PDA

View Full Version : Tests / gebruikerservaringen Epi 339



CMaj7
6 november 2012, 00:19
Wie kan me dit uitleggen:
Ik heb een nieuwe epiphone ES339. Als de selector switch in de middenpositie staat, en ik draai het volume van één pick up op nul, dan krijg ik ook van de andere pick up geen geluid meer.
Is dit normaal? Mijn Epi Joe Pass doet dit niet. En hoe komt het?

joh@ndederde
6 november 2012, 00:27
mijn epi les paul doet dat ook. De reden weet ik helaas niet.

Scarface
6 november 2012, 00:30
Het is een push en pull systeem,dat wil zeggen dat je de knoppen kunt uit trekken en terug duwen.
Heb je dat al geprobeerd ?

Groet,
Marco

Bernardduur
6 november 2012, 00:37
De Joe Pass zal een 50's wiring hebben en de 339 niet; daardoor krijg je dit probleem!

CMaj7
6 november 2012, 01:17
OK maar is er dan een reden dat deze gitaar en kennelijk ook sommige Les Pauls dit doen? Ik zie het nut ervan niet. Is er een technische reden?

Lush High
6 november 2012, 01:43
Zijn ze dan niet gewoon in serie aangeloten?

zoon van Piet
6 november 2012, 11:09
Precies dat dacht ik ook: beide pu's in serie, bij de JP parallel ( of andersom, ik ben niet zo technisch). Is de normale schakeling in vrijwel alle dubbelhumbuckervierpotsdriewegschakelaargitaren ( wordfeut!). Waarom? Omdat het vroeger ook zo gebeurde.Voordelen? eh.. het maakt swell/viooltje spelen makkelijker ( bridge half open zetten en nek gebruiken om te swellen).

terrasbeest
6 november 2012, 12:05
Gibson heeft dit ook, althans bij die die ik heb, een ES330 en een ES175.

GretschGuy
6 november 2012, 20:02
Wie kan me dit uitleggen:
Ik heb een nieuwe epiphone ES339. Als de selector switch in de middenpositie staat, en ik draai het volume van één pick up op nul, dan krijg ik ook van de andere pick up geen geluid meer.
Is dit normaal? Mijn Epi Joe Pass doet dit niet. En hoe komt het?

Dit gebeurt bij alle Gibsons (e.d.) waarbij de electronica geconfigureerd is zoals in de jaren '50 (= volume en toon potmeters in serie i.p.v. parallel). Voordeel is dat je geen hoge tonen verliest als je 't gitaarvolume omlaag draait. Nadeel is de interactiviteit.