PDA

View Full Version : Shit…! Het is écht koud hier.



knarph.nl
6 november 2012, 07:46
Shit…! Het is écht koud hier.

Dat was zo’n beetje de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik ‘s nachts in 2007, voor het eerst sinds elf jaar in januari rillend van de kou bij Schiphol de Hollandse vorst inliep.
Ik was een kleine dertig uur daarvoor vanuit een zomers Australië, waar op dat moment de temperatuur bijna veertig graden hoger lag in een vliegtuig gestapt en had als zodanig dan ook weinig om het lijf.
Pascale, mijn altijd attente partner was zo slim geweest om wat winterkleren te versieren en tijdens de vlucht als handbagage mee te nemen. Maar koppig en dom als ik nu eenmaal ben had ik vervolgens consequent geweigerd mezelf naar haar zeggen volkomen voor lul te zetten door vóór het verlaten van het warme vliegtuig publiekelijk haar geitenwollen sokken, de heerlijke wollen trui, de sjaal én de lekkere leren jas die ze liefdevol voor me had meegesleept aan te trekken. En eenmaal buiten maakte zelfs haar sombere toekomstvoorspelling “Dat ik zó nog iets op zou lopen” weinig indruk op me en ontlokte dan ook niet meer dan de dampende sneer “Dat ze toch écht wel iets van mijn moeder weg had.“ …Zo die zat. Maar Jezus, wat hád ik het koud. Niks laten merken… Het duurde daarna nog zeker drie onmogelijk lange, Arctische minuten voordat ik eindelijk achter in de warme auto van Marcel kon gaan zitten. Op naar een nieuwe toekomst. Maar nu wel voorafgegaan door een discréte klimaatsaanpassing van mijn kant… Jáhah. Tis wat hè?
Waaróm we overigens terugkwamen laat hier nu maar even liever in het midden.

We spoelen daarom snel door naar halverwege 2008. Ik had me weer ‘s door een paar bro’s from the West-Indies laten overhalen om in hun reggaebandje te komen spelen. En wist na een paar optredens weer precies waarom ik er toen mee gekapt was. No more reggae for this guy. Wat te doen? Wat te doen?
Het internet natuurlijk. Het World Wide Web met zijn Hollandse Fora, vól met enthousiaste en bloedserieuze muzikanten! Narfie, luister man. Je hebt hier in Holland uitsluitend te maken met respectabele, breed ontwikkelde, ruimdenkende, progressieve en veelzijdig creatieve geesten van hoofdzakelijk linkse garnituur. Oh jongen…, dat gaat smúllen worden! Tzjie… Idioot die ik was…

We schrijven begin 2009 en ik werd lid van een nogal dorps geurend en regentesk bestuurd muzikantenforum. Dat laatste begreep ik trouwens pas op het eind toen duidelijk werd dat onze domeinnaam niet, zoals ik verwachtte, eigendom van een rechtspersoon als een vereniging of zo was, maar van een particulier die er geen geheim van maakte verder niet veel op te hebben met deze muziek. Hij is ook opperrechter bij andere fora die geen enkele muzikale relevantie hebben. De belangrijkste passwords houdt hij veilig in het kluisje van zijn fysieke geheugen en ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat hij het best wel lekker vindt om z‘n virtuele spelletje ‘per decreet regerend dictatortje’ te spelen.
Is maar een theorietje hoor… Men had daar in ieder geval geen oor voor concepten zoals een forum dat zich als kennisinstituut voor deze muziekstijl opwerpt. Drong gewoon niet door. Of een plek waar ‘n buitenlandse journalist moet wezen om binnen het NL muziekwereldje hiermee verder te komen voor zijn onderzoek. Zoiets blééf gewoon volkomen onbegrepen.
Op ieder forum heb je volgens mij wel kliekjes. Dat is een goede zaak want de functie van een forum is nou eenmaal om mensen met gelijkaardige interesses elkaar te laten vinden.
Kliekjes kunnen echter ook een nadeel worden wanneer ze geleid worden door mensen die als enige drijfveer het doel hebben om een onbegrepen medelid weg te werken. Zoals een mislukte ondernemer die daarmee één van z’n vele frustraties kan botvieren. Of mensen wiens voornaamste drijfveer is om op dat forum uit verveling als ‘Eerste 10.000 Post’s te Hebben Gepost’. Overbodig te zeggen dat, omdat hier alleen de teller telt er in hun post’s in de zin van zin weinig zinnigs zat. (De zin van deze laatste regel is om de onzin te demonstreren van voornoemde tellers die zo nu en dan zó min, onzin uitkraamde over ‘n één of andere door mij eerder opgeschreven zin.)

Dit vind ik dus humor. Davinnikgewoo leuk. Moekook gewoon om lachen.
“I’m laughing over and over again while insanity keeps my mind sane.”
En zo had ‘Het Kliekje’ mijn zwakke plek gevonden. Ik ging nu mijn kwelgeesten serieus aanschrijven teneinde hun problemen definitief op te lossen. Allemaal. Telkens weer. Maar niet één had kennelijk voldoende ballen om 1 op 1 te schrijven. Never, nooit niet! Men converseerde daar d.m.v. Personal Messages liever uitsluitend met elkáár. En dat was het moment waarop het kwartje naar beneden flikkerde. Deze mensen kúnnen helemaal niet lezen. Zogauw de eerste de beste gedachte opborrelt gaan ze óf direct ‘n reactie schrijven, óf ze vergeten na een paar minuten waar het ook al weer om ging. Wanneer zo iemand aan mijn zorgvuldig-simpel geformuleerde mailtje begint, stoptie gewoon na een regel of vier met lezen, om er verder nooit meer naar om te kijken. Maar wat wil je dán? Het zijn eenvoudige, conservatief opgevoede mensen. Maar het zijn óók mensen die hun invloed aanwendden om mij, als non-conformist lekker onderuit te schoppen. En ik? Ik líet me in m’n naïeve onschuld keer op keer door iedereen vrolijk de benen onder m’n lijf vandaan trappen… Stumpertje, stumpertje.
Mijn basgitaar heeft me uiteindelijk de nek omgedraaid. Tenminste, ik werd eraf getrapt nadat ik trots voor het eerst een stukje bas op het forum had laten horen. Ik was op dat moment nét een jaartje aan het bassen en het ging hartstikke lekker. En dat vonden sommige bassisten niet leuk. De grote baas speelde ook al héél lang bas…
Het gaat om http://lfpol.knarph.nl/ De titel is ‘La Flageoletta Par Ollandas Locos’. Fantasiewoorden die helemaal nergens op slaan. Vreemd genoeg was men tóch buitengewoon verontwaardigd zonder uit te leggen waaróm.
Het is nogal slordig gespeeld maar ja, come òn… Na ’n jaartje…
Ik ben inmiddels wel ’n stuk verder met m’n routines maar heb ‘r dus wél ‘n ‘tennisarm’ aan over gehouden. Leuk hè? Moet eigenlijk iemand gaan vertellen daar…
Ik heb uiteindelijk nooit meer een verklaring gekregen voor mijn verbanning. Maar ik denk dat zo’n beetje alles is samengevat in een toenmalige waarschuwing, quote:
“Iedereen moet altijd, alles kunnen begrijpen van wat jij schrijft, Knarph!”
Snappie?

En zo komen we bij het heden. Het ‘Gitaarnet’.
En ik moet gelijk iets bekennen. Terwijl ik nog trouw aan m’n ex was zocht ik al naar ‘n forum met wat meer cachet zegmaar. En keer op keer hoorde ik de naam ‘Gitaarnet’ vallen. Navraag maakte duidelijk dat het een openbaar net was, MÁÁR… je MOEST wel gitaar kunnen spelen… Mij was verder verzekerd dat de notoir slechte ‘Gitaarnet Inlichtingen Dienst’ (oftewel de gevreesde, wrede GID) ieder nieuw lid genadeloos zou controleren op het wel of niet bespelen van een gitaar. (Van sommige van de mensen die zich hier ten onrechte hadden laten inschrijven is nooit meer iets vernomen werd wel eens gefluisterd.)
Verder onderzoek maakte ook duidelijk dat gitaren zes snaren hebben waardoor ik direct met een probleem zat opgezadeld. Aan één hand zitten maar vijf vingers en vérder kan ik dus gewoon niet tellen.
“Nou,” zei zomaar iemand. ”De makkelijkste oplossing is dan natuurlijk een basgitaar”, “…Oh…”, “Daar zitten maar vier snaren op.” ,“… … …Oohhh!! Jààah…! Ja, tot vier kannik wel!”
En daarom ben ik dus gaan bassen. Om hier zonder slapeloze nachten uit angst voor die afschuwelijke GID in te kunnen loggen.

Hallo! Ik ben Knarph.

Oftewel “Narf”. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157521-Valse-bass-wel-goed-gestemt )

Harry
6 november 2012, 09:45
heb al wat posts van je bekeken, en volgens mij ben je een aardige vent met het hart op de tong. Niet dat mijn mening er toe doet uiteraard, maar soms heb ik de neiging om mijn mening te delen. Gebeurt niet vaak trouwens.
En ik wens je van harte welkom hier. Hoop dat je het naar je zin hebt.

Duhsjaak
6 november 2012, 10:30
Hi K
Als ouwe Amsterdammer ben ik geinfecteerd met het zelfspot virus. Vandaar dat ik nogal eens zeg: Don't start me talking. En dan schrijf ik een stuk, dat ik aanduid als een kort stukkie van Gus.

Ik moet in jou mijn meerdere erkennen, iets dat ik dan ook maar gelijk doe.
Hartelijk welkom. Ik ben niet meer alleen (snik - een debiliserende snik smiley heb ik niet kunnen vinden).

Begrijp ik nou goed dat je je hartje achterna ben gegaan? Ach..... wat leuk. Heb ik ook gedaan. Super romantisch, alleen deed ik dat al wat langer geleden. And what's more, ik geloof er nog steeds in.
Dat, en veel ander goeds wens ik jou en jullie toe.
Vriendelijke groet, Gus

Little Jay
6 november 2012, 10:38
Als je net zo speelt als je schrijft, dan kom zeker naar je eerstvolgende optreden! :D

Welkom!

macwilliams
6 november 2012, 16:13
Shit, dat is echt een lap tekst!

Dat was zo'n beetje de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik net dit topic opende. Maar ik heb hem ook helemaal doorgelezen en één stukje zelfs twee keer om me er van te vergewissen dat ik met zekerheid kon vaststellen dat ik wel snapte van wat ik begreep te menen te hebben gelezen (wat heeft het anders voor zin om de zin waarin de onzin der onzinnigheid te lezen valt als je geen zinnigheid in het zins des woord der onzinnigheid weet te verzinnen) en dat is aardig gelukt.

Dat op fora kliekjes bestaan is denk ik iedereen wel bekend, daar kun je niet omheen. Moet je je ook niet veel van aantrekken, ook niet als het er grof aan toe gaat. Vaak schuilt er achter die grote bek maar een heel klein hartje of tenminste een heel bekrompen geest.


Dat je gitaar moet kunnen spelen om hier te mogen registreren is een reine onwaarheid, er "lopen" er hier genoeg rond die dat niet kunnen. Hoe die leugen zich heeft kunnen verspreiden is mij een raadsel en dat zal ook wel een raadsel blijven want ik ben niet gemotiveerd genoeg om dat uit te zoeken. Daarbij ben ik ook vaak veel te druk met epibreren dus echt tijd heb ik er ook niet voor.

Maar goed, je bent dus bassist omdat je maar vijf vingers aan een hand hebt, vreemd. Ik heb maar drie vingers aan een hand en mij lukt het prima. Dat komt natuurlijk omdat mijn drie vingers ondersteunt worden door een duim en een pink, voor zover weer een oud en flauw grapje onder het stof vandaan getrokken.

In ieder geval,
Welkom.

knarph.nl
8 november 2012, 01:17
Shit, dat is echt een lap tekst!

Dat was zo'n beetje de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik net dit topic opende. Maar ik heb hem ook helemaal doorgelezen en één stukje zelfs twee keer om me er van te vergewissen dat ik met zekerheid kon vaststellen dat ik wel snapte van wat ik begreep te menen te hebben gelezen (wat heeft het anders voor zin om de zin waarin de onzin der onzinnigheid te lezen valt als je geen zinnigheid in het zins des woord der onzinnigheid weet te verzinnen) en dat is aardig gelukt.
Welkom.

Jíj snapt't! :stop:

grtz, Knarph

knarph.nl
8 november 2012, 01:35
Als je net zo speelt als je schrijft, dan kom zeker naar je eerstvolgende optreden! :D
Welkom!

Een complimentje geeft iedereen altijd 'n goed gevoel. Bedankt!
En voor wat betreft het samenspelen met anderen in een wat groter verband? Ik ben nog steeds op zoek naar een goed huwelijk.
Ik zou wel een lijstje kunnen gebruiken van sessies die hier in de buurt worden georganiseerd.
Iedere tip over éénmalige of regelmatig georganiseerde sessies, in en rondom Utrecht is wat dát betreft zeer welkom...

Knarph

macwilliams
8 november 2012, 12:39
Jíj snapt't! :stop:

grtz, Knarph

Probeer het eens uit te leggen?
Zo'n :stop: zegt me niet zo veel.
Toch een warm en hartelijk welkom gewenst.

knarph.nl
8 november 2012, 23:30
Probeer het eens uit te leggen?
Zo'n :stop: zegt me niet zo veel.
Toch een warm en hartelijk welkom gewenst.

@Dat heb je zelf al gedaan.
@High Five!
@Thnx.

knarph.nl
8 november 2012, 23:41
Hi K
Als ouwe Amsterdammer ben ik geinfecteerd met het zelfspot virus. Vandaar dat ik nogal eens zeg: Don't start me talking. En dan schrijf ik een stuk, dat ik aanduid als een kort stukkie van Gus.

Ik moet in jou mijn meerdere erkennen, iets dat ik dan ook maar gelijk doe.
Hartelijk welkom. Ik ben niet meer alleen (snik - een debiliserende snik smiley heb ik niet kunnen vinden).

Begrijp ik nou goed dat je je hartje achterna ben gegaan? Ach..... wat leuk. Heb ik ook gedaan. Super romantisch, alleen deed ik dat al wat langer geleden. And what's more, ik geloof er nog steeds in.
Dat, en veel ander goeds wens ik jou en jullie toe.
Vriendelijke groet, Gus

@ Duidelijk!
@ :crazyhappy: :dontgeti: :sssh: :chicken:
@ Helaas zit het iets anders in elkaar. (profiel)

Vriendelijke groetels van Knarph

macwilliams
9 november 2012, 00:22
@Dat heb je zelf al gedaan.
@High Five!
@Thnx.

Oké, ik vat 'm nu!

:ok:

nickofzo
9 november 2012, 17:43
Zo zie je maar weer dat :stop: voor de één "talk to the hand/stop" betekend en voor de ander "high five"

maar welkom

knarph.nl
11 november 2012, 01:16
Zo zie je maar weer dat :stop: voor de één "talk to the hand/stop" betekend en voor de ander "high five"

maar welkom

@ Zoek gewoon 'n plaatje dat m'n gevoel weergeefd.

# Kim Wilson: Weergeefd is wél met een "t" hoor! (pathetic...)

knarph.nl
12 november 2012, 07:08
Als het mag wil ik nog één laatste aanvulling op mijn introductie maken. Ik wil graag een bewerkte foto van Pascale en mij laten zien.
Volgens mij is het zo'n beetje de laatste foto van ons waar we samen buiten waren.
Het lijkt er hier trouwens een beetje op alsof Pasje staat te grienen, maar in feite stikte ze hier zowat van het lachen.
Vier maanden later was ze dood.


http://dw.content-e.nl/content-e/pub_DW/Franks_muzieksite_1192038847718/mm_files/do_290/070201-Knarph-Pas.jpg



Ik vind het een mooi plaatje. Iedere keer als ik ‘m weer terug zie raakt hij me aan.


http://pas-ik.knarph.nl

Harry
12 november 2012, 11:01
uiteraard mag dat. Kan me voorstellen dat je hoofd zit met mooie herinneringen, maar ook met het verdriet en het gemis eraan.

Kim Wilson
12 november 2012, 11:59
@ Zoek gewoon 'n plaatje dat m'n gevoel weergeefd.

# Kim Wilson: Weergeefd is wél met een "t" hoor! (pathetic...)

Goed dat je het zelf ook weet. :ok:

knarph.nl
13 november 2012, 05:41
uiteraard mag dat. Kan me voorstellen dat je hoofd zit met mooie herinneringen, maar ook met het verdriet en het gemis eraan.

@ Nou je zegt het. Daarom heeft het voor mij ook geen zin meer om terug naar de outback te gaan.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat het geen zin heeft om weer te gaan zwerven over ons fragiele bolletje in de hoop dat ergens ánders het 'geluk' wél op me wacht.
'Geluk' als zodanig is een non-begrip. Het leven bestaat hooguit uit herinneringen aan moménten van geluk. En die moet je op waarde weten in te schatten en vóór alles blijven koesteren.

Helaas ben je pas in wérkelijk in staat de waarde deze momenten in te schatten of zelfs maar te onderscheiden wanneer je ze afzet tegen de momenten dat je jezelf in alle ernst afvraagt of je morgen nog wel wakker wilt worden...

knarph.nl
13 november 2012, 06:06
Goed dat je het zelf ook weet. :ok:

@ Helemaal juist. (En zo weet ik nu ook precies wie ik tegenover me heb.)

Harry
13 november 2012, 10:23
je kunt het slechter treffen met wie je tegenover je hebt!

Han S
13 november 2012, 11:45
Knarph, ik kan hier rustig vertellen dat Kim Wilson, die ik Hans mag noemen, een geweldige vent is en daar kom je vanzelf achter.

Harry
13 november 2012, 11:52
@ Nou je zegt het. Daarom heeft het voor mij ook geen zin meer om terug naar de outback te gaan.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat het geen zin heeft om weer te gaan zwerven over ons fragiele bolletje in de hoop dat ergens ánders het 'geluk' wél op me wacht.
'Geluk' als zodanig is een non-begrip. Het leven bestaat hooguit uit herinneringen aan moménten van geluk. En die moet je op waarde weten in te schatten en vóór alles blijven koesteren.

Helaas ben je pas in wérkelijk in staat de waarde deze momenten in te schatten of zelfs maar te onderscheiden wanneer je ze afzet tegen de momenten dat je jezelf in alle ernst afvraagt of je morgen nog wel wakker wilt worden...

ik kan niet in jouw hoofd kijken, en gelukkig heb ik niet meegemaakt wat jij achter de rug hebt, maar ik heb wel geleerd dat geluk niet naar je toekomt of ergens op te zoeken is, of op je wacht. Je zult het zelf moeten creeeren.
Momenten van geluk ervaar ik regelmatig, bijvoorbeeld zittend in de zon met een goede sigaar, gewoon wat om me heen kijkend. Of als ik met mijn bandje optreed en ik kijk naar de mensen die blij worden van onze muziek. Of de kat die zich lekker uitrekt in de zon. Voor veel mensen hele simpele dingen, maar ik kan er blij van worden....

Kim Wilson
13 november 2012, 16:01
@ Helemaal juist. (En zo weet ik nu ook precies wie ik tegenover me heb.)
Ik denk niet dat je dat precies weet, maar ik hoop dat je daar nog achter komt. Ik hoop dat we elkaar na een wat valse start nog wat beter leren kennen. Ik ga er namelijk maar vanuit dat je niet echt zo'n vervelend betwetertje bent. En dat bedoel ik oprecht positief. :)

knarph.nl
14 november 2012, 20:40
Ik heb wel geleerd dat geluk niet naar je toekomt of ergens op te zoeken is, of op je wacht. Je zult het zelf moeten creëren.....

Harry, ik ben jaloers op je. Gewoon 'n gelukkig man. Plain and simple. '
Deze laatste aliena dan ook niet zozeer aan jóu gericht. Maar ik weet zeker dat je dát wel begrepen had.

Deze woorden waren voor de 'naggers'. De gasten die zoniet altijd, maar dan toch wel véél te vaak lopen te kankeren over niets.(!)
...In fucking Hólland for cryin'out loud !!
Mensen die iedereen kent, die overal en nergens voorkomen en waar ik iets gevoeliger voor ben dan de meeste anderen.

knarph.nl
14 november 2012, 20:58
Ik denk niet dat je dat precies weet, maar ik hoop dat je daar nog achter komt. Ik hoop dat we elkaar na een wat valse start nog wat beter leren kennen. Ik ga er namelijk maar vanuit dat je niet echt zo'n vervelend betwetertje bent. En dat bedoel ik oprecht positief. :)

Nou weet je Hans, trouwens, Kim is een meisjesnaam in de States. :mmmm: Maar dat weet je vast wel. (Ik MOEST 'm effe kwijt, sorry, hoor!)
Er... oh, ja. Nou, dát is dus het grote probleem wanneer je uitsluitend in schrift met volslagen vreemden communiceert.
Die voorlaatste post interpreteerde ik als de zóveelste kat van iemand die het hier aan z'n stand verplicht is om altijd het laatste woord te hebben. Maakt niet uit wat die woorden zijn.
OK, we stellen op voor de herstart.

Ey, Kim The Man. Ik ben The Knarph, you know man?
And I'm só cool that I ayn't need no freakin fridge, man!
(Dit laatste was 'n grapje! En dit zeg ik er maar even voor de bozen bij...) :soul:

Kim Wilson
14 november 2012, 22:30
Ghehe. :D

Kim Wilson is de frontman van de Fabulous Thunderbirds, mijn favoriete bluesband. Vandaar mijn nickname.

Loze tekst, en al helemaal via internet, kan idd heel snel verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik ben de belichaming van vriendelijkheid, maar wel gezegend met een bijna ongezonde dosis rechtsgevoel. Dus als iemand onterecht een grote smoel trekt (wat wellicht een verkeerde interpretatie van mij is), ben ik niet te beroerd om daar wat van te zeggen. Dan weet je ook waar mijn reacties vandaan komen. :)

knarph.nl
16 november 2012, 03:54
Ghehe. :D

Kim Wilson is de frontman van de Fabulous Thunderbirds, mijn favoriete bluesband. Vandaar mijn nickname. :)

Heeftie travestie neigingkies?
Nee. Dit illustreert mijn schokkende gebrek aan kennis van, met name de namen van de bandjes die de laatste, pakkumbeet vijftien jaar, volgens vele ouders er zo'n bende van hebben gemaakt.
Ik ben nooit echt een fan van één specifieke band geweest. Meer van losse songs of stukken die ik te gek vind of vond.

Even iets anders. John Klaver heeft me twee keer uitgenodigd voor hun CD-release, zondag 25 nov in Hoofddorp. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit klupje het (internationaal) best wel eens ver zal kunnen gaan schoppen. Ik weet in ieder geval zeker dat John behóórlijk goed weet waar hij mee bezig is.
Het is niet zover rijden vanuit West Friesland en de entree is vrij. Dus wellicht? Samen met Han?

Zie maar man,
groetels van mijn kant.

Duhsjaak
16 november 2012, 09:38
Hi
Kim is een oude scandinavische jongens-/mannennaam. Zo simpel is het. Noorse kennissen waren echt shocked toen zij in 1975 Kim aan de lijn kregen en dat bleek een vrouw te zijn.

Ik weet niet precies hoe dat in andere landen gaat, maar in NL is er een schokkend gebrek aan interesse geweest voor namen. Als het beessie maar een naam heeft.....

Er zijn heel wat meisjes en vrouwen ten prooi gevallen aan een mannennaam:
- José (spreekt voor zich hè?)
- Vivian (i.t.t. Vivianne)
- René (i.t.t. Renée)
om maar eens een paar voorbeelden te noemen.

En de meest ehmmmmm.... hoe zeg je dat netjes:
- Beau (als je dan toch wilt opscheppen: Belle)

Dus het is niet Kim die een rare alias heeft, het is dat in de lage landen de laatste decennia de grenzen wat aan het vervagen zijn.
Lijkt een beetje fijnslijperij, maar voordat Kim zijn fraaie naam aan de wilgen hangt.....
Nòg erger zou zijn als Kim zich zelf aan de wilgen hangt.
vriendelijke groet, Gus

Kim Wilson
16 november 2012, 10:30
Wees maar niet bang, Gus. Ik hang mezelf voorlopig nog niet aan de wilgen. :D

Ukeloeder
16 november 2012, 12:23
Kim Källström (9);
http://images.icnetwork.co.uk/upl/liverpoolecho/nov2012/9/0/596x447/image-10-steven-gerrard-england-career-in-pictures-pa-archive-185301217.jpg
stervoetballer in het Zweedse nationale team, naam wordt uitgesproken als Sjim Sjellstrum

Kim Carson, hoofdpersoon van William S. Burroughs' 'The Place Of Dead Roads'
http://d.gr-assets.com/books/1311972859l/24509.jpg

A good old-fashion shoot-out in the American West of the frontier days serves as the springboard for this hyperkinetic adventure in which gunslingers, led by Kim Carson, fight for galactic freedom. The Place of Dead Roads is the second novel in the trilogy with Cities of the Red Night and The Western Lands.

Dat zijn uiteraard niet de enige twee. Er is (om heren met de voornaam Kim een hart onder de riem te steken?) zelfs een (zonder enige twijfel onvolledige) lijst, genaamd GNK (Guys Named Kim);
http://www.guysnamedkim.com/GNK/gnklist.shtml

Kim Wilson
16 november 2012, 12:28
Ik heb er wel eens aan gedacht om mijn nickname te veranderen, maar als het dan eens weer ter sprake komt, en men komt dan ook nog eens met dit soort mooie info, denk ik dat ik het toch maar mooi zo laat. :)

zoon van Piet
16 november 2012, 13:50
Dit openingsverhaal - hoewel nog steeds erg lang- is stukken beter te verteren dan dat politiek epistel van een tijdje terug! ;)
Welkom! Dat we maar vaak stevig in de clinch mogen vliegen, want daar hou ik van :)

Duhsjaak
16 november 2012, 16:54
Ik heb er wel eens aan gedacht om mijn nickname te veranderen, maar als het dan eens weer ter sprake komt, en men komt dan ook nog eens met dit soort mooie info, denk ik dat ik het toch maar mooi zo laat. :)

Hi Kim
Zou ik zeker doen. Dat ik je kennelijk Sjim moet noemen, ach.... alles went.

Dank je wel Uke! Mogelijk is dit de reden, dat Herman Kuiphof Herman Tsjuiphof werd genoemd. Dat was naar aanleiding van zijn uitspraak van de naam van een scandinavische voetballer! Mogelijk deze gast dus. Ach..... waar zo'n draadje niet toe kan leiden!
Vriendelijke groet, Gus

Ukeloeder
16 november 2012, 19:25
Hi Kim
Zou ik zeker doen. Dat ik je kennelijk Sjim moet noemen, ach.... alles went.

Dank je wel Uke! Mogelijk is dit de reden, dat Herman Kuiphof Herman Tsjuiphof werd genoemd. Dat was naar aanleiding van zijn uitspraak van de naam van een scandinavische voetballer! Mogelijk deze gast dus. Ach..... waar zo'n draadje niet toe kan leiden!
Vriendelijke groet, Gus

1234567890

knarph.nl
16 november 2012, 22:36
Dit openingsverhaal - hoewel nog steeds erg lang- is stukken beter te verteren dan dat politiek epistel van een tijdje terug! ;)
Welkom! Dat we maar vaak stevig in de clinch mogen vliegen, want daar hou ik van :)

Ok, toegestoken hand geaccepteerd! :harmony:

Het plaatsen van dat stuk en enig geduldig wachten heeft me al eerder snel wat inzicht gegeven in de mensen en hun onderlinge verhoudingen op 'n voor mij onbekend forum. In ieder geval een stuk sneller dan op de 'normale 'manier'. :sneaky:

Sorry Pieterszoon.:makeup: (naam?)

Pssst,
Overigens heb ik dat stuk een aantal keren voorgelezen en daarbij had ik altijd de lachers op m'n hand. Ik had na afloop altijd wel wat kritiek maar niemand brandde het af. Dat is kennelijk een kenmerk van slecht schrijven. Als iets zó moeilijk te lezen is dat zowel de humor als de informatie je totaal ontgaat terwijl je het als luisteraar wél kunt volgen. Je had dus helemaal gelijk.
Maar dát wisten we al...

Knarph

knarph.nl
16 november 2012, 22:57
Hi
Kim is een oude scandinavische jongens-/mannennaam. Zo simpel is het. Noorse kennissen waren echt shocked toen zij in 1975 Kim aan de lijn kregen en dat bleek een vrouw te zijn.

Nòg erger zou zijn als Kim zich zelf aan de wilgen hangt.
vriendelijke groet, Gus

@ Ach ja, de meeste talen en dus ook namen zijn levende, steeds verder evoluerende verschijnselen.
Op Southpark gingen de kids het H.D. motortuig 'fags' noemen, niet wetend dat dat woord slang voor homoseksueel was. Op 'n gegeven moment gingen de bikers de bieb in om de 'ware betekenis' van dat woord op te zoeken en kwamen toen uit op zo'n vijf verschillende betekenissen sinds de eerste Engelse settlers...
(Zelfs mijn naam heeft een zekere evolutie doorstaan: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157521-Valse-bass-wel-goed-gestemt/page2 post #53)

@ Niet doen. Althans niet voordat we elkaar de hand geschud hebben. Toch? 25 nov.?

Knarph

grayfink
17 november 2012, 00:07
Pieterszoon? Iedereen weet dat ZvP Broer van Bertus is. :ok:

knarph.nl
17 november 2012, 00:30
Pieterszoon? Iedereen weet dat ZvP Broer van Bertus is. :ok:

@ Mmmm..? ...Boef? Úum...? ...de Bananenman? um, ummeh...? ...Borgers? :???:
Oh, nee. Z van Pee... Nee, nog steeds geen idee.

Tja, weet ik veel?
Niet dus. En dat is jammer dan.
Ik laat me niet zo voorstaan op kennis van 'Het Wereldje'...

Knarph

grayfink
17 november 2012, 00:46
Borgers it is.

knarph.nl
17 november 2012, 01:35
Borgers it is.

Ach, so...

zoon van Piet
17 november 2012, 15:59
'Het wereldje'? Welk wereldje? ik ken alleen de algemene en binnenkort vergane aardbol. Niks wereldje, weg wereldje. :-)
En ja, broer en gitarist van Bertus, die ook werkelijk zoon van Piet is..

knarph.nl
18 november 2012, 21:13
'Het wereldje'? Welk wereldje? ik ken alleen de algemene en binnenkort vergane aardbol. Niks wereldje, weg wereldje. :-) En ja, broer en gitarist van Bertus, die ook werkelijk zoon van Piet is..

@ Ach wereld, kluppie, scene, sientje, forumbobo's, elitaire en ondoordringbare muzikantenklasse :-)?
Ik denk dat de 'iedereen' van grayfink het meest in de richting komt.

@ Ah, nú komen we ergens. We hebben meneer Piet de papa en Bertus op de toeter.
Nu alleen X op de snarenstok nog. (tenzij me ergens iets is ontgaan)
@ Ik kan me nog goed herinneren hoe Bertus & Paultje Smeenk klonken. (Héé Hallo!)



Pieterszoon? Iedereen weet dat ZvP Broer van Bertus is. :ok:

Deze iedereen dus...

zoon van Piet
19 november 2012, 11:07
Piet was een begenadigd trompettist en gaf het heilig vuur door aan zijn nazaten..
Hoe ik heet is alleen voor het manneke van de tax van belang, we hebben hier immers allemaal fantasienamen als grayfink of Knaph of Timo Somers, doet er niet toe.
En een keer googlen/kijken bij Bertus leert het, compleet met filmpjes, foto's en de hele mikmak :)

knarph.nl
20 november 2012, 10:27
Alléz, maar we zijn lui hè?
Ma isht ghoedj... :)

Mike de Wit
23 november 2012, 17:46
Welkom Knarph !!!

knarph.nl
23 november 2012, 22:26
Welkom Knarph !!!

Hahahaha!

Ja sorry Mikey. Ik moet lachen omdat dit je tweede post sinds begin 2010 is.
Niet omdat het belachelijk is of zo, maar omdat het zo vriendelijk overkomt.:-)
Jéeeh...Mike!
Eindelijk weer eens 'n naam van iemand aan wie ik altijd goeie herinneringen heb gehad.
We zouden 's moeten babbelen man. Eens, 'n keertje. Echt...

Groetels van Knarph

PS. Ik ga morgen naar J.Klaver in Hoofddorp toe.

knarph.nl
6 juli 2013, 05:19
Erm…, Hallo!
Sorry dak hier lang na sluitingstijd nog effe binneloop, maarre, heeft hier iemand toevallig mijn jas zien liggen?
Hè, trouwens, ik vond dat bandje hier vanavond best wel ok. (http://somanyroads.knarph.nl)
Ja, écht. Klonk wel aardig.
Behalve die toetsenman natuurlijk. Jeez, what a nut!
...Maarre? What about die jas?

tommus42
6 juli 2013, 14:01
Die zul je terecht wel kwijt zijn:D.
Long time no see, ga je nog wat coherents mededelen of blijft het spacen in den eigen wereld?:)

Kim Wilson
7 juli 2013, 08:09
Lompe agressieve vijandigheid? Tommus heeft er nota bene twee lachende smileys in zijn post gezet.

Als je je al aangevallen voelt door de post van Tommus, is dit misschien idd niet jouw plek.

beruk
7 juli 2013, 08:22
Die vent spoort niet..:sssh:

knarph.nl
7 juli 2013, 09:19
M'n kanaaltje stond íets te gevoelig afgesteld.
Zal 'n beetje gain terugnemen, ok?

beruk
7 juli 2013, 09:24
Goed bezig, ik ga zelf ook altijd voor naturel. :rockon:

Kim Wilson
7 juli 2013, 09:28
Graag. Nog een beetje minder flanger en space echo en dan begrijpen we ook wat je zegt. :D

tommus42
8 juli 2013, 15:18
M'n kanaaltje stond íets te gevoelig afgesteld.
Zal 'n beetje gain terugnemen, ok?

M'n pc was ontploft. Mis ik iets? Spreek vrijuit en gij zult behouden blijven:D.

knarph.nl
26 juli 2013, 15:04
Graag. Nog een beetje minder flanger en space echo en dan begrijpen we ook wat je zegt. :D

Je treft het Kim!
De delay waar ik altijd een flanger mee maak zat in die trein naar Santiago de Compostella.
Die machinist zat er nét te lang mee te spelen. Klote. Die is nu dus echt weg.
Maar goed, geen flanger dus van mijn kant.
En m'n space-echo staat al jaren met tot de draad versleten koppen ergens bij m'n moeke op zolder.

No, man. (mental) Clarity from start to finish... (c-:)

knarph.nl
26 juli 2013, 15:14
Was trouwens helemaal vergeten dak hier had zitten lullen.

grayfink
26 juli 2013, 15:43
Niet waar.

knarph.nl
26 juli 2013, 15:52
Oh? Verklaar mijn vriend...

grayfink
26 juli 2013, 15:58
Nee.
.

grayfink
26 juli 2013, 17:00
Joh, wat maak je je druk om niks. Als je vergeten was dat je hier wat had geschreven was je niet teruggekeerd.
En ik ben een prutsgitarist, maakt dat wat uit? Paar jaar geleden in een bandje gezeten. Als je masochistisch bent voer je in youtube "grayfink" in. In regenblues speel ik een vrij lange solo.

knarph.nl
26 juli 2013, 19:22
Dude, you're not worth the trouble.
I'm ashamed I really took you serious again knowing that you JUST FUCKIN AIN'T WORTH IT!
Jeez...

duckman
27 juli 2013, 13:06
Hey Knarph, mede utrechter!! Chill dude... ik weet niet waarom je zo reageert, maar ik lees niets slechts in grayfink zijn posts. Alles goed?

Ukeloeder
27 juli 2013, 13:09
Ik denk dat knarph zichzelf een beetje te serieus neemt...

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lyufmmtn711qdddnho1_500.jpg

knarph.nl
6 augustus 2013, 02:03
Jongens, ik kan niet vaak genoeg sorry zeggen.
Er zijn hier op het internet een aantal mensen die mij niet kunnen uitstaan maar tegelijkertijd niet de ballen hebben om te vertellen where all the fuzz's about. En omdat ik geneigd ben om iedereen (tegen beter weten in) altijd maar serieus te nemen frustreert me dat enorm.
Ik vind het moeilijk om te converseren met mensen die ik niet aan kan kijken en die zich verschuilen achter een avatar.
En hoe vreemd dan ook, mijn naam is nou eenmaal Knarph Heuvelman en ik ben niet van plan om dat te veranderen omdat sommige mensen dat iets té raar vinden. Of mijn manier van schrijven te raar vinden.
Ik bén nou eenmaal een mafketel maar ik doe verder geen mens kwaad en heb altijd alleen maar lekkere muziek proberen te maken of m'n best gedaan om een bandje op een podium zo goed mogelijk uit de verf te laten komen.
Daar heb ik duizenden uren ervaring mee en daar ben ik gewoon goed in!
Iedereen mag me arrogant noemen maar ik weet wél waarover ik praat en wanneer ik dat niet weet houd ik dan ook gewoon mijn mond.
Mensen met wie ik één op één spreek snappen dat. Op een anoniem forum als dit snappen mensen dit niet en daar word ik af en toe onprettig gestoord van. Vooral omdat veel mensen zich persoonlijk beledigd schijnen te voelen wanneer men mijn woorden mis interpreteren. En dat gebeurt nog wel eens.
Ach, ik weet het ook allemaal niet. Zoek eigenlijk alleen maar gewoon 'n bandje...
Groetels, Knarph.

knarph.nl
6 augustus 2013, 02:55
http://dw.content-e.nl/content-e/pub_DW/Franks_muzieksite_1192038847718/mm_files/do_293/090227- Nice legs.JPG

Martijn-w
6 augustus 2013, 11:44
Oke, en nu?

knarph.nl
7 augustus 2013, 02:16
Excuses Grijze Vink.

knarph.nl
7 augustus 2013, 02:19
http://dw.content-e.nl/content-e/pub_DW/Franks_muzieksite_1192038847718/mm_files/do_293/Let%20us%20worry.JPG


Oke, en nu?

Goeie vraag.
Suggestie?

knarph.nl
7 augustus 2013, 04:39
Nu ik trouwens eens naar deze foto zit te kijke valt me wellop dat iemand behoorlijk heeft zitten freaken met mijn backline.
Zó erg zelfs dat de MIDI vanaf m'n masterkeyboard in m'n U220 voedingsblok verdwijnt en plotseling een hele serie MIDI en audio connectoren heeft laten ontstaan. Hahaha!

Moek toggus uitzoeke...!