PDA

View Full Version : Nieuwe amp; ook maar zo'n Fender Excelsior.



guitarguru
6 november 2012, 15:07
Zojuist door UPS afgeleverd. Had behoorlijk GAS gekregen van al die posts over dit ampje :seriousf: Mijn eerste indrukken zijn behoorlijk positief. Prachtige ruimtelijke sound, en wat ik al hoopte; mooi warm laag door de 15 inch speaker. De fraaie open sound viel me direkt op. Heb hem wel op dark staan, want bright is me te fel. Hij lijkt me zo luid genoeg voor bandgebruik, met behoorlijk wat cleane headroom nog. Zal zich t.z.t. moeten uitwijzen.
Of het een pedalenvreter is weet ik nog niet. Ik hoor al dat ik behoorlijk aan mijn pedalen zal moeten sleutelen om e.e.a. echt lekker te laten klinken. Maar al met al een heerlijk organisch geluid. Je gaat meteen bluesen en Black Keys dingen spelen. Ook Hendrix clean-ish, The wind cries Mary met een Strat, doet ie fantastisch.

Overigens wel opmerkelijk dat er nergens Fender op staat :chicken:

Vooral het open karakter en warme laag doen het voor mij. De Vox TB18C1 mag weg.....

Fotootje:
http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00069.jpg

muffstuff
6 november 2012, 15:35
Waar heb je hem gekocht? Ik zit echt in dubio, ga over een maand op vakantie en moet een complete cv installatie bekostigen. maar ik heb het gevoel dat als ik niet snel eens bestel, ik wel eens flink achter het net kan vissen. Want wat ik er van begreep is er maar een batch gemaakt van deze lichting? Maar precies de dingen die jij opnoemt, hendrix en black keys is waar ik naar op zoek ben qua geluid.

guitarguru
6 november 2012, 15:47
Ik heb hem bij Thomann in Duitsland besteld. Hierbij het linkje: http://www.thomann.de/nl/fender_excelsior.htm

Super ampje hoor!

muffstuff
6 november 2012, 15:50
Dan heb jij de laatste, want gisteren was die nog op voorraaad. God damn.

guitarguru
6 november 2012, 15:57
Dan heb jij de laatste, want gisteren was die nog op voorraaad. God damn.

Okay.................... inderdaad zeg! Da's nog es mazzel hebben dan. Voor jou pech natuurlijk! Worden medio januari weer verwacht...

ellisvertellis
6 november 2012, 15:59
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-excelsior-buizenversterker-135426215.html?sort=datum&p=all&list_cat=gitaarversterker&start=0

muffstuff
6 november 2012, 15:59
Okay.................... inderdaad zeg! Da's nog es mazzel hebben dan. Voor jou pech natuurlijk! Worden medio januari weer verwacht...
Waar heb je dat gelezen, van media januari? Maar het is je gegund hoor, het is dat ik de afgelopen dagen steeds thomann zat te checken voor deze amp, vandaar dat het me opviel ;)

muffstuff
6 november 2012, 16:19
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-excelsior-buizenversterker-135426215.html?sort=datum&p=all&list_cat=gitaarversterker&start=0

ik heb geen auto en met de trein wordt het een aardig duur ritje vanuiit amsterdam. Maar verbaasd me niets qua vraagprijs, gezien de schaarste.

guitarguru
6 november 2012, 16:23
Waar heb je dat gelezen, van media januari? Maar het is je gegund hoor, het is dat ik de afgelopen dagen steeds thomann zat te checken voor deze amp, vandaar dat het me opviel ;)

Hierzo: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fender-Excelsior-13W-Tube-Amp/art-GIT0023369-000

muffstuff
6 november 2012, 16:56
Hierzo: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fender-Excelsior-13W-Tube-Amp/art-GIT0023369-000

aha, dan maak ik me voorlopig nog geen zorgen :)

Brewskie
6 november 2012, 19:06
Leuk. Nog een Excelsior op het forum. Ik heb 'm nu ook al een maand ofzo. Bevalt goed. Ik mis alleen de Reverb en mogelijkheid om de tone in te stellen. Die bright switch is inderdaad veeeeel te scherp. Vreemd dat ze dat zo hebben gedaan.

Afijn, veel plezier ermee.

guitarguru
6 november 2012, 19:09
Reverb haal ik uit mijn T-Rex Roommate. Ik heb er gewoon mijn pedalenkoffer voor staan, voor wat vervorming en wat delay. Op de Dark stand vind ik hem nog redelijk sprankelend hoor. Na het inspelen van die speaker is misschien de Bright stand ook wel te doen (?).

Brewskie
6 november 2012, 20:02
Reverb haal ik uit mijn T-Rex Roommate. Ik heb er gewoon mijn pedalenkoffer voor staan, voor wat vervorming en wat delay. Op de Dark stand vind ik hem nog redelijk sprankelend hoor. Na het inspelen van die speaker is misschien de Bright stand ook wel te doen (?).

Ja, ik zal ook nog een aparte reverb pedal moeten aanschaffen. Bij mijn vorige amp zat dit in de modulator. (Fender Vibrochamp XD).

Ik denk niet dat mijn versterker na een maand al ingespeeld is, maar soms switch ik wel eens naar bright, maar oej ....gauw weer terug. Veel te schel. Zeker met singlecoil in brug.

Midwolda
6 november 2012, 20:44
Er is genoeg te doen (http://gretschpages.com/forum/other-amps/the-excelsior-project/52433/page1/)aan zo'n bright switch...

Brewskie
6 november 2012, 21:04
Er is genoeg te doen (http://gretschpages.com/forum/other-amps/the-excelsior-project/52433/page1/)aan zo'n bright switch...

Dank je, Midwolda. Deze thread kende ik nog niet. Had wel al een andere site gezien, waar een mod met een toonknop (ter vervanging van de twee-wegschakelaar) werd uitgelegd.

stikel
7 november 2012, 02:38
Ook ik gebruik alleen de dark side (met een T-Rex Tonebug reverb) :D. Maar daar is wel wat aan te doen mocht je willen.:ok:


http://www.ebay.co.uk/itm/Alnicomagnet-Smooth-Chocolate-Tone-Control-Mod-Kit-Fender-Excelsior-/261107588383?pt=UK_MusicalInstr_Amplifiers_RL&hash=item3ccb399d1f

TS. Ik had al een vermoeden van je belangstelling. Veel plezier er mee. En de Vox gaat weg ??? Dat lijkt me ook interessante amp. Een Vox met Fender clean lijkt het op YT.

(toen ik de Excelsior kocht zat ik krap bij kas anders had ik de Bruno zeker overwogen)

Rick trodat
7 november 2012, 09:13
Ik lees ook her en der dat een eminence 1518 grote wonderen doet. Niet alleen is de speaker 10 DB!!!!!! harder. Wat gigantisch is. OOk geeft dit ding veel meer warmte en diepte en zijn populaire speakers voor oa de supersonic, maar ook de vibroverbs. Voor 100,- is dit denk ik een fantastische upgrade.

Dimitri92
7 november 2012, 09:22
Ik vond die bright switch helemaal niet te scherp...? Gebruiken jullie ooit wel eens ook maar een beetje je tone controls op gitaar of? Nu wil ik dit natuurlijk weer niet overhypen zoals te vaak gebeurt maar ik doe dit geregeld en had zelfs met een tele geen last van icepickey sounds, en die excelsior stond goed hard

Squier4ever
7 november 2012, 10:02
Ik vond die bright switch helemaal niet te scherp...? Gebruiken jullie ooit wel eens ook maar een beetje je tone controls op gitaar of? Nu wil ik dit natuurlijk weer niet overhypen zoals te vaak gebeurt maar ik doe dit geregeld en had zelfs met een tele geen last van icepickey sounds, en die excelsior stond goed hard

nee tone gebruik ik never...

guitarguru
7 november 2012, 10:24
Ook ik gebruik alleen de dark side (met een T-Rex Tonebug reverb) :D. Maar daar is wel wat aan te doen mocht je willen.:ok:


http://www.ebay.co.uk/itm/Alnicomagnet-Smooth-Chocolate-Tone-Control-Mod-Kit-Fender-Excelsior-/261107588383?pt=UK_MusicalInstr_Amplifiers_RL&hash=item3ccb399d1f

TS. Ik had al een vermoeden van je belangstelling. Veel plezier er mee. En de Vox gaat weg ??? Dat lijkt me ook interessante amp. Een Vox met Fender clean lijkt het op YT.

(toen ik de Excelsior kocht zat ik krap bij kas anders had ik de Bruno zeker overwogen)

Ik heb de Vox en de Excelsior ge A-B'd, en de Fender heeft een veel lekkerder laag. Mooie diepe bassen, waar de Vox wat kartonnig en plat klinkt. Ik merkte dat al na vergelijking met mijn toenmalige Toneking Imperial. De Excel brengt dat nu weer enigszins terug.

muffstuff
7 november 2012, 16:57
Krijg net de Thomann papieren nieuwsbrief binnen, op de voorpagina adverteren ze met de fender excelsior, maar in de shop nergens te bekennen. Wel vreemd want ik kan me niet voorstellen dat ten tijde van printen van die folder, ze de Fender excelsior opgenomen hebben met slechts een in voorraad.

orangerocker
7 november 2012, 18:43
Krijg net de Thomann papieren nieuwsbrief binnen, op de voorpagina adverteren ze met de fender excelsior, maar in de shop nergens te bekennen. Wel vreemd want ik kan me niet voorstellen dat ten tijde van printen van die folder, ze de Fender excelsior opgenomen hebben met slechts een in voorraad.

Ga eens naar Sacksioni, daar hebben ze nog een Excelsior staan voor 289 euro als ik me niet vergis. Gisteren nog over gespeeld, heerlijk ampje met een goede warme buizensound en evenwarme tremolo. Voor 13 watt ging hij verrassend zacht, vond de vox ac15 en de fender blues junior die ik ermee vergeleek een heel stuk harder gaan. Maar voor thuis is het volume denk ik perfect, breekt ook goed snel op.

stikel
7 november 2012, 18:57
Ik heb de Vox en de Excelsior ge A-B'd, en de Fender heeft een veel lekkerder laag. Mooie diepe bassen, waar de Vox wat kartonnig en plat klinkt. Ik merkte dat al na vergelijking met mijn toenmalige Toneking Imperial. De Excel brengt dat nu weer enigszins terug.

THNX, ik snap wat je bedoeld. Ik houd absoluut niet van dozig/klein/vlak geluid uit een gitaaramp. De Bruno was het waarschijnlijk dus niet geworden. Helaas is dat op YT en in winkels niet altijd te horen hoe ze het thuis doen. De Excelsior vind ik wel dat ruimtelijke van een grotere kast hebben voor thuisgebruik. (had daarom als laatste voor de excelsior een 4x10 combo)

guitarguru
7 november 2012, 19:08
THNX, ik snap wat je bedoeld. Ik houd absoluut niet van dozig/klein/vlak geluid uit een gitaaramp. De Bruno was het waarschijnlijk dus niet geworden. Helaas is dat op YT en in winkels niet altijd te horen hoe ze het thuis doen. De Excelsior vind ik wel dat ruimtelijke van een grotere kast hebben voor thuisgebruik. (had daarom als laatste voor de excelsior een 4x10 combo)

Ik heb vanmiddag de originele Chinese eindbuizen weer teruggezet in de Vox Bruno, en wat denk je....... ineens weer voldoende laagweergave! Ik had er toentertijd meteen mijn dure NOS setje van Westinghouse ingezet. Was dus achteraf niet echt een verbetering.
Heb dit setje nu wel in de Excelsior gezet, waar ik al een paar uurtjes op heb gespeeld, en hoor nu wel een duidelijke verbetering. Nog wat warmer en gedetailleerder geluid.
Ik heb ook even een NOS Philips 12at7 in V1 gestopt, maar vond dat niet lekker. Met een 12ax7 heeft ie lekker wat punch in huis.
Komende maandag es zien of ie in bandverband overeind blijft..

Squier4ever
7 november 2012, 23:55
Ik heb vanmiddag de originele Chinese eindbuizen weer teruggezet in de Vox Bruno, en wat denk je....... ineens weer voldoende laagweergave! Ik had er toentertijd meteen mijn dure NOS setje van Westinghouse ingezet. Was dus achteraf niet echt een verbetering.
Heb dit setje nu wel in de Excelsior gezet, waar ik al een paar uurtjes op heb gespeeld, en hoor nu wel een duidelijke verbetering. Nog wat warmer en gedetailleerder geluid.
Ik heb ook even een NOS Philips 12at7 in V1 gestopt, maar vond dat niet lekker. Met een 12ax7 heeft ie lekker wat punch in huis.
Komende maandag es zien of ie in bandverband overeind blijft..

in mijn carnavalsbandje blijft hijnecht prima overeind. Zelfs met 2 trompettisten erbij geen enkel probleem.

Luke-wannabe
8 november 2012, 00:55
Vet! Nu heb ik nog meer gas voor dit ampje! Ik heb best wel hard een amp nodig, en dit lijkt me een heel goeie. Nog maar even wachten totdat ze weer bij Thomann binnen komen!

stikel
8 november 2012, 01:56
Ik heb vanmiddag de originele Chinese eindbuizen weer teruggezet in de Vox Bruno, en wat denk je....... ineens weer voldoende laagweergave! Ik had er toentertijd meteen mijn dure NOS setje van Westinghouse ingezet. Was dus achteraf niet echt een verbetering.
Heb dit setje nu wel in de Excelsior gezet, waar ik al een paar uurtjes op heb gespeeld, en hoor nu wel een duidelijke verbetering. Nog wat warmer en gedetailleerder geluid.
Ik heb ook even een NOS Philips 12at7 in V1 gestopt, maar vond dat niet lekker. Met een 12ax7 heeft ie lekker wat punch in huis.
Komende maandag es zien of ie in bandverband overeind blijft..

Aha, de Bruno doet het beter met de originele tubes. (ik bedoel dus niet beter dan de Fender) Juist daarom ga ik ook niet meteen met allerlei updates aan de slag. Dat kan eventueel altijd nog. Ik ga er van uit dat Fender het met de gebruikte (chinese) onderdelen zo ontworpen/getest/bedoelt heeft. Het geluid wat daar dan uit geproduceerd wordt is wat mij in eerste instantie beviel en de belangrijkste reden van aanschaf (samen met de prijs. We zijn en blijven Nederlanders niet waar ? :D)

Ben benieuwd naar de ervaring met de band.

muffstuff
8 november 2012, 09:42
Ga eens naar Sacksioni, daar hebben ze nog een Excelsior staan voor 289 euro als ik me niet vergis. Gisteren nog over gespeeld, heerlijk ampje met een goede warme buizensound en evenwarme tremolo. Voor 13 watt ging hij verrassend zacht, vond de vox ac15 en de fender blues junior die ik ermee vergeleek een heel stuk harder gaan. Maar voor thuis is het volume denk ik perfect, breekt ook goed snel op.

Dank je wel, dan ga ik daar vanavond even langs want in januari krijgen ze alleen die funky kleuren binnen en weet nou niet of dat wel mijn ding is.
"
oh sorry menno,

only the colors you see :-( ....

the "regular one" is discontinued...

Hello Menno,

they're ordered, delivery time should be in the end of january 2013

298843 Fender Excelsior FSR Baby Blue
Farbe: Baby Blue 329.00 EUR 643.47 DM
298844 Fender Excelsior FSR Green With Envy
Farbe: Green With Envy 329.00 EUR 643.47 DM
298845 Fender Excelsior FSR Vintage Blush
Farbe: Vintage Blush 329.00 EUR

guitarguru
8 november 2012, 09:45
Ik zal na maandag even een review schrijven. Kijken hoe veelzijdig hij inzetbaar is. We spelen van Beatles tot Brood en Pink Floyd, dus hij moet ook de nodige pedalen kunnen slikken. Ik zal hem trouwens zaterdag ook meenemen naar de plaatselijke jam. Ben ook zeer benieuwd, want lees dat ie flubberig in het laag kan worden bij hogere volumes?? Iemand?

Dimitri92
8 november 2012, 14:09
Bij z'n eigen overdrive vond ik het laag niet echt mooi, het leek ook wel of alleen het hoog en mid overstuurde en het laag er beetje achteraanflubberen om die bewoording te gebruiken haha.

Ik vond 'm eigenlijk enkel gaaf met een clean+tremolo sound, maar is dan wel echt een one trick pony voor mij.

Eko
8 november 2012, 14:21
We hebben hier nog wel steeds over een fulltube van scheet en drie knikkers , qua prijskaart. Wees dus wel redelijk met je verlangens en de review. Ik heb zo`n Excelsior staan naast een Victoria ( Golden Melody). Die laatste kost bijna 10x zoveel. Gek he , dat verschil.

guitarguru
8 november 2012, 14:39
We hebben hier nog wel steeds over een fulltube van scheet en drie knikkers , qua prijskaart. Wees dus wel redelijk met je verlangens en de review. Ik heb zo`n Excelsior staan naast een Victoria ( Golden Melody). Die laatste kost bijna 10x zoveel. Gek he , dat verschil.

Bedankt voor de wake-up call Eko. Ik verwacht eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten, maar is niet realistisch. Die Vox Bruno die ik hier heb staan is toch duidelijk beter qua constructie (multiplex vs spaanplaat b.v.), en nu ie weer lekker laag weergeeft, eigenlijk wel erg lekker. Hij heeft iets vertrouwds, wat volgens mij komt door de 12 inch speaker. Ik ben gewend geraakt aan die typische feel en sound van 12 inchers merk ik nu. Die 15 incher geeft een dik laag, maar ik mis iets in het mid-gebied.
Maar goed, ik wil hem zeker in bandverband even aan de tand gaan voelen.(en volgens mij raak ik hem als het moet voor hetzelfde bedrag wel weer kwijt...)

Eko
8 november 2012, 16:43
De Excelsior is ook niet slecht. Sommigen hebbben last van wat rammeltjes , maar die zijn vaak eenvoudig op te lossen. Hij klinkt leuk met een Gretsch en een slapback delay. Altijd goed voor kleine optredens of thuisgebruik.

muziekschuur
8 november 2012, 16:52
Ik heb begrepen dat ie beter klinkt met een andere 15 inch speaker. Ik heb eens uit zitten zoeken welke 15 inches gebruikt worden voor gitaar. En dat zijn er niet veel. M.n. vanwege het typische karakter. Er werden vroeger vaak EV's gebruikt. Het type is me ontschoten...

Dreverhaven
8 november 2012, 17:10
In die nieuwe met andere kleuren zit een Weber speaker.

guitarguru
8 november 2012, 20:27
In die nieuwe met andere kleuren zit een Weber speaker.

Mmm...... da's dan alweer de eerste upgrade c.q. fout eruit gehaald? Ik las ergens op het Gretsch forum dat de stock speaker zou flubberen. Ik moet het zelf nog allemaal gaan uittesten hoor. Zelfde verhaal als toen met mijn Epi Valve Jr. Je koopt iets goedkoops en hoopt dat het te gek is, maar dan lees je al snel over 1001 mods om de 'erg matige' sound wat op te kalefateren. Iedere keer weer een beetje een bummer...
IK moet me daar eigenlijk nu niet druk over maken, en um gewoon lekker gaan bespelen binnenkort in de band. Zien wat daar uit komt.

muffstuff
8 november 2012, 20:45
In die nieuwe met andere kleuren zit een Weber speaker.

in hoeverre is dat de 50 euro extra waard? Want als het zoals guitarguru zegt een fout er uit haalt , wacht ik liever even met een aanschaffen.

guitarguru
8 november 2012, 23:30
in hoeverre is dat de 50 euro extra waard? Want als het zoals guitarguru zegt een fout er uit haalt , wacht ik liever even met een aanschaffen.

Weber speakers zijn top. Ik denk dat dat die 50 euro extra zeker waard is. Een speaker wissel is vaak een vd eerste zaken waar je aan denkt bij upgraden van goedkope ampjes. Dan ben je al gauw 100 tot 150 euro kwijt voor een beetje speaker.....

guitarguru
8 november 2012, 23:50
Hier een review van iemand die uitgebreid heeft gespeeld en opgenomen, met de stock speaker en er daarna een Weber in heeft gezet. Interessante gedaantewisseling...

http://taweber.powweb.com/weber/15a125a.htm

muziekschuur
9 november 2012, 08:44
Moet je nou es kijken... Nieuwe kleurtjes en een Weber speaker..... Yeah...

http://images6.thomann.de/pics/prod/298843.jpg

http://images6.thomann.de/pics/prod/298845.jpg

Volgens Thomann 333 euro....

Kakihara
9 november 2012, 09:25
Ik geloof dat die kleine, goedkope buizenversterkers gebouwd en verkocht worden met de bedoeling dat de koper daarna eventueel wat gemakkelijke mods kan uitvoeren. Het zegt veel dat er zo kort na het verschijnen al zoveel verschillende mods zijn. Kijk ook naar de Epi Valve Jr., de Blackhearts, de nieuwe VHT's: je koopt in feite een basispakket, als je daarmee tevreden, goed zo, indien niet helemaal, kan er vanalles aangepast worden voor een relatief laag bedrag.
Denk ik :)

Mitch
9 november 2012, 09:43
Moet je nou es kijken... Nieuwe kleurtjes en een Weber speaker..... Yeah...

http://images6.thomann.de/pics/prod/298843.jpg

http://images6.thomann.de/pics/prod/298845.jpg

Volgens Thomann 333 euro....

:D

Lekker bezig hoor, Fender. Erg leuk.

Kim Wilson
9 november 2012, 09:58
Ja, die blauwe is gaaf! Eindelijk weer eens wat anders dan het design waar ze al sinds de 60'er jaren aan vast zaten.

muziekschuur
9 november 2012, 10:12
Zou de versterker uit de Excelsior een tweede speaker aan kunnen? Of is dat teveel voor dit ontwerp? Is er hier een technische man die daar iets zinnigs over kan roepen?

muffstuff
9 november 2012, 10:48
Ik denk dat ik toch nog maar even geduld heb, als ik het goed begrijp is die nieuwe versie stukken interessanter. Ik heb wel gezocht in europa, spanjaard muziek heeft nog een in voorraad, musikland-online.de heeft er nog een en http://demusica.be/catid/fender-124.html heeft er ook nog een. Dus mocht iemand nog wat zoeken kan je nob ij deze drie shops terecht.

muffstuff
9 november 2012, 13:05
Ik heb nog een reactie van Spanjaard muziek gekregen. Deze hadden de moeite genomen bij fender te informeren naar de nieuwe modellen, volgens de informatie zullen ze maar in beperkte aantallen te verkrijgen zijn. Blijkbaar wil wil fender de excelsior modellen exclusief houden.

"Ik heb nog even bij Fender geïnformeerd en er komen idd een aantal nieuwe Excelsiors, echter dit zijn FSR (factory special run) modellen in een zeer gelimiteerde oplage. 3 kleuren a 200 stuks per kleur. Kleuren zijn; green with envy (surf green), baby blue (sonic blue) en Flush (oud rose)
De prijs van deze modellen ligt ook wat anders, nl. € 359 per stuk.
Als je hier interesse in hebt moet je snel zijn, want hoewel ze pas begin januari komen zijn ze al bijna uitverkocht."

guitarguru
9 november 2012, 20:37
Weer een typische Guitarguru actie zullen we maar zeggen, maar de Excelsior mag al weer weg. Ben het gepruts met budgetampjes een beetje zat. Mijn Vox Bruno klinkt nu minstens net zo goed, en mijn Sovtek Mig-50 topje over een matig 1x12 closed back kastje klinkt nog beter dan die andere twee bij mekaar... Ik denk dat beide combo's de deur uitgaan en ik er een knap 1x12 cabje bij ga kopen. Denk zelf momenteel aan een Two Rock kastje. Heb ik ooit bij Erik vd Haar bespeeld en klonk waanzinnig goed!
Fender stuur ik weer terug, tenzij iemand hier belangstelling heeft. Sorry voor het lichtelijk spammerige, maar goed, terugsturen kan ik hem altijd met volledige refund.......

Squier4ever
9 november 2012, 20:48
Zou de versterker uit de Excelsior een tweede speaker aan kunnen? Of is dat teveel voor dit ontwerp? Is er hier een technische man die daar iets zinnigs over kan roepen?

Tweede speak kan niet tenzij modificatie plaatsvindt. Wat wel kan is de originele speaker loskoppelen van het chassis (staandaard jackaansluting) en er een externe kast van 8ohm achter lepelen.

Brewskie
9 november 2012, 22:18
Zet dan die mint groene er ook even op, muziekschuur. Nu zijn we weer volledig.
http://a1.images5.thomann.de/pics/prod/298844.jpg

Bassa
9 november 2012, 22:22
Ik vind die baby blauwe en die mint groene precies t zelfde lijken, ook al op de site van Thomann. Ik dacht misschien hebben ze de verkeerde foto erbij gezet ofzo.

Brewskie
9 november 2012, 22:25
Ik vind die baby blauwe en die mint groene precies t zelfde lijken, ook al op de site van Thomann. Ik dacht misschien hebben ze de verkeerde foto erbij gezet ofzo.

Ja, dat is het nadeel van die pastel-kleuren.

muffstuff
12 november 2012, 14:56
Weer een typische Guitarguru actie zullen we maar zeggen, maar de Excelsior mag al weer weg. Ben het gepruts met budgetampjes een beetje zat. Mijn Vox Bruno klinkt nu minstens net zo goed, en mijn Sovtek Mig-50 topje over een matig 1x12 closed back kastje klinkt nog beter dan die andere twee bij mekaar... Ik denk dat beide combo's de deur uitgaan en ik er een knap 1x12 cabje bij ga kopen. Denk zelf momenteel aan een Two Rock kastje. Heb ik ooit bij Erik vd Haar bespeeld en klonk waanzinnig goed!
Fender stuur ik weer terug, tenzij iemand hier belangstelling heeft. Sorry voor het lichtelijk spammerige, maar goed, terugsturen kan ik hem altijd met volledige refund.......

:crazyhappy: Dan moet je wel snel kwijtraken lijkt me, is genoeg vraag naar. Maar terug naar thomann kan altijd nog ;) Ik ben zaterdag uiteindelijk niet naar Sacksioni gegaan. Ik ben straks toch een maand weg en bij terugkomst is die nieuwe versie bijna uit. Ik ga dan nog eens goed kijken of ik zo'n versterker waard ben(speel nog ff te kort om het voor mezelf te verantwoorden)