PDA

View Full Version : Red Hill gitaar: te mooi om waar te zijn?



bouwt
6 november 2012, 22:54
Dag Allemaal,

Ik speel nu al een tijdje in een akoestisch blues-/folktrio, maar ben nog niet in het bezit van een elektro-akoestische gitaar. Daar ik het vervelend vind om voor optredens altijd gitaren te moeten lenen, ben ik nu rond aan het kijken voor een eigen gitaar.

Wat ik zoek is een redelijke akoestische gitaar, liefst met piezo, voor een zo laag mogelijke prijs. Na wat tweedehandssites afgespeurd te hebben en het aanbod van de bekende merken (Ibanez, Yamaha, Cort, Epiphone etc) te hebben gezien/gehoord, heb ik toch niet gevonden wat ik zocht.

Vandaag kwam ik echter dit tegen:
http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Guitars/Other-shapes/Red-Hill--/art-GIT0009963-000
Probleem is dat er weinig van bekend is. Een mooie jumbogitaar voor deze prijs?! De filmpjes die ik kan vinden op youtube met deze gitaar klinken nog best aardig ook.

Iemand ervaring met deze gitaren toevallig?

Groet,

Maarten

Autumnkid
7 november 2012, 22:00
Hi Maarten,

Als ik je een raad mag geven: bespeel een gitaar voor je hem koopt. Anders ligt de gitaar je helemaal niet en ben je dat geld ook mooi kwijt.

Grt

Koen

zoon van Piet
8 november 2012, 10:24
da's de enige echte goeie raad. Testen.
Tenzij je gewoon een mooie gitaar voor aan de muur wilt hebben, dan lijkt de Red Hill prima.
Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ie goed speelt en klinkt, voor dat geld. Het kan wel, maar dan moet je gaan zoeken en testen..

stijnkenens
8 november 2012, 10:47
Een degelijke piezo kost al rond de 120 euro, en daar ga jij een gitaar voor kopen, die je, zoals al gezegd, niet eens getest hebt.
Iemand kan zeggen dat het een goede gitaar is, maar dat wil nog niet zeggen dat het effectief zo is.

Voor dat geld: zadel zal niet goed gevlakt zijn, piezo zwemt in het brug kanaal en de topkam is veel te hoog.
Daarbij zal die piezo ook niet van hoogstaande kwaliteit zijn, laat staan de gitaar.

Het probleem met van die goedkope instrumenten: het maakt niet uit of het werkt of niet, de mensen kopen het toch. Daar draait de hele economie op.

Ga testen in de winkel, doe het bedrag x2 en dan op de 2ehands markt een equivalent zoeken.


Zeker als het een podium gitaar moet zijn, dan heb je liever geen instrument waar je niet op kan vertrouwen !!!



s.

marter544
8 november 2012, 10:58
Ik zou eens een lag proberen.. Die hebben echt hele fijne akoestische gitaren voor relatief weinig geld.

peter_heijnen
8 november 2012, 11:03
Haha, en voor die 129 is het niet eens de instapper.

Heb je zelf wel een akoestische? Daar kun je ook een pickup in laten bouwen, of anders een klankgat element in zetten.

Rock Bottom
8 november 2012, 14:44
Ik zit nu bij mijn vriendin die een gitaar heeft staan die ik best oke vind spelen, wat blijkt het is de goedkoopste versie van deze. 69 euro zie ik en hij speelt prima voor mij doen, beter dan de fender waar ik normaal op speel. Zegt ook wel wat over fender ;)

Pirate
8 november 2012, 15:38
Ik en mijn broer hebben een red hill voor wat zomer festivals gekocht. prima gitaar om mee te gaan kamperen maar voor serieus gebruik kan je beter verder zoeken. je betaalt bijna niks dus je krijgt ook bijna niks (kwa kwaliteit enzo). als je gaat optreden dan zou ik al helemaal een beetje goede gitaar kopen, aangezien mensen alleen naar je luisteren als je leuk of lekker klinkt.

Tunes
8 november 2012, 18:00
Met een beetje mazzel, geduld en eigen input kan je op dit moment echt hele mooie tweedehands gitaren kopen.
tja het kost je wat tijd, moeite en mogelijk benzine maar dan kan je ook echt wat leuks vinden.

bouwt
8 november 2012, 20:00
Bedankt allemaal,

Ik blijf voorlopig nog maar even rondneuzen op tweedehandssites, denk ik.
Een vriend van me beval me ook Lag aan, dus zal ik ook ns naar kijken!

Tunes
8 november 2012, 20:06
O ja de LAg, die kan ik ok aanbevelen.
Ik heb er 1 gehad en in die prijsklasse heb ik geen andere gitaar kunnen vinden met zo'n eigen prettig karakter en ik heb er toen heel wat uitgetest.
Bovendien als je er tweedehands 1 kan vinden zijn ze vaal prettig geprijsd.