PDA

View Full Version : Crimson Guitars, het vervolg van 2011



Orpheo
6 november 2012, 16:13
Omdat er nogal wat onduidelijkheid lijkt te zijn omtrent mijn ervaringen met Crimson Guitars wil ik even mijn verhaal hier duidelijk neer zetten.

Ik ben nu anderhalf jaar deze gitaren rijk. Het was een en al problemen bij de bouw. Alles zat tegen, en na de zoveelste tegenslag besloot ik in overleg met de bouwer het openstaande bedrag niet te voldoen, en de gitaren op te halen. De opties waren de volgende:

1. helemaal opnieuw beginnen met een wachttijd van een jaar en resterende bedrag overmaken.
2. opkalefateren van wat er was met inleg, bindings en fineer, en dan (een deel van) het resterende bedrag overmaken.
3. Helemaal NIKS meer aan doen en zelf bespeelbaar maken (brug erop, pickups, tuners; houtwerk was af).

Ik koos voor het laatste. Enerzijds omdat de GAS te groot was om erop te spelen, anderszijds omdat ik er genoeg van had. Ik wilde ook niet meer wachten, dus ik reed naar GB om ze op te halen. In vergelijking met de verzendkosten was dat maar 50 euro meer.

Laat het duidelijk zijn: ik heb per stuk 780 euro betaald; dat is dan dus inclusief de hardware en het ophalen.

Ben Crowe, de bouwer/eigenaar van Crimson guitars, was zeer coulant. ik mocht schrijven wat ik wilde, geen censuur. Ik mocht 'm affakkelen als ik dat wilde. Heb ik niet (echt) gedaan, ik was laaiend maar heb me ruimschoots ingehouden, en nu anderhalf jaar later is dat maar goed ook. Want wat ik in de UK aantrof was een beeld wat ik me totaal niet kon voorstellen.

Ben Crowe is echt geen kwaaie kerel, alleen iemand die niet zo goed structuur kan aanbrengen in zijn eigen priveleven, en dat uitte zich in zijn arbeid. Na een urenlang gesprek hebben we samen een plan opgesteld opdat zijn toko beter, soepeler gaat draaien. Ik was blij verrast te zien dat hij daadwerkelijk dat plan aangreep. Niet meer 10 gitaren tegelijk maken in diverse stadia van bouw bijvoorbeeld. Hij deed dan drie halzen tegelijk, drie tops carven, etc etc. Nu is het een gitaar per stadium, en dan doorgaan. En de effectiviteit is enorm gegroeid. Per 6 weken zijn er nu 2 gitaren klaar ongeveer, met tijd over voor hem om custom parts te maken voor de nodige, gestage cash flow.

Hij had toen de belofte gemaakt dat als ik nog meer van hem wilde, ik dat kon krijgen tegen kostprijs, en aan die belofte heb ik 'm gehouden. Zijn zaak loopt steeds beter, en we zijn nu de punten op de I aan het zetten van de nieuwe projecten (wat die zijn, kom ik zo op). Ik heb alle vertrouwen in de bouw. Immers, aan bespeelbaarheid, stabiliteit en tone schort het niet aan wat ik heb. Die hollowbody kreeg ik eerst en die consolideerde mijn vertrouwen in die andere 2 solidbodies die ik daarna zou krijgen! Dat liep dus IETSJES mis... maar spelen, dat doen ze.

De projecten kwamen in een stroomversnelling nadat bleek dat ik mijn 'vaste leverancier' kwijt was geraakt voor les pauls: warmoth.Ik weet niet waar ze mee komen, maar ik wil gewoon die vorm ;) (en geen gibson, maar daar wil ik 't niet over hebben...). Dus wat gaat het nou worden?!

Allereerst een hollowbody. We gaan voor spalt beech (berk), op een back van gevlamd perenhout. De hals wordt enkeldelig goncalo alves met een toets van snakewood. Hij wordt helemaal hol met snake eye-holes. Geen inleg, misschien binding (om te matchen met de eerste hollowbody). Het verschil tussen deze en de eerste is dat deze singlecoils krijgt (duncan customshop phat staples!) een dikkere body krijgt maar dunner gecarved. Iets meer feedback dus, maar dat is 'by design'.

De tweede wordt een solidbody. Spruce top (we moeten kijken welke grade en of we figured spruce nemen of niet). Korina back, massief ebben hals, snakewood toets.

De derde wordt een donkere kopie van de eerste. Walnut top op korina, massieve cocobolo hals, snakewood toets.

Voor beiden geldt: Ik twijfel of ik ga voor een floyd (dive only) of een vaste wraparound brug. 2 humbuckers (duncan customshop, moet kijken welke ik wil, ik krijg namelijk heel veel; kom ik ook zo op). 2x tone 2x volume. Geen lak of olie maar schellak (politoeren). Geen porienvuller (as usual), niet neckthru voor de verandering omdat dat nagenoeg onmogelijk en onbetaalbaar is voor ebben en cocobolo, maar gewoon set necks (PRS style!), maar wel me easy access heels. Niet zo hoekig als Gibson, en nog wat vloeiender dan PRS. De profielen van de hals worden zoals ik dat graag heb. 28.5 millimeter dik, trapeziumvorming bij de lage E en rond vanaf het midden naar de hoge E. De koppen krijgen een fineer van de hals zelf (dus er wordt een plakje af gezaagd, trussrodcover uit gehaald, en dan terug verlijmd, eventueel met een plakje maple fineer ertussen voor de gein). Maar geen bindings op de kop, toets of body en ook geen inleg. Echt super kaal.

De gitaren staan geplanned voor mei 2014. Dat is ruim een half jaar langer dan wat Ben verwacht, dus dat geeft ruimte. Ik heb hier geen haast mee, omdat ik nu eigenlijk voldoende heb (me dunkt! ;) ). het is gewoon om de collectie te completeren. Ik heb geen goncalo alves, ik heb geen spruce top, ik heb geen figured walnut... En je kan nooit genoeg snakewood hebben. Leuk is dat ie al sinds begin 2011 al een enorme plank snakewood heeft waarop mijn naam heel groot op staat. Was ie vergeten te zeggen, alsof ie wist dat ik ooit weer wat wilde, haha.

Qua pickups ben ik nu bezig om de customshop van Seymour Duncan leeg te trekken. Ik krijg al het forumelement, de fuglybucker, en de bonamassa set. Ik wil er nog bij de George Lynch Super V, de RTM Demartini signature pickup (beiden geinspireerd op de JB maar met wat tweaks), de '78, de brobucker, de phat staple set en de whole lotta humbucker. Eigenlijk ook nog de crazy 8. Dat is dus flink doorpennen, ghehe (verwacht klaar te zijn rond maart, als het mee zit, wat me wel lukt denk ik omdat ik per maand plusminus 2 pups krijg a 8 tot 10 credits, en die krijg ik omdat ik a: veel schrijf b: nog meer schrijf c: research doe voor ze en d: nog een klusje doe 'on the side'. ).

Goed.. dit gaat een hoop onbegrip opleveren denk ik, maar ik hoop dat de discussie (en het stellen van vragen!) rustig en respectvol kan geschieden. Niet naar mij toe, maar naar de bouwer...

bat
6 november 2012, 16:22
Helemaal geen onbegrip wat mij betreft. Je vertrouwen is blijkbaar hersteld, da's mooi. Hoop alleen dat dat vertrouwen niet beschaamd wordt. Kan ook aan jou liggen, je bent soms een ietsiepietsie veeleisend en hij heeft nogal de neiging ja te zeggen terwijl ie dat misschien beter niet kan doen. Als jij daar een beetje op let, gaat het vast goed komen..

Orpheo
6 november 2012, 16:27
Helemaal geen onbegrip wat mij betreft. Je vertrouwen is blijkbaar hersteld, da's mooi. Hoop alleen dat dat vertrouwen niet beschaamd wordt. Kan ook aan jou liggen, je bent soms een ietsiepietsie veeleisend en hij heeft nogal de neiging ja te zeggen terwijl ie dat misschien beter niet kan doen. Als jij daar een beetje op let, gaat het vast goed komen..

je slaat de spijker op de kop. Het kostenplaatje is een van de redenen waarom we nu voor kaal gaan. Kan er minder fout gaan, want waar het 'mis' ging bij de 'twins' waren de luxe details die 3 keer over moesten omdat het gewoon niet OK was. hij heeft zijn karakter'fout' ook erkent, ik idem dito. Kijkend naar wat hij het afgelopen jaar eruit gedraaid heeft zijn de twins een mooie opmaat geweest. Veel extremere dingen, zoals een 'detachable twin neck guitar', om maar wat te noemen :) Ik speel zelf het liefst op mijn crimsons. het is alleen verdomd crap dat ze niet alles kunnen trekken wat ik wil (hoewel dat weinig is hoor ;) ). Bij die gitaren voelt het als 'thuiskomen', iets wat ik jarenlang met mijn zwarte LP had (en later met m;n eerste warmoth), en nu dus bij de crimsons. Alledrie overigens.

lindstrom
6 november 2012, 16:33
Orpheo, wat mij eigenlijk verbaast is dat je inmiddels ca40(?) gitaren bezit en niet allemaal rommelmarkt japanners.
is het dan echt nodig? en,... waar haal je het geld vandaan want dan ga ik het daar ook halen :P

Orpheo
6 november 2012, 16:38
Orpheo, wat mij eigenlijk verbaast is dat je inmiddels ca40(?) gitaren bezit en niet allemaal rommelmarkt japanners.
is het dan echt nodig? en,... waar haal je het geld vandaan want dan ga ik het daar ook halen :P

35 momenteel ;)

Tja.... ik werk behoorlijk veel, ik ga niet uit en bespaar op vaste lasten zo veel als mogelijk. En vooral: ik krijg HEEL VEEL! van de 35 zijn er 8 een gift geweest. Die crimsons kostten me dus zeg, 800E per stuk all in. Dat is dus ook een schijntje. Ik heb flink wat 'blow out parts' van all parts en warmoth. Puur cosmetische markeringen maar ze klinken te gek. Het houtwerk kost ook niet veel. het lakwerk en hardware kost veel, maar goed zoeken en dan vind je van alles voor weinig. Pickups krijg ik gratis. En ik verzamel nu al bijna 10 jaar. Dat is grofweg 4 gitaren per jaar. goed zoeken en slim kopen is het devies. Denk je dat ik de hoofdprijs heb betaald voor de gotoh floyd roses en wilkinson die ik heb?! welnee joh ;)

allochthomas
6 november 2012, 16:39
If it's worth doing it's worth overdoing. Het geeft hem nu ook een betere positie wat betreft pickups testen omdat hij zo veel verschillende gitaren en houtsoorten kan testen.

Orpheo
6 november 2012, 16:40
oh, en of het nodig is.... nee. absoluut niet. Ik zou alles KUNNEN op iedere gitaar. maar is dat leuk?! welnee joh. zou er diep ongelukkig van worden.

DarknessAwaits
6 november 2012, 23:32
... en of het nodig is.... nee. absoluut niet. Ik zou alles KUNNEN op iedere gitaar.

Dat is grappig, ik kan bijna niks en ook dat lukt op iedere gitaar ;-)

Verder vind ik het goed/mooi om te lezen hoe dit verhaal zich verder ontwikkeld. Destijds heb ik jouw topic over de Crimson gitaren op de voet gevolgd, toch wel een van de spannendere dingen hier op het forum. Ik ben benieuwd naar de eerste foto's, wanneer die ook zouden mogen komen.

aaronstonebeat
6 november 2012, 23:54
Dit is een leuke saga! Maar Orpheo, 'beech' is beuken, 'birch' is berken; welke wordt het? Het beuken op mijn 'Chicken Shack' bevalt me onverwacht heel goed en met berken heb ik geen enkele ervaring in gitaarbouw.

Orpheo
7 november 2012, 01:01
Beech. Beuk dus. Je hebt gelijk.

stijnkenens
7 november 2012, 09:09
Hm beuk: wat is zijn reden om beuk te gebruiken (zoals ik het lees als klankblad) ?
Volgens de eigenschappen van beuk is dat totaal niet geschikt: korte vezel, dus zeer taai en vibreert niet.

Zie naar een werkbank in een hout atelier, of een slagersblok: allebei van beuk, als je aan de ene kant er met een hamer op klopt, wipt aan de andere kant niet alles omhoog.

Maar toch ik ben benieuwd naar zijn uitleg !!!

@ aaron: ik zou bij jou gitaar niet te hard vasthouden aan het beuken uitzicht, maar vooral aan de multiplex top ! (p.s: grave gitaar !!!)




s.

Kim Wilson
7 november 2012, 09:29
35 momenteel ;)

... Die crimsons kostten me dus zeg, 800E per stuk all in. Dat is dus ook een schijntje. ...

Nee, het is misschien niet duur, maar het is wel een hoop geld...

guitarkid
7 november 2012, 09:29
Dat is grappig, ik kan bijna niks en ook dat lukt op iedere gitaar ;-)



:)

Maar ik denk dat Orpheo iets bescheidener bedoelt dat dat wát hij kan ook wel op één gitaar zou kunnen.....
Ach, wat is er mooier dan passie voor gitaren! Ik kan me ook niets bij 35 gitaren voorstellen, hoewel ik er ook zo'n 20 heb, maar daar zitten ook zes verschillende acoustische en twee bassen bij. Maar per saldo gebruik ik 3 of 4 gitaren bij zo'n beetje alles wat ik doe. De rest bespeel ik meestal in de studio of gewoon omdat het leuk is er op te spelen!

Orpheo
7 november 2012, 09:49
Hm beuk: wat is zijn reden om beuk te gebruiken (zoals ik het lees als klankblad) ?
Volgens de eigenschappen van beuk is dat totaal niet geschikt: korte vezel, dus zeer taai en vibreert niet.

Zie naar een werkbank in een hout atelier, of een slagersblok: allebei van beuk, als je aan de ene kant er met een hamer op klopt, wipt aan de andere kant niet alles omhoog.

Maar toch ik ben benieuwd naar zijn uitleg !!!

@ aaron: ik zou bij jou gitaar niet te hard vasthouden aan het beuken uitzicht, maar vooral aan de multiplex top ! (p.s: grave gitaar !!!)




s.

Spalt beuk schijnt anders te werken. Hij heeft er meerdere gitaren mee gemaakt, onder andere semi hollows en het klinkt als walnoot...

Orpheo
7 november 2012, 09:52
@guitarkid denk dat zijn reactie gekscherend bedoeld was en niet onder de veronderstelling dat ik 'alles kan' ;)

@ kim wilson sure. Maar ik heb geen kinderen die eten moeten of naar school willen en een volvo die een volle tank nodig heeft (plagerijtje; inspelen op je vermeende burgerlulimago mag toch wel? Ondanks dat er een kern van waarheid in zit ghehe)

Harry
7 november 2012, 09:56
dat is gewoon een keiharde waarheid. Wij werken met ons tweeen en hebben niet echt beroerde inkomens, maar met 2 auto's en twee kinderen gaat het er zodanig hard doorheen dat ik er aan denk om een paar gitaren te verkopen die ik toch niet gebruik.

(om weer een andere dure hobby te sponsoren; Cubaanse sigaren).

Kakihara
7 november 2012, 10:01
Perenhout ftw! :cheerup: Leuk om mee te werken, wel pokkehard, harder dan esdoorn in alle geval, maar jammergenoeg ook een houtsoort met soms interne foutjes (schijnt te komen doordat het zo moeilijk te drogen is).
Mis ik nou iets of mankeer je nog een gitaar van douglas spar in je collectie? :D

@aaron: op oude (budget) Japanners werd (inlands?) berk wel eens gebruikt als alternatief voor esdoorn, zowel voor de tops als voor de halzen.

Kim Wilson
7 november 2012, 10:01
@guitarkid denk dat zijn reactie gekscherend bedoeld was en niet onder de veronderstelling dat ik 'alles kan' ;)

@ kim wilson sure. Maar ik heb geen kinderen die eten moeten of naar school willen en een volvo die een volle tank nodig heeft (plagerijtje; inspelen op je vermeende burgerlulimago mag toch wel? Ondanks dat er een kern van waarheid in zit ghehe)
Tuurlijk mag dat, en je hebt nog gelijk ook. Maar toch, een investering van 1800 euro in iets wat zijn waarde niet houdt, ik vind het nogal wat.

Maar goed, genoeg ge-Lindstrom'd. Mooi dat Crimson zijn zaakjes weer op orde lijkt te hebben. De specs beloven veel goeds, vooral naar de hollows ben ik wel benieuwd.

lindstrom
7 november 2012, 10:20
Maar goed genoeg ge-Lindstrom'd. .

:seriousf:

Ontopic: heb eens uitgebreid op die site gekeken, kan er niet heel warm van worden behalve die dubbelneck met die gave oil finish.

smullie
7 november 2012, 10:46
Orpheo, nogmaals, ik vind de passie waarmee je telkens weer op zoek gaat naar die gitaar die je nog niet hebt en die dan ook echt laat bouwen fantastisch... Ik kijk weer uit naar de topic waarin de vooruitgang van de bouw van de gitaren getoond wordt!

Ik vraag me in een zwak moment ook soms af waarom je in "de noedelige meester" ' s naam zoveel gitaren hebt, maar het antwoord staat boven in mijn eigen gitaarkamertje. Het valt in de verste verte nog niet te vergelijken met jouw verzameling, maar sommige dingen heb ik omdat ik het fijn vind om het te hebben. En ik ben niet van plan om te minderen. In tegendeel. Op een bepaald moment primeert het spelen zelf niet meer maar moet je het gewoon zien als gepassioneerd verzamelen. Een beetje zoals een postzegelverzamelaar die los in de broek schiet als hij een postzegel met een drukfout ziet, maar dan cooler... :cooler:
Ik heb een paar motoren staan thuis en onlangs vroeg iemand me ook hoe ik dat kon betalen. Tot ik hem erop wees dat we (naast mijn bedrijfswagen) al een jaar of 8 met een toyota corolla rijden die we voor 4000€ gekocht hebben en dat hij ongeveer evenveel per jaar aan waarde verliest op de BMW die hij een paar jaar geleden gekocht heeft. En dat wij ons huis niet volgezet hebben met design. En dat wij niet elk jaar 3 keer gaan skieën/snowboarden of een luxecruise op de Nijl doen.

Het komt allemaal neer op prioriteiten stellen... Natuurlijk moet je wel ruimte hebben om je prioriteiten te kunnen stellen, dus een bepaald inkomen is wel nodig.

Orpheo
7 november 2012, 11:21
Die double neck is detachable. Hoeft je ding niet te zijn. Is t mijne ook niet. Maar kunstig is t zeker.

En tja... tis een collectie enerzijds en anderzijds vind ik bouwen leuk, speel ik graag op van alles en vooral. Ik wil fred dons inhalen!! ;) en ja ik heb er de ruimte voor. Geen vrouwspersoon dat aan mijn kop zanikt en haar troep laat liggen.

Lexvandoef
7 november 2012, 12:01
Geen vrouwspersoon dat aan mijn kop zanikt en haar troep laat liggen.

Ik heb toch wel graag een vrouwspersoon in huis die haar mondje klaar heeft hoor.... :soinnocent:

Maar tof dat je er toch weer vertrouwen in heb, die semihollow met die cateyes was een leuk gitaartje vond ik toendertijd!

Orpheo
7 november 2012, 12:36
Ja kan ik me nog herinneren ;) je commentaar heb ik ter harte genomen. Was t met je eens natuurlijk. Brugpup was iets te slap. Is nu goed gefixt.

En ik hoef voorlopig geen vrouwmens aan mijn 'zijde'. Heb mijn buik er wel vol van.

Lexvandoef
7 november 2012, 12:41
ah mooi! die broodrooster pickups zijn er dus totaal uit? Of alleen de bridgepu?

Tunes
7 november 2012, 13:49
Orpheo, nogmaals, ik vind de passie waarmee je telkens weer op zoek gaat naar die gitaar die je nog niet hebt en die dan ook echt laat bouwen fantastisch... Ik kijk weer uit naar de topic waarin de vooruitgang van de bouw van de gitaren getoond wordt!

Ik vraag me in een zwak moment ook soms af waarom je in "de noedelige meester" ' s naam zoveel gitaren hebt, maar het antwoord staat boven in mijn eigen gitaarkamertje. Het valt in de verste verte nog niet te vergelijken met jouw verzameling, maar sommige dingen heb ik omdat ik het fijn vind om het te hebben. En ik ben niet van plan om te minderen. In tegendeel. Op een bepaald moment primeert het spelen zelf niet meer maar moet je het gewoon zien als gepassioneerd verzamelen. Een beetje zoals een postzegelverzamelaar die los in de broek schiet als hij een postzegel met een drukfout ziet, maar dan cooler... :cooler:
Ik heb een paar motoren staan thuis en onlangs vroeg iemand me ook hoe ik dat kon betalen. Tot ik hem erop wees dat we (naast mijn bedrijfswagen) al een jaar of 8 met een toyota corolla rijden die we voor 4000€ gekocht hebben en dat hij ongeveer evenveel per jaar aan waarde verliest op de BMW die hij een paar jaar geleden gekocht heeft. En dat wij ons huis niet volgezet hebben met design. En dat wij niet elk jaar 3 keer gaan skieën/snowboarden of een luxecruise op de Nijl doen.

Het komt allemaal neer op prioriteiten stellen... Natuurlijk moet je wel ruimte hebben om je prioriteiten te kunnen stellen, dus een bepaald inkomen is wel nodig.

Snap ik helemaal, wat ik niet snap is het verzamelen van nieuwe gitaren, speciaal voor jouw gebouwde gitaren.
Ik verzamel ook maar alleen tweedehands.
Het is geen afgunst, maar een andere kijk, maar ik vind verzamelen van gitaren van Orpheo's budget wat te makkelijk.

lindstrom
7 november 2012, 14:13
Die double neck is detachable. Hoeft je ding niet te zijn. Is t mijne ook niet. Maar kunstig is t zeker.



Nee, ik doelde op die andere double neck. met een 14 snaar en 7 snaar neck.

Napoje
7 november 2012, 14:22
Als hij nou graag gitaren verzameld, wat is daar mis aan. Er zijn ook mensen die 20 oude sportwagens in de garage hebben staan, en dan hoor je nooit dat je er maar in een tegelijk kan rijden.

Orpheo
7 november 2012, 14:45
Nee de broodroostertjes zitten er nog in. Ik heb de magneten vervangen. Alnico8 ipv 5. Iets meer output. Boost in t mid en iets meer grom.hij had immers maar n beetje meer oompf nodig

Orpheo
7 november 2012, 14:51
Te gemakkelijk? Leg uit... Het zoeken naar die ene gitaar, die ene top. Das eem flinke klus hoor.

smullie
7 november 2012, 15:18
Snap ik helemaal, wat ik niet snap is het verzamelen van nieuwe gitaren, speciaal voor jouw gebouwde gitaren.
Ik verzamel ook maar alleen tweedehands.
Het is geen afgunst, maar een andere kijk, maar ik vind verzamelen van gitaren van Orpheo's budget wat te makkelijk.

Ik denk dat Orpheo's wensen niet tweedehands te vinden zijn... ;)

Zelf koop ik ook meestal 2dehands, maar dat vooral omdat ik het geld niet heb (of eraan wil geven) om alles nieuw te kopen. En ook een beetje de sport om de hobby budgettair binnen de perken te houden, ongeacht hoeveel ik eigenlijk te spenderen heb.

Maar je hebt volgens mij wel gelijk dat we allemaal gewoon een andere kijk op verzamelen hebben. Zolang we er gelukkig mee zijn zeker... :makeup:

blademan
7 november 2012, 15:31
[QUOTE

Maar je hebt volgens mij wel gelijk dat we allemaal gewoon een andere kijk op verzamelen hebben. Zolang we er gelukkig mee zijn zeker... :makeup:[/QUOTE]

laten we elkaar vooral niet om wat voor smaak dan ook veroordelen. There’s no accounting for tastes!!

Napoje
7 november 2012, 17:02
Leest even deze draadjes (http://www.gitaarnet.nl/search.php?searchid=281653) en kom tot de conclusie dat men steeds weer hetzelfde papegaait over zijn gitaren... Te veel van hetzelfde, waar haalt ie het geld vandaan, tweedehands zijn ze niet veel waard, teveel bling...

Post eens iets origineels mensen.

smullie
7 november 2012, 17:28
Leest even deze draadjes (http://www.gitaarnet.nl/search.php?searchid=281653) en kom tot de conclusie dat men steeds weer hetzelfde papegaait over zijn gitaren... Te veel van hetzelfde, waar haalt ie het geld vandaan, tweedehands zijn ze niet veel waard, teveel bling...

Post eens iets origineels mensen.

iets origineels mensen

rufus
8 november 2012, 08:07
Orpheo, je hebt die gast z'n leugens en gepruts vergeven, echt nobel vind ik.
Ik ging die kerel nog een muilpeer gegeven hebben na het ontvangen van de gitaren.
Hopelijk word je ervoor beloond en flikt hij je niet terug zo'n rot toestand.

soundbound
8 november 2012, 20:39
nou Orpheo, ik geniet met volle teugen van jouw acquisitiedrift en het delen van jouw passie.

frekie
9 november 2012, 11:17
Ik zit ook wel eens hoofdschuddend Orph's posts te lezen maar geef toe, zonder hem zou dit forum een stuk saaier zijn. Hij blijft maar experimenteren met houtsoorten en elementen en schrijft daar over, interessanter vind ik dan de zoveelste nep relic nep Fender.

Met name de Les Paul zou ik, als geld wat minder een rol speelde, heel anders willen. Semi hollow, of semi-solid zo U wilt. Midden massief, zijkanten hol. Dan de maple top erop, geen F gaten dus je ziet er nix van. "Body bevel" (uitsparing achterop) en armsteun zoals bij de Strat. Veel diepere cutaway zodat je beter bovenin kan komen. Afwerken met Deense olie ofzo, geen fancy paintjob. Gelamineerde neck, maple of toch mahonie? Ebben toets. Stevige frets. Grafiet topkam.

Afmonteren doe ik dan zelf wel met goede onderdelen, Seymour Duncans enz.

mesaman
10 november 2012, 00:14
acquisitiedrift

dat is voor mij het woord van de dag! en het is nog geen kwart over 12!

ik vind ik leuk knopje ingedrukt