PDA

View Full Version : Sound Garden - King Animal



Brum
6 november 2012, 21:06
Jawel, een nieuw album van deze oude grunge rotten, na 16 jaar. Oké, hij is officieel pas over een dikke week uit, maar internet en zo, lekjes...

Hoe klinkt ie! Als Soundgarden, duh, maar wel een wat moderner geluid. Volgens de heren zou het hun meest harde werk worden, maar dat is het echt duidelijk niet. Ik mis ook wat echte uitschieters en ook het donkere zoals een nummer als '4th of July' zit er helaas niet in, maar wel de typische Soundgarden maniertjes. Hier en daar wat verdekte oneven maatsoortjes, beetje zeurend lead werk er overheen, positief bedoeld en uiteraard de uithalers van Chris Cornell.

Conclusie, wat mij betreft, absoluut niet hun beste plaat, maar ik ben blij! Ik blijf het helden vinden en deze plaat is zeker wel het aanhoren waard. Ik ga 'm maar weer 's draaien!

Swaag
6 november 2012, 21:10
Vanavond (en vrijdagnacht) zijn ze bij Later with Jools Holland op BBC2.

Brum
6 november 2012, 21:42
Ah, dat komt vanzelf op YouTube.;)

Geen idee eigenlijk waarom ik Soundgarden los van elkaar heb geschreven in de titel. Foutje bedankt.:D

wireman
7 november 2012, 13:33
Gisteravond Jools Holland ff gekeken.. En dat was niet best... Ik ben een Soundgarden fan pur sang, maar ik vond het eerste nummer toch echt even 'zoeken' voor de mannen.. Geluid was vreemd en erg wollig.. Verder was er 0 interactie tussen de bandleden. Toch was het te gek om het collectief weer op het podium te zien..

Tweede nummer "rusty Cage" was wel weer fokking fokking vet!!!!! (Thayill die de vertrouwde Guild weer uit de kast heeft getrokken) De heren zijn het nog niet verleerd, dat niet, maar het eerste nummer was duidelijk de single van hun nieuwe plaat en dat vond ik nou niet super tof.. En ik ben heus niet vastgeroest in het Badmotorfinger tijdperk hoor.. Ik sta echt wel open voor nieuw spul.. Ik vond het gewoon niet zo heel erg goed.. maar hee.. het is Soundgarden, dus die plaat komt er toch wel! Toch zit ik meer te springen om een tour dan om een nieuwe plaat..

Swaag
7 november 2012, 13:44
Mmmm.. ik vond de opener juist wel wat. Pittige donkere lage tone en dat wollige gaf het een lekker dreigend sausje.
En jongens wat heeft Cornell nog een stem!
Inderdaad Thayill op de Guild, maar die Duesenberg van Cornell in de eerste song was ook mooi.

Met Matt Cameron nu als drummer van zowel Soundgarden als Pearl Jam, stel ik een gezamelijke (Temple of the Dog-) tour voor in 2013! ;)

wireman
9 november 2012, 20:04
Ik zeg doen!!!!!!!!!!!!!! I´m Going hungry!!!!

Barloef
12 november 2012, 21:22
Ik heb hem inmiddels ook binnen en heb hem al een paar keer geluisterd. Ik vind hem minder toegankelijk dan het eerdere werk. Daar bedoel ik mee dat ik het album 3 keer heb beluisterd en met moeite de melodie van 2 liedjes een beetje kon onthouden. Wel heel herkenbaar Soundgarden-sound, maar een aantal nummers doen me ook denken aan het solo-nummers van Chris Cornell. "By Crooked Steps" vond ik instant legendarisch, wat een heerlijk nummer zeg! Ik heb hem nu vaker beluisterd en ontdek steeds meer pareltjes. Mochten ze naar nederland komen ben ik er weer bij!

Brum
12 november 2012, 23:49
Bones Of Birds is momenteel wel mijn favorietje op het album, instant oldschool Soundgarden. Mooie, treurige, donkere melodie, helemaal top! Hier en daar een oneven maatsoortje, echt helemaal des Soundgarden. De rest van het album heeft me nog steeds niet zo geraakt als Superunknown en Down On The Upside moet ik eerlijk zeggen. Niet slecht, maar geen klassieker.

Hier een opname van Jools Holland trouwens:


http://www.youtube.com/watch?v=YH2Lmq2IoDA&feature=related

De rest van de uitzending staat ook op YouTube.

JimiDylan
13 november 2012, 09:30
Toch vind ik dat Cornell qua zang flink achteruit is gegaan, vroeger was het krachtiger, minder scherp en voller. Verder klinkt het nog wel tof, maar doe mij maar de oude platen ;-)

The Lo Lands
13 november 2012, 13:37
Vandaag het nieuwe album op mooi 180 grams 2LP vinyl binnengekregen. Gatefold hoes met grote full colour inlay booklet met alle songteksten en fotografie.

De eerste single vond ik niet super maar er zitten een hoop juweeltjes op en de sound is erg goed. Ik was bang dat Cornell het niet meer ging halen met zijn stem, valt me alles mee! Qua zang misschien iets minder expressief maar met dikke riffs en een strakke ritmesectie is dit toch echt wel een waardig Soundgarden album! Vanaf het begin ben ik toch wel een liefhebber van deze band en zanger. De LP is ook prachtig gemastered met voldoende dynamiek en klinkt spot on op mijn draaitafel. Deze ga ik de komende weken 'grijs' draaien :-)

Soundgarden is back!

BamBuFan1
13 november 2012, 17:39
Toch vind ik dat Cornell qua zang flink achteruit is gegaan, vroeger was het krachtiger, minder scherp en voller. Verder klinkt het nog wel tof, maar doe mij maar de oude platen ;-)

Ach ja, we worden allemaal een dagje ouder...


http://youtu.be/J2NSK1EoC7Y

Swaag
13 november 2012, 19:07
Ja, maar die wandelende braakbal van een Axl Rose heeft toch nooit kunnen zingen??

wireman
14 november 2012, 12:14
Damn... uitgeblust vet stuk vreten die Rose.. Het was vroeger ook een braakbal, maar Guns was wel een rockband!! Dit kan niet eens in de schaduw staan van de oude Guns n Roses.. Axl moet ermee kappen.. het lijkt wel een slechte coverband van zichzelf geworden.

Soundgarden daarentegen.. Cornell heeft ook zn goede en slechte dagen.. Het is live altijd een verrassing.. net als de Kiedis en zn pepers.. die zijn OF geniaal of ruk.. totaal niet consequent.. en dat is altijd spannend.. Het studiowerk is daarentegen waanzinnig..