PDA

View Full Version : Blij met mijn bandje: Bronski Beat cover.



Mitch
6 november 2012, 11:40
Dat ik er vrolijk van word: eindelijk een goed videoclipje van ons 70s/80s creatieve coverbandje. Ouwe, bekende meuk verbouwen en toch herkenbaar houden, liefst in een gitaarrock jasje hangen. Da's het globale idee. Van mezelf een klein slippertje ergens in een couplet maar verder staat het zoals we bedoelden. En een glansrol voor mijn lieve basvriendinnetje met, wat mij betreft, the Voice of Holland :D


http://www.youtube.com/watch?v=h9ILvXZth7Q

Hendriks
6 november 2012, 15:06
Het nummer vond ik helemaal niets , maar vind dit te gek in deze uitvoering.

Duhsjaak
6 november 2012, 15:55
Hi Mitch
Is dit dezelfde band als op die steiger? In dat geval drie keer gefeliciteerd.
- Met je lief
- met je band
- met het gegeven dat je band zich helemaal opnieuw uitgevonden lijkt te hebben

In de openlucht spelen? De een ligt het wel, maar anderen worden er tureluurs van.

Ik vond Bronsky Beat/Communards een van de weinigen in de disco tijd die met een verhaal en karakter kwamen, dus een hekel heb ik niet aan die muziek. En vaak kom je elektronische versies van band-opnames tegen. Dat dat hier ook is omgedraaid vind ik heel erg leuk.

If this is anything to go by vind ik een avondje Captain Peacock (?) geen straf.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
6 november 2012, 17:12
Vind t een leuke cover. Niet wereldschokkend veel toevoegend ofzo, maar leuk. Vind t alleen heel erg storend dat t best onstrak is af en toe, vooral de drummer zweeft af en toe best. Hoor ik nou af en toe toetsen of is t feedback? Erg gaaf!!

Nekojiru
6 november 2012, 17:13
Nice!! Klinkt erg strak en sfeervol! Gave band!

Mitch
6 november 2012, 19:12
@Fusion: van een metalfan kan ik me voorstellen dat die zich harder ergert aan het zweven. Ook wel komisch dat de volgende reageert met dat 't zo lekker strak klinkt :D Tja, andere nummers gingen strakker die avond, maar dit is ook wel een nummer waar we het tempo juist niet te strak willen houden. Maar onze drummer is inderdaad geen menselijke metronoom zoals anders drummers kunnen zijn, hij heeft andere kwaliteiten (roffelen, grooven).
O ja en ik leg daar inderdaad met de synth en het sustainpedaal soms een klein tapijtje neer ;)

@Gus: volledig dezelfde. Ik weet niet wat je bedoelt met 'opnieuw uitgevonden'? We hebben een vrij breed repertoire en proberen ook veel stijlen uit, misschien bedoel je dat dit ons beter ligt?

Dank voor de complimenten ieder. Dit is arrangement technisch mijns inziens simpel maar doeltreffend en wel typisch iets waar we voor staan (of hoe zeg je dat).

Duhsjaak
6 november 2012, 19:52
Hi Mitch
Je ziet mij elders te keer gaan tegen lui die samen-alleen muziek aan het maken zijn. Dat de samenhang (en vaak vooral ook de lol en onderlinge communicatie) ontbreekt.

Het zou overdreven zijn om te zeggen dat dat op de steiger aan de orde was; wel heb ik hier veel meer het gevoel dat samenhang, plezier en kijken naar elkaar veel beter voor elkaar is. Hier staan geen mensen, hier staat een band.

Ik vind het een lekker stukkie muziek. Dat heb ik ermee willen zeggen. Niet zo succesvol kennelijk.
OK=> smiley, want dat hoort zo. :rockon:

Vriendelijke groet, Gus

Mitch
6 november 2012, 20:28
Haha nee hoor, dat je het leuk vond was duidelijk (dank daarvoor), maar ik begreep dat andere niet. Nu wel. Het is inderdaad wel zo dat niet iedereen even lekker in zijn vel zat op het ponton door verschillende redenen. Wat dat betreft is dit meer representatief :)

Fusion
6 november 2012, 22:46
@mitch: ik ben meer dan een 'metalfan' hoor :-) Muziek mag best wat los zijn, achter de tel aan lopen etc, en zelfs mag t tempo heel licht zweven, maar dit is imho gewoon echt n beetje onstrak af en toe. Ik zou daar aan werken als ik jullie was :)