PDA

View Full Version : Nieuwe pickups LP Studio



Wiellem
6 november 2012, 18:36
Na intussen alweer een aantal jaar met tevredenheid SD Blackouts in mijn LP Studio gebruikt te hebben merk ik nu ik veel jazzy en bluesy begeleidingen moet spelen dat dit toch niet helemaal ideaal is.

Ook omdat ik volgend jaar in een big band de gitaarpartijen moet gaan vervullen wil ik graag dat mijn geluid ook hierbij mooi klinkt.

Mijn conclusie is dat de Blackouts toch (helaas) teveel output hebben voor dergelijke genres waarbij een geheel clean geluid gewenst is, echter is het moeilijk om zomaar pickups te testen door de grote hoeveelheid keuze hierin.

Waar ik dus naar op zoek ben is zijn twee veelzijdige humbuckers (waarschijnlijk passief) welke veelzijdiger zijn dan de Blackouts. En welke zich met zowel jazz, blues als metal kunnen bewijzen.

Ik hoop dat iemand me hierin een richting op kan wijzen zodat ik weet waar ik het moet zoeken, in de pickups wereld ben ik nog helemaal onbekend :)

da Liks
6 november 2012, 19:14
laat ik nou op zoek zijn naar blackouts..

Wiellem
6 november 2012, 19:41
De Joe Bonamassa set van Seymour Duncan klonk erg interessant maar de prijs :(

Orpheo
6 november 2012, 20:01
De Joe Bonamassa set van Seymour Duncan klonk erg interessant maar de prijs :(
goddank krijg ik die gratis.

de bonamassa set is HEEL lastig om te bespelen. de dynamiek is 'off the charts' en je moet er echt strak voor kunnen spelen.


Ik zou gaan voor het klassieke setje pearly gates bridge in brug en de 59bridge in neck. ook te gek is de pearly /jazz combi en als je echt wat pittigers wilt is de 59/custom HYBRID iets voor je. heerlijk element in een LP. hals en brug overigens.


Ik zou de JB niet proberen, die is te 'picky' als het gaat om hout en de gitaar. De custom is ook lekker. de alternative 8 is dan weer de betere versie maar wel weer hot en niet zo heel veelzijdig (maar klinkt als een soort openere superdistortion).

De allerallerallerbeste Les Paul set is echter de patb3 in de brug en de screaming demon in de hals. ziet er niet uit, ik weet het, maar klinkt godsgruwelijk goed. beste niet-customshop set EVER, als het veelzijdig moet qua stijlen.

Wiellem
6 november 2012, 20:26
goddank krijg ik die gratis.

de bonamassa set is HEEL lastig om te bespelen. de dynamiek is 'off the charts' en je moet er echt strak voor kunnen spelen.


Ik zou gaan voor het klassieke setje pearly gates bridge in brug en de 59bridge in neck. ook te gek is de pearly /jazz combi en als je echt wat pittigers wilt is de 59/custom HYBRID iets voor je. heerlijk element in een LP. hals en brug overigens.


Ik zou de JB niet proberen, die is te 'picky' als het gaat om hout en de gitaar. De custom is ook lekker. de alternative 8 is dan weer de betere versie maar wel weer hot en niet zo heel veelzijdig (maar klinkt als een soort openere superdistortion).

De allerallerallerbeste Les Paul set is echter de patb3 in de brug en de screaming demon in de hals. ziet er niet uit, ik weet het, maar klinkt godsgruwelijk goed. beste niet-customshop set EVER, als het veelzijdig moet qua stijlen.

Wow bedankt voor deze reactie daar kan ik wat mee! :)

Het pearly gates en de 59, ga ik daar ook om maar wat te noemen high gain geluiden uit krijgen dan? Doe doet niet zo heel vaak meer maar lijkt me toch tof als het nog steeds mogelijk is. Verder is de clean van deze combi dus (in verhouding met de Blackouts) heel erg goed neem ik aan?

En bedoel je niet de 59neck in de neck?

Orpheo
7 november 2012, 12:17
Tja wat is high gain. Ik speel er op mijn lp echt alles mee. Iron Maiden, megadeth, gary moore. zz top. The darkness. Thin lizzy. Steel panther. Eitje.

En ja ik bedoel de brug. De hals versie is te clean.te lichtm de pearly is veel te pittig voor de hals versie van de 59 of de pearly neck zelf.

Kom maar langs om te testen als je t wilt horen. Heb iedere duncan humbucker op 2 na in huis. (fullshred neck en dimebucker).

Wiellem
9 november 2012, 18:40
Tja wat is high gain. Ik speel er op mijn lp echt alles mee. Iron Maiden, megadeth, gary moore. zz top. The darkness. Thin lizzy. Steel panther. Eitje.

En ja ik bedoel de brug. De hals versie is te clean.te lichtm de pearly is veel te pittig voor de hals versie van de 59 of de pearly neck zelf.

Kom maar langs om te testen als je t wilt horen. Heb iedere duncan humbucker op 2 na in huis. (fullshred neck en dimebucker).

Oke das genoeg gain :)

Bedankt voor de informatie, en het aanbod ik wacht nog even af met het vervangen maar ben alvast bezig met research vandaar deze post.

Wiellem
18 januari 2013, 12:26
Sta nu op het punt om de Pearly Gates neck pu icm met de 59 hybrid pickup te bestellen.

Echter vraag ik me af of de verschillende outputs een probleem gaan vormen? IS er geen volumeverschil o.i.d.?

polviggen
25 januari 2013, 16:00
dat volume verschil (als het al storend is) kan je bijregelen met de hoogte van de pickups.
Verder vind ik de duncan custom wel een fijn klinkende pickup in de brug van een les paul waar je alle kanten mee opkan.

verschil tussen blues of metalgeluid zit em toch vooral in de versterker, bij blues denk ik toch meer aan ouderwetse versterkers zonder master volume en metal moderne high gain bakken.

Midwolda
25 januari 2013, 17:08
Waarom humbuckers?
In mijn Studio zit een setje Seymour Duncan Phat Cats. P94's dus.
Waanzinnig mooi helder clean, heel goede definitie, en er is toch nog lekker mee te rocken.
Kost je de kop ook niet.

D3nnis
25 januari 2013, 21:38
Alvorens andere elementen aan te schaffen is het wellicht nog een idee om de originele elementen er weer in te pleuren als je die nog hebt? En van daar af te kijken wat je niet bevalt?

TuningGamer
25 januari 2013, 22:22
Waarom humbuckers?
In mijn Studio zit een setje Seymour Duncan Phat Cats. P94's dus.
Waanzinnig mooi helder clean, heel goede definitie, en er is toch nog lekker mee te rocken.
Kost je de kop ook niet.

Als je naast blues/jazz ook nog high gain metal wilt kunnen spelen, zijn P90's toch niet de beste keuze, denk ik.

Orpheo, kun je misschien toelichten wat je bedoelt met je opmerking over de JB? Ik snap niet wat je bedoelt... (SD-noob here)