PDA

View Full Version : Waarde van JCM 800 2204 50 watt anno 2012?



Doefke
5 november 2012, 21:50
Ten eerste, dit is niet bedoeld als spam.

Ik vraag me af wat de waarde van zo'n versterker ongeveer is tegenwoordig. Ik raak die van mij aan de straatstenen niet kwijt en krijg verbaasde reacties op mijn vraagprijs.

Ik heb de mijne 7 jaar geleden voor zo'n 800 euro gekocht. Dit vond ik zelf toen eigenlijk teveel maar wat ik me kan herinneren zag je ze niet heel veel te koop staan en gingen ze sowieso niet lager weg dan 600. Ik moest en zou één op korte termijn hebben dus ja..

Ik was in de veronderstelling dat het de waarde wel zou houden of zelfs meer waard zou gaan worden met de jaren. Ik heb bij vrienden wel JCM 800 100 watters weg zien gaan voor 900 een paar maanden geleden. Mijn vraagprijs ligt rond de 750.

Sinds ik geen prijs op marktplaats heb staan krijg ik ineens telefoontjes en verbaasde reacties dat ik 750 vraag. Dit zou uitzonderlijk veel zijn. Ik begin nu toch te twijfelen. Die van mij is een Marshall JCM 800 2204 Mk2 lead 50 watt. Bouwjaar 1990. Ik weet dat het geen jcm 800 van voor '85 is maar toch..het blijft een JCM 800.

arjanb01
5 november 2012, 22:19
Je mag blij zijn als je er 600eu voor! Een jcm 900 uit 1990 heb ik als set vorig jaar zien staan voor 350eu, weliswaar gebruikt maar technisch in orde.

jerome
5 november 2012, 22:29
Je mag blij zijn als je er 600eu voor! Een jcm 900 uit 1990 heb ik als set vorig jaar zien staan voor 350eu, weliswaar gebruikt maar technisch in orde.

Ga alsjeblieft geen 900 met een 800 vergelijken... Appels met peren zal maar zeggen ;)

jerome
5 november 2012, 22:34
@Doefke; waarschijnlijk zitten de inputs horizontaal, die JCM800's zijn inderdaad minder gewild en dus minder waard dan de oudere 800's met verticaal geplaatste inputs.
Bovendien is het crisis op het moment en liggen de prijzen van veel amps sowieso een stuk lager dan een 2 á 3 jaar geleden...

Brum
5 november 2012, 23:35
Ik heb net een JCM800 2210 op de kop kunnen tikken voor €760,- en da's geloof ik niet eens zo'n lage prijs. Je ziet ze soms voor meer gaan, maar de mensen die ze voor 800 of meer te koop zetten, blijven er toch lang mee zitten, zo niet, ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Je hebt het al ondervonden meen ik.;)

Las laatst in m'n eigen JCM800 vraag topic dat juist de tweekanalers van na 1987 beter schijnen te zijn en dus weer wat gewilder, maar dat kan ik zelf totaal niet verifiëren.

Misery Signals
5 november 2012, 23:52
Man, de markt is rot...
Ik maak echt op ALLES winst dat ik verkoop, maar dit keer niet.

Ik had op sites een Ibanez RG570 staan uit Japan 91 met Dimarzio's geupgrade, Edge brug (niet de pro maar de origineel gezochte), originele elementen erbij, nieuwe originele case enz, voor 350. Ik had ze zelf 475 in totaal betaald, wat nog geeneens zo gek was. Normaal gaan die dingen 450-500 zonder upgrade erbij of case. Ze mocht echt weg dus ik maakte van mijn hart een steen.

Echt geen koper he, eentje dat 250 bood, om gek te worden. Heb ze maar bijgehouden, ze ligt hier nu nog steeds.

Dus niet verbaasd zijn, het is niet anders. Als je geld hebt investeren en KOPEN, niet verkopen!

MS



BTW geen spam want ze gaat niet meer weg, veel te goed...

arjanb01
6 november 2012, 12:11
Ga alsjeblieft geen 900 met een 800 vergelijken... Appels met peren zal maar zeggen ;)

Klopt appels met peren vergelijk ! Maar dit was puur als indicatie bedoeld dat de TS toch te hoog zit met zijn vraag prijs. Heb je een JCM 800 (2203) uit eind jaren 70 begin 80, dan is zo'n prijs te billijken, aangezien dat de holy grail schijnt te zijn !

HaroldA
6 november 2012, 12:37
Klopt appels met peren vergelijk ! Maar dit was puur als indicatie bedoeld dat de TS toch te hoog zit met zijn vraag prijs. Heb je een JCM 800 (2203) uit eind jaren 70 begin 80, dan is zo'n prijs te billijken, aangezien dat de holy grail schijnt te zijn !

Eind jaren 70 bestond de JCM800 serie nog niet.

1990 maakt het een 2204 met de jacks en pots op de print en als ik het goed heb ook de DI uitgang? Naar verluid zijn de 800's na 1984 minder geworden dankzij bezuinigingen en dus minder gewild.

€750 vind ik aan de hoge kant, ik zou er €100 onder gaan zitten.

Doefke
6 november 2012, 16:08
@arjanb01: Die complete jcm 900 set waar je het over had; bedoel je dan top + speakerkast? Alleen een speakerkast is vaak toch al 400 euro?

Maar bedankt voor de reacties! Ik ben me er bewust van dat de markt momenteel niet geweldig is en dat 750 in de huidige omstandigheden misschien iets teveel is. Nu moet ik alleen nog bepalen of ik gewoon wacht met de verkoop totdat ik er misschien wel meer voor kan krijgen of dat ik ga zakken. Het probleem is natuurlijk dat ik me al helemaal zat te verheugen op wat voor gear ik voor het geld kan gaan kopen hehe.. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook gebeuren dat ze op een bepaald moment even moeilijk te krijgen zijn, er iemand op korte termijn één wil kopen en daardoor wel bereid is iets meer te betalen. Ik ken het maar al te goed van mezelf....

pietrka
6 november 2012, 18:35
Misschien moet je hem op marktplaats onder "versterkers" zetten en niet onder "toebehoren" :rockon:

Sanderltd
6 november 2012, 19:10
Misschien moet Marktplaats eerst de oplichterij op haar website aanpakken in plaats van het toe te juichen. Ik vertik het persoonlijk ook om te betalen voor advertenties op Marktplaats en adverteer dus steevast in de foute (gratis) categorie.

HaroldA
6 november 2012, 19:14
Misschien moet Marktplaats eerst de oplichterij op haar website aanpakken in plaats van het toe te juichen. Ik vertik het persoonlijk ook om te betalen voor advertenties op Marktplaats en adverteer dus steevast in de foute (gratis) categorie.

Ik meld dat soort advertenties altijd als ik ze zie.

heavy-metal-thunder
6 november 2012, 22:07
het is gewoon erg jammer dat de prijzen zo in elkaar zakken. De crisis zit hier zeker voor een stuk tussen (alhoewel die tot heden ook zo erg niet was, ik ken niemand in mijn omgeving wiens koopkracht gedaald is) maar de producenten zijn imo de ware oorzaak. Vanuit Oost-Europa en China komen producten die sterk onder de prijs v/h traditioneel spul zitten. Daardoor moeten de grote merken ook hun prijs (en kwaliteit) laten zakken. Neem nu een Marsahll DSL100, 3-4 jaar geleden was dat 2dehands vlot 700 euro. Maar tegenwoordig kosten ze nieuw maar een beetje meer en nu komt Marshall zelf met een Aziatische DSL. Probeer dan maar voor je 2dehandse DSL 600 te krijgen?

LRS
7 november 2012, 07:21
Misschien moet Marktplaats eerst de oplichterij op haar website aanpakken in plaats van het toe te juichen. Ik vertik het persoonlijk ook om te betalen voor advertenties op Marktplaats en adverteer dus steevast in de foute (gratis) categorie.

Hmm... persoonlijk heb ik er geen moeite mee om een paar euro te betalen voor een advertentie website die echt goed bezocht wordt. Tevens staat er veel minder hinderlijke reclame op MP, zeker in vergelijking met echt gratis advertentie sites als tweedehandsnet o.i.d. Wat ik wel storend vind, is dat ze bij MP van mening zijn dat ze het recht hebben om je betaalde add na verloop van tijd te mogen verwijderen. Dat vind ik niet kunnen. Anyway, succes met de verkoop van je amp!

Doefke
7 november 2012, 07:51
Ik vind het een beetje suf dat je voor de ene rubriek wel moet betalen en de andere niet. Bovendien als je jcm 800 intikt vind je mijn ad toch wel. Het lijkt me toch dat de meeste mensen die naar zoiets op zoek zijn wel weten hoe ze moeten zoeken, googlen enzovoort. Ook andere versterkers staan vaak onder deze rubriek.

Buzzel
7 november 2012, 09:40
Ik zoek nooit naar versterkers specifiek, ik koop gewoon wat ik toevallig zie staan :)

En als ik jou was zou ik de versterker toch echt in de goeie rubriek zetten hoor... Zo verkoop je dat ding sowieso niet.

HaroldA
7 november 2012, 09:47
Bovendien als je jcm 800 intikt vind je mijn ad toch wel.

Ik hou een RSS-feed van de rubriek Versterkers in de gaten. Ik zal jouw advertentie nooit tegenkomen.

Hendriks
7 november 2012, 09:55
Ik vind het een beetje suf dat je voor de ene rubriek wel moet betalen en de andere niet. Bovendien als je jcm 800 intikt vind je mijn ad toch wel. Het lijkt me toch dat de meeste mensen die naar zoiets op zoek zijn wel weten hoe ze moeten zoeken, googlen enzovoort. Ook andere versterkers staan vaak onder deze rubriek.

Dan heb je mazzel , als MP er lucht van krijgt , flikkeren ze jou advertentie eraf.

HaroldA
7 november 2012, 10:01
Dan heb je mazzel , als MP er lucht van krijgt , flikkeren ze jou advertentie eraf.

Tip Marktplaats.nl > Geplaatst in de verkeerde rubriek

Doefke
7 november 2012, 11:49
Haha gaan jullie nu serieus marktplaats op de hoogte brengen van mijn 'verkeerd geplaatste' advertentie?

guitarguru
7 november 2012, 11:53
Haha gaan jullie nu serieus marktplaats op de hoogte brengen van mijn 'verkeerd geplaatste' advertentie?

Mag toch hopen van niet zeg! Laat iedereen gewoon lekker zijn ding doen....

Hendriks
7 november 2012, 11:57
Haha gaan jullie nu serieus marktplaats op de hoogte brengen van mijn 'verkeerd geplaatste' advertentie?

Zal ik niet gauw doen.
Jij hebt echter weinig reden tot miepen ,als je te zuinig bent om de versterker in de goede rubriek te zetten. Geen wonder dat er niet op geboden word. Als ik iets zoek kijk ik altijd in de goede rubriek en niet in alle rubrieken.

HaroldA
7 november 2012, 12:00
Jij hebt echter weinig reden tot miepen ,als je te zuinig bent om de versterker in de goede rubriek te zetten. Geen wonder dat er niet op geboden word. Als ik iets zoek kijk ik altijd in de goede rubriek en niet in alle rubrieken.

Inderdaad. :ok:

Doefke
7 november 2012, 12:09
Ja dat is waar en je hebt zeker een punt. Misschien zet ik hem binnenkort ook wel in die rubriek. Maar ik denk niet dat iemand die mijn advertentie ziet denkt 'ik wil hem wel graag hebben maar ik ga lekker niet bieden omdat hij in de verkeerde rubriek staat'. :seriousf:

Maar ik laat wel even weten voor hoeveel hij uiteindelijk is weggegaan. Dan heeft iemand anders er ook nog wat aan die in dezelfde situatie zit en hier het forum aan het doorspitten is.

Hendriks
7 november 2012, 12:15
Ja dat is waar en je hebt zeker een punt. Misschien zet ik hem binnenkort ook wel in die rubriek. Maar ik denk niet dat iemand die mijn advertentie ziet denkt 'ik wil hem wel graag hebben maar ik ga lekker niet bieden omdat hij in de verkeerde rubriek staat'. :seriousf:

Natuurlijk niet , alleen nu ziet (bijna) niemand deze advertentie.

HaroldA
7 november 2012, 13:57
Ineens is je advertentie verplaats? :ok: (verscheen in RSS)

Doefke
7 november 2012, 14:44
Hahaha ja ik ben blijkbaar nogal beïnvloedbaar door jullie ;-)

En ik ben nieuwsgierig of het echt zo is dat mensen de zoekfunctie niet gebruiken en door de rubrieken klikken. Voor 3,25 wil ik het wel een keer proberen. Ik kan er in de toekomst moeilijk op gaan zeuren als ik het nooit geprobeerd heb.

En ik ben uiteraard ongeduldig.

polviggen
7 november 2012, 15:02
als je het geld niet dringend nodig heb wacht je toch gewoon.

maar, 2 3 jaar terug gingen die jcm800's toch ook niet meer dan 700. 't is te zeggen, ik heb er nooit meer voor betaald.

Mr. Dynamite
7 november 2012, 20:49
Ik check vrij regelmatig (toch minimaal 1 keer in de 2 dagen) wel de versterkers rubriek. Gewoon eens kijken wat er op de markt is.
Dan was ik jou amp nooit tegen gekomen, net als Harold. Het verkoopt al lastig tegenwoordig, moet je hem ook nog verkeerd plaatsen..

Btw, riekt wel erg naar spam dit IMO.

Doefke
7 november 2012, 21:58
Riekt naar spam? Hoezo? Ik wilde gewoon weten wat de waarde tegenwoordig is van die versterker. Waar zou ik deze vraag anders moeten stellen? www.blokfluitnet.nl ?

Mr. Dynamite
7 november 2012, 22:22
Riekt naar spam? Hoezo? Ik wilde gewoon weten wat de waarde tegenwoordig is van die versterker. Waar zou ik deze vraag anders moeten stellen? www.blokfluitnet.nl ?

Nja eerst komt hij al in het tips topic voor, dan open je een topic... allemaal aandacht voor de amp waar je maar niet vanaf komt. En je geeft zelf aan ongeduldig te zijn. Maargoed zo kijk ik er tegenaan.

Buzzel
8 november 2012, 08:51
Nja eerst komt hij al in het tips topic voor, dan open je een topic... allemaal aandacht voor de amp waar je maar niet vanaf komt. En je geeft zelf aan ongeduldig te zijn. Maargoed zo kijk ik er tegenaan.

Tja, en in jou handtekening staat niet dat je een marshall verkoopt.

Rinze
8 november 2012, 09:08
Tja, en in jou handtekening staat niet dat je een marshall verkoopt.

Staat in de forumregels he, in de sig mag wel, in de posts niet. Om het hanteerbaar te houden voor de mods.

Buzzel
8 november 2012, 09:13
Dat weet ik, maar ik vind dit geen spam. Beste verkoper heeft ook geen link geplaatst of wat dan ook. Vraagt alleen of de prijs wel goed is.

HaroldA
8 november 2012, 10:43
Dat weet ik, maar ik vind dit geen spam. Beste verkoper heeft ook geen link geplaatst of wat dan ook. Vraagt alleen of de prijs wel goed is.

Hij genereert wel een hoop aandacht ... moet ik onthouden als ik iets te koop zet! :ok:

Mr. Dynamite
8 november 2012, 12:49
Dat weet ik, maar ik vind dit geen spam. Beste verkoper heeft ook geen link geplaatst of wat dan ook. Vraagt alleen of de prijs wel goed is.

Laten we het houden op mooi verkapte spam ;)

En verder, verkopen gaat wat minder rap tegenwoordig. Maar als we allemaal onze prijzen laten kelderen schiet het ook niet op.
Gewoon een redelijke prijs aanhouden, even geduld hebben maar op een gegeven moment meld er zich wel iemand die juist dat product zoekt :)

Doefke
8 november 2012, 14:27
Hij genereert wel een hoop aandacht ... moet ik onthouden als ik iets te koop zet! :ok:

Jullie zijn zelf medeverantwoordelijk van het omhoog houden van dit topic door het aandacht te geven hè. Van mij had ie allang op pagina 3 mogen staan. Ik vind dat je wel een beetje uit gaat van het negatieve in de mens in dit geval. Ik wil niets anders dan een medegitarist blij maken met een goed product wat anders een beetje stof staat te happen in mijn huis. En voor een eerlijke prijs. En van het ontvangen geld wil ik de 'gitaareconomie' stimuleren door er andere gear voor te kopen, misschien wel iets wat iemand van hier te koop heeft staan. ;)

Kim Wilson
8 november 2012, 15:20
Jullie zijn zelf medeverantwoordelijk van het omhoog houden van dit topic door het aandacht te geven hè. Van mij had ie allang op pagina 3 mogen staan. Ik vind dat je wel een beetje uit gaat van het negatieve in de mens in dit geval. Ik wil niets anders dan een medegitarist blij maken met een goed product wat anders een beetje stof staat te happen in mijn huis. En voor een eerlijke prijs. En van het ontvangen geld wil ik de 'gitaareconomie' stimuleren door er andere gear voor te kopen, misschien wel iets wat iemand van hier te koop heeft staan. ;)
Oh, niet alleen in dit geval hoor. Harold is onze advocaat van de duivel. :)

HaroldA
8 november 2012, 15:27
Oh, niet alleen in dit geval hoor. Harold is onze advocaat van de duivel. :)

En ik doe het met plezier! :crazyhappy: