelf een onwijs goede band, wat een sound. lekker veel distortion, die muffed bass is heerlijk.... awww..... corgan heeft een lelijke stem, maar wel een die perfect past bij de stijl. en dat gitaargeluid is gewoon heerlijk. super bombastisch

ibbie
18 juni 2003, 12:14
Ik vind muse over het algemeen ook wel lekker klinken en rage ook...

green_day
18 juni 2003, 12:55
nou ik vind muse niet echt een goeie sound hebbe, die gitaar klinkt naar stront :razz:
beste geluid: rush: die bass komt er altijd zo lekker door. Terwijl die gitaar niet té overheersend is.. precies goed
the living end eigelijk zelfde verhaal. En ondanks dat green day mijn favoriete band is vind ik dat die bass echt vveeeel te zacht staat, jammer dus

FNaRK
18 juni 2003, 15:13
RUSH heeft idd een killersound live...ik heb een bootleg en zelfs daar klinkt het geluid geweldig op !

Funkblaster
18 juni 2003, 21:26
en hebben we het hier over studio opnames of live-sound ?
Nogal een verschil lijkt me.....RHCP klinken vaak voor geen meter live, Dreamtheater klinkt meestal zoals op de CD (afhankelijk van de locatie :D )

Ik vind RHCP live ook fantastisch klinken, het is wel een geluid dat je in het echt moet horen maar ook al is het opgenomen dan vind ik het nog mooi

Chris Wolstenholme
18 juni 2003, 23:27
het enige wat soms bout bij RHCP is wat zang, maar dat is dagvorm.

over de sound van muse ga k niet discussieren, daar ben je gek van of heb je een hekel aan :)

helleke
18 juni 2003, 23:55
Jullie snappen het niet... :-D Dream Theater heeft gewoon het beste studio EN live geluid... :razz: .....en dan is dat niet eens mijn favorite band :wink:

Ic3gl0vE
19 juni 2003, 00:20
Dream Theater klinkt altijd harstikke goed... tot die zanger die muil van 'm opentrekt. Wat een verschrikkelijk lelijk geluid komt er uit die gast z'n strot. Vooral als 'ie zo hoog gaat.

StoneCourt
19 juni 2003, 09:47
Nog een stem voor Dream Theater en Liquid Tension

zjanke
19 juni 2003, 10:16
mijn lokale helden www.smalltownromeos.com zijn op hun tweede cd goed bezig :-D De eerste accoorden klinken zoals volgens mij een gitaar moet klinken :dance:

Arnie
19 juni 2003, 11:05
Ik vind qua gitaar geluid het hele album "And Justice For All" van Metallica wel vet klinken. Ik bedoel hier alleen het gitaargeluid mee, ik hoor geen enkele baspartij, zitten die er uberhaupt wel op? Volgens mij niet...beetje jammer.
Qua overall geluid vind ik Queen en Pearl Jam goed klinken. :)

Dude
20 juni 2003, 09:58
Pearl Jam :razz: Serieus die gasten (vooral mike mccready) hebbben echt een ubertoon,maar dat mag dan ook wel als je ziet waar de gozers op spelen. Allemaal vintage gitaren en superdure boutique amps, alhoewel ze soms ook gewoon op oude fenders of marshall spelen. Mike wah geluid is ook echt vet.

volgens mij speelde pearl jam in de gloriedagen alleen maar over marshall JCM800 stacks en fenders buizenbakken... niks boutique troep...

Izegrim
20 juni 2003, 13:02
Symphony X

Nou, ik vind dat Romeo een vet geluid heeft, ook op de laatste ceedee maar daar blijft live niets van over omdat 'ie op een Vetta speelt. Ik vind Symphony X een leukere band dan Dream Theatre maar zij hebben hun geluid wel èrg goed voor elkaar. Soilwork klinkt ook héél goed trouwens. Wie had die produktie ook al weer gedaan?

GuitarMaster
20 juni 2003, 14:51
Neil young (heerlijk die LP's), Stevie Ray Vaughan klinkt ook erg lekker. Voor de distortiongeluiden: Machine Head, In Flames en Metallica klinkt ook erg strak.

AntY
20 juni 2003, 16:00
Ik vind qua gitaar geluid het hele album "And Justice For All" van Metallica wel vet klinken. Ik bedoel hier alleen het gitaargeluid mee, ik hoor geen enkele baspartij, zitten die er uberhaupt wel op? Volgens mij niet...beetje jammer.
Qua overall geluid vind ik Queen en Pearl Jam goed klinken. :)


er zitten wel baspartijen op AJFA, maar heel zacht gemixed, "om cliff te eren" ?? :o :???:

live klinkt t al een stuk beter. mijn favo bas tracks van AJFA zijn one, en de interlude in 2liveis2die.


maar nou weet ik nog steeds niet wat iedereen hier van de smashing pumpkins vindt :(

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 16:11
daar blijft live niets van over omdat 'ie op een Vetta speelt.

dus dat 'ie er live niet doorheen komt, komt door z'n vetta? Man... de mogelijkheden met zo'n ding zijn eindeloos, dan kun je 'm ECHT wel zo instellen dat 'ie er doorheen komt hoor...

avril-fan
20 juni 2003, 16:24
ik vind avril lavigne echt vet
zij is gwoon n apart type dat raar doet enzo, en de muziek is echt hard en goed!

Wilson
20 juni 2003, 16:25
hey avril fan! ik doe ook altijd heel raar en speel ook harde muziek!! ben ik nu ook cool???

avril-fan
20 juni 2003, 16:32
hey avril fan! ik doe ook altijd heel raar en speel ook harde muziek!! ben ik nu ook cool???

k ken je niet, dus k zou t niet weten

direct rulez
20 juni 2003, 16:38
offtopic: Wilson, jij antwoord altijd tegen avril-fan, wil je soms iets met haar?

ontopic: en ik vind natuurlijk dat di-rect een wreed geluid hebben, vooral in dat liedje 'she' echt mooi!!!!

Wilson
20 juni 2003, 16:41
nee ik wil iets met avril zelf!!

BLOK182
20 juni 2003, 17:45
offtopic: Wilson, jij antwoord altijd tegen avril-fan, wil je soms iets met haar?

ontopic: en ik vind natuurlijk dat di-rect een wreed geluid hebben, vooral in dat liedje 'she' echt mooi!!!!
She, das met een pak randalls, vind het niezo super klinken.

Neals
25 juni 2003, 17:30
Die Randalls klinken als een paar goedkope imitatie mesa's, alleen dan zonder de sound.. Doe mij maar het gitaargeluid van AC/DC, alles perfect in balans, en de schelle zanglijnen eroverheen.

Ook ubervet, dat is het gitaargeluid op Smash van The Offspring, en dan vooral Genocide, Come Out and Play en Gotta Get Away.

Neals
25 juni 2003, 17:31
Fuck, ben ZZ top vergeten, Bad Religion, The Living End en Iron Maiden, waarom heb ik die niet gehoord hier.

R. Flagg
25 juni 2003, 19:07
Pink Floyd, en dan vooral in het nummer High Hopes die lapsteel echt geweldig, of in us and them de saxofoon. Maar de vraag ging over gitaren en ik vind de gitaartoon van gilmour echt meesterlijk.

RHCP vind ik ook altijd een lekkere toon hebben.
En even een oudje, Woodstock met Santana op een SG (geloof ik) nostalgie.

En van wat recenter vind ik de sound van Opeth op hun cd Damnation erg goed.

sash
25 juni 2003, 23:30
Ronnie Earl
Black Crowes
Kenny Wayne Shepherd
The Stones

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 11:47
Iron Maiden, waarom heb ik die niet gehoord hier.

Ik vind het geluid op albums als Iron Maiden en Powerslave nou niet echt ultiem

Barret Wallace
26 juni 2003, 12:01
die nieuwe van satch vooral die S - audio versie klinkt echt VET

Toaster
26 juni 2003, 13:36
Beef
Def P met de beatbusters

El tatoo del tigre

(kent denk ik niemand, is een belgisch eband die salsa maakt. Staan er minstens 20 blazers op het podium en het klinkt allemaal reeeeetestrak, ook de hoge noten, ongelovelijk, mijn mond stond echt wagenwijd open toen ik hun hoorde.)

SATAN
26 juni 2003, 23:22
Was Pink Floyd al genoemd ?

Rwin
26 juni 2003, 23:24
Thrust Company

athans op dit moment... Dat verandert nog wel eens... maar deze jongens komen geregeld terug op No.1 8-)

Rwin

Polytheme Pam
27 juni 2003, 15:33
bands met een trio-bezetting..(Police, SRV & DT, Led Zep, Jimmy H. Exp. etc)..mooi strak en open geluid met genoeg ruimte voor iedereen..

Ic3gl0vE
27 juni 2003, 15:50
nirvana bestond ook uit 3 personen... en die klonken nou niet bepaald fijn :razz:

Guitarfreak
27 juni 2003, 16:22
Waarom speelde je dan op metropoolavond een nirvana nummer met je band :-D ? Mij lijkt het iig niet leuk om slechte nummers te coveren...

Dann
27 juni 2003, 16:29
SLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYER
SLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSL
AYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYER
SLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAY
ERSLAYERSLA
YERSLAYERSLAYERSLA
YERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYE
RSLAYERSLAYERSLAYERSLAYE
RSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYE
RSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERS L
AYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYE
RSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYERSLAYER
:zz:

Guitarfreak
27 juni 2003, 16:30
Tis mooie muziek kweetut... Maar wat wil je daarmee zeggen? Je lijkt me broertje wel man spammer :razz:

Polytheme Pam
28 juni 2003, 03:34
nirvana bestond ook uit 3 personen... en die klonken nou niet bepaald fijn

mmm...valt wel mee vind ik....kan je nagaan hoe ze hadden geklonken met nog een gitarist erbij....

Negative K3 fan
28 juni 2003, 12:20
pat smear?

Neals
28 juni 2003, 18:10
zoals bleech :D

Kitaarhiero
29 juni 2003, 12:28
zoals bleech :D

de 2e gitarist was niet aanwezig bij de opnames.

Bleach is trouwens erg low-budget (hele album heeft $600,- gekost)

Rwin
1 juli 2003, 21:36
led zeppelin 3 personen :-?

das nieuw... ik zou toch zweren dat het er 4 zijn... anyway, Het is zeker een leuke band en erg vooruitstrevend voor die tijd.

Rwin

Polytheme Pam
1 juli 2003, 22:22
3 muzikanten...vocalisten tellen hier ff niet mee......

guitarmusicman
1 juli 2003, 22:58
Pearl jam! :)

Electrical Storm
2 juli 2003, 13:25
Silverchair - Neon Ballroom heeft echt een sound die de perfectie benaderd; Fantastische SG-riffs en op ieder nummer speelt wel een orkest mee (dat enorm veel beter klinkt dan de orkesten op albums als S&Metallica). De andere albums van Silverchair klinken als geheel vaak te grunge-achtig en te schel...

Verder is de sound van de Counting Crows ook geweldig, maar dat komt komt vast omdat de band uit iets van 8 man bestaat. Ok, alle solo's lijken op elkaar maar ze hebben wel altijd zo'n geweldige ronde, zompige Les Paul-sound. Op de één of andere manier weten de gitaristen altijd de bends zo te plaatsen dat de solo vals klinkt maar het geheel juist erg droevig en loepzuiver.

En verder uiteraard Pearl Jam, Guns N Roses, Metallica, Creed, Incubus enz. maar dat is gewoon omdat ik dat goede bands vind

Rwin
2 juli 2003, 22:17
3 muzikanten...vocalisten tellen hier ff niet mee......

ow ja :razz:

fuck nu-metal
3 juli 2003, 23:10
De muziek van Jim Steinman klinkt cool!

mina
11 augustus 2003, 19:36
komop..... avril :nervous:

flippodestroyer
11 augustus 2003, 20:07
P A N T E R A

en live vind ik Peter Pan Speedrock en de Queens of the Stone Age een ongelooflijk geluid hebben.

stewartfan
11 augustus 2003, 22:46
de bands die ik te gek vind klinken zijn
AC/DC 8-)
ZZ top 8-)
SRV 8-)
Eric Johnson 8-)
Robben Ford 8-)
Cris Rea 8-)
Cris Isaak 8-)
Jeff beck 8-)
en Dream Theater

_____________________________________
8-) be cool !!! 8-)

punetaro
16 augustus 2003, 12:06
het nederlandse "BORN FROM PAIN" ( grootste europese metalcore band van het moment ). Live staat hun sound als een huis en zette ze steeds een dijk van een podiumprestatie af, en hun laatste full length is qua sound supervet ( tevens ook de produktie ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit is de gear die de 2 gitaristen gebruiken ,

Karl :

ESP - LTD Deluxe M-1000,
ESP - LTD KH-502,
ESP - LTD Deluxe EC-1000,
ESP - LTD Viper 301,
Mesa Boogie Triaxis preamp,
Mesa Boogie 2:90 power amp,
DTR-1 Rackmount tuner,
Koch 4x12'' Cabinet,
EMG 81 Pickups,
Boss NS2 Noise gate,
Piranha cables
TC Electronic - G Major effects processor
Sennheiser - E 100 wireless system
DR 'tite fit' strings 0.13 - 0.56

Stefan :

B.C. Rich NJ Ironbord
B.C. Rich Ironbord Reverse
Custom V
Mesa Boogie TriAxis Preamp
Mesa Boogie Coliseum 300 2x200w Power Amp
Koch 4x12" 4x90w Cabinet
T.C. electronic G-Major Effects Processor
Alesis M-EQ 230 Equalizer
Korg DTR-2 Tuner
ART sp 4x4 metered power distribution system
Boss NS-2 Noise Suppressor
Boss LS-2 Line Selector
Sennheiser E 100 wireless system
Tasker Cables with Neutrik Plugs
DR tite fit .011 - .056 Strings
Dunlop .88mm M3 Tortex Picks
EMG 81 Pickups
Zoom 8050 Midi-Controller

Matje
16 augustus 2003, 13:15
het nederlandse "BORN FROM PAIN" ( grootste europese metalcore band van het moment ). Live staat hun sound als een huis en zette ze steeds een dijk van een podiumprestatie af, en hun laatste full length is qua sound supervet ( tevens ook de produktie ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit is de gear die de 2 gitaristen gebruiken ,

Karl :

ESP - LTD Deluxe M-1000,
ESP - LTD KH-502,
ESP - LTD Deluxe EC-1000,
ESP - LTD Viper 301,
Mesa Boogie Triaxis preamp,
Mesa Boogie 2:90 power amp,
DTR-1 Rackmount tuner,
Koch 4x12'' Cabinet,
EMG 81 Pickups,
Boss NS2 Noise gate,
Piranha cables
TC Electronic - G Major effects processor
Sennheiser - E 100 wireless system
DR 'tite fit' strings 0.13 - 0.56

Stefan :

B.C. Rich NJ Ironbord
B.C. Rich Ironbord Reverse
Custom V
Mesa Boogie TriAxis Preamp
Mesa Boogie Coliseum 300 2x200w Power Amp
Koch 4x12" 4x90w Cabinet
T.C. electronic G-Major Effects Processor
Alesis M-EQ 230 Equalizer
Korg DTR-2 Tuner
ART sp 4x4 metered power distribution system
Boss NS-2 Noise Suppressor
Boss LS-2 Line Selector
Sennheiser E 100 wireless system
Tasker Cables with Neutrik Plugs
DR tite fit .011 - .056 Strings
Dunlop .88mm M3 Tortex Picks
EMG 81 Pickups
Zoom 8050 Midi-Controller

Ik heb m'n amp overgekocht van een gast die beweerde in BFP en AofD te hebben gespeeld.

BLOK182
16 augustus 2003, 17:55
Zo te zien draait de band wel aardig, tis een ehhh... leuk lijstje qua gear :-)

Obsidian
19 augustus 2003, 12:26
Opeth!

schwantz
25 augustus 2003, 16:21
Jullie snappen het niet... :-D Dream Theater heeft gewoon het beste studio EN live geluid... :razz: .....en dan is dat niet eens mijn favorite band :wink:

helemaal mee eens! 8-)

Theije
25 augustus 2003, 21:01
Pantera definitely!

Razorhead
29 augustus 2003, 14:06
King crimson
Yes

Baco
29 augustus 2003, 22:55
Yep, Opeth heeft ook mijn stem. Pantera is ook niet mis, en Slayer en Paradise Lost (in langvervlogen tijden, toen de lead gitarist nog met zijn Carvin gitaar speelde: subliem!) en... .
Hebben allemaal zo hun eigen speciale toon, daarom de ene niet beter dan de andere... moeilijk!

MarshallSG
30 augustus 2003, 00:07
China Drum heeft een mooi band geluid. (Op CD tenminste dan Live ook ok Btw) Perfette afstelling tussen alle instumenten luister een naar 'Goose Fair' of 'Self made Maniac'. Echt een perfecte productie.

DThornus
3 september 2003, 14:29
Qua live geluid vind ik Iced Earth echt geweldig
qua studio geluid vind ik De laatste Testament echt heerlijk kwijl materiaal.

yhcmarc
3 september 2003, 15:52
matje :: Hoe heette die dude dan, er zijn 3 gitaristen geweest waarvan ik zeker weet dat ze in born from pain hebben gespeeld, Serve ( BFP/ 37 Stabwound) , Marijn (BFP / Standard) en Jochum (BFP / Full court press)

Maar iig, het gitaargeluid is op de laatste BFP erg vet, alleen de solo's klinken erbarmlijk qua solo en qua geluid.

Maar on topic, bands met een vet geluid

Nederlands ::

- Maypole op Burning in water , drowning in flames
- Line of defense op Blood runs cold
- Blof

Internationaal ::

- Black dahlia murder op Unhallowed


Marc

Static-M
3 september 2003, 18:44
P A N T E R A

en live vind ik Peter Pan Speedrock en de Queens of the Stone Age een ongelooflijk geluid hebben.

Whehehe ook naar Pinkpop geweest???? :P Ik ook! En idd alletwee die bands roelden, ook kwa geluid!

FLechdrop
3 september 2003, 22:19
Voor gitaarsound Pink Floyd en Ayreon.

RIES
3 september 2003, 22:34
Pink floyd

Snowy White - Bird of paradise

U2

Tony Iommi
4 september 2003, 20:32
Motorhead !! :evil: Ragguuuh

_Gràve_£ord
5 september 2003, 00:09
ok, don't shoot me, maar de sisters (of mercy), die zijn af, krijg ik keer op keer kippevel van zowel liv eals op cd (en ja ik ben bevooroordeld, die mannen kunnen nix slecht maken), super eenvoudige dingen maar mega efficiënte dingen, maak maar es een hit door maar 1 of 2 van de 6 snaren op je gitaar te gebruiken, eenvoudig en geniaal.
verder, smashing pumpkins echt WAAAAAAAAAAAAAAW supersound, word ik nog steeds helemaal week van.
pink floyd is ook super, jammergenoeg nog nooit live gezien.
o ja en dinges, Neil young, man, dat klinkt pas echt als rock&roll enfin, voor bejaarden dan.
Motorhead is idd ook fenomenaal.
most impressive this year deine lakeien, kende ik niet zoveel van maar geniale musici
myu goth, de lijst is lang vangroepen met een sound waarik jaloers op ben, somehow ik vind nooit de perfecte sound

G.


G.

Timmer
5 september 2003, 10:24
Opeth!

Zekers! Hun geluid is vanaf Blackwater Park onwijs vooruit gegaan! Hoewel Still Life ook wel wat had, was het geluid toch allemaal wat doffer, akoestische gitaren te zacht enz. Steven Wilson all the way!!!!

Vooral songs zoals Bleak, The Drapery Falls en Blackwater Park komen er ZO goed uit, softe gitaarpassages en heavy stukken sluiten goed op elkaar aan. Vette drums & bass en ohoh wat een gitaargeluid (Laney spelen ze geloof ik op).

flippodestroyer
5 september 2003, 19:24
P A N T E R A

en live vind ik Peter Pan Speedrock en de Queens of the Stone Age een ongelooflijk geluid hebben.

Whehehe ook naar Pinkpop geweest???? :P Ik ook! En idd alletwee die bands roelden, ook kwa geluid!

Neeeuh, ik ben één keer op Pinkpop geweest, maar dat was niet zo'n succes qua bandjes en organisatie. QOTSA heb ik dit jaar op Roskilde gezien, en dat was een machtig optreden! Die gasten walsten echt over je heen met hun geluid. Peter Pan Speedrock heb ik al tig keer gezien en alleen op Wâldrock dit jaar hadden ze een wat mindere dag.

Surferboy
9 september 2003, 17:43
Ik vind qua gitaar geluid het hele album "And Justice For All" van Metallica wel vet klinken. Ik bedoel hier alleen het gitaargeluid mee, ik hoor geen enkele baspartij, zitten die er uberhaupt wel op? Volgens mij niet...beetje jammer.
Qua overall geluid vind ik Queen en Pearl Jam goed klinken. :)


er zitten wel baspartijen op AJFA, maar heel zacht gemixed, "om cliff te eren" ?? :o :???:

live klinkt t al een stuk beter. mijn favo bas tracks van AJFA zijn one, en de interlude in 2liveis2die.


maar nou weet ik nog steeds niet wat iedereen hier van de smashing pumpkins vindt :(

Ze zijn bij het produceren vergeten (en om Jason te pesten en ontgroenen) om de bass ook op het goede volume te zetten.......

Surferboy
9 september 2003, 17:50
Beef


GO TOASTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cool: :dance: :noob: :listen:
Beef! Roxx!!! (naja roxx.........maar ze zijn wel enorm goed, vooral live!!!! Klinkt gewoon als de CD..........) Heb ze nu 1 keer live gezien (PURE van The Box) en ga de 11e december weer naar Beef met UB40 8-)

doncker
4 oktober 2003, 20:56
Strung out

voor mij een ideale combinatie tussen gitaar , zang en drum ( spijtitg dat de nieuwe bassist minder is )

Soulflyhigh
4 oktober 2003, 21:15
Symphony X

Nou, ik vind dat Romeo een vet geluid heeft, ook op de laatste ceedee maar daar blijft live niets van over omdat 'ie op een Vetta speelt. Ik vind Symphony X een leukere band dan Dream Theatre maar zij hebben hun geluid wel èrg goed voor elkaar. Soilwork klinkt ook héél goed trouwens. Wie had die produktie ook al weer gedaan?
Soilwork had op Natural Born Chaos Devin Townsend als producer. De andere albums zijn trouwens ook niet mis. Mijn stem gaat uit naar Dark Tranquillity en dan vooral 'Damage Done' In Flames als gedeelde 1e plek erg goed geluid. 8-)

marc_o
6 oktober 2003, 16:52
tool klonk te gek

Ronald
7 oktober 2003, 11:37
Coal chamber , behalve live dan , maar da ligt ook aan de opnames want die zijn op kazaa meestal nie veel soeps he

maar ja das bij wel meer bands dat de geluidskwaliteit live een heel stuk minder is

Carpe Diem
8 oktober 2003, 16:33
TOOL

treblemaster
8 oktober 2003, 18:11
De meeste jaren 70 punkbands 8-) Gewoon een marshall/hiwatt/etc. op 10 en spelen maar! Rauw, vol met energie en agressief!

Brord
28 juli 2006, 16:11
tien tekens

arjanb01
28 juli 2006, 16:16
Aborted op de plaat The archaic abattoir

Dream Theatre, absoluut het beste geluid !
EN live maken die gasten gewoon geen fouten ! Briljant gewoon.

Flipkoos
28 juli 2006, 16:40
Union Station, de begeleidingsband van Allison Krauss. Met Jerry Douglas op dobro (fenomenaal!!!) en Ron Block op banjo en gitaar en Dan Tyminski op gitaar en mandoline. Zo goed!!!

Hector_Tsolodimos
28 juli 2006, 17:32
-Soundgarden: mega vet gitaargeluid, te gekke vocals, Superunknown is een van de best geproduceerde rockplaten ooit!!!
-SRV & Double Trouble:.......need I say more????
-Pink Floyd: zoals zij live een show wegzetten, live en op plaat geweldige sound
-Relax: een van de beste nederlandse bands, debuutalbum=liveplaat, niet echt een gitaarband, maar wel een megagoed geluid
-RATM: zie andere reply's
yeah, SRV was super super super

robert-gitarist
28 juli 2006, 18:29
Oh zoveel bandjes maar vind Bon Jovi erg goed en mooi geluid hebben.Live ook.Echt heel strak.

cardinal
28 juli 2006, 18:41
the black crowes op die plaat met remedy etc

Snaar'n Bennie
28 juli 2006, 19:11
Strokes: rauw en soms weer romig. Editors: ijzig en kill. Block Party: blauw en soms rauw

MrDean
29 juli 2006, 01:23
Pearl Jam - Geweldig gitaar geluid. Zanger kan ook nog eens geweldig zingen.
Pink Floyd - Mijn favo. Gilmour weet altijd wel hoe hij zijn gitaar het beste kan laten klinken ;)
Metellica - Gebaseerd op het album symphonie & metellica
Neil Young - Gewoon geweldige gitarist. En ik houw wel van zn stem

Zijn al wel vaker genoemd maar dit is gewoon het beste van eht beste ;)

davidof
29 juli 2006, 11:55
hmm... led zepplin ? .. rhcp ?... metallica .... :p

glacius
29 juli 2006, 18:01
guns n' roses in de periode dat slash nog erbij was , toen het nog echt guns n' roses was...

verder heeft alterbridge echt een mega sound

hubert
31 juli 2006, 19:33
niet heel bekend, maar zowel op plaat als live: Wilco

Joey Handsome
31 juli 2006, 20:31
Earth op het laatste album Hex; or printing in the infernal method.
http://www.musikansich.de/ausgaben/0905/reviews/images/m_earth.jpg

Brammibal
31 juli 2006, 21:02
MUSE. ik vind dat echt geweldig klinken.
http://youtube.com/watch?v=J4HsGP5NuEQ&search=muse%20hysteria%20live

of deze:
http://youtube.com/watch?v=AL9IbOtFJsI&search=muse%20shephard%20bush

Ik vraag me af hoe zoon kaoss pad werkt

Jay75
1 augustus 2006, 13:45
T99 helemaal geweldig met z'n oude Guild.
Kreeg er gewoon bijna een dikke van :)

Setzer uiteraard ook natuurlijk!!

jonesd
1 augustus 2006, 20:00
Wat mij opvalt is dat jeff buckley nog niet genoemd werd. Zowel bas,drum als twee gitaren klinken de max.

Ook super van sound: QOTSA, vooral hun laatste plaat, heerlijke gitaren.

En zonder veel gitaren maar nog altijd een meesterwerk qua producing: Shag Tobacco van Gavin Friday. :)

Pat85
1 augustus 2006, 22:41
Neil Young electrisch...een supersound (echt balen ik daar geen LP's van heb).
QOTSA supervette sound
Kyuss, ik wou dat ik zo kon klinken...op album is dat zo'n dijk van een sound
Foo Fighters live...rauw en hard, niet zo gelikt als op de (latere) albums/

almarvk
2 augustus 2006, 08:56
Het oude werk van Uriah Heep vond/vind ik altijd erg gaaf.

Nu vind ik live vooral Alter Bridge erg lekker klinken. Tremonti kan zo'n strak laag geluid produceren dat het letterlijk een wall of sound is.

polysix
2 augustus 2006, 13:26
ik ben best onder de indruk van de sound van The Byrds.

bennyvx78
3 augustus 2006, 01:42
De beste gitaar sound ?

Frank Zappa .. een gibson sg door een marshall en wat allemaal nie meer .
Man wat een toon ..Zelfs Dweezil klonk goed tijdens Z.p.Z over al die ouwe spullen ..

David Gilmour is ook een van die absolute toon grootmeesters .
ongelovelijk..

Verder ..S.R.V .Satriani..Vai..Johnson.. BB king ..Santana

Vai was zelfs iemand die een gitaar een stem gaf ..Letterlijk.
kill the guy with the ball en yai yai yai..

Weird man.

Wat de laatste .. en de nieuwste artiesten betreft .
Vind KT Tunstall wel lekker klinken ..Suddenly I see ..prima spel tussen bas en gitaar ..subtiel .. ach .. eigenlijk noem ik haar .. omdat ze ook een knap wijfie is :D

hendrix_appendix
3 augustus 2006, 15:32
De muziek is niet helemaal mijn ding, maar op het laatste album van Lamb of God hoor je echt een goede, zieke gitaarsound met niet teveel gain waardoor het echt super "chunky" klinkt. Ze gebruiken daar ook Mesa Boogie Mark IV.

joesman
26 september 2006, 09:26
hij wordt bijna nooit vermeld maar voor mij is jonny greenwood van radiohead gewoonweg een genie, heb hem pas live bezig gezien en wat die voor sounds creeert met relatief beperkte middelen. Het is niet het afgelikte technische gitaarspel (petrucci,vai,satriani en andere 'goochelaars op de gitaar') maar rauw en met veel bezieling gespeeld, he blew me away!

thomas112
26 september 2006, 17:32
nou ik vond Opeth en Porcupine Tree wel mooi klinken

g. thomas

sembo
26 september 2006, 17:34
thomas je hebt helemaal gelijk

maar-jimi hendrix
-joe satriani
- steve vai zijn ook wel goed hoor !!

Starchild
3 januari 2007, 14:00
voor de (metlodic) metal freaks, Check Wintersun(!!!) ff die hebbe pas een vette sound, en super gitaar en drum partijen 8-)

Squier4ever
3 januari 2007, 15:47
dropkick murphy's (live en studio)
Bad religion (same)
Thin Lizzy (vooral live)
The Darkness (live + studio)

volgens mij ben ik nogal fan van marshall + LP hehe

ccc
3 januari 2007, 22:18
Warren Haynes (Gov't Mule) is de ultieme rockgitarist voor mij.

Tone, techniek, feeling, timing, creativiteit het rolt er allemaal blijkbaar moeiteloos uit !!!!

Maar blijkbaar kent bijna niemand hem hier.

gungrave
3 januari 2007, 22:57
Jimmy Hendrix
Pearl Jam
Guns 'n Roses
Snow Patrol
The Strokes

:gitarist: Stuk voor stuk erg goed op de gitaren

Gitaro
3 januari 2007, 23:15
voor de (metlodic) metal freaks, Check Wintersun(!!!) ff die hebbe pas een vette sound, en super gitaar en drum partijen 8-)

Dat kan ik beamen. Hij (Jari Maenpaa) speelt op een zooi Ibanezzen en een Tele. Uit die tele weet ie echt een machtig geluid te halen.

Herman
3 januari 2007, 23:54
Hmmm, wat ik echt tof gitaargeluid vind...
Muse (altijd)
Metallica (en dan doel ik op St. Anger, lekker bruut:cooler:)
Opeth (altijd)

Gitaro
4 januari 2007, 00:25
Opeth? Alles? Morningrise vind ik een geniaal album maar van de gitaarsound ga ik echt over m'n nek.

puntdroad
4 januari 2007, 08:36
Black Crowes met supergitarist Marc Ford. Live is dat zo'n heerlijk zompig,groovend geluid.

Tja en U2 live. Ik kan er nix aan doen en wat speltechniek valt er voor ons gitaristen niet veel te halen, maar wat klinken die lui goed altijd. En, live beter als op de plaat!. Kom daar nog maar eens om met een hoop bands tegenwoordig.

puntdroad
4 januari 2007, 08:39
Warren Haynes (Gov't Mule) is de ultieme rockgitarist voor mij.

Tone, techniek, feeling, timing, creativiteit het rolt er allemaal blijkbaar moeiteloos uit !!!!

Maar blijkbaar kent bijna niemand hem hier.

http://bt.etree.org/index.php

Staat hier nix voor je bij? Hier staan hopies concerten van Mule, Crowes etc. Oja, legaal welteverstaan :stop:

schizo910
4 januari 2007, 09:57
Warren Haynes (Gov't Mule) is de ultieme rockgitarist voor mij.

Tone, techniek, feeling, timing, creativiteit het rolt er allemaal blijkbaar moeiteloos uit !!!!

Maar blijkbaar kent bijna niemand hem hier.

Oeh man, vooral het geluid op Dose vind ik geweldig!

duckman
4 januari 2007, 12:26
Warren Haynes (Gov't Mule) is de ultieme rockgitarist voor mij.

Tone, techniek, feeling, timing, creativiteit het rolt er allemaal blijkbaar moeiteloos uit !!!!

Maar blijkbaar kent bijna niemand hem hier.

geweldige band, twee ker live gezine en als ze weer komen ga ik weer!!
Goeie zanger en songwriter ook...de rest van de band is ook erg goed.

gitaristen waarvan ik vind dat ze ook een geweldig geluid hebben:
Hendrix, Page in de studio
Van Halen (oude periode)
Zakk Wylde tijdens Pride and Glory
Lynyrd Skynyrd's gitaristen
SRV
Kenny Burell
Tom Morello (zowel Audioslave als RATM)
Steve Vai
Eric Johnson
Joe Satriani
Jeff Beck nu
Mick Ronson

ccc
4 januari 2007, 20:30
http://bt.etree.org/index.php

Staat hier nix voor je bij? Hier staan hopies concerten van Mule, Crowes etc. Oja, legaal welteverstaan :stop:


Bedankt voor de link !

Ik heb wel veel staan uit Mule tracks, onlangs een acoustisch concert uit '99 - schitterend !
http://www.muletracks.com/home.html


Dit is de link van het concert van vorig jaar in Antwerpen :

zéér aan te raden :

http://stores.musictoday.com/store/product.asp?band_id=822&dept_id=8568&pf_id=GMDD050901&sfid=2

Hydra
5 januari 2007, 11:15
Steve Rothery van Marillion, (gewoon) een heerlijke romige strat leadsound en
een fantastisch clean.

Alhoewel Lathimer van Camel er ook kunstjes mee kan, mooi voorbeeld van vrijen met je gitaar :P

taylor
5 januari 2007, 13:06
warren hayes! idd die heeft een mooie tone, de betere Lp+ marshall achtige amp(hij gebruikt soldano dacht ik) tone die ik de laaste tijd heb gehoord.

te gekke band trouwens govn't mule ik hou heel erg van muziek die meer als een jam klinkt.

Mr.Bluesbreaker
5 januari 2007, 14:08
+1 voor Haynes. Heb een mp3 van hem met een live versie van "Peace pipe".
Overdrive heaven!

glacius
5 januari 2007, 19:24
alterbridge vind ik erg lekker klinken

freekick
5 januari 2007, 21:18
.......Q65

dr.distortion
5 januari 2007, 23:26
Pink Floyd - Pulse = MAGIC

@rt!fex
6 januari 2007, 02:26
The Beatles...No comments :p

Arts
6 januari 2007, 02:33
Queens of the stone age natuurlijk :D:D:D:D!..
like duhh..!

FruscianteFan
6 januari 2007, 11:01
Ik ben er recentelijk achtergekomen dat Sigur Rós een prachtig geluid heeft. Niet per se de gitaar, gewoon het geheel. Mede omdat de gitaar hier helemaal niet centraal staat :)

nielsduursma
6 januari 2007, 17:06
Pink Floyd - Pulse = MAGIC

Pulse is als je het mij vraagt te klinisch en gelikt allemaal.
Maar bij sommige nummers... (sorrow, high hopes, het intro van time) geef ik je groot gelijk!

sjoerd5
6 januari 2007, 18:02
Een oud topic, maar ik verplaats hem toch maar naar bands/artiesten.

E-J
6 januari 2007, 20:50
The Who, in midden jaren '70 ofzo... wat een band was het toen! Een superakkoordenknallende gitarist (Pete Townshend), een bassist die wel een sologitarist lijkt (John Entwistle) en een geweldige en gestoorde drummer (Keith Moon) en dan nog een zanger met gewoon een erg goede rockstem (Roger Daltrey). Zeker een van de beste rockbands van de jaren '70! Misschien zelfs wel de beste...

Pink Floyd vond ik wel in aanmerking komen (eind jaren '70, tijdens de Animals tour) maar daarvan vind ik de drummer, Nick Mason, persoonlijk niet zo geweldig klinken. Rest van de band is wel perfect... al vind ik de Doors ook wel wat hebben! Firing on all cylinders...net zoals Led Zeppelin zo goed kon..verrek ook in de jaren '70 haha. Al vond ik ook weer niet alle geluidjes van Led Zep sterk! Dus het blijft bij The Who :)

cardinal
6 januari 2007, 21:13
entomned wolverine blues

rush moving pictures

black crowes the southern harmony blah blah blah, ik vergeet titel altijd

metallica black album

eigenlijk alle producties van rick rubin wel

Die laatste van muse is erg goed gedaan

Richwoodje
6 januari 2007, 21:28
eigenlijk alle producties van rick rubin wel


van rick rubin ken ik eigenlijk alleen de rhcp-albums, en die vind ik bijzonder kut geproduceerd...

Hiddie
6 januari 2007, 23:06
Ik vind qua gitaar geluid het hele album "And Justice For All" van Metallica wel vet klinken. Ik bedoel hier alleen het gitaargeluid mee, ik hoor geen enkele baspartij, zitten die er uberhaupt wel op? Volgens mij niet...beetje jammer.
Qua overall geluid vind ik Queen en Pearl Jam goed klinken. :)

Er zit heel erg weinig bas op die album. Dat vonden de leden van Metallica ook erg jammer en ze hebben weleens gezegt dat als ze het over zouden doen dat ze het dan anders zouden hebben gedaan.

Ik denk zelf dat die eikels Newsted wouden pesten :P


Dit is zo'n irritante topic.

QUEEN

QUEEN.

QUEEN

hoevaak omet ik het nog zeggen?

Han S
7 januari 2007, 00:52
Rush idd en dan is Moving Pictures wel het mooist klinkend.

Tool, met Lateralus is ook geweldig, al moet je wel van het gitaargeluid houden en het is jammer dat je de compressie hoort werken als het heftig wordt, dat had niet nodig geweest.

Norah Jones' Come away with me klinkt ook erg goed op SACD al zou de zang wat zachter mogen.

Pink Floyd's Dark Side of the Moon klinkt op SACD geweldig goed.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Unicron
7 januari 2007, 01:29
Pink Floyd - Animals
Rush - Hemispheres
Entombed - Clandestine

E-J
7 januari 2007, 11:46
Er zit heel erg weinig bas op die album. Dat vonden de leden van Metallica ook erg jammer en ze hebben weleens gezegt dat als ze het over zouden doen dat ze het dan anders zouden hebben gedaan.

Ik denk zelf dat die eikels Newsted wouden pesten :P


Dit is zo'n irritante topic.

QUEEN

QUEEN.

QUEEN

hoevaak omet ik het nog zeggen?

Newsted was ten tijde van ...And Justice For All nog geen 'geheel' bandlid. Pas aan het einde van de AJFA tour had volgens Hetfield de bassist zich pas echt bewezen. En zoals Newsted tijdens de Wherever I May Roam Tour zei: 'Het heeft wel vijf a zes jaar geduurd voordat ze mijn nummers serieus namen, ernaar luisterden'. Vergeet niet Newsted in eerste instantie gehaald werd om te bassen tijdens optredens...

En verrek, die band was is vergeten, Queen! Een van de enige bands die echt qua songwriting een geheel was! Elk bandlid (!) heeft meerdere hits geschreven... heel speciaal. Zie je niet vaak :)

kevin1994
7 januari 2007, 11:59
zkkr weten prejudice en infant bile :speed:

Hiddie
7 januari 2007, 12:22
Newsted was ten tijde van ...And Justice For All nog geen 'geheel' bandlid. Pas aan het einde van de AJFA tour had volgens Hetfield de bassist zich pas echt bewezen. En zoals Newsted tijdens de Wherever I May Roam Tour zei: 'Het heeft wel vijf a zes jaar geduurd voordat ze mijn nummers serieus namen, ernaar luisterden'. Vergeet niet Newsted in eerste instantie gehaald werd om te bassen tijdens optredens...

En verrek, die band was is vergeten, Queen! Een van de enige bands die echt qua songwriting een geheel was! Elk bandlid (!) heeft meerdere hits geschreven... heel speciaal. Zie je niet vaak :)

"...And Justice for All, the first studio album since Burton's death, was released in 1988. On the album very little of Newsted's bass is audible and some fans have speculated this was done intentionally as a reaction to Burton's death or as a way of hazing Newsted. The most likely reason, as mentioned by Hetfield and Ulrich in subsequent interviews, was that because Newsted wasn't at the mixing sessions he wasn't able to affect the final mixing process. Ulrich has also stated his opinion that the lack of perceived bass resulted from Newsted exclusively mirroring Hetfield's rhythm tracks."

bron: wikipedia.

Mischien heb je gelijk, misschien ook niet.

Unicron
7 januari 2007, 12:56
Op de lp versie kan je de basgitaar wel horen, maar het is heel zwakjes en alleen bij de riffs die wat meer uitvieren. Zou me niet verbazen als de baspartijen gewoon door Hetfield ingespeeld zijn, omdat het idd kopieen van de gitaarlijnen zijn. Daarnaast is het geluid van de basgitaar heel clinisch, alsof er alleen maar een DI van een Soundgear oid naar de mixtafel is gegaan. HEt is duidelijk dat alle aandacht naar de gitaren en drums is gegaan, en dat de basgitaar even "opvulling" was. Het album klinkt trouwens vrij leeg als je er met koptelefoon naar luistert. Enorme afstand tussen alle instrumenten. Ride the Lightning, mijn favoriet, klinkt veel compacter en meer als een geheel.

Bij de Metallica platen waarop Cliff meespeelt is trouwens ook geen hoofdrol voor de basgitaar weggelegd in de mix, het meer overstuurde karakter maakt dat je hem beter hoort. Zou overigens belachelijk zijn toch, dat wanneer de bassist niet bij de eindmix is, de bas in de mix verdwijnt? Je wilt immers een goed klinkende plaat, geen ego-race....

worst
7 januari 2007, 13:58
beste geluid?

dream theater
tool
SRV
metallica op load en reload

Hiddie
7 januari 2007, 14:26
Op de lp versie kan je de basgitaar wel horen, maar het is heel zwakjes en alleen bij de riffs die wat meer uitvieren. Zou me niet verbazen als de baspartijen gewoon door Hetfield ingespeeld zijn, omdat het idd kopieen van de gitaarlijnen zijn. Daarnaast is het geluid van de basgitaar heel clinisch, alsof er alleen maar een DI van een Soundgear oid naar de mixtafel is gegaan. HEt is duidelijk dat alle aandacht naar de gitaren en drums is gegaan, en dat de basgitaar even "opvulling" was. Het album klinkt trouwens vrij leeg als je er met koptelefoon naar luistert. Enorme afstand tussen alle instrumenten. Ride the Lightning, mijn favoriet, klinkt veel compacter en meer als een geheel.

Bij de Metallica platen waarop Cliff meespeelt is trouwens ook geen hoofdrol voor de basgitaar weggelegd in de mix, het meer overstuurde karakter maakt dat je hem beter hoort. Zou overigens belachelijk zijn toch, dat wanneer de bassist niet bij de eindmix is, de bas in de mix verdwijnt? Je wilt immers een goed klinkende plaat, geen ego-race....

Ik geef je 100% gelijk. Ride The Lightning is trouwens ook mijn favoriet vooral: Fade to Black, Creeping Death, Ride the Lightning en The Call of Ktulu zijn erg goed.

fullorder
7 januari 2007, 15:50
Soulwax
Deus
The Faint
Millionaire
Kasabian
Interpol


Nogal uiteenlopend, maar allemaal heerlijke sounds!

CowGuitar
7 januari 2007, 16:32
Vast al een paar keer genoemd:
Peppers, altijd erg herkenbaar en een goeie mix van verschillende stijlen en sounds.
En Pearl Jam, dat is gewoon een geluidsgolf van positieve energie als je daar naar luistert :D

Bigfoot414
7 januari 2007, 18:04
- RHCP op Blood Sugar Sex Magik. Het past gewoon zo perfect in elkaar.
- RATM, met name hun debuut. Mede vanwege die plaat begin ik steeds meer bas te spelen.
- Tool, Aenima. Iets lomper gitaargeluid dan Lateralus. Het ontloopt elkaar niet echt veel.
- Led Zep live bij The Song Remains the Same. Dan hoor je pas echt waar Marshalls om bekend staan!

hugo123
7 januari 2007, 19:32
- Queen
- Meat Loaf


hugo

davidof
13 januari 2007, 16:44
A7X .. bericht te kort .. minstens tien tekens :D

Azrael
13 januari 2007, 17:27
Scott Henderson , Matt Schofield!
Richie Kotzen toen hij nog op zijn telecaster speelde!

Egbertuss
18 september 2008, 20:59
Ik zeg RHCP en Dream Theater, Dream Theater heeft live idd beter geluid en dan ook echt uitstekend geluid!

habbe
18 september 2008, 21:23
Paradise lost - Shades of god
De oude Black Sabbath
Meshuggah - Obzen
Ennu.....................tsja..................







SLAYER natuurlijk,en dan vooral live :zz:

Mr.Fingers
18 september 2008, 21:40
Booker T. & the MG's feat. The Mar Kays

Bob Dylan & The Band

Kris Haex
18 september 2008, 23:58
Queen is toch echt wel een band met schitterend geluid, zowal live als op plaat.

Pat Real Hate
18 november 2008, 19:12
Steve Vai en Joe Satriani zowel live als op de plaat!!!!!!!!!

RB-1
18 november 2008, 22:04
J.D. Crowe & The New South (http://www.youtube.com/watch?v=FkQsj6FVmt4).

onze_jef
18 november 2008, 22:27
Interessante (gitaar)sounds:

The Mars Volta (zéér geproducete muziek en toch zit er leven in... de mix is hier evenzeer een onderdeel van de muziek als de song op zich... misschien de enige band die echt interessante dingen doet met "producen")
QOTSA (compressed en in your face zoals een popproduktie en toch eigenzinnig en bizar, live staan ze als een huis)
Mastodon (veruit dé interessantste metalband, naar mijn mening de ideale sound voor heavy gitaarwerk)
The Beatles(blijft een verrassend fris klinkende band, zelfs jaren na datum)
Jack White (ik kan er geen album van uitluisteren, maar zijn fuzz + octaver solo sound geeft me kippenvel)

kl1172
19 november 2008, 13:25
De song "More than a feeling" van Boston (studioversie) vind ik wel goed klinken, erg geproduced misschien want heb nog geen evenwaardige live versie gehoord.

Queen, Deep Purple, Pearl Jam, Whitesnake, Scorpions, Dire Straits ... vind ik op algehele sound fantastisch.

vincent136
20 november 2008, 19:10
no-man, radiohead, davis sylvian (nine horses), jeff buckley zijn grace is fijn, tindersticks is vaak mooi geproduceerd, de latere albums, en zo kun je nog wel doorgaan. Een productie die 'ademt', met een heerlijke balans en een sprankelend hoog vind ik fijn.

Fuhgawz
21 november 2008, 12:56
Interessante (gitaar)sounds:

The Mars Volta (zéér geproducete muziek en toch zit er leven in... de mix is hier evenzeer een onderdeel van de muziek als de song op zich... misschien de enige band die echt interessante dingen doet met "producen")
QOTSA (compressed en in your face zoals een popproduktie en toch eigenzinnig en bizar, live staan ze als een huis)
Mastodon (veruit dé interessantste metalband, naar mijn mening de ideale sound voor heavy gitaarwerk)
The Beatles(blijft een verrassend fris klinkende band, zelfs jaren na datum)
Jack White (ik kan er geen album van uitluisteren, maar zijn fuzz + octaver solo sound geeft me kippenvel)

Aaah iemand met smaak! Dat wil zeggen, vergelijkbaar met die van mij. ;) Maar als het puur en alleen om sound gaat mijn voorkeur toch uit naar Kyuss. Een dikkere sound dan Josh Homme op Welcome To Sky Valley heb ik in ieder geval nog nooit gehoord.

Bailey
21 november 2008, 13:12
Porcupine Tree vindt ik altijd Mega indrukwekkend!

Daan_B
21 november 2008, 15:34
Red Hot Chili Peppers en Pearl Jam hebben naar mijn mening een erg mooie sound, lekker uniek:D.

AriaProII
21 november 2008, 17:50
Tool
Devin Townsend
The Cure

edje kadetje
21 november 2008, 19:34
Pink Floyd's Dark Side of the Moon klinkt op SACD geweldig goed.



en op CD ook hoor.

En dan te bedenken dat ie van begin jaren zeventig is. Als je dan andere producties uit die tijd hoort ...

Pepe
21 november 2008, 20:02
Droge produkties zonder veel galmen, compressors en andere ongein, die blijken het meest tijdloos.

Meestal kan ik aan de studio randapparatuur al horen welke tijd, welke mode enz. Dat datteert enorm.
Rock'n roll doet er zijn voordeel mee -is een genre geworden- maar voor de rest hoor ik het toch liever naturel.

minoin
22 november 2008, 12:45
Solo-album van James Labrie: Elements of Persuasion

Henri H
22 november 2008, 13:01
Droge produkties zonder veel galmen, compressors en andere ongein, die blijken het meest tijdloos.

Meestal kan ik aan de studio randapparatuur al horen welke tijd, welke mode enz. Dat datteert enorm.
Rock'n roll doet er zijn voordeel mee -is een genre geworden- maar voor de rest hoor ik het toch liever naturel.Dat ben ik wel met je eens alhoewel er wel uitzonderingen zijn naar mijn idee.
Rush b.v. heeft in de jaren 80 toch wel een paar albums afgeleverd met vrij veel effecten en synthesizers e.d.
De meningen zijn erover verdeeld natuurlijk maar ik vind Moving Pictures en Permanent Waves van grote klasse en ook tijdloos.
Ze kunnen echter niet op tegen 2112 en Hemispheres, dat dan weer wel.
De Rush sound van dit moment vind ik niet echt bijzonder maar ik blijf toch fan.

Jensi
25 november 2008, 19:33
-Interpol
-System Of A Down

Like-Minded Lunacy
25 november 2008, 22:30
Één van de lekkerste sounds vind ik nog steeds Metallica op Garage Inc. Cd 1. Die rockt zo enorm hard. Bas is niet megagoed te horen, maar die gitaren, drums en zang, amai, fantastisch!

Rocket_Sauce
25 november 2008, 22:37
QOTSA natuurlijk!

Tho
25 november 2008, 23:41
ik zie heel veel mensen in dit topic die gewoon maar hun favoriete band roepen. Tuurlijk, maar vinden jullie die sound ook echt goed? Ik ben het bijvoorbeeld 'niet eens' met Ressurection Trough Carnage van Bloodbath, terwijl dat wel een van m'n favoriete albums is.



Dus kijken jullie wel objectief?

beruk
25 november 2008, 23:54
Ja hoor!:p
Pink Floyd met name op The dark side of the moon, Animals en Meddle is mijn favoriete rock geluid.
qua jazz Iedere Rudy van Gelder opname waar Grant Green op te horen is en wes montgomery voordat ie bij Verve ging:
http://www.youtube.com/watch?v=hhZk4piVpbY&feature=related
Live: Yes op Yessongs

Paulusstrat
5 december 2008, 16:08
-The Rascals
-Radiohead
-Arcade Fire
-Interpol
-Pink Floyd
-The Cure
en zo kan ik nog even doorgaan...........

Catch33
5 december 2008, 23:25
EARTH is vet.

Imho:

TOOL

Bram+
5 december 2008, 23:28
Ook al een paar keer gezegd, maar ik houd het bij (late) Opeth. Af en toe een beetje 'vintage', maar vaak ook modern. Geen gescoopte stofzuigertone, maar gewoon een dik geluid.

Megadeth22
5 december 2008, 23:35
Solo's van Gilmour qua mooi geluid,
qua geluid dat ik nastreef voor mijn soort muziek Agent Steel of Evile.

Geoffrey
6 december 2008, 11:07
Nile.. zowel live als op cd

Jensi
15 december 2008, 19:26
-The Rascals
-Radiohead
-Arcade Fire
-Interpol
-Pink Floyd
-The Cure
en zo kan ik nog even doorgaan...........

Arcade Fire,Radiohead,Interpol.. zo hey,doe je goed man!

Stefan. Ptzl
19 december 2008, 16:37
Tina turner (steamy windows/simply the best)
Kid rock (only god knows)
Status quo (vooral op huidige cd's)
Ac/dc (you shook me all night long/thunderstruck)

Kris Haex
23 december 2008, 14:23
Iron Maiden.

Bosdavid
15 februari 2010, 23:35
Queen; Brian May. Als er al gitaristen zijn met een geluid dat (zowel in de studio als live) even degelijk, subtiel, zingend, gillend, hard, licht, warm, helder, duidelijk, stevig, etc. is, zijn het er weinig.

Verder klinkt Yes erg goed (naar mijn mening), hetzelfde geldt voor Muse. (uitzonderingen daargelaten)
Maar ja, Led Zeppelin, Pink Floyd, OM, Joy Division, Bloc Party, Queens Of The Stone Age, Sigur Rós, The Beatles, Eagles of Death Metal, Interpol, MGMT, Editors, U2, Hit Me TV, Animal Collective, Grizzly Bear, Santigold/Santogold klinken ook fantastisch.
Er is gewoon zoveel en er zijn zoveel verschillen...

TimoSomers
16 februari 2010, 03:28
Nieuwe album van Dope heeft de allerbruutste slag sound die er is.
Verder Linkin Park op Meteora, hele vette (en enorm geproduceerde) sound.

Tokaifan
16 februari 2010, 12:07
Latere albums van Social Distortion (die gemodde Bassman van Ness is echt bruut samen met de Satellites van Wickersham)
Brian Fallon van The Gaslight Anthem, luister maar eens naar The '59 Sound (http://www.youtube.com/watch?v=kJbYaV3KP7Y)
Brian Setzer
Joe Bonamassa
Michael Lee Firkins (http://www.youtube.com/watch?v=-exzvfUH_mU)

EuroCinema
16 februari 2010, 12:08
The Expressions op de nieuwe Lee Fields plaat zetten een geweldige dromerige en warme soulsound neer. Zijn dan ook mannen die al heel veel mooie retro soul, funk en afrobeat hebben gemaakt onder andere namen.

Trecion
17 februari 2010, 21:17
Ik vindt Angels and Airwaves een geweldige sound hebben.

JiJeWoW
18 februari 2010, 18:02
Steelheart en Aerosmith vind ik op albums erg goed klinken.
Verder klinken Guns 'N Roses en Motley Crue live erg goed.

TimoSomers
19 februari 2010, 00:25
Steelheart en Aerosmith vind ik op albums erg goed klinken.
Verder klinken Guns 'N Roses en Motley Crue live erg goed.

De nieuwe Guns 'n Roses ook?
Chinese Democracy vind ik echt helemaal tegek, maar vind op youtube filmpjes de 3 gitaristen vaak erg rommelig klinken enzo.
Heb jy de nieuwe live gehoord? Ben wel benieuwd.

RB-1
19 februari 2010, 00:43
The Kruger Brothers

J.B.
20 februari 2010, 13:22
Kings of Leon heeft op plaat echt een lekker geluid, vooral op Because of the Times. Rauw en toch niet rommelig. Live is Bonamassa top.

JiJeWoW
20 februari 2010, 14:07
De nieuwe Guns 'n Roses ook?
Chinese Democracy vind ik echt helemaal tegek, maar vind op youtube filmpjes de 3 gitaristen vaak erg rommelig klinken enzo.
Heb jy de nieuwe live gehoord? Ben wel benieuwd.

Je hebt helemaal gelijk, ik praat eigenlijk nooit over de "nieuwe gnr" als ik het over Guns 'n Roses heb :sssh:
Ik vind de nieuwe gitaristen erg goed, maar hun sound en slordigheid staan me totaal niet aan. Vooral Robin Finck (ik geloof dat hij nu weg is ...) met zijn bends waren tergend.

beruk
20 februari 2010, 22:35
Qua jazzgeluid een van mijn favoriete platen:
http://www.discogs.com/image/R-1550374-1227717981.jpeg

ChazyChaz
1 maart 2010, 18:17
Ik vind Elbow heel goed klinken. :D
En ook Tool, Incubus en Coldplay vind ik erg goede bandsound hebben!

wireman
18 april 2010, 12:11
PINK FLOYD! (David Gilmour)

The Running Man
18 april 2010, 14:32
PINK FLOYD! (David Gilmour)
+1
Hoewel Roger Waters met Snowy White en die Texaan in catsuit ook eng goed klonk:rockon:

kingtoadster
19 april 2010, 20:48
Triggerfinger (echt goeie zang)
Muse (ook goeie zang;) )
Queen gewoon helemaal top
...

Tho
20 april 2010, 12:29
Ik ben altijd een groot liefhebber van de producties van Dan Swanö geweest

Basvarken
21 april 2010, 21:17
Cry Of Love had wat mij betreft de mooiste sound.

Audley Freed haalde een SRV-achtige sound uit zijn Strat. Dat in combinatie met hele goeie vingers maakt hem tot een bijzonder gave gitarist.

Kelly Holland zijn stem houdt het midden tussen Bon Scott en Aretha Franklin. Hij combineert Rock met een flinke scheut Soul.

Robert P Kearns had bij Cry Of Love het beste basgeluid wat ik ooit heb gehoord. Een Gibson Triumph over twee Ampeg SVTs plus 8x10 koelkasten.

Jason Patterson had een DW kit met een tone die perfect paste tussen de diepe bas van Kearns en de vette Strat van Freed.


http://www.youtube.com/watch?v=DvBPK0kozX4

FruscianteFan
21 april 2010, 22:28
Ik heb blijkbaar 3 weken terug een optreden van HRSTA gemist :(

ElectricWizard
22 april 2010, 17:46
Kyuss, Alice in Chains, Pink Floyd, Hendrix, Brant Bjork, Yawning Man

Olorin
22 april 2010, 18:25
Eagles


Nuf said :soinnocent:

budje
22 april 2010, 18:31
Nuff said (http://www.nuffsaid.nl/) heeft inderdaad live een vreed goed geluid!

DEA100MKIV
26 april 2010, 00:08
budje en de anaaldampers

allochthomas
26 april 2010, 00:22
budje en de anaaldampers
http://images.starcraftmazter.net/4chan/for_forums/troll_detected.png
2/10

Steven Otto
26 april 2010, 13:06
Fredrik Nordström producties zijn bij mij favoriet. Die gast is een held.

Hardguitar
26 april 2010, 13:33
Triggerfinger, niet normaal wat die mannen neerzetten met z`n 3`en.


http://www.triggerfinger.net/

cerpintaxt
4 mei 2010, 18:16
Tool - Ænima echt een super geluid

budje
9 mei 2010, 11:37
Camel en dan vooral wanneer ie op die les paul (http://www.youtube.com/watch?v=ZTVnCyDoQlQ)speelt (foute 70's kleding alert!)

En jeugdhelden Marillion hadden vroeger ook al een geweldige sound (http://www.youtube.com/watch?v=M4X6feiSGOE)(foute 80's kleding alert!)

kenx
9 mei 2010, 11:52
The Shadows, echt de max sound.

En als het iets harder mag: AC/DC ! Simpel maar super goed!

Mithrandir
9 mei 2010, 15:24
Camel en dan vooral wanneer ie op die les paul (http://www.youtube.com/watch?v=ZTVnCyDoQlQ)speelt (foute 70's kleding alert!)

En jeugdhelden Marillion hadden vroeger ook al een geweldige sound (http://www.youtube.com/watch?v=M4X6feiSGOE)(foute 80's kleding alert!)

Dat van Camel is zo mooi en inderdaad een hele lekkere sound!

Thiez
9 mei 2010, 15:54
Ik vind het solo geluid van de meeste jaren 80 hardrockers wel erg gaaf. (denk aan george lynch, jake e lee, nuno bettencourt, etc)
Zo een lekker zingend/jankend gitaargeluid. Hoe krijg je dit geluid? Komt dat door de powerstrat achtige gitaren of is dit ook te krijgen met een sg?
Korte delay ofzo erop?

TimoSomers
9 mei 2010, 16:56
Sg kan wel.
Gewoon veel mids, vrij veel gain, experimenteren met overdrive pedaaltjes, delay, reverb, chorus werd ook veel gebruikt, dan kom je er wel.

Pepe
9 mei 2010, 17:39
De 80's was het tijdperk dat alles in losse 19 inches ging en het totaal door een cleane, veel transistor, poweramp werd gejaagd. Alle gain in het voortraject en geen sag van de eindtrap.
Wat Timo zegt, veel mids en digitale delays. Het was nieuw dus van alles teveel. En een high output humbucker op je stratje helpt maar veel maakt het ook niet uit, alles wordt zo generic dat het verschil tussen een SG en superstratje verdwijnt.

Henri H
9 mei 2010, 21:59
Jake E. Lee en Bettencourt hadden toch echt wel een heel verschillende sound hoor!
Ze gebruikten wel beiden een (super?)Strat, maar Jake E Lee had een veel dunnere single coil-achtige sound dan Bettencourt.
Bettencourt had een beetje een Van Halen sound vond ik, veel meer verzadigd.

John Sykes had ook een geweldige sound vond ik, maar ik heb het vermoeden dat zijn sound een opeenstapeling van meerdere lagen o.i.d. was.

cerpintaxt
15 mei 2010, 19:11
Camel en dan vooral wanneer ie op die les paul (http://www.youtube.com/watch?v=ZTVnCyDoQlQ)speelt (foute 70's kleding alert!)

En jeugdhelden Marillion hadden vroeger ook al een geweldige sound (http://www.youtube.com/watch?v=M4X6feiSGOE)(foute 80's kleding alert!)

Ja ik zat te twijfelen tussen tool en camel(beetje vreemd, maar wel lekker)

wireman
13 september 2010, 06:07
Doyle Bramhall II ? Dat is inderdaad een goeie... (oud protege van SRV!!)


+1
Hoewel Roger Waters met Snowy White en die Texaan in catsuit ook eng goed klonk:rockon:

Johan91
13 september 2010, 17:46
Ik luister nu Red Hot Chili Peppers van Slane, en dan vind ik hun zeker het beste geluid hebben :ok:

wireman
13 september 2010, 19:58
TOOL.. idd.. Adam Jones heeft een erg massieve sound met die Les Paul en Diezel versterkers..
Ik heb Tool nu een keer of 6 live gezien en ook dan is het een muur van geweld dat op je afkomt.. Dan staat die gozer nog te spelen alsof er niks aan de hand is.. coole kikker..

Camel is weer een verhaal apart.. andere tijd.. VEEL meer analoog en andere opnametechnieken.. ik denk dat het appels met peren vergelijken is.. maar wel lekker!!


Ja ik zat te twijfelen tussen tool en camel(beetje vreemd, maar wel lekker)

wireman
25 september 2010, 13:13
Overigens vind ik de mix van Type O Negative ook waanzinnig.. Album October rust is echt te gek.. hoe de stem van Peter Steele in de mix is gebracht is echt masterlijk!! Soms bromt ie nog harder dan zijn eigen bas.. stoere vent! Waarschijnlijk zit ie nu in een jamsessie met Keith moon op drums, Jimi op leadgitaar, Elvis op slaggitaar, John entwistle op bas en Rick Wright op toetsen. Hoewel het nog waarschijnlijker is dat ie nu cactussen zit te schijten op een bal van lava en vuur...