PDA

View Full Version : Epiphone Strat by Gibson



Scarface
7 november 2012, 01:28
Ik ben opzoek naar een leuke Stratocaster voor mijn dochter. Sinds kort zit ze aan mijn gitaren en ik word daar een beetje kriebelig van. Met namen is mijn strat steeds het haasje. Dus ik zoek een strat voor haar,en ja ik weet er is genoeg te koop op MP en Ebay,de winkel,en op het forum.

Maar na wat zoekwerk kom ik deze tegen:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/800px-S310green.jpg

Iemand ervaring hier mee?

Vind het wel grappig een strat by Gibson.

Groet,
Marco

LRS
7 november 2012, 07:03
Met deze geen ervaring, maar ziet er idd wel geestig uit, een Strat van Gibson ;-) Wat moet 'ie kosten? Qua instap modellen heb ik zelf wel erg goede ervaring met een Squier CV strat. Erg veel gitaar voor je geld. Leuk dat je dochter interesse toont!

Harald
7 november 2012, 07:44
Is dit echt? Benieuwd wat Gibson doet als Fender een les paul op de markt brengt!

Brewskie
7 november 2012, 07:44
Ik ben opzoek naar een leuke Stratocaster voor mijn dochter. Sinds kort zit ze aan mijn gitaren en ik word daar een beetje kriebelig van.

Waar wordt je kriebelig van ? Bang voor relic job ? Of dat ze 'm bezet houdt ? Ik juich het juist toe als ze mijn gitaren pakken. Helaas blijft de interesse achterwege.

Tabula Rasa
7 november 2012, 08:34
Waar wordt je kriebelig van ? Bang voor relic job ? Of dat ze 'm bezet houdt ? Ik juich het juist toe als ze mijn gitaren pakken. Helaas blijft de interesse achterwege.

Hangt ook een beetje van de leeftijd af denk ik. MIjn zoontje van 3 1/2e kan echt beter niet aan mijn gitaren komen. Dus hangen ze hoog aan de muur. Hij heeft zelf twee 1/2e gitaartjes.

Danar
7 november 2012, 08:35
Geen ervaring mee, jammer dat Orpheo al geen Gibson-fan meer is, ik had hem deze wel willen zien verdedigen haha, maar ziet er verder wel grappig uit. Ik zou zelf ook gaan kijken naar een Squier, of een Tweedehands Mexicaantje

Fenderfan
7 november 2012, 08:46
Bij de intertoys heb je ook gitaartjes. Zelfs sommige die je op kunt blazen. Ben je een stuk voordeliger uit.

lindstrom
7 november 2012, 09:04
Toch grappig, dit model van epiphone bestaat al een jaar of 15 en het wordt nu pas besproken..

stijnkenens
7 november 2012, 09:04
Geen idee, maar ik vind het wel zeer flauw van G dat ze een kleine factory verbieden bodies te maken die op hun lespaul trekken, ookal is het maar met een bold on neck (dus visueel zeer zichtbaar dat het geen echte G is !), en dan wel doodleuk een model van hun grote medestander te kopiëren, alsof het niets is.


Maar soit, dat is off topic ...
Mar dan denk ik: don't support it, en koop een echte !

s.


@ lindstrom: 15 jaar !!! dan snap ik het helemaal niet meer ...

Scarface
7 november 2012, 09:16
Ja, klopt 15 jaar !! Kwam er een tegen op ebay voor $175 uit de jaren 80,vind het wel grappig.

Mijn vraag is dan ook of hier iemand ervaring mee heeft?

En wat mijn dochter aan gaat ze mag best op mijn strat spelen,ik heb het haar tenslotte zelf aangeboden. Maar hij is inmiddels naar haar kamer verhuist,en daar werd ik kriebelig van.

Ik heb het in de begin post misschien verkeerd geformuleerd,het was ook al laat..

Groet,
Marco

Kakihara
7 november 2012, 09:36
Ik meen me te herinneren dat het niet veel soeps was. Multiplex body (hoeft niet slecht te zijn), erg goedkope hardware en elementen die nergens naar klinken. Misschien dat je er na afstellen een goed bespeelbare gitaar van kan maken, maar of je er dan nog vrolijk van wordt? Ik zou eerder uitkijken voor iets van Richwood of Cort in dit geval. Ik dacht overigens dat ze met de hockeystick headstock kwamen. Misschien dat er wat meerdere modellen waren.

Venlonaer
7 november 2012, 10:04
Squier Hello Kitty strat! :ok:

Orpheo
7 november 2012, 10:09
Kan niemand zich die gibson hendrix tribute strat herinneren vnman een paar jaar geleden?!

HaroldA
7 november 2012, 10:15
Kan niemand zich die gibson hendrix tribute strat herinneren vnman een paar jaar geleden?!

Die had ik daadwerkelijk wel willen hebben ;)

http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/jh-gibson-black-strat.jpg

iWishmaster
7 november 2012, 10:25
Die (oude) epiphone strat vond ik weinig soeps. Speelde niet echt lekker en klonk een beetje mat. Voor hetzelfde geld koop je een leuke Fender Squier en daar had ik een veel betere feel bij. Kan heel persoonlijk zijn en tussen mijn oren zitten natuurlijk.

marter544
7 november 2012, 10:32
Gitarist van mijn band heeft er eentje, maar dan met een banaan headstock.. Rukding, microfonische elementen, multiplex body, beroerde hardware...

geert1976
7 november 2012, 12:49
Best van kwaliteit waren ze niet.

Er waren 2 types:

ST310 (met banana headstock) pure crap en de Deluxe, met de badwing headstock, ook pure crap.

Veel zijn ze niet waard, voor een net exemplaar moet het bij E 75,00 wel ophouden.

Scarface
7 november 2012, 21:57
Bedankt voor alle reacties,

Ik had al mee gelezen vandaag en merkte al snel aan de reacties dat het geen geweldige gitaar is. Heb vandaag verder gezocht en heb een Fender Stratocaster MIM 50's Classic Daphne Bleu met gratis Roland Cube weten scoren. Gitaar is in nieuwstaat.

Dochter happy ik happy,want ik heb mijn strat terug..

Groet,
Marco

nickofzo
7 november 2012, 22:27
Kan niemand zich die gibson hendrix tribute strat herinneren vnman een paar jaar geleden?!

Oja, ik was het inmiddels al bijna vergeten. Het verwijderen ervan op het wereldwijde web is niet gelukt zo te zien maar wat zouden ze met die body's gedaan hebben? http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/guitar-004.thumbnail.jpg

_______________________________

nickofzo
7 november 2012, 22:33
ah fijn :) Gefeliciteerd

Eric van Esch
7 november 2012, 22:44
Oja, ik was het inmiddels al bijna vergeten. Het verwijderen ervan op het wereldwijde web is niet gelukt zo te zien maar wat zouden ze met die body's gedaan hebben? http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/guitar-004.thumbnail.jpg

Vast verkocht aan Warmoth :sneaky:

lindstrom
7 november 2012, 23:00
Bedankt voor alle reacties,

Ik had al mee gelezen vandaag en merkte al snel aan de reacties dat het geen geweldige gitaar is. Heb vandaag verder gezocht en heb een Fender Stratocaster MIM 50's Classic Daphne Bleu met gratis Roland Cube weten scoren. Gitaar is in nieuwstaat.

Dochter happy ik happy,want ik heb mijn strat terug..

Groet,
Marco

Foto's!!!! :ok:

guitarkid
8 november 2012, 15:26
Bij de intertoys heb je ook gitaartjes. Zelfs sommige die je op kunt blazen.

Da's toch de nieuwe Fender Al Qaida-lijn ....????? :hide:

Kakihara
8 november 2012, 15:35
Oja, ik was het inmiddels al bijna vergeten. Het verwijderen ervan op het wereldwijde web is niet gelukt zo te zien maar wat zouden ze met die body's gedaan hebben? http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/guitar-004.thumbnail.jpg

_______________________________

Waren ze van plan om er setnecks van te maken? Anders is dat een rare halspocket.

FruscianteFan
8 november 2012, 16:00
Bedankt voor alle reacties,

Ik had al mee gelezen vandaag en merkte al snel aan de reacties dat het geen geweldige gitaar is. Heb vandaag verder gezocht en heb een Fender Stratocaster MIM 50's Classic Daphne Bleu met gratis Roland Cube weten scoren. Gitaar is in nieuwstaat.

Dochter happy ik happy,want ik heb mijn strat terug..

Groet,
Marco
Veel beter kun je volgens mij niet beginnen als kleine gitarist :)

bat
8 november 2012, 16:20
Ja, klopt 15 jaar !! Kwam er een tegen op ebay voor $175 uit de jaren 80,vind het wel grappig.
Ik zou zeggen: deze zijn volgens mij al geruime tijd uit productie. Uit de tijd dat Epiphone door Gibson werd ingezet als low-budget merk, concurrent van het echt goedkope spul uit het verre oosten. Je hebt de naar mijn mening enig jhuiste beslissing genomen: er met een boog omheen lopen.

Leuk als curiosa, maar met een paar tientjes moet het wel ophouden.

Ongetwijfeld dat er inmiddels mensen zijn die het als een collectors item zien en er menen een navenant prijskaartje aan te hangen...

nickofzo
8 november 2012, 16:40
Waren ze van plan om er setnecks van te maken? Anders is dat een rare halspocket.

hier zie je meer:

http://gear-vault.com/gibson-hendrix-strat-people-are-pissed/

arnoldtims
8 november 2012, 16:51
Gitarist van mijn band heeft er eentje, maar dan met een banaan headstock.. Rukding, microfonische elementen, multiplex body, beroerde hardware...
Klopt die heb ik ook gehad maar als ik het goed heb is deze van gewoon hout en heeft iets betere hardware en kan best een goede basis zijn voor wat upgrades.

Scarface
8 november 2012, 21:02
Ze hebben nog een (echte) (Super)Strat gemaakt bij Gibson. Echt bizar..:???:

http://www.eddievegas.com/store/details/1989-Gibson-Showcase-Edition-U_2-GIBSON-SUPER-STRAT.php

Ik kan op dit moment helaas geen foto's uploaden.

Groet,
Marco

bat
8 november 2012, 22:06
Bij Epiphone ook, die heb ik nog gehad. Ergens in 1991 gekocht, nieuw, voor 600 gulden. Wit parelmoer, set neck, banaankop, prima hardware incl. kahler trem (geloof ik). Wel meteen duidelijk dat dat soort duikvluchttrems niks voor mij zijn... Na een jaar ingeruild op een Squier Silver Series Tele, kreeg gewoon weer 600 gulden als inruil.

De Gibson MIII was overigens natuurlijk de ultieme superstrat.

vulvasonic
9 november 2012, 01:18
De Gibson MIII was overigens natuurlijk de ultieme superstrat.

De MIII is mijns inzien ook één van de meest onderschatte gitaren ooit.

geert1976
9 november 2012, 12:49
De MIII van Gibson is een hele goede gitaar, met veel geluidsmogelijkheden.
Misschien wel 1 van de beste superstrats ooit gebouwd.

Ik heb die van mij, op een gegeven moment weggedaan, omdat ik niet met de vrij dunnen hals overweg kon.

Napoje
9 november 2012, 14:04
Zal wel een noodsprong van gibson geweest zijn. In de hairmetal era voor guns n roses werden er natuurlijk erg weinig les pauls verkocht. Kan me ook de nighthawk herinneren, een soort les paul met fender mensuur.

bat
9 november 2012, 14:21
Het is beslist een kwestie van vraag en aanbod geweest. En ja, de vraag naar het traditionele Gibson spul was in die tijd niet bizonder hoog (dat kwam pas net daarna weer, toen GnR/Slash beroemd werd). Maar die superstrats van Gibson waren behoorlijk goed. Kramer kopieerde bovendien de banaankop ook nog eens voor haar superstrats, dus ergens was Gibson ook nog wel gerechtigd een graantje mee te pikken van de superstratrage.

De Nighthawk was toch wel weer van iets daarna. En is ook weer terug, bij Epiphone. Als ie niet alweer uit het programma geschrapt is.

rijsberman
9 november 2012, 14:32
De MIII is mijns inzien ook één van de meest onderschatte gitaren ooit.

Dat komt natuurlijk omdat hij gruwelijk lelijk is. :stop:

Overigens komen die onafgewerkte bodies niet overeen met die Gibson strat hierboven. Kijk maar naar de output jack en boring voor de pots.

nickofzo
9 november 2012, 14:44
Dat komt natuurlijk omdat hij gruwelijk lelijk is. :stop:

Overigens komen die onafgewerkte bodies niet overeen met die Gibson strat hierboven. Kijk maar naar de output jack en boring voor de pots.

maar heb je die andere afbeeldingen ook bekeken?

Er zou inderdaad ook enig verschil zitten tussen die van dat plaatje en de uiteindelijke productie.

http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/guitar-018.jpg

http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/guitar-007.jpg

ook de headstock zou anders worden:

http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/09/guitar-006.thumbnail.jpg


Ik vind de slagplaatloze M3 wel te gek overigens.