PDA

View Full Version : Vox Valvetronix of Marshall MG100



JulienR
7 november 2012, 01:12
De strijd gaat tussen:

De Vox Valvetronix AD50VT XL = 50 Watt combo met 2 speakers
De Marshall MG100HDFX = 100 Watt Head, + cabinet(4 speakers)

Beiden kan ik verkrijgen rondom dezelfde prijsklasse (Vox is iets goedkoper)

AUB geen reacties zoals: kies een marshall JCM 900...
Het gaat hem hier tussen deze twee amps waaruit ik moet kiezen.

Welke zouden jullie kiezen? Waarom?

Mijn eigen mening tot nog toe:
Over de Valvetronix las ik toch al wel betere revieuws dan over de MG's.
Ook lijkt deze mij veelzijdiger.

Ik speel op een stratocaster.

Vriendelijke groeten,
Julien

davidof
7 november 2012, 10:31
Ik heb 6 jaar op een Marshall MG100dfx gespeeld, de comboversie dus. Voor mij persoonlijk was dit perfect, omdat ik hardrock/metal speelde.. Maar de Vox zal dat ook wel aankunnen en nog veel meer, iedereen zal hier ook zeggen dat Vox beter is omdat ik nog nooit positieve dingen gelezen heb over de MG series. Ookal heb ik er 2 (100watt en 15watt) en ben ik héél blij dat ik ze had. (speel nu op een dsl100)

Squier4ever
7 november 2012, 10:54
De strijd gaat tussen:

De Vox Valvetronix AD50VT XL = 50 Watt combo met 2 speakers
De Marshall MG100HDFX = 100 Watt Head, + cabinet(4 speakers)

Beiden kan ik verkrijgen rondom dezelfde prijsklasse (Vox is iets goedkoper)

AUB geen reacties zoals: kies een marshall JCM 900...
Het gaat hem hier tussen deze twee amps waaruit ik moet kiezen.

Welke zouden jullie kiezen? Waarom?

Mijn eigen mening tot nog toe:
Over de Valvetronix las ik toch al wel betere revieuws dan over de MG's.
Ook lijkt deze mij veelzijdiger.

Ik speel op een stratocaster.

Vriendelijke groeten,
Julien

Als je dan echt MOET kiezen tussen die twee amps zeg ik, met kilometers voorsprong de vox. Marshall klinkt als cheape rotzooi (is het ook), waar de vox er nog best wel behoorlijk acceptabele sounds uit tovert, en zelfs een Marshall geluid doet hij heel behoorlijk.Wat voor muziek speel je?

B~Rock
7 november 2012, 11:14
Wat zijn je eigen overwegingen? Wil je veelzijdigheid of juist niet? Ik krijg de indruk dat je ze niet getest hebt, zo ja: testen. Meningen van anderen zeggen over het algemeen niet zo heel veel, en wat een ander juist belangrijk vindt, vind jij misschien weer helemaal niet relevant.

lindstrom
7 november 2012, 11:15
Kort door de bocht: MG = omlopen geblazen.. rotzooi!

even ietsje doorsparen en direct aan de buizenbak. :ok:

Brum
7 november 2012, 11:36
Is het afgeven op de MG reeks ook niet een beetje populair heden ten dage? Ik heb het gevoel dat het ook een hoop internet nagepraat is.

In vergelijk met de duurdere Marshalls, ja, dat hoor je, maar op budget zijn ze echt niet zo slecht als dat veel mensen willen doen geloven. Verwacht geen high-end Marshall geluid, maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik. ;)

De Valvetronix ken ik niet erg goed, maar zal ongetwijfeld veelzijdiger zijn dan de Marshall MG. Puur op specs zou mijn voorkeur ook uitgaan naar de Vox, maar vlak de Marshall niet uit. Misschien zit daar nu juist die killer tone in die het 'm voor jou helemaal doet.

Beide testen als die gelegenheid zich voordoet, dan kun je toch het beste zelf een oordeel geven.

davidof
7 november 2012, 11:56
btw: je mag altijd mijn MG100dfx overkopen ;) nog een van de vroegere reeks, imo een pak beter dan de nieuwe MG's.. Maar zoals de anderen zeggen: testen testen & testen

edit: Of mag ik geen reclame maken op het forum?

lindstrom
7 november 2012, 12:00
Is het afgeven op de MG reeks ook niet een beetje populair heden ten dage? Ik heb het gevoel dat het ook een hoop internet nagepraat is.



Die hype merk ik zelf ook op, echter is mijn uitspraak gebaseerd op meer dan één ervaring.
MG die tijdens een souncheck al kuren vertoonde tijdens een gig, volume droppen, ruis hier en daar en channelswichen weigerde regelmatig.
MG van een vriend die wederom wat ruis had en na een week of 2 in bezit heel raar vlak begon te klinken.
MG van andere kennis die na 3 maanden opeens geen clean meer had.

Je kunt inderdaad een MG niet vergelijke met een buizenbak maar in de prijsklasse is veel beter te krijgen.

marter544
7 november 2012, 12:02
Mag ik een suggestie doen? Randall RG75!

arjanb01
7 november 2012, 12:04
Vox Valvetronix zou ik ook kiezen ! FX, verschillende gainkleuringen mogelijk, amp en cab simulator in 1 combo, prima toch ?

heavy-metal-thunder
7 november 2012, 12:47
ik heb al vele jaren een Valvetronix VT30. Supercontent van voor op slaapkamerniveau, kan echt geen buizenversterker aan (omdat ik echt niet luid kan spelen thuis). Heb de VT30 vroeger enkele keren mee genomen op repetitie met de band en daar was het huilen met de pet op, een krasserige schuurbak. OK, dit is maar de 30W met 1 x 10" speaker, maar heb hem ook al op grotere cabs aangesloten, maar op hoger geluidsniveau vond ik het nog altijd maar niets. In een vorige band had de gitarist de VT100 en dat was wel te doen, maar echt geweldig vond ik het nu ook niet direct, clean was wel OK, maar qua overdrive kon ik het niet zo smaken. Maar als het enkel voor het cleane geluid is, dan koop je in deze categorie al bijna een Fender blues deluxe, peavey delta blues (of hoe noemen die dingen?)

De MG's ken ik niet goed genoeg om er iets zinnigs over te schrijven.

lindstrom
7 november 2012, 13:16
Mag ik een suggestie doen? Randall RG75!.

een hele dikke +1

één van de weinige transistorbakken waar ik een erg hoge pet van op heb.
Zeer bruikbare sound en goed rendament!

Heb wel eens bij een gig meegemaakt waar verschillende bandjes speelde dat er ieman met zijn MG fullstack kwam aanzetten en de helft van zijn gig heeft lopen kloten met zijn versterker omdat het niet correct werkte.
Wij speelde erna, ik over de Randal RG75 die er standaard stond. inpluggen en gaan met de banaan! geen gezeur en gewoon prima sound!

lindstrom
7 november 2012, 13:18
ik heb al vele jaren een Valvetronix VT30. Supercontent van voor op slaapkamerniveau, kan echt geen buizenversterker

Niet mee eens! Hayden Mofo 30 heeft een optie om hem op 2 watt te zetten. en dan kun je hem in je slaapkamer prima gebruiken!

JulienR
7 november 2012, 15:36
Allen bedankt voor jullie meningen.

Inderdaad, mijn voorkeur ging tot nog toe ook uit naar de Vox.
De enige reden waarom ik twijfel:
Ik zou de versterker gebruiken om te spelen in band. De Vox is 50 Watt; ik veronderstel dat dat voldoende is, maar ik heb zeker geen overschot... toch? of maak ik hier een grote fout en heb ik zeker die 100 Watt nodig om boven een drummer uit te komen?

Over een buizenbak: sorry ik vind het echt duur die dingen voor wat ze zijn. Ik ben zelf elektronicus van opleiding en heb er dus kennis van. Ik heb al verschillende buizenbakjes zelf gemaakt, met EL34 maar ook met de minder bekende (maar fantastische) EL84. De buizenbakjes die ik tot nog toe bouwde klinken fantastisch maar zijn laagvermogen, max. 15 Watt heb ik gebouwd.
Om zelf een 50+ Watt buizenbak te bouwen zie ik het niet echt zitten: dan moet ik weer op zoek naar juiste trafo's (dat is de duurste schakel...). Bijkomend is de veiligheid: zelf zo'n buizenversterker maken is geen probleem, maar je moet kunnen garanderen dat hij het blijft doen, op repetities/optredens...

Daarom zou ik dus zowieso eens een willen kopen. Geen zelfbouw daarvoor.

Ik zal waarschijnlijk kiezen voor de VOX. De veelzijdigheid kan ik wel appreciëren. Ik hem hem helaas zelf ook nog niet kunnen horen maar ga voor mijn aankoop zowieso testen!

De band is pas opgestart, dus onze muziekstijl ligt nog niet 100% vast.
Ikzelf speel heel graag Jimi Hendrix.
Maar ook artiesten als ACDC, Pearl Jam, Metallica, RATM, RHCP en de dire staits, die wat stijl betreft compleet verschillen, behoren tot mijn favorieten.

Verder advies steeds welkom!
Dank
Julien

WillemdaGuide
7 november 2012, 16:02
Vind ik wel een hele slechte reden geen buizenbak te willen. Naast het feit dat je tegenwoordig voor weinig ook buizen speelt (bugera enz) gaat het er mi niet om wat je krijgt qua componenten maar qua tone. Ben geen electro technicus maar een optredende gitarist en hoewel transistor/moddeling enz prima kan klinken ben ik er nog nooit één tegengekomen die in een bandsituatie een buizenbak overtreft. Heb ik het verder niet over 10 jaar+ optreden met buizenbakkies zonder klachten ed.

JulienR
7 november 2012, 18:53
Kom ik met een 50 Watt combo (met 2 speakers) toe in een band/optreden?
Zal ik nog mooi boven de drum kunnen uitkomen of wordt het maar nipt...?

Bassa
7 november 2012, 19:23
Kom ik met een 50 Watt combo (met 2 speakers) toe in een band/optreden?
Zal ik nog mooi boven de drum kunnen uitkomen of wordt het maar nipt...?

Makkelijk, maar 50 watt buizen gaat veel harder dan 50 watt transistor.

JulienR
7 november 2012, 22:30
Wat vinden jullie overigens van de Zoom G2.1u , een multi-effectpedaal.

ateng
7 november 2012, 22:50
.

een hele dikke +1

één van de weinige transistorbakken waar ik een erg hoge pet van op heb.
Zeer bruikbare sound en goed rendament!

Heb wel eens bij een gig meegemaakt waar verschillende bandjes speelde dat er ieman met zijn MG fullstack kwam aanzetten en de helft van zijn gig heeft lopen kloten met zijn versterker omdat het niet correct werkte.
Wij speelde erna, ik over de Randal RG75 die er standaard stond. inpluggen en gaan met de banaan! geen gezeur en gewoon prima sound!

Ik vind m niet geweldig... clean is heel vlak en totaal geen allround versterker.

ateng
7 november 2012, 22:51
Wat vinden jullie overigens van de Zoom G2.1u , een multi-effectpedaal.

Met wat voor versterker had je dit in je gedachten?

JulienR
7 november 2012, 22:58
Met wat voor versterker had je dit in je gedachten?

Die Zoom pedaal heb ik al enkele jaren. Mijn huidige versterker heeft een erg slecht distorie-kanaal. Daarom speel ik altijd op het Clean kanaal. Wanneer distorie nodig, plaats ik mijn Zoom.

Ik vind hem niet slecht, en enorm veelzijdig!

Misschien moet ik alles maar zo laten.

stikel
8 november 2012, 02:29
Allen bedankt voor jullie meningen.

Inderdaad, mijn voorkeur ging tot nog toe ook uit naar de Vox.
De enige reden waarom ik twijfel:
Ik zou de versterker gebruiken om te spelen in band. De Vox is 50 Watt; ik veronderstel dat dat voldoende is, maar ik heb zeker geen overschot... toch? of maak ik hier een grote fout en heb ik zeker die 100 Watt nodig om boven een drummer uit te komen?



Er is een Vox vt 120 (2x12 en 150 watt rms) voor rond de euro 400.

JaKemp
8 november 2012, 16:49
Ik heb "persoonlijke" ervaring met beide amps.

Ik heb zelf ooit een Marshall MG100fx gekocht, de 2x12" versie. Ik kende toen nog niks van versterkers of van de sound die ik zocht en vond dat Marshall en 100W wel stoer stond :soinnocent: Versterker werkte niet naar behoren, bromde zoals ik nog nooit een versterker heb horen brommen (bijna zo hard dat hij onbruikbaar werd). De sound viel nog wel mee, maar hij was gewoon onbetrouwbaar. Dus de MG zou ik zeker afraden.

De VOX valvetronix heb ik ook over gespeeld. Mijn gitaarleraar had er een dus daar heb ik toch ook wat uurtjes op gespeeld. Hij is beter dan de MG reeks, de clean was zeker niet slecht. De overdrive/distortion daartegen vond ik een van de platste, meest levensloze overdrives die ik ooit heb gehoord...
Die versterker miste algemeen gewoon wat karakter.


Misschien niet echt wat je wou horen, maar hej ik deel enkel mijn ervaringen!

Ik zou zeggen, ga voor een goedkope lampenbak. De Bugera V22 is erg aan te raden!! Erg leuke versterker met toffe sounds voor geen €300 NIEUW. Past trouwens ook zeer goed bij de stijl die je erop wilt spelen, wat vintagy blues overdrive en een heldere levendige clean. Zeker eens checken ;)

telecastermaster
8 november 2012, 17:07
Ik zou een beetje behoorlijk bod uitbrengen op deze versterker. (Yamaha DG-100)

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/613422732-mooie-yamaha-versterker-dg-100-212-te-koop-met-footswitch.html?return=eJw1jtkKwjAQRf9F0Lc23VxIKaJ %2FMrbRhiwNmalLxX93Avo053AvwwVZyreWRYuyqndyhQpiP7Y jUZBCmCkonzuIhoIFIMy9FW5etDKZ8pn2SHF2ypPy4q4ikoqGT 3YBTPlNE0AU%2Fb7Z5iM5e3zartwM2NG0rk%2Fluj6HmaFgsGy nfXVIWCVstoyDZky18K8Rw6JZz3gd8JfSL3Wp5nlQ1D2rebC%2 BwMEIbBOmZ9VG33hDCHNXrNrPF%2Fa0UDE%3D&fta=eNo1jkFuwyAQRe%2FCImvAYPCMfIVcwRob7KDiBAU7cRvl 7oWo3T09jeZ9AgOvDBbYfo%2FDg2JmmKFrgR2xFyeX%2B%2B0G AtMOHKMAIy1GCUZpdAEwpao3%2BAkJ8%2BxyMVsxa4Lrvvp7mP DrCd%2B00oXwlgPIU1jK15T2nteOApZo8QxDaWRogAX3GWA5sG YcrZ55d0jVcdHaqYA1ymtRQRvdjgUaRZOoNy1NUpsC2pOXdMim E7MlVcBy7o2of0VJbLdELg%2FRX5ft8p%2FugK10DHVNGeA%2B TgKjJ8PzHz4YEnB4vd%2B%2F1SVclA%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

JulienR
8 november 2012, 21:18
Oke goed.
Dankjulliewel voor al jullie gemelde ervaringen tot dus toe.

Nu even in een andere prijsklasse, wat vinden jullie van de Marshall Haze 15 (head + combo). Ik zie hierover een tweedehands-aanbieding voor €300, en het is vlak bij de deur.
Wat denken jullie?

Verder: De veelzijdigheid van een amp kan ik altijd waarderen, maar anderzijds is dat geen vereiste voor mij. Ik heb (zoals eerder verteld) een Zoom Multieffect-pedaal. Ik ben hier relatief tevreden over. Dus eigenlijk kan ik allerei effecten hieruit halen. Het enige wat de versterker moet doen is 'versterken' ... :) . Anderzijds wil ik zo een goed mogelijke versterker omdat ik liever de overdrive uit de amp zelf haal. De pedaal gebuik ik dan liever voor delay, wahwah etc...

Momenteel gaat de strijd dus tussen de VOX valvetronix vs de Marshall Haze15.
Voor de VOX betaal ik €200 en voor de Haze €300
Welke zouden zullie kiezen? (ik moet er ook mee in band kunnen spelen!! (lukt dit met de Haze15?)

tommus42
8 november 2012, 22:13
......Momenteel gaat de strijd dus tussen de VOX valvetronix vs de Marshall Haze15.
Voor de VOX betaal ik €200 en voor de Haze €300
Welke zouden zullie kiezen? (ik moet er ook mee in band kunnen spelen!! (lukt dit met de Haze15?)

Heb eens gehoord dat de haze een prima versterker is. 15W is meestal wel voldoende.

ateng
9 november 2012, 01:20
De VOX valvetronix heb ik ook over gespeeld. Mijn gitaarleraar had er een dus daar heb ik toch ook wat uurtjes op gespeeld. Hij is beter dan de MG reeks, de clean was zeker niet slecht. De overdrive/distortion daartegen vond ik een van de platste, meest levensloze overdrives die ik ooit heb gehoord...
Die versterker miste algemeen gewoon wat karakter.

Misschien niet echt wat je wou horen, maar hej ik deel enkel mijn ervaringen!


Mist karakter? Weet niet hoe je m heb afgesteld maar die van mij had zekers karakter! Ik had zelf een Valvetronix AD 120 en mijn heavy rhythm en leadsound klonk warm vet maar vooral organisch.

crapton
9 november 2012, 07:41
Ik heb ooit over een Vox VT100 gespeeld (100W, 2x12, loodzwaar) en dat was eigenlijk best goed voor een transistoramp. Vol geluid, reageerde goed op aanslag. Daarentegen in het repetitiehok een VT50 1x12 en dat was weer 2x nix want dun & krasserig.

Ik denk dat je aan zo'n Vox best een aardige versterker hebt om mee te beginnen, voor weinig geld.

Of je beter af bent met een 15W buizenflutje betwijfel ik, maar het kan. Ik heb een Koch Studiotone 20W gehoord en die klonk echt heeeel goed voor een 20W 1x12.

Iha geldt: you get what you pay for...


(PS Behringer heb ik een 6262 combo gehad die klonk ook best goed zeker voor het geld maar betrouwbaarheid huilen: buizen waren erg slecht).

JaKemp
9 november 2012, 11:46
Mist karakter? Weet niet hoe je m heb afgesteld maar die van mij had zekers karakter! Ik had zelf een Valvetronix AD 120 en mijn heavy rhythm en leadsound klonk warm vet maar vooral organisch.

Beetje mee liggen rommelen en qua overdrive kon ik er echt helemaal niks uit krijgen dat ook maar een béétje op iets trok...
Was wel maar een 1x12" of 1x10" of zoiets geloof ik.

ateng
9 november 2012, 18:12
Het is wel een groot verschil tussen al die Valvetronix series qua sound. Heb een keer met een jamsessie over een Valvetronix met zo'n metaal/chroom kleurige voorkant gespeeld en die vond ik ook niet geweldig.
Maar de AD 120 klinkt echt goed hoor en er zit een 12AX7 in de eindtrap om het buizengevoel goed weer te geven. Het heeft dezelfde ampmodeling en fx als de Tonelab en die klinken ook super.

Hier mijn ervaring

Marshall Bluesbreaker
http://soundclick.com/share.cfm?id=7990460

Marshall
http://soundclick.com/share.cfm?id=7990682

Naar mijn mening voldoende karakter

o0rollo0o
11 november 2012, 13:31
Ik heb een mg30fx gehad. Wat een klotegeluid. Niet aan beginnen! 1 zompige distortion bak zonder enige definitie, heel dof en levenloos geluid. Het clean was daarentegen wel aardig.

tommus42
13 november 2012, 21:04
Ik heb een mg30fx gehad. Wat een klotegeluid. Niet aan beginnen! 1 zompige distortion bak zonder enige definitie, heel dof en levenloos geluid. Het clean was daarentegen wel aardig.

O, die ervaring heb ik niet. Wel op een speakerkast aansluiten.

o0rollo0o
14 november 2012, 12:29
Zat geen speakeroutput op... Alleen een minijack:(

tommus42
14 november 2012, 13:06
Klopt, zelf even eraan frutten. Die minijack ken ik trouwens niet, ik had de eerste versie (mg30dfx). De contour is een geweldige schakeling. Vond hem zeker overtuigen in het genre 'budget transistor'.